Lieve (Teckel) wordt mama!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mirim

Re: Lieve (Teckel) wordt mama!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 19:54

Hahaha, jouw verhaal lijkt bijna op die van mij! Ze komen duidelijk uit hetzelfde nest :)
Wij hebben meneer Guus gisteren opgehaald dus wij hebben er nog maar een nachtje opzitten.
Meneer Guus heeft vannacht in zijn mandje bij mijn hoofdeind gelegen.
Ik heb hem wel in zijn mandje moeten leggen, want hij had door dat het een enorm leuk spelletje was om onder het bed door te crossen _O-
Eenmaal in zijn mandje ging hij zo pitten. Omdat onze slaapkamer niet echt warm is had ik verwacht dat hij naar mij toe zou kruipen, maar dat deed hij niet. Volgens mij is hij niet eens wakker geweest vannacht en hij was nog lekker warm.
Onze andere hond, Franse briard, vindt Guus erg interessant. Maar ze is lief voor hem. Vanmorgen deelden ze al de mat. Geen gezicht dat kleine dwergje naast die grote hond op de nog grotere mat!
Guus is ook nog op stap geweest op het erf. Wat spannend allemaal, gras, grind, bosjes, struiken lavendel....alles ruikt lekker en alles beweegt als je er in hapt.
Verder is het een enorme mafkont net als zijn zus. Uuuuuuren kan hij liggen pitten, keurig in de bench in zijn mandje. Natuurlijk lukt dat wel pas als de slof van de baas, takkie de speelgoedteckel, een botje, een touwklos en zijn paardje van Madelon erbij in ligt. Meneer Guus neemt genoegen met een klien plekje :o

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-15 20:11

Wat leuk om jullie verhalen te lezen! Ik ben helemaal trots op ze! :o
Tja katten zijn gewoon heel leuk om te pesten :') Ze kennen natuurlijk nog helemaal geen kwaad. Alles is nog leuk en positief. Pas als ze echt een pijnlijke klap krijgen zullen ze gaan terugdeinzen. Uiteindelijk gaan Moos en de katten vast spelen :D
Haha Guus was hier ook al zo veeleisend _O- Super dat hij al een slof van jullie meeneemt! Dat is zeker een goed teken :j En heel fijn dat het goed gaat met Aischa!
Met Sofie gaat het ook goed. Hun andere Teckel Saar moet er even aan wennen maar ze lagen gisteren al samen op een kussen te slapen :)

Hier is het superstil. De tafel staat weer in de keuken en dat is een heel vreemd gezicht. Al 7 weken stond daar de ren met puppy's. Met Lieve gaat het goed. Ze is weer heel aanhankelijk naar mij toe zoals voor de pups. :)

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 21:10

Lieve kan de aandacht weer krijgen als voorheen...ze is vast blij :)
Guus heeft hier net de hele boel bij elkaar gegild. Hij had een klein botje en plots was Aischa, die nooit naar botjes omkijkt, er op aan het kluiven. Guus wilde het terughalen, maar daar was toch echt geen sprake van. Aischa was nijdig en Guus vreselijk geschrokken.
Hij heeft nu wel voor elkaar dat hij naast de baas op de bank mag liggen. En dit terwijl er van de baas geen hond op de bank mag :D

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-15 21:16

Haha zo ging dat hier ook. Lieve kijkt nooit om naar van de huidkluifjes maar met de pups erbij ineens wel :') Lagen wel 4 kluifjes en ze probeerde ze allemaal weg te pikken naar de woonkamer zodat hun er niet bij konden _O- Maar Lieve liet dan wel toe dat ze meekluifden.
Maar Aischa moet haar plekje natuurlijk nog verdedigen :)

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 17:53

Stoere meneer Guus heeft vannacht voor het eerst in zijn bench in de huiskamer geslapen!
Onze slaapkamer was zo koud dat ik het hem niet aan wilde doen om bij ons te slapen.
Hij kruipt aldoor zelf in de bench als hij slapen wil, dus dat deed hij gisteravond ook. Toen ik het deurtje dichtdeed bleef hij rustig.
Wat een geweldig hondje!
Mijn man vond Guus eigenlijk veel te klein, hij ging daar vast niet mee lopen....en raad eens???
Gisteravond liep hij met Guus en ik met Aischa. Meneer Guus vindt 's avonds aan het lijntje lopen nog heel erg spannend, dus mijn man had hem op de arm zodat we samen op konden lopen. We kwamen een buurman tegen en wie zei als eerste : " kijk, wat vindt je van onze gezinsuitbreiding ?" ? Vol trots !
:D

danberlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 21:38

Haha, geweldig! Moos was vandaag paar uurtjes bij m'n moeder. M'n vriend en ik hadden beide gesprek op t werk. Ze heeft daar vooral liggen tukken en nu ligt ze weer knock-out op de bank. Luilak! Buiten plassen gaat steeds beter, bij voorkeur op t gras. De katten komen steeds dichterbij als ik ze tegelijk wat lekkers geef. Gisteren had ik haar alleen iets te wakker in de bench gestopt, dat hebben m'n oren geweten. Al doende leert men...

