Show je katten deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 14:15

xoranlover schreef:
Dank je wel ik doe mijn best.

Ik kan me helemaal in je visie vinden. Ik heb die discussie 1 keer met mijn dierenarts gehad over het inslapen van een dier waarop ik haar gevraagd heb wie ziet hem dagelijks jij of ik? Hij kan hier nog zo goed zijn maar ik zie gewoon dat hij er slecht aan is. En ik ga hem niet ook nog pesten met medicijnen want dat stadium zijn we voorbij. Uiteindelijk heeft ze hem in laten slapen maar ik heb er echt van gebaald dat het zo moest. En ik snap dat ze een gezond die niet zomaar in laten slapen maar in mijn ogen is de dierenarts hier niet heilig in. Die ziet het dier 5 minuten en ik zie mijn dieren elke dag. Gelukkig nu een dierenarts die er ook zo in staat.

Wat naar dat je voor het einde van je dier zo hebt moeten vechten. Niet leuk als een DA daarin niet mee werkt terwijl je zelf wel weet dat het dier op is. Gelukkig heb je een fijne DA nu!
Ben ook heel dankbaar voor mijn dierenarts die er net zo in staat als ik. Ze is wel van het meten is weten, maar zo ben ik ook. Want ik wil zeker weten dat welke keuze die ik ook maak de juiste keuze is, maar we liggen gelukkig altijd wel op een lijn en daar ben ik heel blij mee. Tenzij het echt overduidelijk is zoals met mijn vorige kat Saar. Dan gaan we niks meer meten en maken we de beslissing gelijk.
Ze zei het ook nog toen ze hier maandag was dat dit de juiste keuze was.

Altijd je gevoel gevolgen is iets wat ik de laatste jaren wel geleerd heb :j .

Bellatrix: Dank je wel! Het was inderdaad het beste, maar pfft. Dat gemis is vreselijk. De eerste avonden waren echt wennen. Wist ook even niet wat ik met mijzelf aan moest. Afgelopen donderdag werd ik nog verkouden. Eergisteren wakker geworden met hoofdpijn, hoesten etc. alles kwam los. Niet alleen de verkoudheid, maar ook de stress rondom Lola haar gezondheid en heb nood gedwongen twee dagen thuis moeten zitten om uit te rusten. Mijn eigen lichaam trok aan de rem. Kon vandaag weer naar stal toe.

Druif: Wat verdrietig ook van jouw Woezel. Jij ook heel veel sterkte :(:) . Was ze oud of ziek?
Het is ook echt leeg in huis. Heb de konijnen nog, maar die komen niet even bij je knuffelen.

Moet ook zeggen. Er komt geen nieuwe kat meer. Toen ik in oktober 2020 naar mijn huidige woning verhuisde was Lola er al en die doe ik dan niet meer weg. Een kat is alleen niet praktisch in dit huis ben ik achter gekomen. Mag geen hoordeur voor de woonkamerdeur aanschaffen van de woningbouw dus een raam of deur kan zomers al niet open of ik moet de kat opsluiten in de slaapkamer en dat vind ik zielig.
En voor 2 kittens die uiteindelijk volwassen katten worden is het huis te klein. Een kat blijft bij mij binnen en mag niet naar buiten (te drukke weg in de buurt).
Maar ik blijf hier wel mee lezen en ook zeker reageren wanneer het qua energie lukt. Want ik geniet nog steeds van andermans katten en foto's :j .

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 14:44

Yaartje, Woezeltje was pas 5, maar had nierfalen, hartfalen en chronische niesziekte. Hij ging ineens zo hard achteruit en we kregen hem niet meer opgelapt. De dierenarts was gelukkig ook van mening dat we alles uit de kast getrokken hadden, maar dat zijn lijfje gewoon op was. Hij was als kitten van een week of 5 gevonden in de bosjes en uiteindelijk in het asiel gekomen waar wij hem toen hebben geadopteerd. Hij heeft dus ook gewoon al een hele slechte start gehad. Ik herinnerde me gister ineens dat hij als kitten vaak al heel snel buiten adem was met spelen. Ik heb er destijds geen acht op geslagen, maar kende het ook niet van mijn andere katten. Achteraf denk ik dat hij gewoon een aangeboren hartkwaal heeft gehad, hoewel er met de jaarlijkse check-up bij de dierenarts nooit iets uit is gekomen.

