Bijtgrage hond vergrijpt zich aan baby

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CherokeeChum

Re: Bijtgrage hond vergrijpt zich aan baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 19:55

slimmerik schreef:
De RAD klopt wel degelijk.... De pitbull is begin vorige eeuw pas ontstaan. Het is geen ras maar een kruising van diverse bijtgrage honden.

Plingat is dus ook kul,het is zelfs 1 van de oudste rassen ter wereld,er is zelfs bijna geen ras zuiverder gefokt als de Pitbull.
Het ras als zodanig heeft aan de wieg gestaan van vele bekende rassen
van tegenwoordig. Het is zelfs recentelijk in de geschiedenis gebruikt om andere rassen meer moed en een betere fysiek te geven.*

De RAD is ontstaan omdat deze honden door hun bijtkracht en agressie en verkeerd fokken verboden werden.

*Ten prooi vielen aan vele foute eigenaren dus die eigenlijk nog geen Cavia zouden moeten mogen houden.*

Het enige foute aan de RAD is dat de straffen voor de baasjes en fokkers véél te laag is. *En voor de honden veel te hoog*

Van de week is hier in Winterswijk zo'n verboden hond eigenaar veroordeeld tot het betalen van € 250,-- Een lachertje....alleen de rechtzaak is al vele malen duurder. De hond kreeg trouwens de doodstraf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 22:09

russel schreef:
Yamcha, was niet naar jouw hond bedoelt.

BV, ik ken dus wel iemand die zich erg dominant naar zijn herder opstelt, het dier is kruiperig, ik vertrouw hem dus daardoor absoluut niet, ik vind dat eng. Zijn vriendin kan de hond niet uitlaten, lekker makkelijk zo..., maar ook best gevaarlijk. Je kunt een hond ook heel scherp maken, maar of dat nou de bedoeling is.

Ik denk dat een herder die eigenlijk heel erg goed is op te voeden, juist door zijn ras baasgericht is, net zo gevaarlijk kan worden/zijn als een bullterrier. Terriers zijn eigenwijzer, hebben ook meer het jachtinstinct, het prooi instinct, maar herders gaan er ook voor als ze denken dat ze braaf, ordelijk, gehoorzaam netjes de roedel moeten onderhouden. De Dobermann Pintcher, persoonlijk vind ik dat een hele mooie hond, die moet ook heel erg korrekt opgevoed worden, anders zijn ze ook niet te vertrouwen.

Exact om die reden is een herder ook niet geschikt voor mensen die geen ruime ervaring met honden hebben. Een aantal jaren geleden was de serie "Comissaris Rex" op TV, en toen wilden ontzettend veel mensen een Duitse Herder hebben. En toen bleek ook hoe ongeschikt een DH voor de meeste mensen is...
Een Duitse Herder (en eigenlijk alle herdershonden) zijn ontzettend baasgericht, en dat maakt ze voor de baas leuke, lieve honden. En ze zijn echt leuk. Van nature vriendelijk, enorme "will to please" en gemakkelijker dan een terriër als het erom gaat iets los te laten.
Maar... ook heel beschermend, heel temperamentvol, en ze zullen altijd proberen (en zeker als je de alpha-honden hebt) proberen zelf roedelleider te worden, als ze niet consequent genoeg worden opgevoed, of de wensen van de roedelleider onduidelijk zijn. Dat is wat ze zo moeilijk maakt. Een Duitse Herder kan enorm imposant zijn (en ze weten het).
En op het moment dat een DH gaat uitproberen (en dat doen ze, als je niet duidelijk genoeg bent) moet je verdraaid stevig in je schoenen staan en heel duidelijk maken dat jij toch echt hier de leider bent en niet over je heen laat lopen. Dat hoeft niet met geweld, maar je moet je heel bewust zijn van je lichaamstaal, en heel bewust van de hondentaal. Want ben je onduidelijk, dan heb je een probleem.
Maar ben je als baas eerlijk, oprecht, consequent en duidelijk, dan heb je er een hele fijne hond aan. Dan is de hond heel trouw, kun je hem vertrouwen en zal hij je blindelings gehoorzamen. Een Duitse Herder is met een goede baas een hele eerlijke, betrouwbare, vriendelijke, speelse hond.
En dan lijkt het net alsof je er zo een klein kind bij zou kunnen zetten en de hond er alleen mee laten. En dat kan dan weer niet. Je loopt idd wel tegen die grenzen aan, en een Duitse Herder die van mening is, dat hij de alpha is, zonder dat zijn baasje erbij is... groot gelijk dat je die niet graag hebt. Ik ook niet... Tong uitsteken

Ik voelde me trouwens absoluut niet aangevallen door je, hoor, mijn hond ook niet.

