Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
xoranlover schreef:Oh maar je hebt geen eigen voer meegeven? Ik doe dat altijd tenzij ze hetzelfde voeren als mij. En dekkingen zie je vaak niet maar die hoor je wel. Zo liet Elani zich niet dekken als iemand erbij was maar hebben we wel dekkingen gehoord. Elani is van donderdag avond tot zaterdag middag daar geweest. En van donderdag avond tot zaterdag ochtend heeft de kater erbij gezeten.
Ze hebben zeker 4 of 5 dekkingen gehoord.
Vind je het niet risicovol om te fokken zonder stamboom? Je hebt geen idee wat ervoor zit en of je lijnteelt of inteelt hebt vooral in een ras als de ragdoll?
c_alsemgeest schreef:Bij paarden vinden goede fokkers dat wel erg belangrijk, daarom is het inteelt coefficient in te zien en is er altijd veel behoefte naar hengsten met vrij bloed. Al is dat soms lastig, zoals bij het kwpn om iets bv jazz of donnerhall vrij te houden.
Maar dat heeft het ras als ragdoll, sphynx en maine coon bv ook... daarom het denk ik wel fijn om een hele stamboom te weten.
Als je bv naar de sphynx kijkt, is vrijwel alles getest, maar komen er in meerdere lijnen toch hartfalen voor, die er met hcm testen dus helaas niet uit komen.
Dan is de ragdoll denk ik gelukkig iets minder problematisch qua gezondheid.
Maar de meeste zaken heb je goed op orde qua uitzoeken, zelf zou ik alleen dat stukje inteelt/ verwantschap wel willen weten om het ras gezond te kunnen houden.
. 

Hootje schreef:xoranlover schreef:Oh maar je hebt geen eigen voer meegeven? Ik doe dat altijd tenzij ze hetzelfde voeren als mij. En dekkingen zie je vaak niet maar die hoor je wel. Zo liet Elani zich niet dekken als iemand erbij was maar hebben we wel dekkingen gehoord. Elani is van donderdag avond tot zaterdag middag daar geweest. En van donderdag avond tot zaterdag ochtend heeft de kater erbij gezeten.
Ze hebben zeker 4 of 5 dekkingen gehoord.
Vind je het niet risicovol om te fokken zonder stamboom? Je hebt geen idee wat ervoor zit en of je lijnteelt of inteelt hebt vooral in een ras als de ragdoll?
Nee in principe was dat alleen mogelijk als dat nodig is vanwege medische noodzaak, wat in principe niet zo was. Ik heb geen idee of er dekkingen gehoord zijn, ze was vrij kort van stof maar was ook erg druk. We gaan het over drie weken zien.
Nee in dit geval vind ik het niet risicovol om te fokken zonder stamboom. Bij paarden vinden we dit toch ook niet als ze geen stamboom hebben? De katers hebben uiteraard wel stambomen dus daar weten we wél wat er achter zit en als ik kijk naar het type ragdoll heeft Mia (en haar moeder) daar echt 0.0 overeenkomsten mee behalve de kleur. Ief haar ouders zijn beide bekend en de achtergrond daarvan ook, maar die kwam gewoon van een hobbyfokker dus er was geen noodzaak om stambomen aan te vragen. Voor Ief kiezen we mogelijk een kater uit een buitenlandse lijn.
xoranlover schreef:Dan zal dat wel iets zijn dat in de ragdoll gebeurt. Zover ik weet binnen de abessijn en somali echt niet. Dat gaat ook niet want de genenpoel is veel te klein.
Ik heb alles weer aangevuld en klaar liggen voor de bevalling! Ik vraag me serieus af hoeveel ze er heeft.![]()
Ik denk 3 of 4 maar kan ook zomaar 5 zijn. Gisteren kon ik de kittens goed voelen. En ik dacht 2 aan de ene kant en 1 aan de andere kant maar waar er maar 1 zit voelde ik er nu 2. Haha we wachten af.
Druif_01 schreef:Ik ben blij dat de ouders van Mollie beiden een stamboom hebben en ik die dus ook gekregen heb. Als ik een raskat koop, wil ik ook zeker weten dat het een ‘schone’ raskat heb met zo gezond mogelijke ouders die ook volledig Ragdoll zijn.
Ik ben ook echt zo benieuwd Xoran! Wel een hoop foto’s delen hè?!

14,5 jaar oud met allemaal dames om zich heen.