Het was echt de allerliefste kat die je je voor kan stellen en mijn allergrootste vriendje. Ik mis hem nog elke dag.

Siggislief

Re: Show je katten deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 15:01

Sterkte xYaartje met het verlies van Lola. :(:)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 15:42

Sterkte xYaartje :knuffel:

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 15:46

Sterkte Yaartje

Ik heb net weer een poging gewaagd om klitten weg te krijgen bij Xena. Ze was er daarna nog steeds boos om :D

Afbeelding

Penelope de brit is nog verkouden. De arme ziel heeft een behoorlijke snotneus en de medicijnen staan klaar. Maar ze heeft zich onder bed verstopt en daar kan ik niet bij :(

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 15:57

Sterkte Yaartje, afscheid nemen van een geliefd huisdier is altijd verdrietig. :knuffel:

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 16:17

Yaartje sterkte

Yom beterschap voor Penelope

Hier gaat Leia sinds vrijdag lekker naar buiten overdag. Is meestal een uurtje weg en komt dan weer binnen. Ze is nu in huis ook een stuk rustiger, ze was zo wild als hooi joh!
Maar nu de vraag, welke vlooienband moet ik kopen. Ze draagt er nu een, die had ze al om bij de vorige eigenaar dus denk dat we toe zijn aan een nieuwe. En ook, welk wormmiddel is goed? Er is van beide zoveel, ik zie de bomen niet meer

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-26 16:23

@yom haha ze is duidelijk beledigd.
Lastig kat onder het bed… beterschap voor haar.

@siers ontwormen heeft geen zin als ze geen wormen heeft. Die werken niet preventief. Dan kun je beter een ontlasting onderzoek doen en daarop kijken of je moet ontwormen.
Persoonlijk zou ik ook liever een pipetje geven dan een vlooienband (al gebruik ik beide niet). Ik kan je ook niet helpen met welke vlooienband maar pipet zou ik advantage geven als ze het nodig hebben.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 16:23

een vlooienbandje wat los gaat als ze ergens aan blijft hangen als ze buiten komt ;)

btw ik heb nog nooit wild hooi gezien :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 16:50

Sterkte Yaartje! Je maatje verliezen is nooit leuk.

Lilly heeft sinds afgelopen woensdag weer voor de eerste keer in mijn armen geslapen. We nemen in de middag altijd even een rustmomentje met zijn drietjes. :')

Vanmiddag kwam ze bij me liggen en spinnen als een malle... Ben zo trots op mijn meisjes en met name op Lilly dat ze het maar allemaal doet met die dwangbuis.

Ik heb het rompertje omhoog gedaan maar ze ging echt gelijk naar de wond toe, dus hij gaat weer om. Dan nog maar even een aantal dagen zo dan dat ik straks bij de spoed dierenarts zit omdat het open is.

Ik kreeg van de praktijk het advies om om de 6 maanden te ontwormen. Ik haal het spul daar, een pilletje.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 16:56

Yom schreef:
btw ik heb nog nooit wild hooi gezien :D

Is een uitdrukking hier, zo wild als hooi. Betekend zoveel als heel druk en vervelend. Word ook vaak gebruikt voor kinderen

Ik weet niet welk merk ze nu draagt, is grijs en had ze dus al

Preventief ontwormen werkt niet? Nooit geweten

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-26 17:05

Nee je gaat eigenlijk vergif geven om die wormen weg te halen maar die zijn er niet. Nieren hebben het daar zwaar mee.
Daarom doe ik ontlasting onderzoek. Hoef ik geen onnodige troep in mijn katten te stoppen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 17:08

Ik ontworm nu ook niet meer hoor.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 17:15

Ik ontworm Pip als ik eraan denk :+ dat is hooguit 2x per jaar en dan met een pipetje in de nek.

