Eigen hond bijt mij..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 13:34

Je zei dat je hem een keer wegsturen en dat hij toen ophield. Heb je hen wel eens goed gecorrigeerd zodat het voor hem duidelijk is dat dit gedrag niet gewenst is?

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 13:37

Als waarschuwing is zeker iets anders, de onze liet het 'gelukkig' op deze manier merken als waarschuwing. Maar ook dat doen zeker niet alle honden en kan het goed zijn dat er bij Bruce een hoop kenmerken gemist zijn.

Bij mijn eigen hond kan bijvoorbeeld tijdens het spelen een knopje omgaan van speels, naar kwaad. Ze weet exact hoe ver ze kan gaan, en ik ook. Doe ik hier niets mee, dan loopt haar koppie ook over en zal ze ook over gaan op aanval.

miepmiep1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 13:39

Nicje87 schreef:
Je zei dat je hem een keer wegsturen en dat hij toen ophield. Heb je hen wel eens goed gecorrigeerd zodat het voor hem duidelijk is dat dit gedrag niet gewenst is?

Maar wat nou als dit gedrag komt uit angst en onzekerheid? Dan bevestig je zijn angst alleen maar door hem te corrigeren.
Wij weten helaas niet waarom hij dit gedaan heeft. Kan agressie zijn maar ook angst of wat dan ook.
Ik zou daarom eerst aan de gang gaan met een goede gedragstherapeut voor je dit soort dingen doet.
Had er al mijn vraagtekens bij toen ts vertelde dat ze hem weg jaagt en door loopt als hij haar aanvalt.

Djilna

Re: Eigen hond bijt mij..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 13:44

Loez, dat herken ik van mijn kat ja. Spelen kan maar zo ineens omslaan in agressiever gedrag. Ken je je eigen dier zie je dat vaak aankomen of weet je hoe ver je kunt gaan.
Daarom kan ik me niet voorstellen dat TS signalen zou hebben gemist. Je zou bijna nog eerder zeggen dat hij beledigd was omdat hij in 1e instantie genegeerd werd ipv zoals gebruikelijk begroet.

Dat hij nu ook iemand anders aanvloog geeft iig heel erg te denken. Een analyse via een GT lijkt me nu hij medisch gezond is verklaard de volgende stap en afhankelijk van die persoon zijn/haar oordeel de volgende stap zetten.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 13:46

Idd Djilna, Hij is tussen zijn oren 'goedgekeurd' om het zo maar te zeggen.
Ik zou nu idd ook opzoek gaan naar een goede GT om te gaan kijken waar dit vandaan komt.
Zeker niet zelf mee aan gaan modderen omdat je zoals MiepMiep zegt ook niet weet waar het vandaan komt. Angst? Onzekerheid? Misschien juist Zelfverzekerdheid? Ga zo maar door.

ApWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 13:51

Voor TS:
Als je er echt aan wil werken, dan kan ik gedragstherapeut Jeroen Stallen aanbevelen, heeft een goede naam in het Stafford-wereldje door zijn ruime ervaring met Stafford- en pitbullachtigen.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 13:51

Die eerste dierenarts vind ik echt niet oké en dat zeg ik niet gauw. Geen enkele dierenarts kan zonder gerichte onderzoeken zeggen dat de hond gezond is.

Wat anderen ook al zeggen. Ik kan me niet voorstellen dat de stress die je hebt al niet wat langer speelt (niet boos bedoelt :) ) en dat de hond dit feilloos aanvoelt en er niet mee om kan gaan. Loopt jullie relatie al langer niet fijn?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 14:46

NeverGiveUp schreef:
Het gaat er geloof ik ook niet om dat het niet mogelijk is, maar dat het geen excuus is.
Zou wat zijn als elke hond in je nek hangt als er irritatie is in huis.

Tja, sommige rassen zijn nu eenmaal heel verdedigend naar hun baasje. Daar komt bij dat wij niet weten wat de TS onder ,,irritaties,, verstaat, de hond kan haar als bedreiging zien. Nogmaals, wij zijn daar niet bij.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 15:45

miepmiep1 schreef:
Nicje87 schreef:

Maar wat nou als dit gedrag komt uit angst en onzekerheid? Dan bevestig je zijn angst alleen maar door hem te corrigeren.
Wij weten helaas niet waarom hij dit gedaan heeft. Kan agressie zijn maar ook angst of wat dan ook.
Ik zou daarom eerst aan de gang gaan met een goede gedragstherapeut voor je dit soort dingen doet.
Had er al mijn vraagtekens bij toen ts vertelde dat ze hem weg jaagt en door loopt als hij haar aanvalt.

