[Volg]Reuzeplezier met babydiertjes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 13:53

Helaas hebben wij vandaag afscheid moeten nemen van een lam.

Afbeelding

Hij was al enkele weken niet 100% Al meerdere keren algemeen behandeld. Gisterenochtend is hij gaan liggen en hij kwam niet meer recht. Wederom de dierenarts met spoed laten komen. Longen ok, darmgeluiden ok, blaas ok, temperatuur ok. Kortom weer niets te vinden waardoor hij ziek was. Maar toch was hij dat. Nog maar eens alles gegeven wat je in zo een klein lijfje van 2 maand kunt gooien. Breed spectrum antibiotica, ontwormd, eventuele coccidiose behandeld, buscopan voor eventuele maag en darmklachten. Elektrolyten geven, pensoplossing voor de vertering te helpen. Kortom, alles wat er in kon/mocht is er ook in gegaan. Maar helaas mocht het niet baten. Om middernacht nog elektrolyten en pensoplossing gegeven en om 6.00 vond ik hem dood.

Heb nog even getwijfeld om een autopsie te doen in de hoop wat te vinden maar heb het niet gedaan. Dierenarts vermoed dat er een aangeboren afwijking gaat geweest zijn waardoor hij de overgang melk/gras niet trok. Of gewoon pech... Allersinds, mijn vriend heeft hem begraven. Moeder heeft afscheid genomen. Hij is blijven liggen tot ze hem onder gooide met stro. Ze heeft even geroepen toen wij hem weghaalde maar staat nu weer rustig buiten te eten. Maar pfff, wat valt het zwaar. Je bent er toch heel intensief mee bezig om ze er bovenop te helpen. Kosten nog moeite worden gespaard. Ze dan alsnog verliezen hakt er wel in.

Om positief af te sluiten:

Afbeelding

Afbeelding

tamary

Re: [Volg]Reuzeplezier met babydiertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 14:23

Ook niet zo'n lekker jaar hier qua jonge dieren.
verwachtte 3 lammeren en hoopte op 4. 1e ooi gaf 1 levend ooilam en 1 doodgeboren/niet uit de vliezen gekomen ooilam, 2e heeft ergens verworpen/nooit opgenomen. Gelukkig is enige lam een vrolijke, active stuiterbal (die helaas heel stoute dingen aanleert van jongste lam van vorig jaar _-:( )
Kipjes : 7 eitjes onder de kloek, na 2 weken nest verschoven en 1 ei niet meegenomen. Dat was 1e kuiken dood, andere 6 uitgekomen en 4 dagen later 1 dood in voerbak (klem gezeten?). Andere 5 zijn 3 weken oud nu en zien er uit alsof ze wel in leven blijven. Maar t.o.v. vorig jaar is het zeker waardeloos. Toen wist ik dat geboren/gestart = wordt groot. Hopelijk volgend jaar beter (en dit najaar als 1e poging jonge konijnen fokken gaat hopelijk ook alles goed).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 15:13

Hier ook 3 broedse kippen gehad. Nummer 1 was te wild met haar eieren dus die waren geklutst. Nummer 2 had kuikens maar die zijn gepakt door de kat. Zaten in een hok waar ik vorig jaar meer dan 200 kuikens in heb groot gebracht zonder probleem en nu opeens geraakt de kat erin?

Nummer 3 was tot vandaag 2 weken aan het broeden. Bleek gisteren kip 4 ook broeds te zijn en die hebben een rondje gevochten om de eieren en nu hebben ze alle 2 het nest verlaten dus die eieren gaan ook niet meer uitkomen :n

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 21:53

Ai niet fijn! Veel sterkte!

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 08:13

DeMolenhoek schreef:
Hier ook 3 broedse kippen gehad. Nummer 1 was te wild met haar eieren dus die waren geklutst. Nummer 2 had kuikens maar die zijn gepakt door de kat. Zaten in een hok waar ik vorig jaar meer dan 200 kuikens in heb groot gebracht zonder probleem en nu opeens geraakt de kat erin?

