Secret Santa 2022 - The dog edition

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 10:40

Seven schreef:
Oh vesper wat was wisper dol op d'r :=

Zo leuk al die antwoorden te lezen.

Oh ja, instant besties <3

Seven

Re: Secret Santa 2022 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 10:57

Ja zo leuk
Mocht je eens in de buurt van wezup zijn wil wisper heel graag weer eens wandelen :D

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 11:02

Oh, leuk! Dat gaan we een keer doen! Ik heb familie in de buurt van hollandscheveld wonen dus dat moet wel te plannen zijn :j

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 11:15

cursebreaker schreef:
Echt zooo leuk al die antwoorden en foto's <3 <3 <3
Niet alleen om ons lootje beter te leren kennen, maar Iedereen :j
Kan ook altijd weer handig zijn voor het topic van volgend jaar, want ik ga er gewoon al vanuit dat dit een blijvend succes gaat zijn, deze Doggy SS. Baal echt dat ik geen hele bij lees posts kan maken en overal op kan reageren haha!

Ik heb nog een lange dag werk voor de boeg.
Ik meld me straks weer met een nieuwe vraag/opdracht *\%/*

Ik heb ook nog wel een leuke vraag van de dag:

wat heeft je hond zichzelf aangeleerd en/of heb jij de hond per ongeluk aangeleerd wat je nu tegenwerkt of voor onpraktische situaties zorgt (maar ook weer grappig is)?
Laatst bijgewerkt door EmptyWords op 30-09-22 11:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 11:25

Kusje geven. Mijn man vond het geweldig om haar te leren om een kusje te geven op jou oor. Dit is ondertussen ontwikkeld naar: Ik slobber heel jou oor nat en het liefst van al midden in de nacht. Ze mag het niet meer van ons maar toch. ‘S nachts een tong in jou oor voelen gaan is niet mijn kick :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 11:30

wat heeft je hond zichzelf aangeleerd en/of heb jij de hond per ongeluk aangeleerd wat je nu tegenwerkt of voor onpraktische situaties lijkt (maar ook weer grappig is)?
Roos: Roos is zindelijk met kotsen. Ze weet dat ze met spugen naar buiten in de bosjes moet lopen. :') Tevens kon ze toen ze nog kon horen enorm veel kunstjes zoals blaffen, sokken uittrekken, dingen oppakken, helpen de wasmachine leeg halen, dood liggen en alle andere basis kunstjes haha.

Oppashondje
Jozi: Die gaat met het wandelen soms op zijn rug liggen en doet dan alsof hij niet meer kan. :roll: Als hij daarna weer zin heeft of iets ziet kan hij opeens wel rennen hoor. :roll: Maar hij hoopt dan dat je hem een stukje optilt dat vindt hij prettig. :')

Afbeelding

Afbeelding

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 11:31

wat heeft je hond zichzelf aangeleerd en/of heb jij de hond per ongeluk aangeleerd wat je nu tegenwerkt of voor onpraktische situaties lijkt (maar ook weer grappig is)?

Wij woonde toen wij Bobbie kregen in een appartement. We hebben hem toen zindelijk gemaakt door heel veel met hem te wandelen en buiten te lopen. We wilde niet dat hij op het balkon zijn behoeftes zou doen. Niet veel later zijn we verhuisd naar een woning met tuin. Maar onze lieftallige hond vertikt het nu om te plassen in onze tuin. Hij gaat net zo lang bij de achterdeur staan tot we hem mee wandelen nemen en dan plast hij pas :')

Gevalletje iets te goed aangeleerd dat dit niet mocht.

Zo zit hij dan:

Afbeelding

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 11:33

's avonds voor het slapengaan 2 snoepjes krijgen in bed.
Helaas 1x 3 snoepjes gegeven gehad en sindsdien blijft hij me aanstaren na het 2e snoepje. Ik moet echt volhouden en nee zeggen. Licht uitdoen en me omdraaien voor hij het uiteindelijk opgeeft en zich ook neer legt. :+

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 11:34

Art_Ificious schreef:

's avonds voor het slapengaan 2 snoepjes krijgen in bed.
Helaas 1x 3 snoepjes gegeven gehad en sindsdien blijft hij me aanstaren na het 2e snoepje. Ik moet echt volhouden en nee zeggen. Licht uitdoen en me omdraaien voor hij het uiteindelijk opgeeft en zich ook neer legt. :+

Hahahahah, dat is toch fantastisch :')

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 11:36

Het grappigste is dat hij dan ook nog afwisselend van mij naar de koekjesblik kijkt. :')

Hoezo krijg ik er niet nóg een?

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 11:48

Wat heeft je hond zichzelf aangeleerd en/of heb jij de hond per ongeluk aangeleerd wat je nu tegenwerkt of voor onpraktische situaties lijkt (maar ook weer grappig is)?

Als ik bel/gebeld word zet ik hem altijd op speaker. 9/10 keer is het mijn beste vriendin met de vraag of ik mee naar stal ga. Dus nu als ik gebeld word gaat Mulan alvast naar de deur want dan denkt/weet ze dat we weggaan :+

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 11:49

wat heeft je hond zichzelf aangeleerd en/of heb jij de hond per ongeluk aangeleerd wat je nu tegenwerkt of voor onpraktische situaties zorgt (maar ook weer grappig is)?