Een hond wordt vaak bang en onzeker doordat hij geen duidelijkheid heeft. Vaak daarmee bedoel ik niet altijd ;)

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 15:48

Moderatoropmerking:
Hoewel het natuurlijk heel fijn is dat iedereen zo actief mee wilt denken, willen we jullie vragen te proberen het speculeren wat te beperken. Tips en advies zijn uiteraard welkom en het is fijn dat TS zo veel steun krijgt in het topic.
Bedankt.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 17:34

Beste mod....kun je wat specifieker zijn? Je kunt toch alleen maar speculeren? Niemand kent hele situatie en als daar geen duidelijkheid is dan krijg je dat nu eenmaal. Of moet dit een oh, ah, aai en pampertopic worden ?
Uit OP :
LB_ED schreef:
Misschien heeft iemand een idee hoe dit zo heeft kunnen gebeuren? Ik heb geen verwachtingen van de antwoorden maar wil graag weten hoe dit heeft kunnen gebeuren en vooral hoe ik ervoor kan zorgen dat hij niet meer bang is, en we weer net zo'n goede band kunnen krijgen als hiervoor..

Hier nog een aantal foto's..

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 17:51

Ik wil TS veel sterkte wensen. Ben zelf niet zo'n hondenkenner maar wel jarenlang vrijwilliger geweest op een asiel (bij de katten dus :-) ) en wij hebben ook het e.e.a. meegemaakt met het ineens omslaan van gedrag van pittbull/stafford kruisingen (met gevolg letselschades)

wat ik me afvroeg, misschien heb ik er overheen gelezen, is Bruce gecastreerd ? En een andere vraag, is bij de 2e DA ook een bloedproef genomen ? Ik weet dat bij katten er soms uit een bloedproef aanwijzingen kunnen komen dat er ergens toch een tumor zit (het is toch alleen zijn hoofd die door de MRI is geweest ? en...ik weet niet of dat enig zin heeft maar kun je bij een hond via het bloed het testosteron gehalte bepalen ? hormonaal probleem waar ik aan denk dat dit gedrag misschien kan verklaren ?

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 17:54

Hij is gecastreerd :j

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 18:13

slimmerik schreef:
Beste mod....kun je wat specifieker zijn? Je kunt toch alleen maar speculeren? Niemand kent hele situatie en als daar geen duidelijkheid is dan krijg je dat nu eenmaal. Of moet dit een oh, ah, aai en pampertopic worden ?
Uit OP :
LB_ED schreef:
Misschien heeft iemand een idee hoe dit zo heeft kunnen gebeuren? Ik heb geen verwachtingen van de antwoorden maar wil graag weten hoe dit heeft kunnen gebeuren en vooral hoe ik ervoor kan zorgen dat hij niet meer bang is, en we weer net zo'n goede band kunnen krijgen als hiervoor..

Hier nog een aantal foto's..

Tja. Vanaf een computer scherm kun je er gewoon helemaal niets op zeggen. Dit is iets waar ts allen hulp bij kan gebruiken ieman die samen met hun kijkt.

@ts wat een vervelende situatie is er ontstaan. Ik hoop dat je vandaag wat rust hebt kunnen pakken.
Wat je vriend betreft. Mannen zien sommige dingen heel anders lijkt soms wel. Echter is dit een situatie waarbij jullie echt een lijn moeten gaan trekken wat betreft de hond. Als jij aan hem wil werken en je vriend ziet daar het nut niet van in dan gaat het heel lastig worden.

Ik snap je hierin heel goed. Ik hoop dan ook dat jullie op een rustig moment goed kunnen praten hierover.

Jammer dat nou net ook je contract noet verlengt wordt, alles komt tegelijk.

Heel veel sterkte.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 18:22

Sterkte met de situatie nu Laura! Enig advies die ik kan geven,praat met jou vriend en leg hem uit dat het jou even te veel is, zolang hij niet eert dat je een k** dag had omdat jou contract niet verlengd wordt, kan hij ook niet weten waroom je zo doorheen zat en zit. Wat betreft hond... als Bruce nu ook anderen probeert aan te vallen,geen idee. Mijn hond gaat ook mee naar kantoor en waakt daar. Maar jij moet je thuis veilig kunnen voelen,zonder hond en helemaal MET.Dus kom eerst even tot rust voor je zelf!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 20:19

loez schreef:
Zo ver gezocht vind ik het niet wat Rapido en Cayenne zeggen.
Hond is tussen zijn oren 'oke' dus moet de oorzaak ergens anders liggen.

Waarschijnlijk een samenloop van verschillende dingen. Want een hond valt niet zomaar uit.
Ook voor een hond kan de maat een keer vol zijn ;)

Precies wat Duhelo dus zegt.

Onze Cane corse x mastino ging eens met ons mee naar het circuit. Hele dag kon hij lekker liggen, maar werd continu aangehaald door alles en iedereen die voorbij kwam.

Tot hij het zat was en van zich af beet. Nu was dit een flinke waarschuwing en was het klaar.

Tijdje daarna stond mijn vriend met iemand te praten en dat meisje was hem al de hele tijd over zijn kop aan het aaien, tot hij het wederom zat was 'en van uit het niets beet'.

