Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 09:57

poes schreef:
Het is idd zielig dat honden worden afgemaakt op uiterlijke kenmerken. Maar als iedereen nu eens met meer verstand gaat fokken/kopen zou er geen probleem zijn...

Het is zeker triest dat er honden afgemaakt worden voor uiterlijk kenmerken, daarom snap ik de vergelijking ook van griebels. Ja
Dat is niet racistisch maar een voorbeeld van dat men bij mensen gruwelt men als mensen afmaakt omdat ze van een bepaald ras zijn, zoals hitler deed (en nogal logisch dat we daar van gruwelijken)
Maar bij bepaalde dieren vinden we het maar heel normaal dat we ze uitroeien....?
Dat mag toch ook niet? Waarom is dat maar gewoon, omdat het maar een dier is?

Ik denk dat je eerst idd de fokkers die fokken zonder papier bij elke hond die ze bij een inval hebben liggen een flinke boete moet vragen
En bij flink bedoel ik flink.
Ontmoedig het fokken van de papierloze dieren maar.

En mensen die een agressieve hond hebben, maar zelf ook niet zuiver zijn op nemen in een data bank dat ze geen enkel dier meer mogen hebben.

Is de hond vals, in laten slapen en anders herplaatsen na castratie of sterilisatie

het dier moet gewoon niet het slachtoffer worden van de mens die verkeerd wil.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-06-07 09:59, in het totaal 1 keer bewerkt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 09:59

Precies of je door een verbod in één land de pitbull aan het uitroeien bent......
En nu maak jij de vergelijking met.... weer

herbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 10:17

Niet alle honden worden mishandeld bij de AID! Hier in de omgeving zit ook een kennel die de in beslag genomen dieren op vangt. Die mensen hebben vroeger (voor 1993) ook Pitts gefokt.
Ik rij er wel eens langs en zie die honden (appart) op een weilandje lopen. Mijn hond (Engelse staff) Heeft ook kale plekken op zijn hakken. Puur an het op de straat liggen. Doet ie toch zelf? Een vriendin van mij heeft ook zo`n hond en die heeft ook kale hakken. Oordeel niet te snel!

Chica

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 10:19

Moderatoropmerking:
de vergelijking waar we het nu over hebben is er eentje die niet in deze discussie thuis hoort, we willen deze dan ook niet meer zien op welke wijze dan ook

Verder wil ik nog even een toelichting geven op het feit waarom deze discussie toch weer open is.

Het is een onderwerp wat de laatste tijd toch elke keer weer boven tafel komt maar welke elke keer eindigt in padstellingen doordat men hun mening heel duidelijk naar voren blijven gooien en op die manier een discussie afklemmen. Dat resulteert in hard tegen hard en ontaard in het persoonlijke erbij betrekken waardoor wij genoodzaakt zijn zo een discussie af te sluiten.
We willen nu het topic openhouden en het onderwerp een kans geven hier een mooie discussie van te maken, geen meningen die constant aangedragen worden die men halsstarrig blijft verdedigen en geen persoonlijke uitvallen maar juist eens na willen gaan denken of hier misschien ook een oplossing in te vinden is en daar eens goed over na te denken of in elk geval eens een echte discussie.
Blijkt dit alsnog niet te kunnen, word men toch te persoonlijk is een slot toch weer het resultaat en zal blijken dat dit een discussie is waar nog niet uit te komen is.

We hopen dat jullie iig. respecteren dat wij de kans voor een dergelijk topic jullie toch willen geven en elkaar blijven respecteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 10:20

is die naam een verboden naam?
Laten we hem en zijn mistanden aub niet vergeten maar uitspreken.

Ik maak het vergelijk in die zin dat het raar is dat je levend iets, of dat nu een mens of een dier is, niet mag uitroeien op ras.
Maar dat het blijkbaar bij dieren wel mag vind ik vreemd Ja
Waarom willen wij mensen ons zo hoog boven de dieren plaatsen?

