Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Witjes groeien idd langzamer, blijven meestal ook kleiner dan slakken met een donker lichaam!
Leuk, Albino Ovums! Wel zo snel mogelijk foto's plaatsen he!
Ovumpje eet watermeloen, lekker met dit warme weer!

Over het algemeen groeien alle witte slakken minder hard dan donkere slakken.
De levendbarenden hebben een roze/oranje lijf als ze geboren worden, super schattig

tessyke schreef:zo zit je snel aan 400 slakken natuurlijk
Wat doe je trouwens met je "overschot"?
Mijn ovums lijken maar een kwartje van heel hun bak te gebruiken, wat een sloompjes zeg.
Ze gaan niet hoger op de stam dan het dikke gedeelte en verder graven ze zich rechtsachter altijd in of ze zitten vooraan te eten
De fulicia's gebruiken elke cm van hun bak en slapen het liefste ondersteboven aan het dak, daar komen de ovums zelfs niet
Over het algemeen heb ik geen overschot omdat ik heel goed oplet dat er geen eitjes uitkomen als ik dat niet wil. Maar als ik een keer eitjes te laat vind, dan gaan ze als voer voor reptielen weg, tenzij ik ze gewoon kan verkopen natuurlijk.
Mijn volwassen ovums zijn ook liever lui dan moe!
BloemBloem schreef:Wat een geweldig topic zeg hahaha, ik zit te glunderen
Mijn dochter is gek op slakken, hoe hou je deze eigenlijk? Hebben jullie speciale bakken?
Dat vind ik fijn aan curvers, slakken eruit, zand in de container, even onder de kraan en het is weer schoon.
De Rumina Decollata en de Archachatina marginata egregia cameroon.
En wat ook apart is aan deze soort is dat steeds als hij bij z'n huisopening groeit, er een stukje van de punt van het huis afvalt.
nienke555 schreef:Wat hebben jullie in de bakken? Zand/aarde/bodembedekking bedoel ik
Bij de action kun je blokken kopen, maar bij de Welkoop heb je ook gewoon zakken voor 5 nog wat. BloemBloem schreef:Bedankt voor jullie info. En waar moeten de bakken dan staan? Binnen of buiten?