Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
danneke80 schreef:mijn norm ligt misschien vrij hoog ja.
Ik weet dan ook erg goed hoe het wel kan. Heb op een boerderij met vleeskoeien gewoond, en ik gun ieder dier zo'n leven. In die tijd ben ik ook regelmatig in het slachthuis geweest. Ging daar keurig.
minder dan dat is in mijn ogen te weinig.
danneke80 schreef:mijn norm ligt misschien vrij hoog ja.
Ik weet dan ook erg goed hoe het wel kan. Heb op een boerderij met vleeskoeien gewoond, en ik gun ieder dier zo'n leven. In die tijd ben ik ook regelmatig in het slachthuis geweest. Ging daar keurig.
minder dan dat is in mijn ogen te weinig.
Sieppus schreef:Je kan het een dier wel gunnen, maar daar hebben we het land en de financiele middelen hier in Nederland niet voor!!! Dan zou een stukje vlees hier belachelijk hoge prijzen krijgen. Sorry als je uit je wolk bent gevallen!!!
danneke80 schreef:Sieppus schreef:Je kan het een dier wel gunnen, maar daar hebben we het land en de financiele middelen hier in Nederland niet voor!!! Dan zou een stukje vlees hier belachelijk hoge prijzen krijgen. Sorry als je uit je wolk bent gevallen!!!
Je zegt hier geen dingen die ik nooit eerder heb gehoord.
Wij hebben in dit land de ruimte en financiele middelen wel als we niet iedere dag een goedkoop stuk vlees op het bord willen hebben.
En zolang we dat willen, zullen mensen dieren blijven ophokken simpelweg omdat er vraag naar is.
danneke80 schreef:vlees hoeft toch niet iedere dag. mensen kunnen prima met 2 keer per week vlees toe.
vleesvervangers zijn op het moment volgens mij duurder dan vlees.
danneke80 schreef:vlees hoeft toch niet iedere dag. mensen kunnen prima met 2 keer per week vlees toe.
vleesvervangers zijn op het moment volgens mij duurder dan vlees.
Jolliegirl schreef:roosje84 schreef:@Jolliegirl; ja idd dat is ook mijn ervaring hoor. Want de eisen waar ze moeten voldoen zijn erg apart zie mijn voorbeeld hierboven!
daar doelde ik idd ook op.
net als kistkalveren, biologish hebben ze 30 cm meer ruimte.. nou is dat zoveel?
en dan met kerst foie gras(hoe heet dat) of met pasen, eitjes met kuikentjes die verkocht worden.
het is niet alleen het slachtleed..
gelukkig heb ik goede ervaring met een paardenslacht(excursie) dat ik bereid ben de mensen die willen mee te nemen naar een slachthuis om eens het goede daarvan te laten zien.
en tsja kippen.. worden gewoon hakkietakkie weg koppie.. zal niet vele pijn doen, beter dan opensnijden toch? al mislukt het wel eens en dan meot er alsnog een mes doorheen maar oke...
er zijn gruwelijkere dingen dan dit slachten, neem bijv. Canjer (is nu wel bekend op bokt) en nog 1000-enden van dat soort verwarloosde paarden, dan nog honden katten, nertsenfok , fok voor bont en ga zo maar door..
Sieppus schreef:Warschijnlijk krijg ik nu een heleboel boze bokkers over me heen.....![]()
Als ik ze niet op eet dan doet een ander het wel voor me. Niet dat ik het ermee eens ben over hoe de gang van zaken vaak is, maar ik kan er helaas niks aan doen. Zo zit de voedsel branche nu eenmaal in elkaar en dat zal waarschijnlkijk ook altijd zo blijven.
Wees blij dat we in dit deel van de wereld kunnen genieten van de 'luxe' een kroket uit de muur te trekken. En niet bang hoeven te zijn dat de vliegen ons eten op eten. Welkom in de wereld die cosumptiewereld heet....
Sorry, maar dat is mijn mening.
dees_daan schreef:niet? het is in één keer gebeurd.. en dan zijn ze ook echt weg. ze gaan niet liggen vechten voor hun leven. een slagerij stukjes lijk? vlees heet zoiets
runningkawa schreef:spuitje geven gaat ook wel eens mis...
Hoe erg ook is dat met alles in het leven...
Als het maar een uitzondering is en geen regel.
runningkawa schreef:spuitje geven gaat ook wel eens mis...
dees_daan schreef:runningkawa schreef:spuitje geven gaat ook wel eens mis...
precies. ik denk dat de kans groter is dat het dier vecht tegen een spuitje, dan tegen een kogel..
gezonde dieren? niet altijd.. paarden die blijvend kreupel zijn bijv. ze zijn niet gezond, maar kunnen wel voor consumptie geslacht worden..