Ik heb er niks op tegen om een vals dier in te laten slapen, maar in laten slapen om zijn uiterlijk?
Dat gaat toch gewoon te ver
Alleen maar om een paar gekke mensen die die soort honden hebben gekozen tot vechthond en ze vals maken.

Dan moet je niet de honden aanpakken, maar de bron van het vals zijn
en dat is daar die gekke mensen.
Want maak nu alle pittbull achtige af, dan gaan ze wel naar bijv. de herdershond om vals te maken.
Dus pak je die lui niet aan, schiet je er niks mee op.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 10:22

Dat vals zijn schijnt in het karakter te zitten en is er ingefokt RK. Bovendien is dit ras "gemaakt". Neemt niet weg dat de honden de dupe zijn van mensen. Maar deze honden zijn nu al 14 jaar verboden en nóg steeds worden ze volop aangetroffen. Het komt in principe neer op verboden wapenbezit. Het verschrikkelijke in deze is dat er een hart in klopt.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 10:24

katiavl schreef:
Precies of je door een verbod in één land de pitbull aan het uitroeien bent......
En nu maak jij de vergelijking met.... weer

wat is daar mis mee?
Ik snap niet wat daar mis mee is, en ook niet waarom daarom getemt is

Je hoort gewoon geen ras uit te roeien, niet als het om mensen gaat en ook niet als het om dieren gaat

Ik zei een stuk terug dat stuk over dat turken niet zouden deugen. Maar ik had ook kunnen zeggen dat de belgen niet uitgeroeit mogen worden omdat ze dom zouden zijn (gewoon hoe veel NL's denken).
Was het dan ook discriminatie geweest in dezelfde zin als ik dat had gezegd???
Want dat had ik ook kunnen zeggen. Daarbij heb ik zelf turkse vrienden en ben ik zelf een belg Knipoog

En Slimmerik, het zit niet in het karakter
Dan zouden ze allemaal zo zijn, je moet niet alles over 1 kam scheren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 10:26

Ja juist
en dan moet je niet de hond aanpakken, maar diegne die er achter zit.
En dan wordt niet gedaan, dus over nog eens 14 jaar zijn we geen stap verder.
Want die lui kan het geen bal schelen dat de hond in geslapen wordt, die nemen wel weer een volgende.

Dus wanneer houd men eens op de hond de dupe te laten worden, maar pakt men die eikels van fokkers en kopers eens aan
want die maken dadelijk een ander ras weer vals..dat is wat ze willen..ligt niet aan het ras, maar aan die mensen die een valse hond willen

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 10:26

slimmerik schreef:
Dat vals zijn schijnt in het karakter te zitten en is er ingefokt RK. Bovendien is dit ras "gemaakt". Neemt niet weg dat de honden de dupe zijn van mensen. Maar deze honden zijn nu al 14 jaar verboden en nóg steeds worden ze volop aangetroffen. Het komt in principe neer op verboden wapenbezit. Het verschrikkelijke in deze is dat er een hart in klopt.

Dat is nu eenmaal zo.

We kunnen er lang of kort over praten maar waar zijn ze vroeger voor gebruikt?

Ik vind ook dat deze honden bij mensen horen die "liefde" hebben voor dit ras en niet omdat het een verlenging van je persoonlijkheid moet zijn, dan gaat het (zeker) fout.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 10:30

griebels schreef:

Het is wel degelijk bewezen dat het in het karakter zit. Het zijn honden die zomaar vanuit het niets kunnen ontploffen. Bij 8 op de 10 gebeurd het misschien nooit. Maar je kunt het risico van die 2 gewoon niet nemen.

Anseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 10:31

heb alleen beginpost gelezen, en de site bekeken. Waar ik meeste mee geshockeerd ben is de Pitbull. Die geeutha.iets.(moeilijk woord Scheve mond) moest worden, ivm de pitbullwet. Heb kippevel op mn rug staan, Brrr..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 10:32

Maar wat er ingefokt zit hoeft niet tot uiting te komen
En elk ras is vals te maken
En vanuit niks ontploffen, daar geloof ik niet zo in.
Dat er meer bijt incidenten mee zijn wel...omdat vaak een bepaalde groep mensen deze honden koopt.
Alleen is de echte liefhebber dan ook de dupe

wat ik al zeg, nu zijn het die honden, maar pak je de lui erachter zijn het dadelijk de herdershonden
want die willen ook wel bijten als je ze daarop traint helemaal.

Dan schuif je het probleem op maar je lost niks op

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 10:33

slimmerik schreef:
griebels schreef:

Het is wel degelijk bewezen dat het in het karakter zit. Het zijn honden die zomaar vanuit het niets kunnen ontploffen. Bij 8 op de 10 gebeurd het misschien nooit. Maar je kunt het risico van die 2 gewoon niet nemen.

dat ligt gewoon aan een kronkel in de kop... Mechelaars zijn nerveuze honden en in asiels zijn dat ook honden die het meeste ingeslapen worden. Ze kunnen zomaar ineens vals worden.
Ook weet ik zeker dat deze honden net zo vals te krijgen zijn als de staff. Dus het is echt niet zo dat de staff het enige ras is wat dit zou kunnen ontwikkelen. Daarbij is het nog steeds niet elke hond van dat ras, net zoals het bij de mechelaar niet zo is

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 10:36

Uit het niets bestaat wel dergelijk, en komt tegenwoordig meer en meer voor, gent heeft een studie gedaan naar de effecten van citalopram hydrobromide op 5-HT2A in de impulsieve agressieve hond.
En die kwamen beduidend meer voor, ook bij honden die een schitterende opvoeding gehad hebben.

Het is gewoon een afwijking die in hondenrassen gefokt is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 10:38

en maken we de mens die dat erin gefokt heeft ook maar ff af dan?
Dáár zit het probleem, niet bij de hond. Zoals ik al steeds zeg, pak het probleem aan, de bron Dus erg hoge boetes, dat fokken echt niet meer leuk en rendabel is

Pak ook de valse hond aan, maar niet de hond die braaf is

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 10:42

En als jij een hond braaf verklaart hebt, en die valt iemand aan.
Zoals ik al eerder beschreef uitwendig kun je dat niet zien hoor

Het is de wet en die zal er blijven, alleen mogen ze de fokkers en eigenaars veel hoger straffen naar mijn idee. Een mooie geldboeten en mischien zelfs een gevangenis straf. Want zij bepalen of die hond in nederland is. Daarom zij ik ook dat het me tegenslaagd op de website. De veroordeling naar de eigenaars is er niet, en die maken de problemen

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 10:43

runningkawa schreef:
Maar wat er ingefokt zit hoeft niet tot uiting te komen
En elk ras is vals te maken
En vanuit niks ontploffen, daar geloof ik niet zo in.

Dat er meer bijt incidenten mee zijn wel...omdat vaak een bepaalde groep mensen deze honden koopt.
Alleen is de echte liefhebber dan ook de dupe

wat ik al zeg, nu zijn het die honden, maar pak je de lui erachter zijn het dadelijk de herdershonden
want die willen ook wel bijten als je ze daarop traint helemaal.

Dan schuif je het probleem op maar je lost niks op

Tuurlijk, het hoeft niet tot uiting te komen maar je hebt wel meer kans.
En vanuit niets ontploffen, daar geloof ik dus wel degelijk in, ik heb het zelf meegemaakt.

Even een raar voorbeeld misschien, maar als ik zeg dat ik Jazz een goede hengst vind voor mijn merrie raadt iedereen me dat af.
Begrijp je wat ik bedoel? Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 10:45

mijn herder is ook braaf...ook maar afmaken voor het geval hij eens een keer iemand aanvalt?