Overigens wil ik ook niet hebben dat iemand anders de hond uitlaat, en iemand laten oppassen op hem doen we ook niet. Omdat je met een Duitse Herder bepaalde grenzen hebt, waar je niet zonder risico overheen zult gaan.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 22:46

Needje schreef:
Ik ken ze ook.
Ik vraag me ook af. Zouden pitbulls niet gebruikt worden voor gevechten omdat ze zo mega kunnen bijten? Ik bedoel, elke hond kan je agressief maken en laten vechten.

Ik heb gisteren een docu gezien over het leven van een pitbull die getraint wordt voor de gevechten. Ik zou hem je (en alle anderen) graag laten zien, maar ik denk niet dat ik die link hier neer kan zetten...
Volwassenen hebben moeite om hem te bekijken, sommige durven niet, anderen haken na een aantal min af en ik had de tranen over mijn wangen lopen...

De pits die niet agressief zijn worden afgeschoten of geelektrocuteerd (wat ook te zien is op het einde van het filmpje) Boos!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 22:52

slimmerik schreef:
De RAD klopt wel degelijk.... De pitbull is begin vorige eeuw pas ontstaan. Het is geen ras maar een kruising van diverse bijtgrage honden. De RAD is ontstaan omdat deze honden door hun bijtkracht en agressie en verkeerd fokken verboden werden. Het enige foute aan de RAD is dat de straffen voor de baasjes en fokkers véél te laag is.

Van de week is hier in Winterswijk zo'n verboden hond eigenaar veroordeeld tot het betalen van € 250,-- Een lachertje....alleen de rechtzaak is al vele malen duurder. De hond kreeg trouwens de doodstraf.

De pit bestaat al langer maar is in 1836 'verbeterd' dmv andere rassen te kruisen, oa de boxer!
Dit omdat de pit werd gebruikt om met koeien te vechten. Dit werd in 1836 verboden en daarom hebben ze een andere 'sport' bedacht en de pitbull 'verbeterd'.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 22:56

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 23:26

Moderatoropmerking:
De RAD-discussie hoort in een ander topic thuis.

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 00:48

griebels schreef:
De pit bestaat al langer maar is in 1836 'verbeterd' dmv andere rassen te kruisen, oa de boxer!
Dit omdat de pit werd gebruikt om met koeien te vechten. Dit werd in 1836 verboden en daarom hebben ze een andere 'sport' bedacht en de pitbull 'verbeterd'.

Hoe kom je erop... De Bulldog waarop jij doelt is een oorspronkelijk ras uit
GB,hieruit is de Boxer en de moderne EngelseBulldog ontwikkeld.
Beiden bedoelt als showras. Ik heb hier oude etsen en staalgravures uit begin 1800 waar de oorspronkelijke Bulldog staat afgebeeld.Hetgeen we nu een Pitbull noemen.(In principe de zelfde hond maar een andere fokrichting,vorm volgt functie) Voor de hondengevechten,dejacht, en later het werk op de farms van de pioniers in Amerika had men lichtere honden nodig,als de originele zware Bullbaiters van de 17e eeuw.

De eerste Boxers leken sterk op een Hedendaagse AB,kijk maar eens in een eerste druk Toepoels als je er 1 kunt vinden.Zeer verhelderend.
De Engelse Bulldog waaraan vaak word gerefereerd als ras verbeteraar in bijvoorbeeld Jachthonden en Greyhounds en de Bullmastiff zijn van het oude oorspronkelijke Bullbaiters type en niet van de MODERNE Engelse showbulldog.(Zelfs de naam slaat nergens meer op bij deze honden)

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 00:59

Ik heb deze info uit een docu uit amerika die ik gisteren gezien heb... Ik kan je de link per pb sturen als je wilt. Als mijn engels goed genoeg is, is dat wat ik zei verteld in die docu.
Verder weet ik daar niets van, maar ik vertrouw op juiste informatie als ik zo'n docu zie...

