Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
djoya schreef:kijk dat je katten moet laten helpen ben ik het helemaal mee eens.
Maar mensen doe eens niet zo bezitterig! Met alle hekjes en schuttingen de natuur hoort bij de beesten. Word je ook woedend op alle vogeltjes dan die poepen in de tuin? En wat dacht je van de mieren en de wormen en de insecten hoe durven ze op jouw stukje grond te lopen! En al die walgelijke hazen die bij mij rondlopen. Als ik jullie was zal ik maar snel een glazen kooi om je huis en tuin bouwen. Of beter schiet alles af wat je tegen komt. Ik heb ook andermans katten in mijn tuin en ja ik baal welleens maar lekker boeiend. Vergeet niet dat wij de gene zijn die alle stukjes grond inpikken.
Tenshi schreef:Ik heb nooit klachten gehoord.
Maanling schreef:Dat zeg je verkeerd IKbenEllen. Je moet zeggen: 'heeft de kateigenaar respect voor andermans vissen, vogeltjes en bloemperkjes.'
Maanling schreef:djoya schreef:kijk dat je katten moet laten helpen ben ik het helemaal mee eens.
Maar mensen doe eens niet zo bezitterig! Met alle hekjes en schuttingen de natuur hoort bij de beesten. Word je ook woedend op alle vogeltjes dan die poepen in de tuin? En wat dacht je van de mieren en de wormen en de insecten hoe durven ze op jouw stukje grond te lopen! En al die walgelijke hazen die bij mij rondlopen. Als ik jullie was zal ik maar snel een glazen kooi om je huis en tuin bouwen. Of beter schiet alles af wat je tegen komt. Ik heb ook andermans katten in mijn tuin en ja ik baal welleens maar lekker boeiend. Vergeet niet dat wij de gene zijn die alle stukjes grond inpikken.
![]()
Vegetarier zeker ook?
Citaat:![]()
Vegetarier zeker ook?
Citaat:hahaha nee hoor alsjeblieft niet eet kilo's vlees. Steun geen goede doelen. En wat er verder op in het land gebeurd intresseert me niks. Dus nee geen vage natuurfreak!
in de tuin, en vogelnestjes.

Maanling schreef:Komt omdat ik zelf zo'n kateigenaar ben...
djoya schreef:Maanling schreef:----
djoya:
kijk dat je katten moet laten helpen ben ik het helemaal mee eens.
----
![]()
Vegetarier zeker ook?
hahaha nee hoor alsjeblieft niet eet kilo's vlees. Steun geen goede doelen. En wat er verder op in het land gebeurd intresseert me niks. Dus nee geen vage natuurfreak!
djinnie schreef:@echwel en IkbenEllen: inderdaad, goed verwoord en uiteraard ben ik het daar zeker mee eens.
Wat betreft mijn maat 42... Tja, als ik het idee zou hebben dat ik mijn konijntjes moet beschermen dan meen ik dat bloedserieus. Ik betwijfel echter wel of het zover zou komen, aangezien de meeste katten slim genoeg zijn om het niet zover te laten komen. En als er een passerende kat mijn tuin zou gebruiken als weg, zeg maar, zou ik daar geen problemen mee hebben. Ik heb geen hekel aan katten op mijn terrein, maar wel aan eventuele door katten (of honden, bij wijze van) veroorzaakte overlast. En ja, als ik het idee heb dat het belang van mijn twee pluizebollen in het geding komt, dan reageer ik furieus... De kat kan er misschien niets aan doen dat hij of zij een jager is, mijn konijntjes kunnen daar ook niets aan doen en hoeven daar geen last van te hebben.
Dat is het hele probleem he... De last die veroorzaakt wordt. Als dat niet zo is, dan zeg ik lang leve de kat van de buren... Zeg maar. Maar alles wat overlast veroorzaakt is onaangenaam, dus ook de kat die in de tuinen poept en plast, die beestjes lastig valt of je eigen katten en honden last valt... Dan wordt het een probleem... Snappie?
Echter hebben enkele mensen uiteraard ook gelijk: de kat kan er evengoed niets aan doen... (eigenaar kennis laten maken met maat 42???) maar in het geval van TS leg ik de schuld toch bij de eigenaar van de kater... Waarom laat je je ongeholpen kater (en ik zeg even kater, want een probleem met de loslopende poes, komt bij de eigenaar terecht) los lopen? Waarom niet castreren? Waarom niet je verantwoordelijkheid nemen ten opzichte van de katten populatie?
Ben, zoals gezegd, geen kattenliefhebber, maar ook absoluut geen kattenhater. Op stal knuffel ik ook met de katten en bij vrienden ook... Jammer dat in dit geval met name de dieren de absolute pechvogels zijn...

slimmerik schreef:Praat vergiftiging niet goed hoor.... mijn methode om ze naar de andere kant van Nederland te brengen en daar in een asiel te doen vind ik beter.

slimmerik schreef:Ik erger me ook altijd aan die kattenliefhebbers die ik weet niet hoeveel katten hebben en dan met betraande ogen op TV zitten verkondigen dat er een poes vergiftigd is.
Heel erg voor die poes idd. Maar ik kan me voorstellen dat die beesten voorafgaand aan zo'n drama de buurt behoorlijk geterroriseerd hebben.
Praat vergiftiging niet goed hoor.... mijn methode om ze naar de andere kant van Nederland te brengen en daar in een asiel te doen vind ik beter.