Laat jij je kat naar buiten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Binckydenice

Re: Laat jij je kat naar buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 15:37

brittje88 schreef:
Binckydenice schreef:
Ntuurlijk niet, maar een kat heeft de mogelijkheid om naar buiten te kunnen dus waarom zou je het dan tegenhouden?

Er zijn genoeg mensen die een konijntje voor hun kind kopen maar het kindje doet er niets mee, zo'n konijn ligt dan alleen maar weg te kwijnen in het hokje... ik had gaas onder de grond tegen het graven, en de hokken waren open zodat ze konen eten en drinken. Zo konder ze de hele dag naar buiten...

Ik kon toen toch niet een hele tuin van 5 bij 14 af gaan zetten met gaas en dan ook nog is tegen het graven en ze los laten?? daarnaast ook nog is beschermen tegen katten en honden? Voor veel mensen is door de mensen van tegenwoordig en de dikke bebouwing het ook gewoon niet meer mogenlijk om hun katten daar verantwoordelijk naar buiten te laten. Niet iedereen woond zoals jij.

Haha ik woon in een rijtjes huis hoor! Maar je kan ze toch iedere dag lekker een paar uur buiten laten als je wel thuis bent? Dan hebben ze vergeleken met een hoop konijnen in NL al een prachtleven...

Ninx

kjoetie schreef:
die heb je vast vaker gehoord he chiqa ? Tong uitsteken

Ik zie vooral veel gewring van de mensen die koste wat kost hun kat naar buiten gooien. Wordt op de helft van de argumenten voor de tuin/ren niet gereageerd.

Ik denk omdat veel mensen met buitenkatten geen verkeersproblemen hebben, burenproblemen hebben en de ruimte hebben... althans, dat is wat ik er uit opmaak. Woonomgeving is waarschijnlijk een tikkie geschikter.

Iorrr

Ik denk dat niemand koste wat het kost de katten naar buiten doen. Is gewoon onzin. Als mijn katten graag binnen wouden zijn, dan mochten ze dat, maar dat willen ze nou één keer niet... En als je de berichten leest, ik heb respect voor degenen die een ren maken omdat het om wat voor reden dan ook niet mogelijk is om ze los te laten!

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 15:38

Ik heb een dichte trap, dicht gemaakt voor de poezels kan dus niet... Ik heb al menig katje ( oke niet alleen katten ) moeten helpen hoor langs de kant van de weg .. Omdat mensen zoals jij stront eigenwijs zijn om ze naar buiten te smijten en dan ook nog denken dat het dier dit zo leuk vond Clown

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 15:38

kjoetie schreef:
Iorrr schreef:
Even een vraag: Wie zegt dat ik mijnk katten naar buiten smijt??? Ja komt letterlijk bij jullie vandaan... Mijn katten willen echt niet naar binnen, onder geen beding. Zoals ik al eerder hier een x heb gezegt, mijn 'kitten' (is ruim een half jaar oud) is net gecastreerd, moest 2 dagen binnen blijven, na welgeteld een uur, zat hij aan de deur te krabben en heel hard te mauwen, dus toch maar naar de stal gebracht en daar is meneer weer heerlijk gaan liggen slapen... Niks geen onwil van mij en aandacht krijgen ze buiten en in de stal net zoveel!!! Ga ik longeren rennen ze vrolijk achter de zweep aan en zo kan ik nog wel ik weet niet hoeveel dingen opnoemen. Degenen die een ren voor hun kat maken omdat de buurman er anders last van heeft... RESPECT!!! Helemaal top, maar mijn buurman heeft geen last van mijn katten. Degenen die ze gewoon binnen houden omdat hun dat beter uitkomt dat vind ik waardeloos!!! (Zieke katten daargelaten)

Dat jouw katten niet naar binnen willen is omdat jij ze hebt aangewend dat ze buiten komen Knipoog Dat mensen hun katten maar naar buiten gooien, ondanks alle goede argumenten om je kat op je eigen terrein te houden, vind ik dan weer waardeloos.

