Petitie tegen de RAD

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CherokeeChum

Re: Petitie tegen de RAD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 20:32

ThePast03 schreef:
CherokeeChum schreef:
Met dit systeem pak je ook de broodfokker aan,die het liefst stamboomloze honden verkoopt omdat hij/zij daar geen belasting over betaalt.Iedereen moet vroeg of laat een keer met zijn dier naar de dierenarts,je kunt dan gelijk checken of het dier geindentificeerd is,en of hij/zij aan wettelijke normen voldoet.Bijvoorbeeld onvruchtbaar gemaakt zijn.

Je zou dit als voorwaarde van registratie kunnen stellen ingeval van willekeurige kruisingen, scheelt gelijk weer een hoop honden in het asiel.
en je legt geen opsporingsgedoe bij de dierenarts.
(die vaak ook niet te beroerd zijn een r.a.d hondje in te slapen)

I.M.O.alle honden reg. en daaraan gekoppeld de herkomst,zodat je weet als er bijvoorbeeld een Jack,over de schreef gaat,je kunt checken waar dit probleem ontstaan is.Om maar niet te spreken over erfelijke afwijkingen in het algemeen.Het zou gewoon verboden moeten worden,met niet medisch
goedgekeurde honden en niet gedragsgeteste honden te fokken.
Op nakomelingen van deze honden geen indentificatie= strafbaar om ze te verkopen of te houden.

Doen ze ook nog wat nuttigs i.p.v alleen stambomen verkopen.

Wat mij betreft mag de raad van beheer dit best doen, en ik denk ook dat het van belang is dat de eigenaar beseft wat een hond voor dier is.
In die zin denk ik dat bv een cursus GG nuttig kan zijn,en ik heb het idee dat zo'n eigenaar zijn hond i.i.g in de meeste gevallen beter onder controle
heeft.Als je dit nou verplicht stelt voor houders van weerbare rassen en types,

Hier kan je de nodige voorwaarden aanstellen,en bijvoorbeeld iemand van de a.i.d de examens laten afnemen, ge koppeld aan een gedragstest.

Dat geldt ook voor de opvoeding, die vindt plaats buiten die ene uur per week training en daar heb je geen vat op.

Dat zal dan toch zijn weerslag vinden,denk ik.

Dan zou een toelatingsexamen voordat je een hond aanschaft een beter idee zijn, maar het zal jaren en jaren kosten voordat daar de juiste vorm aan gegeven wordt.
Want wie gaat er hier in Nederland bepalen wie de juiste eigenaar is voor welke hond? Wat worden eisen etc. etc.

Dat is inderdaad een probleem,waar bijvoorbeeld rassenverenigingen zich over zouden moeten buigen,samen met het n.h.s.b.

Denk dat we dan veel meer petities gaan krijgen omdat een hoop mensen ineens dan helemaal geen hond meer mogen houden.

Ja dat zou een goede eyeopener zijn!! Sigaar

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 20:33

Lol, ik kan je reacties dus bijna niet terugvinden, ga mijn best doen.

edit: Kreeg eerst verschillende berichten door elkaar heen te zien waardoor de poster iemand anders was? Er gebeuren vreemde dingen op bokt. Haha!

Je hebt grote gedeeltes van mijn reactie weggelaten maar ik haal eruit ben dat een soort toelatingsexamen alvorens iemand een hond aanschaft iets is waarmee we beide wel kunnen leven.

Ook zien we beiden in dat dan een hoop mensen teleurgesteld gaan worden. Waarschijnlijk ook een deel die nu naar de handel gaat omdat ze of geen hond krijgen van een serieuze fokker omdat ze de hond teveel alleen moeten laten of volgens de fokker niet over voldoende ervaring beschikken over het ras etc. etc.

Uiteindelijk zal met zo'n toelatingsexamen dus ook de broodfok/handel kunnen verdwijnen. Die zou van mij aan nog veel strengere eisen mogen voldoen.

