Al die lekkere krasjes... Die katten die zwerven moeten ze dan maar opvangen bij het asiel en katten die een huis hebben gaan zich daar maar opwarmen, maar niet op mijn auto...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
WhitneyLove schreef:Bij ons zwerft er iedere avond een klein, jong, rood katje rond.We hebben hem zien vermageren , nacht na nacht en hij was zo wanhopig dat hij de verdroogde broodresten van de grond kauwde
(die liggen daar om hard te worden voor onze schaapies). We hebben hem uiteindelijk wat voer gegeven en hij at het bakje er zowat bij op
. We realiseren dus wel dat hij steeds vaker zal komen maar we gaan een foto maken en in de supermarkt hangen, misschien nog in de Deen ect. Het is echt een ongelovelijk jong katje en na een paar van die hapjes kijkt ie je zo lief aan van: Bedankt
![]()
Dus als iemand een erg jong katje(een katertje dus) mist, licht-rood en met een mooie tekening op zn rug, reageer aub![]()
DoeG
ellenlouise schreef:Tja, dat is natuurlijk ook een belachelijke reactie. Want hoewel ik absoluut niet gecharmeerd ben van vogels in volières zou ik nooit tolereren dat mijn kat vogels afslacht. Ik zou dus zeker iets met de buurman proberen te regelen en bijdragen in de kosten. Lijkt me logisch.
Desiree schreef:ellenlouise schreef:Tja, dat is natuurlijk ook een belachelijke reactie. Want hoewel ik absoluut niet gecharmeerd ben van vogels in volières zou ik nooit tolereren dat mijn kat vogels afslacht. Ik zou dus zeker iets met de buurman proberen te regelen en bijdragen in de kosten. Lijkt me logisch.
Bijdragen in de kosten? Jij jaagt de buurman onnodig op kosten met jouw kat. Hij hoeft helemaal niets te betalen. Jij moet de volledige kosten betalen. Het is namelijk niet vanwege zijn vogels maar vanwege JOUW kat. HIj is thuis in zijn eigen tuin en jouw kat hoort daar NIET.
ellenlouise schreef:
Doe eens een beetje rustig. Het was maar hypothetisch![]()
Toevallig hebben buren van even verderop een volière (pokkeherrie, want veel te veel vogels erin) en mijn kat doet er helemaal niets mee.
Ben ondertussen wel benieuwd wat de aanleiding was voor jouw hetze tegen katteneigenaren, want je reactie is behoorlijk extreem. Niet iedereen is hetzelfde weet je.
fienntjen schreef:Normaal gezien mag mijn kat ook niet binnen vanwege de pels en de nagels (krabben in sofa en tegen onze muren), maar ik heb mijn ouders beloofd dat als ze in de keuken op het matje mag liggen ik hem zal leren dat ze niet verder mag gaan dan de keuken en dat heb ik dan gedaan![]()
En ik hou wel erreg veel van men kat!
Goof schreef:Als je je van tevoren al druk maakt om je bankstel en muren waarom begin je dan uberhaupt aan een kat???
Goof schreef:fienntjen schreef:Normaal gezien mag mijn kat ook niet binnen vanwege de pels en de nagels (krabben in sofa en tegen onze muren), maar ik heb mijn ouders beloofd dat als ze in de keuken op het matje mag liggen ik hem zal leren dat ze niet verder mag gaan dan de keuken en dat heb ik dan gedaan![]()
Als je je van tevoren al druk maakt om je bankstel en muren waarom begin je dan uberhaupt aan een kat???
fienntjen schreef:Normaal gezien mag mijn kat ook niet binnen vanwege de pels en de nagels (krabben in sofa en tegen onze muren), maar ik heb mijn ouders beloofd dat als ze in de keuken op het matje mag liggen ik hem zal leren dat ze niet verder mag gaan dan de keuken en dat heb ik dan gedaan![]()
fienntjen schreef:Ik maak mij niet druk want hij weet dat hij alleen in de keuken mag
fienntjen schreef:Ik heb het misschien niet goed genoeg uitgelegt want ik word al beschuldigd van dierenmisandelaarJullie denken, die kat mag niet binnen goh dat beest ziet daar toch af! Wat jullie vergeten is dat mijn kat zelfs niet binnen WIL. Wij hebben een grote tuin (soort van bosje) en hij kan zen geluk niet op.
Als meneer zin heeft gaat hij voor de deur staan en laten we hem binnen en als hij weer buiten wil dan krijgt hij ook zen zin.Als het koud is of regent komt meneer ook binnen en ligt hij de hele dag bij de verwarming (we kunnen de keuken afsluiten).En aandacht komt hij zeker niet te kortmijn ouders behandelen hem als hun kindje