Jazz raad je bijv af bij bepaalde mensen, maar kijk eens hoe hoog de jazzen scoren op wedstrijd. Zou niet kunnen als ze allemaal zo verschrikkelijk zijn.
Maar een beginner, nee die moet je er doorgaans niet opzetten.
En omdat de meeste fokkers niet fokken voor hunzelf en je makkelijk wilt verkopen...

Die honden zou ik ook niet iedereen aanraden, maar toch ook niet meteen afmaken...doen we bij jazz toch ook niet Lachen

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 10:45

ze scheren alle pitbull achtige rassen over 1 kam!
waarom testen ze die honden niet op karakter. Vooral ze laatste raakt mij. Die hond zag er zo lief uit, een echte gezinshond, maar omdat het Ras verboden is wordt hij "vermoord" .
Ik ben het hier niet mee eens, en zal het ook nooit worden.
Je kunt niet alle pitbull achigen over 1 kam scheren. Niet iedere pitbull is slecht. Het zit er in, maar het is maar net wat de baas er van maakt.
De eigenaar is aansprakelijk voor een agressieve hond.l Ik kan mijn labrador meisje ook wel agressief maken. Dit zou meer moeite kosten dan een pitbull maar reken erop dat wanneer je vreselijk onrespectvol met een hond omgaat, je iedere hond agressief krijgt.
ik kan zo kwaad worden op dit soort dingen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 10:47

Testen op karakter lukt niet, want daar gaan die bovenstaande honden zo door Lachen

Je moet er niet altijd van uitgaan dat mensen dieren agressief maken, dat is ook een grote fout.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 10:50

baasjes testen op karakter lijkt me beter Tong uitsteken Lachen

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 10:51

Ik ken trouwens nog meer honden die uit het niets kunnen ontploffen...
De collie die zijn gezin meermaals heeft gebeten, de dobermann die van mijn stiefmoeder was en ik altijd goed mee overweg kon beet mij (en dat was niet zachtjes), de bouvrier waar ik elke dag kwam en me ineens net naast mijn oog beet, de tervuerense herder die nog nooit een vlieg kwaad had gedaan etc etc...
Van alle honden waar ik mee om ben gegaan (en dat zijn er heel veel Ja ) heb ik nog nooit een geval van een staff meegemaakt En ook die ken ik meerdere... Legale en illegale Ja

Waarom zou testen op karakter niet werken? Ze doen het bij de asiels ook Knipoog

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 10:51

Ik wil ermee zeggen dat mensen je Jazz afraden om het karakter, dus geeft dit dan toch wel door.
Hoe ben je zelf met opvoeding van je paard, scheelt ook.
En dat is ook bij de honden zo.
Een paard kan altijd een rotbok geven en een hond een knauw.

Ikzelf heb een amer. stafford gehad, een super lief dier.
Wij voedden hem correct op alleen af en toe wist je niet wat je aan hem had en dat was doorgaans naar andere dieren toe.

Ik weet nog goed dat hij een keer op de bank was gaan liggen wat hij nooit deed en ook niet mocht.
Mijn ex zat dus al op de bank en wil hem eraf zetten, hond laat tanden zien en gromt.
Mijn ex was zo kwaad dat hij even een vliegles kreeg.
Wij hebben absoluut nooit de hond "verkeerd" opgevoed maar af en toe draaide het knopje even om in zijn hoofd en ging hij tekeer.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 10:52

runningkawa schreef:
baasjes testen op karakter lijkt me beter Tong uitsteken Lachen

Helemaal mee eens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 10:56

Citaat:
Hoe ben je zelf met opvoeding van je paard, scheelt ook.
En dat is ook bij de honden zo.
Een paard kan altijd een rotbok geven en een hond een knauw.

en dat is precies wat ik wil zeggen es

Maar daar moet je toch niet alle honden voor gaan vermoorden?