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 01:15

Ach, een lid van het journaille is niet per definitie een hondenkenner.En als het verhaaltje er smeuiger van word hebben ze een hele grote duim...
Maar stuur me de link maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 10:23

@ cherokeechum, knap dat je kan zeggen dat ik daar geen ervaring mee heb, zonder me te kennen, toevallig heb ik dat wel degelijk, om op te noemen een staf die een eindje verderop rondloopt, heeft 3 mensen gepakt, en nog loopt hij vrolijk rond, gelukkig met een muilkorf sinds kort, en zo kan ik er nog wel een paar opnoemen, dus houd je vooroordelen voor je wil je? en mijn hond was idd een kruizing, kwart boxer, die opmerking dat ze voor staf door moest gaan sorry, maar haar afkraken terwijl ze net is ingeslapen?

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 10:31

Dat doe je zelf al....

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 10:56

CC, heb je mijn pb's incl filmpje al gezien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 11:07

CherokeeChum schreef:
Dat doe je zelf al....

Kun jij jezelf eigenlijk nog wel recht in de spiegel aankijken? Je bevestigt keer op keer het negatieve beeld dat mensen van bezitters van dit soort honden hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 11:17

CherokeeChum schreef:
Dat doe je zelf al....

haal ik haar naar beneden? nee! lees dan eens goed mijn post, dan kan je zien dat ik schrijf, dat ze tegen ons, en vele anderen een schat van een hond was, heb ik haar behoed voor iets ergers? ja dat vind ik wel. anders was ze miss bij een verkeerd iemand terecht gekomen, of in beslag genomen. en waarom zou ik een hond nemen om hem naar beneden te halen? je kwetst me wel, om mijn hond zo naar beneden te halen

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 17:13

CherokeeChum schreef:
katiavl schreef:
Cherokeechum, je kan verschillende dingen denken, maar de manier van verwoorde is nog een tweede.
had je wel wat zachter kunnen overbrengen Knipoog

Dat had inderdaad gekund. Maar als je haar reacties in andere topics van soortgelijke strekking leest,begrijp je misschien waarom ik af en toe wat direct ben. En niet zoveel geduld heb met dit soort krokodillentranen.
Zeker niet als er puur en alleen om mee te kunnen praten in een topic een ras word aangevallen door een persoon die er geen ervaring mee heeft.
De ervaring die ze heeft opgedaan betreft een rasloze,een kruising gelijkend op. Not the real thing dus.

Ik veroordeel haar beslissing niet. Het dier had nl toch geen toekomst.

Ok, waar precies oordeel ik over je hond? Ik oordeel over jouw vermogen
om objectief te zijn over een ras waar je een mening over spuid.
Ik vind het triest voor de hond,maar als je willens en wetens een hybride
van een RADtype in huis haalt en er vervolgens niet mee om kunt gaan, moet je niet zeuren over een ras.
Dan laat ik verder in het midden of het aan het dier gelegen heeft of aan omstandigheden etc.
Laatst bijgewerkt door CherokeeChum op 19-08-07 17:21, in het totaal 1 keer bewerkt

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 17:15

faye schreef:
CherokeeChum schreef:
Dat doe je zelf al....

Kun jij jezelf eigenlijk nog wel recht in de spiegel aankijken? Je bevestigt keer op keer het negatieve beeld dat mensen van bezitters van dit soort honden hebben.

Ik wel, zou jij ook eens moeten doen Pling
Ik kan er nl op bogen alles wat in mijn vermogen ligt te doen en te hebben gedaan voor deze honden.
Wat anderen daar van vinden,who cares Haha!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 17:30

Heb je dan ook bv zo een commentaar op de website van lg?

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 20:27

Heeft zij een een website dan? Als daar dingen staan waar ik het niet mee eens ben,of aanstootgevend vind t.a.v de honden zal ik daar op reageren.
In de posts die ik van LG lees staan vaak wel zinnige dingen,en ze l*lt niet met iedereen mee. Anders dan anderen in dit topic die achter de mening van anderen aanhobbelen en zelf weinig te melden hebben met enige onderbouwing.
Er zijn sowiso weinig mensen die honden,en zeker de weerbare rassen begrijpen,daarom gaat het ook steeds mis.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 20:29

CherokeeChum schreef:
Er zijn sowiso weinig mensen die honden,en zeker de weerbare rassen begrijpen,daarom gaat het ook steeds mis.

Eeuwig zonde. Als iedereen er nou nét iets meer verstand van zou hebben en honden nét iets beter zou begrijpen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 20:45

CherokeeChum schreef:
Heeft zij een een website dan? Als daar dingen staan waar ik het niet mee eens ben,of aanstootgevend vind t.a.v de honden zal ik daar op reageren.
In de posts die ik van LG lees staan vaak wel zinnige dingen,en ze l*lt niet met iedereen mee. Anders dan anderen in dit topic die achter de mening van anderen aanhobbelen en zelf weinig te melden hebben met enige onderbouwing.

Dat vraag ik helemaal niet.
Jij kapt op dees daan, maar de website in lg der onderschrift, doet niets anders dan krokodillen tranen en rad is slecht roepen.
Staat ook geen één zinnetje te vinden over dat die honden nooit zouden afgemaakt worden zonder eigenaar.

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 21:14

Dat vroeg je niet,je vroeg naar haar website.
Over de website waar jij op doelt,er staan ware dingen op.
De gehele opzet en insteek zijn echter niet mijn ding.
Inhoudelijk wel in grote lijnen,de tone that makes the music vind ik wat minder.
Neemt niet weg dat ik ook tegen de RAD ben,vanwege dat honden worden geslachtofferd.
Ik ben ook tegen de RAD om dat het me in mijn persoonlijke vrijheid beperkt niet meer de honden te houden waar ik een Passie voor heb.Door Dombo's die zich niet aan algemene fatsoensregels kunnen houden.En andere dombo's die verzaakt hebben het probleem bij de oorsprong aan te pakken, toen dat nog eenvoudig en overzichtelijk was.
Het uitroeien van een type hond kan nooit een oplossing zijn.

Waarom kap ik op DeesDaan?Lees haar voorgaande posts,als je het dan nog niet begrijpt wil ik het je graag per pm uitleggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 21:22

Nou CC en Ilzjuh gaan jullie jezelf nu op de borst slaan omdat het jullie wel lukt
om zo'n hondje te kunnen temmen? Nors opkijken
Dat zo'n hondje zich vergrijpt aan een mens heeft niet altijd maar met
'dommigheid' te maken hoor, ik ken anders genoeg voorbeelden van mensen
die verstand hebben van dat soort diertjes maar toch wel schrokken toen ze zich vergrepen
aan iets wat niet de bedoeling was Nagelbijten / Gniffelen

Zulk soort honden dienen uitgeroeid te worden, en maar goed ook want de mens dient beschermd
worden tegen de beesten, een foutje van moeders natuur.
Zo ken ik iemand die doodgebeten is door zn eigen hond, man deed aan hondentrainingen
(politiehonden) en had voor de lol ook zo'n ding.
Dat was wel mooi zijn einde.....Sja....foutje bedankt?

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 22:11

Chiqa schreef:
Nou CC en Ilzjuh gaan jullie jezelf nu op de borst slaan omdat het jullie wel lukt
Dat zo'n hondje zich vergrijpt aan een mens heeft niet altijd maar met
'dommigheid' te maken hoor, ik ken anders genoeg voorbeelden van mensen

*Misschien niet met intelligentie,maar wel met zelfkennis,of liever het gebrek
daaraan,en verstand van honden.
Wil je dit soort honden houden zul je een absolute controllfreak moeten zijn.

die verstand hebben van dat soort diertjes maar toch wel schrokken toen ze zich vergrepen
aan iets wat niet de bedoeling was Nagelbijten / Gniffelen

*oliebol happens,ook met andere honden,dat is nu eenmaal zo in zo'n druk bevolkt landje

Zulk soort honden dienen uitgeroeid te worden, en maar goed ook want de mens dient beschermd
worden tegen de beesten, een foutje van moeders natuur.
Zo ken ik iemand die doodgebeten is door zn eigen hond, man deed aan hondentrainingen

* Ding???Kijk, en dat is er nou mis!! Stoom uit je oren

Dat was wel mooi zijn einde.....Sja....foutje bedankt?

Blablabla zonder onderbouwing& en een broodje aap op de koop toe...
Je overtreft jezelf Cool

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 22:23

Chiqa schreef:

*Klopt zichzelf op de borst*

Nee even alle gekheid op een stokje. Ik heb het verstand van honden, maar dat wil niet zeggen dat het mij zou lukken. Ik zal dan ook heel eerlijk zijn als ik zeg dat ik niet aan zo'n hond zou beginnen. Ik weet zeker dat het met zo'n hond best goed zou kunnen komen als hij bij iemand met verstand zit, maar ik zie mezelf nu niet bepaald als de aangewezen persoon daarvoor. Knipoog

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 22:24

Chiqa schreef:

Wat voor een ding? Een politiehond? Zo ja, was dat een afgekeurde dan?