Maargoed, het gaat hier toch in een kringetje, ik ga even wat nuttigs doen Doei!

Ik heb nog geen goed argument gelezen hoor!
Maar Doei, doei

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 15:39

kjoetie schreef:
zie vooral veel gewring van de mensen die koste wat kost hun kat naar buiten gooien.

Logisch OK dan! Sommige mensen willen het beste voor hun kat ipv oplsuiten in een huis, moet er niet aan denken! Maar durf je hand maar eens in eigen boezem te steken.....

Mijn katten gaan naar buiten en zijn hartstikke gelukkig knorren drie keer zo hard als ze weer binnen komen en eten de oren van mn hoofd.

Voorbeeldje Boos! , de pers uit mn profiel zit nu verplicht 2 weken binnen omdat ze geopereerd is aan een tumor aan dr oog....

Ze eet niet meer (moet dwangvoeren) en zit heel zielig in een hoekje.
Toch wel een toonbeeld wat buitenlucht voor een kat kan doen eh?

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 15:40

Chiqa schreef:
Ik zie dat mensen zich alleen maar in bochten wringen met argumenten die nergens op slaan,
kijk eens naar mn katje ligt heerlijk op schoot, hoezo is ze ongelukkig?

Een bord voor je kop is leuk maar klaag dan ook niet over het uitzicht. Tong uitsteken

kweet niet waar je daar een argument zag dat ik daarom me kat maar binnen hou. Ik wou bevestigen dat ik wel degelijk een kroelkat ik huis heb en dat dat ook breed uit word verteld in het karakter van een bengaal wat wel een FEIT is.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 15:40

Babsiej schreef:
Ik heb een dichte trap, dicht gemaakt voor de poezels kan dus niet... Ik heb al menig katje ( oke niet alleen katten ) moeten helpen hoor langs de kant van de weg .. Omdat mensen zoals jij stront eigenwijs zijn om ze naar buiten te smijten en dan ook nog denken dat het dier dit zo leuk vond Clown

Ik vindt jou echt respectloos, niet alleen tegen je katten maar ook nogeens tegen mij....
Allereerst mijn katten worden niet naar buiten gesmeten, ze mogen zelf kiezen wanneer ze naar buiten en binnen mogen. ooit van een kattenluik gehoord?

Jij geeft je katten geen keuze dat is pas egoistisch... Vreemde taal spreek je uit hoor... Kan het niet iets normaler?

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 15:42

mijn katten komen buiten. Ik heb gewoon een katteluikje in de achterduer dus ze kunnen eruit en erin waneer ze willen. We wonen in een rustige buurt en ze kunnen zich heerlijk buiten uitleven. Mijn jack russel maakt ook gebruik van t katteluikje maar die kan de tuin niet uit gelukkig
Laatst bijgewerkt door sandr0 op 19-11-07 15:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 15:42

Kunnen we niet gewoon open staan voor elkaars argumenten? Jammer dat er gelijk weer zo flauw gereageerd word.

Iorrr: dat je het zo kan regelen is toch super? Maar niet iedereen heeft die mogelijkheid en ruimte.
Chiqa: geloof het of niet, ook katten die binnen blijven kunnen heel gelukkig zijn. Daar heeft een bord voor je kop weinig mee te maken.
Binkydenice: mijn katten hebben ook geen keuze. Ben ik daarom meteen een egoist?

Edit: typo

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 15:43

Binckydenice schreef:
Haha ik woon in een rijtjes huis hoor! Maar je kan ze toch iedere dag lekker een paar uur buiten laten als je wel thuis bent? Dan hebben ze vergeleken met een hoop konijnen in NL al een prachtleven...

dat is dan ook niet het ideale leventje voor konijnen, je loopt breed uit te vertellen dat katten de hele dag buiten moeten kunnen zijn dag en nacht. Van jou part een week weg blijven maar een konijn heb wel genoeg aan 2 uurtjes buiten gehuppel en terug in het hok.