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-15 17:44

Wat goed van Guus! :D
Haha heel herkenbaar. Mijn vader vindt een Teckel ook niks, maar stiekem was hij toch wel erg gek met de pups :o

Haha lekker moe maken van te voren :P

Lieve geniet lekker van de dagelijkse lange wandelingen en de rust. :D

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-15 19:56

:+:
Afbeelding

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 20:13

<3 Wauw!! Hele mooie foto zeg!!!

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-15 20:20

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 00:26

Leuk topic! Moet er nog om lachen, 3 pups en lieve in de gaten houden in een breiwinkel waar álles interressant is en waar de tandjes in moeten! :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 00:27

Awhh zo zoet <3

danberlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 21:23

Ik ben toch voor een tuigje gegaan.

Afbeelding

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 23:53

Welke kleur heb je genomen?
Meneer Guus heeft vandaag heel stoer in het park gewandeld. Aischa heb ik thuis gelaten.
Hij vond het spannend, maar ging toch elke uitdaging aan. :)
Gisteravond had hij een stunt...hij doet zijn behoefte meestal netjes in het gras op het erf. 's Avonds lopen we nog een rondje met de honden voor het slapen gaan.
Guus doet dan nooit wat, hij rent vrolijk mee of wordt nog een stukje gedragen als hij het zat is. Dan kan Aischa tenminste goed doorlopen.
Nu ging Guus uit zichzelf de berm in en deed een plas. Wij hem heel uitgebreid belonen ... begint hij ineens enorm te gillen en met zijn pootje te trekken. Hij had in een brandenetel gestaan!
Hij bleef gillen als een mager speenvarken. Er reed een echtpaar langs en de vrouw hoorde ik zeggen : ach dat arme hondje is aangereden!
Vanavond ging hij de berm niet meer in natuurlijk :D

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 02:36

Aaahhh kleine Guus!

danberlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 10:46

Ach gut.... Moet wel een beetje lachen, sorry Gus. Ik heb een bruine genomen. Hij valt heel klein. Ik zou eerder voor een xs gaan dan voor een xxs. Dan kan ie ook nog even mee. Hij is verstelbaar onder het neoprene 'hoesje'. Ik zeg t maar even, ik had m al bijna teruggestuurd vanwege te klein....

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-15 12:09

Aaah arme Guus, hij plast nooit meer in de berm :P Hij is ook wel echt de grootste aansteller _O-
XS bijna te klein :oo Dan vallen ze wel heel klein. Lieve heeft een XXS van Rufwear en die moet echt niet groter :P

Lieve heeft een zwaar leven. Op bed zonnen {:}
Afbeelding

danberlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 14:48

Ik heb xxs. Maar die is dus aan de kleine kant.

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-15 14:49

Aah op die manier :P

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 15:12

Guus is een enorme aansteller inderdaad. We zijn ons al een kaar keer rotgechrokken door zijn gekrijs...een kleine terechtwijzing van Aischa ( die laat zich niet in haar lip bijten) is al voldoende om een paar minuten de sirene aan te zetten. Je zou denken dat hij levend gevild wordt, maar er is geen nat plekje op zijn vacht te vinden...Aischa heeft dus niet eens gebeten.
Wat een leuke foto van Lieve. Ze geniet van haar welverdiende rust!

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 17:17

Hahaha... Aanstellers en teckels.. Mijn Kody is er ook zo een. Pak hem net iets te hard op en hij piept al.
Als hij denkt dat hij gegrepen wordt, gaat hij ook al gillen :') Echt, zo grappig om hem dan te zien.. Aansteller eerste klas... _O-

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 20:21

Zijn het alleen reutjes die zo gillen??? O:) O:)
Echte mannen _O-

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 13:51

Haha, tja.. Mannen idd.. :P

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 15:10

Gelukkig heb ik er niet zo een :P ... als is mijne een beetje "vrouwelijk" HAHA

danberlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 16:27

De pupjes van Lieve zijn vandaag precies een half jaar. Met Moos gaat het hartstikke goed. Na een spoedoperatie ongeveer 7 weken geleden vanwege een opgegeten speeltje, is ze nu weer helemaal de oude. Ze gaat iedere dag mee naar stal, speelt met de katten en we zijn aan onze 3e cursus bezig. Nog iedere dag dolblij met haar <3

Afbeelding

Afbeelding