De gevolgen van 'de kat hoort lekker los buiten'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PBA_

Re: De gevolgen van 'de kat hoort lekker los buiten'

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:37

ook mijn volliere krijgt er schrikdraad omheen ter veiligheid van mijn vogeltjes.

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:39

He wat vervelend voor je Leonoor!
Is de boosdoener momenteel al gevonden/in een asiel geplaats/bij zijn eigenaar geplaats en gecastreerd dan??
Ik vind het niet echt normaal dat je een ongeholpen kater los laat lopen. Deze is altijd maar op 1 ding uit en dat is nooit in het voordeel van de poes en/of haar eigenaar.
Sterkte met je poezebeest! En laat even weten wat je met haar ongeboren kittens gaat doen...

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:42

kijk dat je katten moet laten helpen ben ik het helemaal mee eens.

Maar mensen doe eens niet zo bezitterig! Met alle hekjes en schuttingen de natuur hoort bij de beesten. Word je ook woedend op alle vogeltjes dan die poepen in de tuin? En wat dacht je van de mieren en de wormen en de insecten hoe durven ze op jouw stukje grond te lopen! En al die walgelijke hazen die bij mij rondlopen. Als ik jullie was zal ik maar snel een glazen kooi om je huis en tuin bouwen. Of beter schiet alles af wat je tegen komt. Ik heb ook andermans katten in mijn tuin en ja ik baal welleens maar lekker boeiend. Vergeet niet dat wij de gene zijn die alle stukjes grond inpikken.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:43

djoya schreef:

Maar mensen doe eens niet zo bezitterig! Met alle hekjes en schuttingen de natuur hoort bij de beesten. Word je ook woedend op alle vogeltjes dan die poepen in de tuin? En wat dacht je van de mieren en de wormen en de insecten hoe durven ze op jouw stukje grond te lopen! En al die walgelijke hazen die bij mij rondlopen. Als ik jullie was zal ik maar snel een glazen kooi om je huis en tuin bouwen. Of beter schiet alles af wat je tegen komt. Ik heb ook andermans katten in mijn tuin en ja ik baal welleens maar lekker boeiend. Vergeet niet dat wij de gene zijn die alle stukjes grond inpikken.

Rolleyes

Vegetarier zeker ook?

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:43

Tenshi schreef:
Ik heb nooit klachten gehoord. Doei, doei

Ik weet ook niet van wie die katten in mijn tuin zijn, nogmaals, ze laten geen vlaggetje met naam en adres bij de drol Knipoog

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:45

Maanling schreef:
Dat zeg je verkeerd IKbenEllen. Je moet zeggen: 'heeft de kateigenaar respect voor andermans vissen, vogeltjes en bloemperkjes.'

Je hebt gelijk Knipoog

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:46

Jippie!

Komt omdat ik zelf zo'n kateigenaar ben... Bloos

Haha!

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:46

Maanling schreef:
djoya schreef:

Rolleyes

Vegetarier zeker ook?

hahaha nee hoor alsjeblieft niet eet kilo's vlees. Steun geen goede doelen. En wat er verder op in het land gebeurd intresseert me niks. Dus nee geen vage natuurfreak!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:49

Citaat:
Rolleyes

Vegetarier zeker ook?

Citaat:
hahaha nee hoor alsjeblieft niet eet kilo's vlees. Steun geen goede doelen. En wat er verder op in het land gebeurd intresseert me niks. Dus nee geen vage natuurfreak!

Ooohhh toch niet...

Ja ik moet toegeven: kreeg even het vage vermoeden....

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:49

Sorry hoor Djoya , maar ik moet mijn cavia's die lekker in mijn eigen tuin in een mooie grote ren
zitten dan maar als kattenvoer zien.
Mijn tuin, mijn cavia's en daar hoort andermans dier geen maaltijd van te maken.
mijn honden schijten toch ook niet in de buurman hun tuin en jagen daar op de katten..

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:50

Nou en ik ben niet bezitterig, heb nog leuke kiekjes van eekhoorntjes Lovers in de tuin, en vogelnestjes.
Tevens een pracht van een vijver.