Ninx

Komt het uiteindelijk niet hier op neer?:
Moet je in een beperkte woonruimte, of in een stad met veel verkeer uberhaubt dieren nemen? Is dat niet de hamvraag?
Niet iedereen woont vrij en kan dus zijn dieren de ruimte geven, dat is begrijpelijk.
Maar ik heb zelf, ondanks mijn wens een hond te nemen (ja, da's een ander dier...ik weet het)... zeker 15 jaar gewacht. Toen had ik pas de ruimte en tijd om echt bewust voor een hond te kiezen.
In alle eerlijkheid zit daar voor mij de crux.
Soms moet je accepteren dat het niet bij je levensstijl, woonplaats, huis, omgeving past.... dat is verdrietig, maar wel zo eerlijk naar het beestje toe.

kjoetie

Binckydenice schreef:
Even een vraag: Wie zegt dat ik mijnk katten naar buiten smijt??? Ja komt letterlijk bij jullie vandaan... Mijn katten willen echt niet naar binnen, onder geen beding. Zoals ik al eerder hier een x heb gezegt, mijn 'kitten' (is ruim een half jaar oud) is net gecastreerd, moest 2 dagen binnen blijven, na welgeteld een uur, zat hij aan de deur te krabben en heel hard te mauwen, dus toch maar naar de stal gebracht en daar is meneer weer heerlijk gaan liggen slapen... Niks geen onwil van mij en aandacht krijgen ze buiten en in de stal net zoveel!!! Ga ik longeren rennen ze vrolijk achter de zweep aan en zo kan ik nog wel ik weet niet hoeveel dingen opnoemen. Degenen die een ren voor hun kat maken omdat de buurman er anders last van heeft... RESPECT!!! Helemaal top, maar mijn buurman heeft geen last van mijn katten. Degenen die ze gewoon binnen houden omdat hun dat beter uitkomt dat vind ik waardeloos!!! (Zieke katten daargelaten)

Dat jouw katten niet naar binnen willen is omdat jij ze hebt aangewend dat ze buiten komen Knipoog Dat mensen hun katten maar naar buiten gooien, ondanks alle goede argumenten om je kat op je eigen terrein te houden, vind ik dan weer waardeloos.

Maargoed, het gaat hier toch in een kringetje, ik ga even wat nuttigs doen Doei![/quote]

Ik heb nog geen goed argument gelezen hoor!
Maar Doei, doei[/quote]

dan moet je toch wat beter lezen Knipoog

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 15:44

Amanda schreef:
Kunnen we niet gewoon open staan voor elkaars argumenten? Jammer dat er gelijk weer zo flauw gereageerd word.

Iorrr: dat je het zo kan regelen is toch super? Maar niet iedereen heeft die mogelijkheid en ruimte.
Chiqa: geloof het of niet, ook katten die binnen blijven kunnen heel gelukkig zijn. Daar heeft een bord voor je kop weinig mee te maken.
Binkydenice: mijn katten hebben ook geen keuze. Ben ik daarom meteen een dierenbeul?

Ik heb het woord dierenbeul helemaal niet in mijn mond gehad Knipoog
Ligt eraan of je er een gegronde reden voor hebt, behalve dat ze anders in je buurman zijn tuin poepen, of richting de voliere van de andere buurman gaan... De katten van de eigenaren hier op bokt zijn wel echte ondernemers trouwens Haha!

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 15:45

Die van ons komen binnen en buiten, tis maar net wat ze willen! Luizen leven hebben ze! Lachen

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 15:45

brittje88 schreef:
Binckydenice schreef:

dat is dan ook niet het ideale leventje voor konijnen, je loopt breed uit te vertellen dat katten de hele dag buiten moeten kunnen zijn dag en nacht. Van jou part een week weg blijven maar een konijn heb wel genoeg aan 2 uurtjes buiten gehuppel en terug in het hok.