Klinkt goed, maar ik ben zo bang dat een groot deel van Nederland dit helemaal niet zou willen als ze zouden weten wat voor een consequenties dit had. Namelijk dat heel veel mensen ineens geen honden meer mogen hebben.

Het is en blijft een moeilijke zaak.

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 20:45

Amen,i rest my case,take care! Cool

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 21:14

CherokeeChum schreef:
Amen,i rest my case,take care! Cool

You take care too Knipoog

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 07:18

Wow!
Wat groeit dit topic snel zeg!!!

Maar ik zie nog steeds geen bewijzen tegen de AID. Behalve die website uckl ofzo? maar dat vind ik geen hard bewijs.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 18:25

@Toeties: ik denk dat we dat harde bewijs ook niet gaan krijgen...Hopen dat er niet te veel zieltjes worden gewonnen zo, maar dat er ook nog mensen zijn die zelf nadenken, en inzien dat dit niet gaat werken

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 19:50

@Nanno:Ik denk dat er hoop mensen zijn die dit topic goed gelezen hebben,en zelfstandig kunnen nadenken.... Haha! Sigaar
Jammer voor je, maar de petitie loopt storm! Cool

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 20:02

Maar gelukkig wordt de wet toch niet aangepast;)

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 20:11

Gelukkig zijn daar de meningen over verdeeld. Duivel Tong uitsteken

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 20:27

We zullen zien Knipoog

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 21:39

ThePast03 schreef:
Lol, ik kan je reacties dus bijna niet terugvinden, ga mijn best doen.

edit: Kreeg eerst verschillende berichten door elkaar heen te zien waardoor de poster iemand anders was? Er gebeuren vreemde dingen op bokt. Haha!

Je hebt grote gedeeltes van mijn reactie weggelaten maar ik haal eruit ben dat een soort toelatingsexamen alvorens iemand een hond aanschaft iets is waarmee we beide wel kunnen leven.

Ook zien we beiden in dat dan een hoop mensen teleurgesteld gaan worden. Waarschijnlijk ook een deel die nu naar de handel gaat omdat ze of geen hond krijgen van een serieuze fokker omdat ze de hond teveel alleen moeten laten of volgens de fokker niet over voldoende ervaring beschikken over het ras etc. etc.

Uiteindelijk zal met zo'n toelatingsexamen dus ook de broodfok/handel kunnen verdwijnen. Die zou van mij aan nog veel strengere eisen mogen voldoen.

Klinkt goed, maar ik ben zo bang dat een groot deel van Nederland dit helemaal niet zou willen als ze zouden weten wat voor een consequenties dit had. Namelijk dat heel veel mensen ineens geen honden meer mogen hebben.

Het is en blijft een moeilijke zaak.

Ik denk ook dat een groot deel van nederland dit niet zou willen, dan mogen ze niet zomaar een goedkoop hondje meer aanschaffen, en moet je opeens veel geld gaan betalen voor een rashond, dat is niet de bedoeling!! Maar zou wel goed zijn inderdaad. Maar ik vrees toch echt niet haalbaar.

Eigenlijk zou dit ook voor alle rassen moeten gelden.
Ik ben wel voor een MAG test, voor de hond als hij in beslag is genomen, maar ligt er ook een beetje aan waarvoor hij in beslag is genomen..... want na een bijtincident weet ik niet of een test nou wel zo nodig is, maar aan de andere kant, de hond komt er dan waarschijnlijk niet doorheen.... Zowiezo stereliseren, castreren als de hond erdoor heen komt.

Maar ik vind wel dat de AID gigantisch zwart gemaakt wordt zonder dat daar bewijs voor is, en dat roept bij mij veel weerstand op. En de hele bijsmaak van deze petitie is in mijn ogen er een van '' o o o wat zielug voor de hondjes, die zijn zo onschuldig (opgepakt na bijt-incident kijk op de uckle (ofzo) website....dus inderdaad zeer lief en braaf Dromen ) en het is niet eerlijk'' tuurlijjk zijn de hondjes onschuldig, het zijn de eigenaren die zo dom zijn om willens en wetens zo'n hond aan te schaffen, zei hebben zelf hiervoor gekozen, wat de reden dan ook mocht zijn. (onwetendheid of bewust)
en dan moet je niet piepen als het eens zover is dat de hond wordt afgepakt.

