Ragdollcat schreef:Er is een houd- en fokverbod geweest en je zag toen amper dit soort honden in het straatbeeld. Toch verminderde het aantal (ernstige) problemen niet, bleef dat gewoon gelijk.
Verklaar dat eens als het echt aan deze rassen ligt die gewoon niet te hanteren en/of te voorkomen zijn.
Bovenstaande is een quote van Bowen@ Hieronder mijn antwoord:
Het was heus veel minder geworden als men streng was geweest en het houd en fokverbod had gehouden, want het houdt niet gelijk op, omdat het wel ff paar jaartjes duurt voordat alle honden van vóór het verbod de pijp uit gaan.
Het is door een mens zo ontworpen/ gefokt speciaal met het doel om er een killer/ vechtmachine van te maken. Het staat ver van de natuur af (heeft geen normale instinct zoals het bedoeld is) en niet geschikt om als huisdier gehouden te worden.[/quote]
Nee, dan was het niet minder geworden. Er waren amper pits e.d. toen, het enige wat er gebeurde is dat er een verschuiving was in "probleemrassen".
Daarom is deze regeling terug gedraaid, simpelweg om het feit dat het aantal (ernstige) bijtincidenten niet verminderde, alleen maar verschoof.
De pyreneese berghond is gemaakt om wolven, beren en zelfs mensen te doden. Ook maar verbieden, want he, gemaakt om killers te zijn toch?
Een pit heeft wel een normaal instinct, het is juist de superbrave hond die zo goed in deze maatschappij past die minder natuurlijk gedrag vertoond. Dat wij mensen graag een disney versie van de natuur zien maakt dat nog geen natuur.
Ragdollcat schreef:Mag ik vragen wat voor honden jij dan hebt? Wat hun originele gebruiksdoel is?
Bovenstaand een vraag van Bowen@ en hieronder mijn antwoord:
Ja, dat mag je vragen.
Wij hebben kortharige 1x Duitse Staander, 1x dwergpoedel, 3 x Bouvier, 1x kruising Mechelse Herder met Canadese witte herder gehad en nu 1x middelgrote vuilnisbak.
2 jachthonden en verder schepers, die gemaakt zijn om dieven stevig te pakken te nemen die aan de kudde willen zitten.
Ben je je er bewust van dat de meeste rassen die je hier opnoemt gemaakt zijn om mensen te bijten en daarnaast de kudde te bewaken en wat te helpen met het verschepen van de kudde?
Dus voordat je zo streng oordeelt over die pit, kijk eens naar waar de rassen die jij hebt (gehad) voor gemaakt zijn.
Laatst bijgewerkt door Bowen op 03-12-15 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt