Poezen buiten of binnen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Michelle__

Re: Poezen buiten of binnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 17:00

Nee ik wil ook geen katten op mijn auto
Al die lekkere krasjes... Die katten die zwerven moeten ze dan maar opvangen bij het asiel en katten die een huis hebben gaan zich daar maar opwarmen, maar niet op mijn auto...

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 17:01

WhitneyLove schreef:
Bij ons zwerft er iedere avond een klein, jong, rood katje rond. Verdrietig We hebben hem zien vermageren , nacht na nacht en hij was zo wanhopig dat hij de verdroogde broodresten van de grond kauwde Huilen (die liggen daar om hard te worden voor onze schaapies). We hebben hem uiteindelijk wat voer gegeven en hij at het bakje er zowat bij op Ja. We realiseren dus wel dat hij steeds vaker zal komen maar we gaan een foto maken en in de supermarkt hangen, misschien nog in de Deen ect. Het is echt een ongelovelijk jong katje en na een paar van die hapjes kijkt ie je zo lief aan van: Bedankt Ach gut

Dus als iemand een erg jong katje(een katertje dus) mist, licht-rood en met een mooie tekening op zn rug, reageer aub Ja Doei! DoeG

Dat beestje moet je daar niet rond laten zwerven. Dat gaat hij niet redden.

ellenlouise schreef:
Tja, dat is natuurlijk ook een belachelijke reactie. Want hoewel ik absoluut niet gecharmeerd ben van vogels in volières zou ik nooit tolereren dat mijn kat vogels afslacht. Ik zou dus zeker iets met de buurman proberen te regelen en bijdragen in de kosten. Lijkt me logisch.

Bijdragen in de kosten? Jij jaagt de buurman onnodig op kosten met jouw kat. Hij hoeft helemaal niets te betalen. Jij moet de volledige kosten betalen. Het is namelijk niet vanwege zijn vogels maar vanwege JOUW kat. HIj is thuis in zijn eigen tuin en jouw kat hoort daar NIET.

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 17:20

Desiree schreef:
ellenlouise schreef:
Tja, dat is natuurlijk ook een belachelijke reactie. Want hoewel ik absoluut niet gecharmeerd ben van vogels in volières zou ik nooit tolereren dat mijn kat vogels afslacht. Ik zou dus zeker iets met de buurman proberen te regelen en bijdragen in de kosten. Lijkt me logisch.

Bijdragen in de kosten? Jij jaagt de buurman onnodig op kosten met jouw kat. Hij hoeft helemaal niets te betalen. Jij moet de volledige kosten betalen. Het is namelijk niet vanwege zijn vogels maar vanwege JOUW kat. HIj is thuis in zijn eigen tuin en jouw kat hoort daar NIET.

Doe eens een beetje rustig. Het was maar hypothetisch Haha!

Toevallig hebben buren van even verderop een volière (pokkeherrie, want veel te veel vogels erin) en mijn kat doet er helemaal niets mee.

Ben ondertussen wel benieuwd wat de aanleiding was voor jouw hetze tegen katteneigenaren, want je reactie is behoorlijk extreem. Niet iedereen is hetzelfde weet je.

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 17:23

Enne, Whitneylove, even op de site van www.amivedi.nl kijken, daar kun je zien of iemand zo'n poes mist en anders kun je hem als gevonden opgeven. Je zou hem ook even door de dierenambulance op kunnen laten halen. Deze kat is waarschijnlijk niet gesteriliseerd dus kan weer voor nageslacht zorgen.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 17:30

ellenlouise schreef:

Doe eens een beetje rustig. Het was maar hypothetisch Haha!

Toevallig hebben buren van even verderop een volière (pokkeherrie, want veel te veel vogels erin) en mijn kat doet er helemaal niets mee.

Ben ondertussen wel benieuwd wat de aanleiding was voor jouw hetze tegen katteneigenaren, want je reactie is behoorlijk extreem. Niet iedereen is hetzelfde weet je.

Bij mij is ook alles hypothetisch hoor. En ik heb alleen een hetze tegen egoistische katteneigenaren wiens katten anderen lastig vallen op diens eigen gebied en waarvan de eigenaar vervolgens zegt "ik doe er niets aan want een kat hoort los".

fienntjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 17:33

Mijn kat loopt winter en zomer buiten, wel vraagt hij soms om eens in de keuken te lopen voor zijn brokjes.Maar alleen de keuken! Dat weet hij overigens heel goed Haha! Je mag de deur van d eliving open zetten hij zal niet binnenkomen.Een jonge kat kan je toch alles leren hé Haha! ?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 17:34

waarom mag die kat dan niet in de living komen???

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 17:35

Ja dat vraag ik me eigen ook wel af..

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 17:39

Dat is natuurlijk een kat die er alleen is vanwege het opruimen van het ongedierte. Als mensen hier een kat hebben in de buurt, is dat om dezelfde reden. Niet omdat ze zoveel van katten houden.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 17:44

ik snap dan niet waarom je een dier neemt,ik neem een kat maar hij mag niet binnen komen,als ie plat gereden wordt haal ik morgen weer een nieuwe,marktplaats staat tenslotte vol met gratis katjes,dus net zo makkelijk.... Zij zijn groot en ik is klein!

katrien_neke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 17:54

@kimmie261: maakt het jouw zo weinig uit wat er met je kat gebeurd?

ik heb 2 katten, ze kunnen overdag (als we thuis zijn) aan de deur gaan staan en dan mogen ze binnen, ze mogen binnenblijven als we maar ff weg moeten maar meer als drie uur riskeren we toch maar niet meer Bloos (is al keer geprobeert maar mama had de kattenbak beetje op verkeerde plek gezet dus lag er pakketje in de zetel). snachts altijd buiten enkel als het echt heeeeeel slecht weer is mogen ze binnen slapen.
In de achterste garage kunnen ze wel binnen door een kattenluikje hele dag door.
Liefst wel dat de katten niet naar boven gaan (mama is astmapatiente) maar soms mag de kleinste me wel wakker komen maken of savonds mee slapen totdat de laatste gaat slapen, die zet haar dan buiten. Nog zoiets dat je een kat kan aanleren Tong uitsteken ... welke slaapkamer mag ik gebruiken en waar ligt dan net mijn baasje zodat ik haar kan gaan wakkermaken Clown

gr katrien

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 17:56

Als mensen er echt zo over denken snap ik dat inderdaad niet dat ze een dier nemen...

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 17:57

Ik geloof niet dat Kimmie voor zichzelf sprak katrien.

fienntjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 18:02

Normaal gezien mag mijn kat ook niet binnen vanwege de pels en de nagels (krabben in sofa en tegen onze muren), maar ik heb mijn ouders beloofd dat als ze in de keuken op het matje mag liggen ik hem zal leren dat ze niet verder mag gaan dan de keuken en dat heb ik dan gedaan Haha!
En ik hou wel erreg veel van men kat!
Laatst bijgewerkt door fienntjen op 09-08-06 18:05, in het totaal 1 keer bewerkt

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 18:04

Tong uitsteken ik heb geen katten,en ALS ik ooit van mij leven een kat neem,dan krijgt ie een eigen ren,of blijft in huis,ik vind een dier die altijd weg is,dus eigenlijk heb je geen dier,echt geen ruk aan...

daarnaast heb ik een hekel aan dieren die alleen maar komen als ik met een pak eten rammel,oftewijl ze komen niet voor jou,maar voor het eten....

maar er komt hier noot een kat in huis,dus ik hoef me er niet druk over te maken... Haha!

fienntjen,waarom neem je dan een levende kat??geen speelgoedkat ofzo???

vreselijk....

fienntjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 18:07

Wat is daar nu zo vreselijk aan Scheve mond Mijn kat is gelukkig , ik denk niet dat je in je leven zo een brave kat ooit zal te zien krijgen...Hij is altijd lief voor mensen en heeft nog nooit iemand gebeten of gekrabt dus zo slecht zal hij het hier wel nu toch niet vinden denk ik.
edit: Mijn kat wordt niet gebruikt voor de bestrijding van ongedierte, gwn een gezelschapskat

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 18:15

Onze katten zijn overdag ook buiten, maarja dat is meer erin en eruit. De oudste kat gaat over de schutting maar blijft wel in de buurt en blijft aan de kant waar ons huis staat en gaat niet de andere kant richting de drukke weg op. Onze andere van 1 jaar is alleen in de tuin, die kan nog geen schuttingen springen, en vind het stiekem ook wel een beetje eng achter de poort Haha!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 18:22

fienntjen schreef:
Normaal gezien mag mijn kat ook niet binnen vanwege de pels en de nagels (krabben in sofa en tegen onze muren), maar ik heb mijn ouders beloofd dat als ze in de keuken op het matje mag liggen ik hem zal leren dat ze niet verder mag gaan dan de keuken en dat heb ik dan gedaan Haha!

Als je je van tevoren al druk maakt om je bankstel en muren waarom begin je dan uberhaupt aan een kat???

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 19:09

Goof schreef:
Als je je van tevoren al druk maakt om je bankstel en muren waarom begin je dan uberhaupt aan een kat???