En de honden zijn de dupe, dat is niet best, maar een gevaarlijke hond is nog veel erger niet best.....

Kwoot: het is een blijft een moeilijke zaak... Nors opkijken

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 23:34

Jammer dat je zo selectief quote.... en slecht leest.Jij als A.B bezitter zou je toch beter moeten informeren.
De intentie van de actie is goed,en oke er zitten schoonheidsfouten in,er is wel degelijk bewijs,maar je snapt dat ik dit niet op bokt ga zetten.
Ben je eigenlijk lid van een rasvereniging?Dan hoor je nog eens wat...

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 09:26

Waarom wil je dat bewijs wat je hebt niet op bokt zetten. Je maakt de AID wel zwart. Je zegt tegen veel mensen dat ze het niet snappen en dat er bewijs is, maar we krijgen het niet te zien.

Als je zo graag wilt rondbazuinen dat er bewijzen zijn, laat ze dan ook zien. Misschien zijn er dan nog wel meer mensen die de petitie zouden willen tekenen.

Tot nu toe ben ik nog niet overtuigd.

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 10:41

Het bewijs wat ik heb tast privacy van mensen aan,zowel van betrokkenen,als uitvoerenden,vandaar dat Bokt niet het medium is waarop ik dit wil verspreiden,serieuze mensen weten wie ik ben,en wat het bewijs inhoud. Het is niet de gewoonte om dat
uit te spelen,maar het zal zeker gebruikt worden als de tijd daar is.De feiten zoals ze er liggen,zouden voor een weldenkend mens
die van honden houd, voldoende moeten zijn om in te zien dat de huidige regeling niet functioneerd zoals zou moeten.
De r.a.d hoeft niet afgeschaft te worden,maar aangepast,zodat hij eerlijker is,en preventiever werkt.Voorstellen daartoe had je kunnen lezen in dit topic.De verwijzing naar die site is in mijn ogen wat ongelukkig gekozen omdat hij voor interpretatie vatbaar is.
De feiten zoals ik die aangedragen heb,zijn dat echter niet,en zijn met een beetje moeite en interresse zelf te vinden.
Als je de moeite neemt om dit topic goed te lezen,zul je zien dat er inhoudelijk op het beleid werd ingegaan en dat we qua opinie in veel gevallen dicht bij elkaar komen met voorstanders van de R.A.D.

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 10:44

Wat mij betreft kan hier een slotje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 11:14

waarom? het kan toch open blijven? zo zijn en meer mensen die mischien wel willen tekenen...

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 11:36

Ik heb niet alles gelezen (sorry even geen tijd voor) maar wil even snel reageren.

Ik hou van honden die het uiterlijk hebben van de RAD-honden. Ik ben het eens met de stelling dat je er voor moet zorgen dat je een hond koopt van een goede fokker en met de juiste papieren.
Maar geldt dat niet voor alle honden?

Wat te zeggen van de doorgefokte rassen als de golden retrievers, en spanielen?

Ik weet niet anders of mijn ouders hebben altijd honden gehad. Dus je kunt wel zeggen dat ik met honden ben opgegroeid.
Mijn jack is deze zomer overleden op een leeftijd van 13 jaar.
Nu ben ik me aan het orienteren welk ras (of kruising) we zullen nemen als we weer een hond nemen.
(in een gezin met 2 meiden van 2 en 4)
Ik heb gewoon geen idee.
Je weet tegenwoordig niet meer wat betrouwbaar is.

Ik kan me voorstellen dat de eigenaren van de honden die afgemaakt worden erg verdrietig zijn.
Ik weet ook niet of dit dan de methode is om bitbull-achtigen uit te roeien.
Ik denk dat er veel onschuldige dieren op deze manier het slachtoffer worden.