Noem het beschermend, niet bezitterig Knipoog

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:52

haha toen ik mijn tekstje las dacht ik even dat je het zo kon opvatten.

nou geniet daar dan gewoon van? je kan beesten niet dwingen. En waarom je frustatie op die lompe katten africhten. Ach misschien ben ik gewoon een te relaxt persoon.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:53

Ik ben dan wel bezitterig..
Hetzelfde dat ik mijn vlees op het aanrecht liet ontdooien en ondertussen de deur open had staan omdat
ik druk bezig was in huis en zocoende wilde luchten
Ja hoor foetsie vlees...

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-08 21:53

Nogmaals, een gecasteerd dier dat eens komt buurten, vind ik helemaal niet storend hoor Knipoog

@ Kaatje en ook de anderen die het willen weten, vanzelfsprekend is ze in quarantaine gehouden.
Ze is vanavond getest en thank god, ze is negatief.

Ook heeft ze vanavond de 1e abortusspuit gekregen, morgenavond om precies 8 uur nog 1. Die mag ik gelukkig zelf zetten.

En mocht het alsnog niet helpen (in 89% van de gevallen aborteren ze), kan het tot dag 48 nogmaals.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:59

@echwel en IkbenEllen: inderdaad, goed verwoord en uiteraard ben ik het daar zeker mee eens.

Wat betreft mijn maat 42... Tja, als ik het idee zou hebben dat ik mijn konijntjes moet beschermen dan meen ik dat bloedserieus. Ik betwijfel echter wel of het zover zou komen, aangezien de meeste katten slim genoeg zijn om het niet zover te laten komen. En als er een passerende kat mijn tuin zou gebruiken als weg, zeg maar, zou ik daar geen problemen mee hebben. Ik heb geen hekel aan katten op mijn terrein, maar wel aan eventuele door katten (of honden, bij wijze van) veroorzaakte overlast. En ja, als ik het idee heb dat het belang van mijn twee pluizebollen in het geding komt, dan reageer ik furieus... De kat kan er misschien niets aan doen dat hij of zij een jager is, mijn konijntjes kunnen daar ook niets aan doen en hoeven daar geen last van te hebben.

Dat is het hele probleem he... De last die veroorzaakt wordt. Als dat niet zo is, dan zeg ik lang leve de kat van de buren... Zeg maar. Maar alles wat overlast veroorzaakt is onaangenaam, dus ook de kat die in de tuinen poept en plast, die beestjes lastig valt of je eigen katten en honden last valt... Dan wordt het een probleem... Snappie?

Echter hebben enkele mensen uiteraard ook gelijk: de kat kan er evengoed niets aan doen... (eigenaar kennis laten maken met maat 42???) maar in het geval van TS leg ik de schuld toch bij de eigenaar van de kater... Waarom laat je je ongeholpen kater (en ik zeg even kater, want een probleem met de loslopende poes, komt bij de eigenaar terecht) los lopen? Waarom niet castreren? Waarom niet je verantwoordelijkheid nemen ten opzichte van de katten populatie?

Ben, zoals gezegd, geen kattenliefhebber, maar ook absoluut geen kattenhater. Op stal knuffel ik ook met de katten en bij vrienden ook... Jammer dat in dit geval met name de dieren de absolute pechvogels zijn... Verdrietig

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 22:01

Maanling schreef:
Komt omdat ik zelf zo'n kateigenaar ben... Bloos

ZO ver zal je kat niet komen Knipoog

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 22:43

djoya schreef:
Maanling schreef:
----
djoya:

----

Rolleyes

Vegetarier zeker ook?

Gut, nou, moet je trots op zijn!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 22:45

djinnie schreef:
@echwel en IkbenEllen: inderdaad, goed verwoord en uiteraard ben ik het daar zeker mee eens.