Dus ook voor honden is de maat een keer vol.

Maar letten jullie daar dan niet op? Ik zou er dan toch voor waken dat mensen geen kans krijgen dit te doen als de hond daar niet van gediend is.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 20:33

Beast was toen voor de eerste keer mee. En iemand van ons was er continu bij. Maar ook van hem geen signalen opgevangen dat hij er klaar mee was. Meisje stond hem al de hele tijd gewoon normaal te aaien en hij gedroeg zich hetzelfde als normaal.

Anders hadden we uiteraard al lang andere maatregelen getroffen ;)

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 04:12

ApWi schreef:
Voor TS:
Als je er echt aan wil werken, dan kan ik gedragstherapeut Jeroen Stallen aanbevelen, heeft een goede naam in het Stafford-wereldje door zijn ruime ervaring met Stafford- en pitbullachtigen.

Helemaal mee eens! Jeroen is een topper van een gedragstherapeut met groot inzicht in zowel hond als baas. Een absolute aanrader. Hij hielp mij met twee concurrerende en bloedserieus vechtende dobermann reuen. Haast niemand hield het voor mogelijk.. Waar dierenartsen en andere deskundigen het advies gaven om ze te scheiden en er één te herplaatsen of zelfs in te slapen omdat dit nooit meer goed kon komen, slapen ze nu alweer jaren samen en in vrede met elkaar op een kussen! Jeroen gaf inzichten en het vertrouwen!
Ts, mochten jullie er idd hard aan willen werken en iemand zoeken die je op weg kan helpen met een nuchtere kijk en een eerlijk advies, dan kan ik ApWi haar woorden alleen maar ondersteunen!

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 09:22

Diablo schreef:
loez schreef:

Waarschijnlijk een samenloop van verschillende dingen. Want een hond valt niet zomaar uit.

Onze Cane corse x mastino ging eens met ons mee naar het circuit. Hele dag kon hij lekker liggen, maar werd continu aangehaald door alles en iedereen die voorbij kwam.

Tot hij het zat was en van zich af beet. Nu was dit een flinke waarschuwing en was het klaar.

Tijdje daarna stond mijn vriend met iemand te praten en dat meisje was hem al de hele tijd over zijn kop aan het aaien, tot hij het wederom zat was 'en van uit het niets beet'.

Maar letten jullie daar dan niet op? Ik zou er dan toch voor waken dat mensen geen kans krijgen dit te doen als de hond daar niet van gediend is.

Nou....de hond is tussen zijn oren niet oké.
Want dan zou hij niet zo aanvallen dat is nl niet normaal gedrag.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 09:32

Daarom heb ik het tussen haakjes gezet A3a1 ;) Omdat er op de foto's niets te zien was.
Dat er idd iets mis gaat ergens is duidelijk. Vandaar de 'oke'.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 09:37

loez schreef:

Met alle respect, deze hond heeft weliswaar geen tumor maar is tussen zijn oren echt nie oke!? In bijna ieder huis heerst wel eens spanning en natuurlijk reageren honden op emoties. Maar daar de baas bij gaan aanvallen is absoluut uit den boze en geen enkele excuus.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 09:39

Datbeniknou, lees mijn reactie boven je eens ;) Daar geef ik aan wat ik met de 'oke' tussen haakjes bedoelde! Op de foto is de hond 'oke'. Maar nogmaals, dat er tussen zijn oren ergens iets misgaat lijkt me duidelijk ;)

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 09:39

Ahhhh, dan had beter de hele zin tussen haakjes kunnen staan, de hele zin is nl een uitdrukking, die je anders gebruikt dan gebruikelijk. Nu heb ik 3x gelezen en denk dat het over oké gaat.
Maar goed, das gemieren****

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 09:46

Diablo schreef:
loez schreef:

Dat vraag ik me dus ook af, mijn hond gaat regelmatig mee naar mijn werk.
Kinderen zijn dol op hem, op zijn aaibaarheid.
Maar ze mogen heb niet de hele dag laten zitten, liggen, knuffelen enz.

Ik zie aan zijn oren en ogen dat het genoeg is, dan is het voor die dag helemaal genoeg.

Mijn hond gaat ook vaak mee naar beurzen daar ligt hij onder de tafel, toch rustig in de drukte.
En als hij meegaat gewoon een beurs waar wij rondkijken, hou ik in de gaten hoe lang het nog leuk voor hem is.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 10:01

A3a1 schreef:
Ahhhh, dan had beter de hele zin tussen haakjes kunnen staan, de hele zin is nl een uitdrukking, die je anders gebruikt dan gebruikelijk. Nu heb ik 3x gelezen en denk dat het over oké gaat.
Maar goed, das gemieren****

Haha je hebt gelijk:) had het idd duidelijker kunnen omschrijven :)