Jolandaa_ schreef:de kat heeft leren zwemmen. zo zeggen wij dat hier
hij is in de val gestapt. vervolgens een spuitje gekregen. thats it. probleem opgelost.
Dat werd denk ik niet zo opgevat!
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Jolandaa_ schreef:de kat heeft leren zwemmen. zo zeggen wij dat hier
hij is in de val gestapt. vervolgens een spuitje gekregen. thats it. probleem opgelost.
:+ Jolandaa_ schreef:De poezen krijgen de kleinen dus de eigenaars van de poezen zitten met een 'probleem'. Ik vind het nergens voor nodig om dan de mannen katers ook nog eens te gaan castreren. alleen maar geld verspilling.
hier valt mn bek van open hoor!
Jolandaa_ schreef:Dat kan ik jullie ook vertellen. bij ons hier is dat ook niet gebeurd. ik vind dat de poezen gesteriliseerd MOGEN worden. Katers hoeven dat imo niet. De poezen krijgen de kleinen dus de eigenaars van de poezen zitten met een 'probleem'. Ik vind het nergens voor nodig om dan de mannen katers ook nog eens te gaan castreren. alleen maar geld verspilling.
nickyu schreef:gelukkig bestaat er nog geen katten aids![]()
om maar eens een ander klein voorbeeldje te noemen
weet 1 ding wel , als de betreffende kater die hier in de buurt rondwaait
er maar over denkt om nog 1 druppel hier te laten (iets wat die dus thuis niet doet , idem voor zijn nachtelijke jenk partijen ..)
en nog 1 voet hier over de vloer durft te zetten
iets wat we na 2 jaar toch wel beetje heeeel erg zat zijn
zeker met zo'n lakse houding van zo'n laks baasje ..want zij hebben toch nergens last van
dat wij daar eens even een voet over d deur gaan zetten
kijken of zij het leuk vinden , beetje extra vocht hier en daar
en nachtelijk gejenk , denk dat ik dat bijna net zo vals kan als hun kater
de katten hebben daar geen vrijheid of 'ff' naar buiten te gaan. ze gaan gewoon de tuinen in. waar kunnen ze anders hun behoefde doen? daarom vind ik ook niet dat een kat in de stad hoort of binnen.IKbenEllen schreef:alicelover schreef:Binnen houden vind ik niet echt een oplossing. Katten zijn graag buiten en dat kun je ze moeilijk afnemen. Al onze katten en poesen die wij gehad hebben waren allemaal geholpen ook de vrouwtjes omdat wij liever geen nestjes willen. Maar ze konden/kunnen ook allemaal naar buiten waarneer ze dat willen. Zelfde geldt voor binnen. Allemaal hun eigen keus. Dit lijkt mij ook het diervriendelijkst dat ze zelf kunnen kiezen waarneer ze buiten of binnen zijn.
Wat een onzin. Katten die van jongs aan binnen blijven weten niet beter. Liever binnenshuis dan plat langs de weg hoor.
. Ik weet dat je tot voor kort helemaal gek geworden was. Hij sloopte de boel echt.
ELpatcho schreef:Jolandaa_ schreef:De poezen krijgen de kleinen dus de eigenaars van de poezen zitten met een 'probleem'. Ik vind het nergens voor nodig om dan de mannen katers ook nog eens te gaan castreren. alleen maar geld verspilling.
Niet echt iets om vrolijk van te worden. Maar ik ben blij dat het er nu zoveel minder zijn geworden. Citaat:Pardon. Ik snap best dat iedereen de verantwoordelijkheid voor z'n eigen dier moet nemen, dus ook wat betreft castratie/sterilisatie. Maar het is toch een kleine moeite om je eigen kater te laten helpen.
Bij ons lopen de katten ook vrij rond, en moeten zelf voor hun eten zorgen. Iedere dag brokjes meer niet. Maar ze zijn mooi wel geholpen. In het dorp waar ik nu woon liepen tot voor kort 90 katten. Een klein dorp met ongeveer 100huizen. Weet je wel hoe gek je daar van word 's nachts!!! Ook al woon je in de landerijen, je hoort ze van ver af. En in de stad is dat alleen nog maar erger, omdat ze daar totaal geen kant op kunnen.
Van de winter is er een of andere ziekte uitgebroken en zag je overal dode katten liggen, inclusief bij ons op de hooizolder![]()
Niet echt iets om vrolijk van te worden. Maar ik ben blij dat het er nu zoveel minder zijn geworden.

Boertjes schreef:als je t niet kan betalen, waarom begin je dan aan een dier. Niet aanvallend bedoeld, bedoel het meer in het algemeen.
Hoeveel mensen dumpen hun dier niet omdat ze ziek worden en het te duur word. Dan maar een nieuw lief klein kitten.
Ik ben met je eens dat het belachelijk duur is, maar ik vind ook dat het er een beetje bij hoort. Ook al scheelt het wel of je op een boerderij woont, of op een flatje in de stad.
) Jolandaa_ schreef:20 jaar geleden hoefde je ze nooit te enten. er was nooit iets mis met de katten. waarom niet? omdat ze buiten leefde. de mens haalt ze naar binnen waardoor ze vatbaar geworden zijn. en wanneer het -1 graden is hebben de katten al een verkoudheid. ik heb in de 6 jaar nooit een van de katten ziek gezien. ze zijn nooit geent. zal ik het zo zeggen. ze hebben nooit een dierenarts van dichtbij gezien.maar dat was ook niet nodig geweest. ze zijn kerngezond. misschien aan de magere kant. ze hadden genoeg wild. maar door de vossen zoals ik al zei is dat een stuk minder. ze worden bijgevoerd. krijgen 's ochtends brokken + melk met brood. 's avonds restjes eten en een klein beetje brokken. (3 katten zijn het) meer dan zat. en van de restjes smullen ze heerlijk. niks ongezond aan. alles gaat er in. ( excl de botten)
Helemaal mee eens Jolandaa_ !!! Zoolgangster schreef:Bij mij in de tuin zijn de ongecastreerde katers iedere dag tegen alle deuren, planten en aardbeibakken aan het plassen. Lekker fris! Van mij mogen de heren dus ook geholpen worden.
en ja die is gestereliseerd (onze kater is overigens ook geholpen, dat is wel zo netjes) Es79 schreef:Het hoeft niet altijd aan een financiele kant te liggen!
Ook wat je gevoel is.......
En dat is bij iedereen anders denk ik.
). Ik ga ook niet gelijk naar de dokter als ik hoest, dus ook een kat kan zich wel eens wat minder fit voelen en wat ziekjes zijn. Welshcobfan schreef:Onze katten ent ik ook niet elk jaar trouwens... Wij gaan ook alleen naar de dierenarts als het echt nodig is (en ja wij zijn stadsmensen). Ik ga ook niet gelijk naar de dokter als ik hoest, dus ook een kat kan zich wel eens wat minder fit voelen en wat ziekjes zijn.
en ze kunnen zich niet meer voortplanten (al hebt dat helaas niet tegen het vieze sproeien
) Es79 schreef:Welshcobfan schreef:Onze katten ent ik ook niet elk jaar trouwens... Wij gaan ook alleen naar de dierenarts als het echt nodig is (en ja wij zijn stadsmensen). Ik ga ook niet gelijk naar de dokter als ik hoest, dus ook een kat kan zich wel eens wat minder fit voelen en wat ziekjes zijn.
Zo denk ik er ook over.