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 12:42

Kijk en zie daar,een onbevooroordeelde reactie,die de essentie
begrepen heeft. Sigaar

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 14:20

CherokeeChum schreef:
Jammer dat je zo selectief quote.... en slecht leest.Jij als A.B bezitter zou je toch beter moeten informeren.
De intentie van de actie is goed,en oke er zitten schoonheidsfouten in,er is wel degelijk bewijs,maar je snapt dat ik dit niet op bokt ga zetten.
Ben je eigenlijk lid van een rasvereniging?Dan hoor je nog eens wat...

Ik quote wat ik wil quoaten, wat snap ik volgens jou niet dan, wat lees ik niet goed? Inmiddels lees ik zoveel dingen dat ik probeer mij een vernieuwde mening te vormen, maar wordt erg moeilijk omdat jullie discussie zo persoonlijk wordt.
Bovendien vind ik jou erg zwetsen met je bewijs tegen de AID. Laat dan eens wat zien! en geen foto's zoals op de website.
Ik hou me genoeg op de hoogte bij de rasvereniging.
En wat heeft de AB hiermee te maken? Tenzij ik ooit een schele schouwer tref, valt mijn hondje mijns inziens niet onder de RAD.

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 14:22

CherokeeChum schreef:
Wat mij betreft kan hier een slotje.

ja jij hebt dit topic gestart ja, dus jij kan ook om een slotje vragen? sorry hoor...

Waarom een slotje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 16:26

ze heeft dit topic niet gestart, dat was limagentle Knipoog

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 17:09

nee dat bedoel ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 17:41

Toeties schreef:
nee dat bedoel ik

oke sorry begreep je verkeerd Knipoog

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 23:00

CherokeeChum schreef:
Het bewijs wat ik heb tast privacy van mensen aan,zowel van betrokkenen,als uitvoerenden,vandaar dat Bokt niet het medium is waarop ik dit wil verspreiden,serieuze mensen weten wie ik ben,en wat het bewijs inhoud. Het is niet de gewoonte om dat
uit te spelen,maar het zal zeker gebruikt worden als de tijd daar is.De feiten zoals ze er liggen,zouden voor een weldenkend mens
die van honden houd, voldoende moeten zijn om in te zien dat de huidige regeling niet functioneerd zoals zou moeten.
De r.a.d hoeft niet afgeschaft te worden,maar aangepast,zodat hij eerlijker is,en preventiever werkt.Voorstellen daartoe had je kunnen lezen in dit topic.De verwijzing naar die site is in mijn ogen wat ongelukkig gekozen omdat hij voor interpretatie vatbaar is.
De feiten zoals ik die aangedragen heb,zijn dat echter niet,en zijn met een beetje moeite en interresse zelf te vinden.
Als je de moeite neemt om dit topic goed te lezen,zul je zien dat er inhoudelijk op het beleid werd ingegaan en dat we qua opinie in veel gevallen dicht bij elkaar komen met voorstanders van de R.A.D.

Ik spreek op eigen titel,van mij heb je geen verwijzing naar een site gehad,
of foto's, goed lezen dus, voor je verwijten maakt.Als je niet snapt wat je A.B ermee te maken heeft,ga ik het niet eens uitleggen,vraag dat maar eens aan het bestuur van je rasvereniging.
Die schele schouwers zijn niet zo zeldzaam als je denkt.
Het slotje lijkt me wel op zijn plaats omdat er allen nog maar, dit soort reacties van mensen die het overzicht kwijt zijn,gepost worden,en de topicstarter niet meer reageert.
@DeesDaan; Ze?! Ben 41 jaar geleden als een jongetje geboren hoor. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 23:30

sorry, k ga niet van iedereen het profiel doorkijken hoor Tong uitsteken het kan ook ontopic blijven vanaf nu, slotje heb je niks aan..