Nummer 3 was tot vandaag 2 weken aan het broeden. Bleek gisteren kip 4 ook broeds te zijn en die hebben een rondje gevochten om de eieren en nu hebben ze alle 2 het nest verlaten dus die eieren gaan ook niet meer uitkomen :n

Kun je de eieren van de laatste niet nog in een broedmachine doen voor de laatste week? Echt zonde!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 08:57

Mijn broedmachine is enkele maanden terug kapot gegaan helaas. Heb nog enkele mensen gecontacteerd maar alles zit vol. Moeder kip is er gisteren rond de middag wel weer gaan opzitten maar vrees dat het te laat is...

Raven nog eens <3

Afbeelding

Afbeelding

En enkele konijntjes

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 22:15

Ik heb een zeldzaam momentje op de foto kunnen zetten <3

Afbeelding

Afbeelding

Enkele van de zuivere lotharinger jongen. Vrijdag 6 weken.

Afbeelding

Afbeelding

En de tweeling even op de foto. Die met de oormerken is het ooitje en zij mag blijven :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 22:50

Mooie beestjes! Zoet er wel niet zo'n comfortable positie uit voor konijnmana :')

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 10:39

Wat leuk om te zien.

Ik ken de Lotharinger alleen met zwart/wit.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 11:22

Wat een pech hebben jullie dit jaar zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 21:38

5 dagen terug

Afbeelding

Vandaag :+ Beetje gegroeid.

Afbeelding

Vandaag een dame op date gestuurd. Links is mijn dame. Rechts is de ram.

Afbeelding

En de baby’s buiten.

Afbeelding
Afbeelding

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 22:51

Lang niet op Bokt geweest, maar leuk om weer even op de hoogte te zijn van al je beestjes! Nog gefeliciteerd met al het kleine grut! Wat worden die kleintjes snel groot allemaal zeg!

Hoe gaat het nu met jou en de beestenboel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 23:00

Hey! Lief dat je het vraagt! Alles gaat goed :) Vorige week nog 2 konijnen bevallen van kleine nestjes. Elk 5 stuks. Zonet nog 1 bevallen van 14 stuks :wow: Ben benieuwd hoeveel ze er groot krijgt.

Lammetjes doen het ook goed! Op 1 na is alles gespeend en op een rijke wei gezet waar ze hun buik vol kunnen eten. Voorbereidingen voor het nieuwe seizoen zijn ook alweer volop in gang!

Kippen gaan ook goed. Heb momenteel 6 kuikens zitten van bijna 4 weken oud. Sinds deze week ook een nieuwe haan gekocht. Zeldzame zwart zilverhals mechelse koekoek. De vorige is vol au vent geworden nadat hij mij dagelijks tot bloedens toe aanviel.

De nieuwe haan, nu 10 weken oud.
Afbeelding

Het veulen doet het ook top. De markt is ingezakt met de corona dus verwacht niet dat wij haar dit jaar nog verkocht krijgen maar goed. Dan is het maar zo. Wij hebben er geen haast bij. Moet hoognodig eens een nieuwe foto maken :oo

Verder hebben wij een stallogo gekregen!

De kip is Mechelse koekoek, het konijn een lotharinger en het schaap een suffolk. De hoofdrassen die wij kweken :)

Afbeelding

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 23:34

Wat een leuke update! Mooi logo!

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 13:41

Leuk! Veel nestjes konijnen zeg! Hoeveel voedsters heb je in totaal waar je mee fokt? Lijkt me geweldig al die kleine konijntjes <3 Jammer dat je ver weg woont, anders kwam ik graag eens knuffelen, haha.

Oei, een haan die tot bloedens aanvalt wil je niet hebben inderdaad. Deze ziet er nog onschuldig uit ;-)

Ook fijn dat het veulen goed gaat. :-)

Leuk logo!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 13:47

Ik heb er nu 7 en 3 in de opkweek :) Vandaag is er nog 1 bevallen en wederom 14 :wow: Mijn konijnen zijn te vruchtbaar. Ze moeten echt leren wat rustiger aan te doen _O-

Even mini en maxi op de foto:

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 21:19

Hier is het eerste nestje van 14 <3 Ik vind het een wonder dat ze allemaal nog leven en een gevulde buik hebben.