Wat betreft mijn maat 42... Tja, als ik het idee zou hebben dat ik mijn konijntjes moet beschermen dan meen ik dat bloedserieus. Ik betwijfel echter wel of het zover zou komen, aangezien de meeste katten slim genoeg zijn om het niet zover te laten komen. En als er een passerende kat mijn tuin zou gebruiken als weg, zeg maar, zou ik daar geen problemen mee hebben. Ik heb geen hekel aan katten op mijn terrein, maar wel aan eventuele door katten (of honden, bij wijze van) veroorzaakte overlast. En ja, als ik het idee heb dat het belang van mijn twee pluizebollen in het geding komt, dan reageer ik furieus... De kat kan er misschien niets aan doen dat hij of zij een jager is, mijn konijntjes kunnen daar ook niets aan doen en hoeven daar geen last van te hebben.

Dat is het hele probleem he... De last die veroorzaakt wordt. Als dat niet zo is, dan zeg ik lang leve de kat van de buren... Zeg maar. Maar alles wat overlast veroorzaakt is onaangenaam, dus ook de kat die in de tuinen poept en plast, die beestjes lastig valt of je eigen katten en honden last valt... Dan wordt het een probleem... Snappie?

Echter hebben enkele mensen uiteraard ook gelijk: de kat kan er evengoed niets aan doen... (eigenaar kennis laten maken met maat 42???) maar in het geval van TS leg ik de schuld toch bij de eigenaar van de kater... Waarom laat je je ongeholpen kater (en ik zeg even kater, want een probleem met de loslopende poes, komt bij de eigenaar terecht) los lopen? Waarom niet castreren? Waarom niet je verantwoordelijkheid nemen ten opzichte van de katten populatie?

Ben, zoals gezegd, geen kattenliefhebber, maar ook absoluut geen kattenhater. Op stal knuffel ik ook met de katten en bij vrienden ook... Jammer dat in dit geval met name de dieren de absolute pechvogels zijn... Verdrietig

Hier precies zo. Ook ik ben al eens een konijntje aan een kat kwijtgeraakt. Nou, als die nog eens terugkomt, mag hij met mijn fraaie leren laarzen kennismaken...

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 22:59

Goh ja, een kat kapot trappen die zich van geen kwaad bewust is.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 23:00

Liever dat dan dat die kat er met mijn babykonijntjes vandoor gaat die zich ook van geen kwaad bewust zijn.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 23:07

Ik erger me ook altijd aan die kattenliefhebbers die ik weet niet hoeveel katten hebben en dan met betraande ogen op TV zitten verkondigen dat er een poes vergiftigd is.

Heel erg voor die poes idd. Maar ik kan me voorstellen dat die beesten voorafgaand aan zo'n drama de buurt behoorlijk geterroriseerd hebben.
Praat vergiftiging niet goed hoor.... mijn methode om ze naar de andere kant van Nederland te brengen en daar in een asiel te doen vind ik beter. Knipoog

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 23:07

Moet je wel eerst naar de andere kant van Nederland rijden met een krijsende kat in je auto Haha!

Gave avatar trouwens, slimmerik! Ja

MariekeVol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 23:16

slimmerik schreef:
Praat vergiftiging niet goed hoor.... mijn methode om ze naar de andere kant van Nederland te brengen en daar in een asiel te doen vind ik beter. Knipoog

Dat vind ik een beetje raar Scheve mond
Dat je het er niet mee eens bent dat ze ongecastreerd rondlopen oke, snap ik.
Maar dan kunnen hun baasjes nog wel van ze houden? En dan kun je ze er nog wel erg veel verdriet mee doen als ze in 1x weg zijn?

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 23:52

Het wordt steeds gekker in dit topic zeg. Wat een ongelofelijk stelletje achtergestelden loopt hier rond Misselijk

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 00:00

slimmerik schreef:
Ik erger me ook altijd aan die kattenliefhebbers die ik weet niet hoeveel katten hebben en dan met betraande ogen op TV zitten verkondigen dat er een poes vergiftigd is.

Heel erg voor die poes idd. Maar ik kan me voorstellen dat die beesten voorafgaand aan zo'n drama de buurt behoorlijk geterroriseerd hebben.

Achnee, je hebt een stal met 20 paarden, er is 1 iemand die last heeft van een beetje mestgeur, dus die vergiftigd je paarden en 1 van hen overlijdt.

Aah nee daar heb je vast geen verdriet om Rolleyes