Mollie natuurlijk wel nog volgens schema, haar ga ik met pillen ontwormen die ik bij de dierenarts ga halen.

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 17:50

Wooow ik was vandaag op show met Pili en Snoot, en Snoot heeft het supergoed gedaan! Bis, bob en uiteindelijk ook boa! Zo gaaf, een somali als winnaar van de dag *\o/* Afbeelding
Hierrrr met die beker!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 17:51

Gefeliciteerd! *\%/*
Hoeveel bekers heb je al? :D

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-26 17:54

BarbaravdW schreef:
Wooow ik was vandaag op show met Pili en Snoot, en Snoot heeft het supergoed gedaan! Bis, bob en uiteindelijk ook boa! Zo gaaf, een somali als winnaar van de dag *\o/* [ Afbeelding ]
Hierrrr met die beker!

Ik zag het op live feed gefeliciteerd!! Mooi voor de somali!

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 17:56

Bellatrix schreef:
Gefeliciteerd! *\%/*
Hoeveel bekers heb je al? :D

Geen idee eigenlijk, maar vandaag dus drie erbij :j

@xoran ja zo tof voor het ras, en bij de wereldklasse stond een aby op t podium, en een sorrel somali had biv van de sorrel/sorrelzilvers dus ook podium. Dan denk ik, voor 3 abys en 4 somalis toch ongeveer de helft op t podium gehad :Y)

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-26 18:12

Dat is echt heel goed. Topper!

Misschien dat ik einde showseizoen nog een showtje mee kan pakken of einde jaar. Ik zie t wel. Echt super goed. Snoot ziet er goed uit. Je hebt haar op Suprelorin staan toch?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 18:50

Sterkte Yaartje, blijven nare dingen :(:)

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 19:03

Dank je wel nog allemaal! Mis haar onwijs mijn mooie prinses. Chillen op de bank is nu ook echt anders zo in mijn eentje, maar probeer er maar het beste van te maken.

Druif: Wat ongelooflijk verdrietig zeg. Zo jong al nierfalen en alle problemen er bij, maar Woezeltje heeft een mooie tijd bij jullie gehad en zo te lezen hebben jullie er alles aan gedaan.

Yom: Beterschap voor Penelope! Hopelijk werkt ze snel mee en knapt ze weer op. Penelope voelt natuurlijk de bui al hangen met wat er aan zit te komen aan medicatie. Voor jou als eigenaar alleen niet handig dat ze zich heeft verstopt. Konden we het ze maar vertellen dat het voor hun gezondheid is om weer beter te worden.

Purny: Dat deden Lola en ik ook altijd. In de middag heerlijk samen chillen. Om een uur of 2 kwam ze er vaak zelf om vragen. En heel beledigd zijn als ik er niet gelijk aan toe gaf en dan maar blijven staren tot ik mij er aan over gaf :') .
Beterschap voor Lilly!

BarbaravdW: Gefeliciteerd *\o/* Snoot wilt de beker gewoon helemaal voor zichzelf _O- .

Heb Lola toen ze nog leefde zelf nog nooit ontwormd. Was ook niet nodig. Ook niet ontvlooit trouwens bedenk ik mij net.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 19:19

We hebben alles gedaan voor mijn allerliefste vriendje, maar het ging gewoon niet meer.

Je huisdier verliezen is echt vreselijk gewoon.

Wij hebben Woezel (en Mollie) ook nooit ontvlooid. Pip wel, want die bleek na 3 dagen hier in huis vlooien te hebben. Afschuwelijk!

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 20:27

Mooi resultaat gehaald bij Neocat, gefeliciteerd *\o/*

Laatst won in Duitsland ook een Abesijn (Ferrari Rich Shah misschien dat iemand die kent)

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-26 21:32

Zegt me zo niks. Heb je een naam van de exposant? In pb dan wel.

Hootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 21:59

xoranlover schreef:
Natura, aminova, bozita allemaal wat je kunt proberen.