Afbeelding

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 21:50

Hoe is het inmiddels met je oudere nestjes? Hebben ze de RHD2 besmetting overleefd?

Edit: kan ook zijn dat ik het over het hoofd heb gezien :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 22:05

Ja wel... Er is nu twijfel. 2 zijn er uiteindelijk gestorven. De rest is graatmager geworden maar nu worden ze weer beter. Dierenarts vindt niet wat het is. Geen wormen, geen coccidiose etc. Dus misschien toch rhd2 maar in lichtere maten wat de moeders waren 4 weken zwanger van hun toen ze werden geënt. Dat ze toch iets van die enting hebben meegekregen ofzo. Heel raar.

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 22:18

DeMolenhoek schreef:
Ja wel... Er is nu twijfel. 2 zijn er uiteindelijk gestorven. De rest is graatmager geworden maar nu worden ze weer beter. Dierenarts vindt niet wat het is. Geen wormen, geen coccidiose etc. Dus misschien toch rhd2 maar in lichtere maten wat de moeders waren 4 weken zwanger van hun toen ze werden geënt. Dat ze toch iets van die enting hebben meegekregen ofzo. Heel raar.

Dat is wel gek ja. Wel ontzettend fijn dat ze er weer een beetje bovenop komen. Ik denk ook dat enten tijdens de dracht best wel eens geholpen kan hebben! Ik duim voor je dat alles goed gaat met de nestjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 06:29

Dit nest is bijna 2 weken :)

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 09:00

Ons papfles lam Zus is ziek geworden deze week. Ondanks stipt het ontwormingsschema volgen heeft ze helaas toch een flinke besmetting gekregen met een longontsteking er bovenop :(:) Gelukkig waren wij er spoedig bij en is ze uitgebreid behandeld door de dierenarts :+ Ze is nu aan de betere hand en loopt al weer flink te vreten op de wei :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Je moet wat om ze met spoed thuis te krijgen als ze op een andere wei staan...

Afbeelding

Raven doet het heel erg goed *\o/*

Afbeelding

En 1 van de papfleskonijnen. Er was enkele weken terug toch nog 1 overleden aan darmproblemen. De andere 3 doen het super. Zij zijn naar buiten verhuisd naar een verblijf van 0,90 op 2,40. Ondertussen is er een nog groter verblijf in opbouw maar daar moeten wij even nog wat extra tijd voor vinden :D

Afbeelding

Ook nog heel erg triestig nieuws... Wij waren een weekje op vakantie en hebben een vriendin met haar gezin betaald om de dieren te komen doen. Lang verhaal kort: Diefstal, vernieling en dierenverwaarlozing. Maden kropen tussen de konijnen doordat de natte plekken er in een week niet waren uitgehaald etc.

Onze schapenram hebben zij pure bietenpulpkorrels gegeven. Ongeweekt dus. Hoe ze aan de doos zijn geraakt blijft mij een raadsel aangezien de schapenkorrel echt vlak bij de schapen staat en de bietenpulp helemaal achteraan in een andere afgesloten doos. Maar goed. Zoals zij door ons huis en de dieren zijn gegaan ;( Begrijpelijk dus dat zij geen vriendin meer is.

Rust zacht grote vriend. Wat een nutteloze dood ;(

Afbeelding

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 09:05

Wat een naar nieuws, met recht idd geen vrienden meer.

miesnaom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 10:58

Oh wat ontzettend naar en triest. Wat een walgelijke mensen bestaan er toch.
Het was een hele mooie ram. Heel sneu en super onnodig :(. Sterkte, buiten het verlies is het ook heel vervelend dat een “vriendin” dit doet...

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 11:07

Aah balen... wat een zielige mensen bestaan er toch op deze wereld. Van een 'vriendin' zou je dat toch zeker niet verwachten.

Veel beterschap voor het schaapje! Wel grappig zo in de auto! Was ze niet bang? Volgens mij vind je binnen 3 jaar nog keuteltjes in de auto haha }> (of is dat alleen bij geiten?)