Nee, mijn konijnen lopen de hele dag buiten, alleen snachts gaat het hokje dicht....

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 15:46

Nee, heb het al aangepast. Had het verkeerd gelezen, sorry Bloos
Moest egoist zijn.

Ik heb inderdaad een gegronde reden. Zowel medisch (1 kat) als gedrag (andere kat). Kat 3 zit ik nog over te twijfelen, eerst de castratie maar afwachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 15:47

Ik ga even temmen, wat een heksenketel hier zeg, Sigaar

Binckydenice

Ninx schreef:
Moet je in een beperkte woonruimte, of in een stad met veel verkeer uberhaubt dieren nemen? Is dat niet de hamvraag?
Niet iedereen woont vrij en kan dus zijn dieren de ruimte geven, dat is begrijpelijk.
Maar ik heb zelf, ondanks mijn wens een hond te nemen (ja, da's een ander dier...ik weet het)... zeker 15 jaar gewacht. Toen had ik pas de ruimte en tijd om echt bewust voor een hond te kiezen.
Soms moet je accepteren dat het niet bij je levensstijl, woonplaats, huis, omgeving past.... dat is verdrietig, maar wel zo eerlijk naar het beestje toe.

Jammer genoeg heb ik om die reden ook geen hond... Ik werk de hele dag en mijn vriend ook, dus dat zou niet eerlijk zijn. Maar een kat is daarintegen erg zelfstandig. Dit is ook de reden van het kattenluik geweest, dan kunnen ze fijn naar binnen en naar buiten...

brittje88

de Moderator is heir toch ook ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 15:48

brittje88 schreef:
de Moderator is heir toch ook ?

Die doet niet veel he Knipoog

Binckydenice

kjoetie schreef:
Binckydenice schreef:

Graag een GOED argument Knipoog

Daihyo

Binckydenice schreef:
Ninx schreef:

Jammer genoeg heb ik om die reden ook geen hond... Ik werk de hele dag en mijn vriend ook, dus dat zou niet eerlijk zijn. Maar een kat is daarintegen erg zelfstandig. Dit is ook de reden van het kattenluik geweest, dan kunnen ze fijn naar binnen en naar buiten...

Daarom heb ik dus ook geen hond, maar katten. Die zijn inderdaad zelfstandiger. Mijn katten zijn overigens opvangertjes, die dus ook bewust binnen worden gehouden.
Waar genoeg ruimte, speeltje en klimmeubelen aanwezig zijn.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 15:49

Binckydenice schreef:
Amanda schreef:

Binkydenice: mijn katten hebben ook geen keuze. Ben ik daarom meteen een dierenbeul?

Ik heb het woord dierenbeul helemaal niet in mijn mond gehad Knipoog
Ligt eraan of je er een gegronde reden voor hebt, behalve dat ze anders in je buurman zijn tuin poepen, of richting de voliere van de andere buurman gaan... De katten van de eigenaren hier op bokt zijn wel echte ondernemers trouwens Haha!

Waarom moet iemand een gegronde reden hebben om zijn katten binnen t ehouden of naar buiten te laten? Iedereen moet lekker doen wat of zij denkt dat ie daar goed aan doet. Een binnen kat weet niet wat ie mist omdat ie nooit buiten is geweest. Misschien krigen die katten nog wel meer aandacht en speeluutjes dan de andere die wel buiten komen en zich zelf vermaken. Laat iedereen gewoon in zijn of haar waarde. Er is niet maar 1 juiste manier voor t houden van katten ( en andere dieren) gelukkig Haha!

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 15:49

Amanda schreef:
Nee, heb het al aangepast. Had het verkeerd gelezen, sorry Bloos
Moest egoist zijn.

Ik heb inderdaad een gegronde reden. Zowel medisch (1 kat) als gedrag (andere kat). Kat 3 zit ik nog over te twijfelen, eerst de castratie maar afwachten.

Dan ben je geen egoist nee Knipoog