Eerlijk gezegd maakte ik me van tevoren ook druk om m'n meubels Haha! Niet om de muren, daar zit aan 1 kant steenstrip en de rest is glasvezel, dus veel succes met krabben Haha!
Maar ik ken zat mensen met katten én een keurig huis / keurige meubels en dat gaat prima. Kwestie van afleren (hoewel er hardleerse exemplaren tussen schijnen te zitten Knipoog ). Eerst hadden we kleden over de bank en de twee grote stoelen, om eerst maar eens te kijken hoe het ging. We hebben ze er na een paar maanden afgehaald, want dat is echt geen gezicht en er werd NIET aan de meubels gekrabt. De oudste heeft een eigen plek op de bank, op haar lievelingskleed. Van haar weinig haar op de bank dus en de andere ligt alleen maar op de stoel als ik daar ook zit. Even de stofzuiger erover en klaar weer Lachen

fienntjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 19:22

Goof schreef:
fienntjen schreef:

Ik maak mij niet druk want hij weet dat hij alleen in de keuken mag Haha!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 19:38

In de situatie die Kimmie261 beschreef vind ik afmaken ook de enige optie. Katten die zover verwilderd zijn, doe je er echt geen plezier mee om in een huisje te komen, die zijn ook niet vertrouwd. Dan krijg je weer van die asieladvertenties:
Poekie, 10 jaar oud, kan niet met kinderen, honden, andere katten of huisdieren en wil het liefst met rust gelaten worden.
Maak dat toch af.. er zijn al katten teveel, en op zo'n kat zit bijna niemand te wachten. Want liever geen kat dan zo'n kat, je moet er wel plezier aan beleven. Dus nee, ik heb er geen problemen mee met dat afmaken.

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 19:40

fienntjen schreef:

Mijn mening: je ouders hadden het beter niet kunnen toestaan. Het is niet kies om een kat in de winter 24/7 buiten te laten lopen. Òf je gaat er helemaal voor of niet. Maar ik geloof heus dat je heel gek op je kat bent, ik zie je alleen nog niet zo snel op een winteravond met de kat spelen Knipoog

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 19:41

fienntjen schreef:
Ik maak mij niet druk want hij weet dat hij alleen in de keuken mag Haha!

Je wilt zelf geen overlast van je kat dus laat je hem maar lekker buiten zodat hij overlast kan bezorgen aan andere mensen.
Als je bang bent voor je inrichting moet je geen huisdier nemen, altijd beter dan zeggen: oh maar hij mag toch in de keuken?

Of ga op een boerderij wonen en laat de kat totaal stalkat worden, maar niet half/half: wel een huisdier willen maar niet de lasten.

fienntjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 19:52

Ik heb het misschien niet goed genoeg uitgelegt want ik word al beschuldigd van dierenmisandelaar Scheve mond Jullie denken, die kat mag niet binnen goh dat beest ziet daar toch af! Wat jullie vergeten is dat mijn kat zelfs niet binnen WIL. Wij hebben een grote tuin (soort van bosje) en hij kan zen geluk niet op.
Als meneer zin heeft gaat hij voor de deur staan en laten we hem binnen en als hij weer buiten wil dan krijgt hij ook zen zin.Als het koud is of regent komt meneer ook binnen en ligt hij de hele dag bij de verwarming (we kunnen de keuken afsluiten).En aandacht komt hij zeker niet te kort Haha! mijn ouders behandelen hem als hun kindje Lovers

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 19:53

fienntjen schreef:
Ik heb het misschien niet goed genoeg uitgelegt want ik word al beschuldigd van dierenmisandelaar Scheve mond Jullie denken, die kat mag niet binnen goh dat beest ziet daar toch af! Wat jullie vergeten is dat mijn kat zelfs niet binnen WIL. Wij hebben een grote tuin (soort van bosje) en hij kan zen geluk niet op.
Als meneer zin heeft gaat hij voor de deur staan en laten we hem binnen en als hij weer buiten wil dan krijgt hij ook zen zin.Als het koud is of regent komt meneer ook binnen en ligt hij de hele dag bij de verwarming (we kunnen de keuken afsluiten).En aandacht komt hij zeker niet te kort Haha! mijn ouders behandelen hem als hun kindje Lovers

Ik beschuldig je niet van dierenmishandeling maar kan niet begrijpen waarom je wel een huisdier wilt maar hem niet in je kamer wilt hebben.
Maar goed ik ben dan ook zo iemand die zich absoluut niet druk maakt over haar bankstel of behang. Haha!