Maar bedenk je wel dat elke poes tenzij ze thuis door eigen kater gedekt wordt stress heeft. Door de krolsheid en hormonen vallen ze ook af.

En als ze niet van zich afmept dan gaat een kater zijn gang. Zijn er dekkingen gehoord en zo ja hoeveel? Hier meppen die poezen echt wel als ze de kater zat zijn. De katereigenaar houd het ook in de gaten en zet anders de kater tijdelijk apart.

Eet ze trouwens helemaal geen vlees? Ik zou echt kijken of je haar op rauw kunt zetten. En dan flink voeren als ze zwanger is. En ook als ze kittens heeft. Zogen kost heel veel energie en daar vallen ze ook vanaf.

Ik weet wel dat ze in het begin van haar afmepte, daarna niet meer denk ik. Geen idee hoevaak ze gedekt is, ze is in ieder geval sowieso 1 x zichtbaar gedekt maar de eigenaar van de kater zit er niet de hele tijd bij natuurlijk. Ze krijgen wel vlees (niet rauw) , maar ze eet het écht heel slecht. Ik kan eens rauw vlees gaan proberen! Tot nu toe eet ze de Royal Canin Kitten brok (die schoonpa keer perongeluk een keer heeft gekocht) het beste, daar hebben we haar sinds vorige week weer opstaan om vast een beetje reserve te kweken voor de dracht en zoogperiode.

@Sky_as goeie tip, ik zal eens kijken of ik een klein beetje bij de dierenarts kan testen, daar verkopen ze het volgensmij!

@DGM Ja naar mijn weten was de kater er de gehele tijd bij.. Heb inderdaad ook het idee dat ze daar niet tot amper heeft gegeten want ze heeft thuis echt meteen lopen bunkeren, heb haar nog nooit zo zien eten.

Ik weet verder natuurlijk niet of ze (on)rustig was ofzo. Ze heeft er van dinsdagavond tot en met zaterdagmiddag bij gezeten. We gaan het zien of het nu gelukt is en anders kijken of ze de volgende dekking haar eigen voer mee mag, is in ieder geval bekend voor haar. Onze andere ragdoll heeft totaal geen moeite met eten dus dat zal wel makkelijker gaan wat dat betreft.

@Purny Dit word(en) onze eerste nest(jes) en eigenlijk zijn we met het idee gekomen omdat Mia behoorlijk krols is en het ons leuk en gezellig lijkt om een nakomeling van haar te hebben. Daarnaast vind ik zelf Mia een mooie poes, niet heel rastypisch maar wel gezond en correct. We hebben zelf niet zoveel met het hele stamboomgebeuren, dus hebben daarom ook geen stamboompoezen gekocht. Om te zorgen dat we verantwoordelijke nestjes met ze kunnen fokken hebben we haar wel laten testen op HCM en PKD en hebben we katers uitgezocht die dit ook zijn middels DNA en echo. Omdat het ons eerste nestje wordt, wisten we dus ook niet dat de dekking zoveel stress voor haar zou betekenen. Ik vind het wel ‘fijn’ om hier te lezen dat een dekking eigenlijk nooit stressloos verloopt. Ik weet niet hoeveel nestjes we gaan fokken, dat hangt er helemaal vanaf en het kan goed zijn dat we na deze nestjes de poezen beide steriliseren, of in ieder geval Mia.

Wat betreft de kittens zien we maar tegen die tijd hoe dat zal gaan en hoeveel het er gaan zijn, sowieso willen we er 1 houden en daarnaast ga ik ook echt wel selectief zijn waar de kittens heen gaan. Ik wil sowieso niet dat ze alleen komen te zitten, wij hebben zelf de ervaring met toen we Mia kochten dat een maatje echt heel belangrijk is voor ze. Eerst maar eens afwachten hoe het allemaal gaat lopen en wat meer spek op Mia haar lijf krijgen, dat is even uitdaging nummer 1 op dit moment.

@xYaartje Heel veel sterkte met het grote verlies van jouw lieve Lola.. :knuffel: