Politie schiet hond neer - update pag. 14

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amigo_tje

Re: Politie schiet hond neer - update pag. 14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 10:10

Idd, Adil18, zoals ik ook al eens eerder zei. Wie zegt dat die buurman geen honden-hatende-man was? En nu de hond gewoon losliep zn kans schoon zag om dergelijk telefoontje te doen naar de politie?
Als er 4 man sterk op een hond afkomt met heel dominant gedrag, dan is het normaal dat een hond wel eens boos kan worden.
Voor velen is een hond die zn tanden toont al héél agressief, dus mss ook voor politie?
Ik weet niet, hoor, ik speculeer ook maar zoals de meesten hier en overal doen.

Ik zeg alleen maar dat beide verhalen nog in twijfel moeten getrokken worden.

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 10:18

Ben je nu een hondenhater als je de politie belt omdat er een agressieve stafford in je voortuin staat? Nors opkijken

Wanneer mag je dan wel bellen? Als hij aan je kuiten hangt?

En ga jij echt naar buiten als een loslopende hond zijn tanden toont, om te kijken of hij het wel meent?

Ik ben er in dit geval toch echt wel van overtuigd dat die buurman geen keus had.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 10:21

Zoals ik al eerder gezegd heb, is alles nog speculatie tot het echte onderzoek.

De eigenaren van de hond zullen niet direkt geneigd zijn om zich aan te sluiten bij het verhaal van de politie, omdat dat hun nalatigheid bewijst en ze het dan zélf aan de stok zouden moeten krijgen met BLID.

Overigens, iemand er bij stil gestaan dat de politie misschien zo clement was om maar geen PV op te stellen om de eigenaars te ontzien? In zo'n PV had namelijk overduidelijk kunnen staan dat de eigenaars nalatig zijn. Door de dood van hun hond zijn ze al meer dan genoeg gestraft, extra straf werd misschien niet nodig geacht.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 10:24

Maakt niet uit...als die hond niet te pakken is door de politie en bewoners zgn. doorslapen dan hebben ze prima gehandeld. Hoe dan ook.

Het feit dat eigenaars zo enorm liegen, is dat al geen geloofwaardige partij imo.

Voor mij mogen dergelijke mensen alsnog een flinke boete aan hun reet krijgen Joost. Ja

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 10:25

Klara16 schreef:
Ben je nu een hondenhater als je de politie belt omdat er een agressieve stafford in je voortuin staat? Nors opkijken

Wanneer mag je dan wel bellen? Als hij aan je kuiten hangt?

En ga jij echt naar buiten als een loslopende hond zijn tanden toont, om te kijken of hij het wel meent?

Ik ben er in dit geval toch echt wel van overtuigd dat die buurman geen keus had.

Ik zeg ook ook maar: "wat als..."
Er zijn genoeg mensen die geen honden kunnen uitstaan die de flikken bellen voor het minste.
Sorry, maar hierin ga ik niet met je mee.

Je moet alles hier wel héél duidelijk uitleggen eer iemand je begrijpt...

doriangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 10:33

Klara16 schreef:

Yup, zou ook niet de eerste keer zijn Knipoog Ik wacht even af want uiteindelijk zit er nog veel waarheid in de uitspraak "Blaffende honden bijten niet".

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 10:35

Misschien wel ja dat de hond eerst lag te slapen, en agressief is geworden bij het zien van de politie op zijn terrein.
Kan goed zijn dat het gewoon territorium verdediging is.
Maar imo hoort een hond die zijn terretorium verdedigt dan alsnog achter een gesloten hek.
Wat als later de postbode langskwam en nietsvermoedend te dicht naderde? Misschien had de hond zich dan ook aanvallend opgesteld, wat veel ernstigere gevolgen zou gehad hebben. Ik zou als buur misschien ook niet het risico nemen dat er later iemand anders in de buurt komt van de loslopende hond die me duidelijk bedreigt, die alle vrijheid heeft om iemand aan te vallen. Dan neem ik ook wel het zekere voor het onzekere, hoe jammer het voor de hond ook is.

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 10:40

Dit had ik dus ook al eerder in vraag gesteld Knipoog
Waarom er geen goede omheining rond het terrein van de mensen en hond was?

Ik heb 2 honden, maar alles is goe afgesloten. Mn teckel kan wel onder het hekken, maar doet dit niet veel.
En mn Bullmastiff kan nie van mn erf af, dus kunnen in dat geval geen ongelukken gebeuren.
Als er een vreemde op mn hof komt en Zena loopt buiten, ja, dan is dat eigen risico!
Maarja, dit is natuurlijk nie te vergelijke met dit hier, want mijn hondjes zitten binnen 's nachts, in mijn huis in een bench Knipoog

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 11:19

doriangi schreef:
Klara16 schreef:

Yup, zou ook niet de eerste keer zijn Knipoog Ik wacht even af want uiteindelijk zit er nog veel waarheid in de uitspraak "Blaffende honden bijten niet".

Blaffende honden maken normaal gesproken eigenaars wakker...ik denk dus niet dat ie geblaft heeft maar gegromd. Knipoog

__KELLY

Re: De politie, uw vriend? Ik dacht het niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 11:21

Snoevie schreef:
ik zou het topic even doorlezen,er is eigenlijk helemaal geen duidelijkheid over wat er is gebeurd,laten we maar eerst de verklaringen afwachten

.. het lijkt me toch duidelijk genoeg dat die hond op die zetel lag ?
hoe komt die kogel daar anders doorheen ?

al die verklaringen gelloof ik al lang niet meer in, je moet kijharde bewijzen hebben ... anders was Joran vd sloot ook allang opgepakt Knipoog

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 11:29

__KELLY schreef:
Snoevie schreef:
ik zou het topic even doorlezen,er is eigenlijk helemaal geen duidelijkheid over wat er is gebeurd,laten we maar eerst de verklaringen afwachten

al die verklaringen gelloof ik al lang niet meer in, je moet kijharde bewijzen hebben ... anders was Joran vd sloot ook allang opgepakt Knipoog

Mensen kunnen mis schieten. En wie weet zat dat gat allang in die stoel! Het is zo te zien een oud, afgeragd ding.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 11:44

Om even een voorbeeld te geven:

Ooit kwam er een man in het nieuws die zeer hardhandig was aangepakt door de politie. De man, die er uit zag als een brave bejaarde, had het bloed van zijn gezicht stromen, de kielsteentjes erin gedrukt en verzorging in het ziekenhuis nodig. Hij vertelde in de krant hoe hij zo wreed was behandeld door onbeschofte agenten, en iedereen had medelijden met de man. Want hij zag er echt toegetakeld uit, die foto van zijn gezicht sprak toch boekdelen?

Totdat er even later videobeelden opdoken van een onbemanede camera die daar toevallig filmde.
Wat bleek nu? De agenten wilde de man juist tegenhouden, want die ging volledig uit eigen wil hevig te keer met zijn gezicht over het asfalt. Om zo aan iedereen bewijs te laten zien dat hij slecht behandeld was geweest door de agenten.

Een (kogel)gat in een stoek is voor mij dus niet heiligmakend als er geen getuigen zijn hoe dat gat in de stoel is gekomen.

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 11:48

Voorbeeld andere kant:
Mensen hebben een hond, hond word gestolen, dief loopt weg met hond.
Politie is gewaarschuwd, gaan achter dief aan, dief schrikt en laat hond los.
Hond rent vervolgens richting politie, en de politie schiet op de hond omdat ze in hun broek pieste omdat het een stafford betrof.
Getuige hebben verklaart dat de hond absoluut niet agressief op de politie afrende.
Godzijdank leeft de hond nog na heel wat revalidatiewerk.

Kijk en deze kant bestaat dus ook.

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 11:50

Wesseltje schreef:
Voorbeeld andere kant:
Hond rent vervolgens richting politie, en de politie schiet op de hond omdat ze in hun broek pieste omdat het een stafford betrof.
Getuige hebben verklaart dat de hond absoluut niet agressief op de politie afrende.

Voilà!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 11:50

*wacht op het volgende broodje aap verhaal*

Wel ontopic blijven bokkers.... Knipoog

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 11:52

__KELLY schreef:
Snoevie schreef:

tjonge zo duidelijk was dat dus niet hoor.

ik vind het ook vreselijk,maar ga geen dingen lopen roepen als ze niet zeker zijn.

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 11:53

slimmerik schreef:

Zit jij nu te concluderen dat ik dit uit mijn mouw aan het schudden ben?
Dit is nog niet eens zo lang geleden gebeurt in Scheveningen (wat mij bijstaat) deze mensen zijn zelfs nog op tv geweest.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 11:54

slimmerik schreef:

Ik heb eens een verhaal gehoord van nietjes en Duivel waar de politie nietjes in een lab zijn oor aan het doen was Bloos!

Verhalen die je gehoord hebt, zijn niet altijd waar. Zeker als je het leest, druipt de stafford discriminatie eraf. Lachen
Je kan als buitenstander niet oordelen of iemand het recht had of niet, ook al willen we dat zo graag

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 11:55

Hierbij het bericht:

06 Februari 2007 11:38: Lucienne van Ek

Een agent van het politiekorps Haaglanden heeft afgelopen maandag in Scheveningen een ontvoerde American Stafford neergeschoten. Het dier was vlak daarvoor ontvreemd door een 25-jarige Hagenaar. De politie was gealarmeerd door twee vrouwen, die verklaarden dat een onbekende man hun anderhalf jaar oude American Stafford had gestolen. De man had de twee vrouwen in een horecazaak aan de Badhuisweg ontmoet en was er zonder hun toestemming met de hond vandoor gegaan.

Toen agenten in de omgeving een onderzoek instelden, zagen zij de man en de hond lopen. Ze wilden de hondendief aanhouden, maar die sloeg op de vlucht met de hond.

Tijdens de achtervolging liet de man de hond echter los, waarop het dier zich omdraaide en de richting van de agenten op holde. Een van de agenten voelde zich daardoor zó bedreigd, dat hij een schot loste op de aanstormende hond.

De arme Stafford is met de dierenambulance naar Utrecht vervoerd, waar hij direct is geopereerd. De verdachte kon later alsnog worden aangehouden en wordt morgen voorgeleid bij de rechter-commissaris.

Wat nou broodje aap verhaal??
Laatst bijgewerkt door Wesseltje op 27-05-08 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt

babbii_lief

Wesseltje schreef:
Voorbeeld andere kant:

hoe bruut kunnen ze zijn paasei echt erg

slimmerik

Wesseltje schreef:
slimmerik schreef:

Zit jij nu te concluderen dat ik dit uit mijn mouw aan het schudden ben?
Dit is nog niet eens zo lang geleden gebeurt in Scheveningen (wat mij bijstaat) deze mensen zijn zelfs nog op tv geweest.

Kan zó 50 andere verhalen aandragen.... maar dat is off topic. Het gaat hier om dit incident. Voor die andere "voorbeelden" gebruik je het RAD topic maar.... [BB] [DISCUSSIE] Regeling Agressieve Dieren (RAD) Haha!

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 11:56

Er worden ook van de andere kant verhalen aangedragen, dan mag ik dat zeker ook Knipoog

En ik laat me niet zomaar even uitmaken dat ik verhalen uit me mouw schud.
Laatst bijgewerkt door Wesseltje op 27-05-08 11:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 11:57

sommige verhalen kloppen heus weleens hoor,er word niet altijd gelogen.
maar idd als je op een fatsoenlijke manier over de Rad wil discussieren is dit niet het juiste topic.

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 11:58

Wesseltje schreef:
Er worden ook van de andere kant verhalen aangedragen, dan mag ik dat zeker ook Knipoog

Dan gaat dit iig hopeloos off topic en komt er weer een slotje. Niet doen aub!
En dat geldt voor allemaal.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 11:59

daarom verwees slimmerik ook naar het Rad topic.
niet dat het er daar normaal aan toe gaat met de discussie,maargoed.