Cody pakt ons arm en trekt ons naar de plek waar die ons wilt hebben als hij wilt spelen. Als hij niet de reactie krijgt wat hij wilt geeft die liefdesbeetjes of gaat die zacht kauwen :') Hij doet dit echt heel zachtjes, doet geen pijn. Het is heel grappig maar hij doet het ook bij visite :') Nu er een kindje op komst is worden we er iets strenger in :+

Fientj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 11:53

Wat heeft je hond zichzelf aangeleerd en/of heb jij de hond per ongeluk aangeleerd wat je nu tegenwerkt of voor onpraktische situaties lijkt (maar ook weer grappig is)?

Dat ze naar buiten mag als mijn vriend een kauwgompje gaat pakken. Ongeacht het tijdstip en wat ze aan het doen was op dat moment. Kauwgom betekend wandelen :+
En ze heeft dus geleerd hoe mijn knuffel reparatie setje eruit ziet en dat ze haar lievelings speeltjes kan verwachten binnenkort.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 12:09

Kiimm_ schreef:

Cody pakt ons arm en trekt ons naar de plek waar die ons wilt hebben als hij wilt spelen. Als hij niet de reactie krijgt wat hij wilt geeft die liefdesbeetjes of gaat die zacht kauwen :') Hij doet dit echt heel zachtjes, doet geen pijn. Het is heel grappig maar hij doet het ook bij visite :') Nu er een kindje op komst is worden we er iets strenger in :+

Gefeliciteerd!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-22 12:52

Ik heb de eerste aanbiedingen al gespot en ook benut:

PuppyVillage heeft 15% korting met dr code dierendag.

Jules hondenboetiek heeft 20% korting met de code dierendag.

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 13:04

KimD schreef:
Ik heb de eerste aanbiedingen al gespot en ook benut:

PuppyVillage heeft 15% korting met dr code dierendag.

Jules hondenboetiek heeft 20% korting met de code dierendag.

Oeeeh,thanks voor het delen *\o/*

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 13:43

Het woord Mama :') she aborts all missions als ze dat woord hoort want dat betekend dat er óf ik of mijn partner er aan komt óf dat ze een van ons moet zoeken.

Gisteren had ze haar favoriete speeltje weer gevonden, dus ik zeg, als Mama straks thuis komt laat je maar aan haar zien.

Wat resulteerde in een depressieve hond bij de voordeur nadat ze alle kamers dubbel gecheckt had op de aanwezigheid van "Mama" :=

Afbeelding

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 13:52

Oh dat laatste is zo herkenbaar :')
Wij zijn ook mama en papa en hij laat echt alles de boel als de één de ander noemt. Maar waar ís papa dan?
Of als we allebei in de ruimte zijn en mijn partner zegt "waar is mama" kan hij heel verschrikt op/omkijken: maar ze was hier nét nog :oo

Ik ga nog even nadenken over de vraag van vandaag :D

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 14:30

Leslie kan heeeeel enthosiast een high 5 geven.
Het begon met 1 poot tegen mijn hand, nu springt ze naar voren met 2 voorpoten XD

Anna_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 18:31

Sammie gaat normaal altijd mee in de auto in z'n automandje, maar soms voor hele kleine stukjes (naar het losloopgebied 1km verderop oid) mag hij op de voorstoel zitten. Hij blijft altijd heel netjes zitten, maar hij heeft dus geleerd dat hij op schoot mag springen zodra de motor uit gaat.
Ik werd hier toevallig net weer aan herinnerd toen ik hem moest ophalen bij de oppas en z'n autozitje was vergeten

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 18:37

De deur zelf open maken ^) Onze deurklink staat dus al jaren omhoog gericht haha.

En Faizah is ook zindelijk met kotsen. Af en toe horen we midden in de nacht een dreun op de deur.. en dan moet madam kotsen of is ze aan de dunne :=

En een poot geven als ze wil wandelen, en dan midden voor de tv staan en je aankijken totdat je opstaat :))

Suusw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 18:47

Heerlijke foto's komen er weer voorbij zeg <3

Mag ik ook een paar honden toevoegen aan m'n wensenlijstje?? O:)

Norwayfjord: zo grappig om te zien dat Mulan op sommige foto's precies hetzelfde kijkt als Floyd. (afgezien van dat ze sowieso behoorlijk op elkaar lijken)

Wat vind je een leuke, en voor hem/haar/hen typische, karakter eigenschap van je hond(en)?

Floyd denkt altijd met me mee...als we aan het wandelen zijn en hij wil even naar de andere kant van de boom om te snuffelen dan komt hij weer via de goede kant terug, als z'n riem raar over z'n hoofd gedraaid zit omdat ie van links naar rechts loopt te stuiteren dan draait ie altijd even z'n kop zodat het weer goed zit, zo ook met z'n pootjes, als de riem daartussen komt dan zeg ik wacht: en dan stapt hij meestal zelf weer over de riem, best handig :j

Hier ook een deur openmaker, niet altijd handig en voor sommige kamers zijn de deurklinken ook maar even aangepast :+

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 19:32

Deur openmaker heb ik ook, klink naar boven helpt niet... kan ze ook open maken...

Suusw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 19:46

Wij hebben de klink naar beneden, dan gaat ie een beetje tegen de deurpost maar naar boven werkte hier ook niet

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 20:37

Ik las een stukje terug dat iemand het niet meer bij kon houden kwa reacties en het jammer vond omdat ze dan de berichten van hun lootje niet hij kon houden.
Mss een tip (als het niet heel dom overkomt := omdat iedereen dit al weet ) als je boven je bericht (of in het bericht)evt de naam van de hond zet kan jouw lootje op naam zoeken in de zoek balk bovenin om zo specifieke berichten te zoeken.
Ik wilde net even iets nakijken denk type even naam van de hond in hoef ik geen 20 pagina’s door te scrollen _O-