Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nicje87 schreef:Je zei dat je hem een keer wegsturen en dat hij toen ophield. Heb je hen wel eens goed gecorrigeerd zodat het voor hem duidelijk is dat dit gedrag niet gewenst is?
NeverGiveUp schreef:Het gaat er geloof ik ook niet om dat het niet mogelijk is, maar dat het geen excuus is.
Zou wat zijn als elke hond in je nek hangt als er irritatie is in huis.
miepmiep1 schreef:Nicje87 schreef:Je zei dat je hem een keer wegsturen en dat hij toen ophield. Heb je hen wel eens goed gecorrigeerd zodat het voor hem duidelijk is dat dit gedrag niet gewenst is?
Maar wat nou als dit gedrag komt uit angst en onzekerheid? Dan bevestig je zijn angst alleen maar door hem te corrigeren.
Wij weten helaas niet waarom hij dit gedaan heeft. Kan agressie zijn maar ook angst of wat dan ook.
Ik zou daarom eerst aan de gang gaan met een goede gedragstherapeut voor je dit soort dingen doet.
Had er al mijn vraagtekens bij toen ts vertelde dat ze hem weg jaagt en door loopt als hij haar aanvalt.
LB_ED schreef:Misschien heeft iemand een idee hoe dit zo heeft kunnen gebeuren? Ik heb geen verwachtingen van de antwoorden maar wil graag weten hoe dit heeft kunnen gebeuren en vooral hoe ik ervoor kan zorgen dat hij niet meer bang is, en we weer net zo'n goede band kunnen krijgen als hiervoor..
Hier nog een aantal foto's..
slimmerik schreef:Beste mod....kun je wat specifieker zijn? Je kunt toch alleen maar speculeren? Niemand kent hele situatie en als daar geen duidelijkheid is dan krijg je dat nu eenmaal. Of moet dit een oh, ah, aai en pampertopic worden ?
Uit OP :LB_ED schreef:Misschien heeft iemand een idee hoe dit zo heeft kunnen gebeuren? Ik heb geen verwachtingen van de antwoorden maar wil graag weten hoe dit heeft kunnen gebeuren en vooral hoe ik ervoor kan zorgen dat hij niet meer bang is, en we weer net zo'n goede band kunnen krijgen als hiervoor..
Hier nog een aantal foto's..
loez schreef:Zo ver gezocht vind ik het niet wat Rapido en Cayenne zeggen.
Hond is tussen zijn oren 'oke' dus moet de oorzaak ergens anders liggen.
Waarschijnlijk een samenloop van verschillende dingen. Want een hond valt niet zomaar uit.
Ook voor een hond kan de maat een keer vol zijn
Precies wat Duhelo dus zegt.
Onze Cane corse x mastino ging eens met ons mee naar het circuit. Hele dag kon hij lekker liggen, maar werd continu aangehaald door alles en iedereen die voorbij kwam.
Tot hij het zat was en van zich af beet. Nu was dit een flinke waarschuwing en was het klaar.
Tijdje daarna stond mijn vriend met iemand te praten en dat meisje was hem al de hele tijd over zijn kop aan het aaien, tot hij het wederom zat was 'en van uit het niets beet'.
Dus ook voor honden is de maat een keer vol.
ApWi schreef:Voor TS:
Als je er echt aan wil werken, dan kan ik gedragstherapeut Jeroen Stallen aanbevelen, heeft een goede naam in het Stafford-wereldje door zijn ruime ervaring met Stafford- en pitbullachtigen.
Diablo schreef:loez schreef:Zo ver gezocht vind ik het niet wat Rapido en Cayenne zeggen.
Waarschijnlijk een samenloop van verschillende dingen. Want een hond valt niet zomaar uit.
Onze Cane corse x mastino ging eens met ons mee naar het circuit. Hele dag kon hij lekker liggen, maar werd continu aangehaald door alles en iedereen die voorbij kwam.
Tot hij het zat was en van zich af beet. Nu was dit een flinke waarschuwing en was het klaar.
Tijdje daarna stond mijn vriend met iemand te praten en dat meisje was hem al de hele tijd over zijn kop aan het aaien, tot hij het wederom zat was 'en van uit het niets beet'.
Maar letten jullie daar dan niet op? Ik zou er dan toch voor waken dat mensen geen kans krijgen dit te doen als de hond daar niet van gediend is.
loez schreef:Zo ver gezocht vind ik het niet wat Rapido en Cayenne zeggen.
Diablo schreef:loez schreef:Zo ver gezocht vind ik het niet wat Rapido en Cayenne zeggen.
Maar letten jullie daar dan niet op? Ik zou er dan toch voor waken dat mensen geen kans krijgen dit te doen als de hond daar niet van gediend is.