ik kom me melden heb een kat (eigenlijk van mijn mama maar ik ben ook nog maar 12 )
*naam oeschie (roepnaam is eerder oezie) *leeftijd: word eind maart 20 (!) *doet niet veel en slaapt vooral maar kan ook uren knuffelen en lieve likjes geven *extra: ze heeft nierproblemen en mag alleen speciale voeding
Kunnen jullie mij misschien helpen? Wij hebben namelijk een probleem met onze kat. Ze heeft overduidelijk last van een identiteitscrisis en denkt dat ze een vogeltje is?!
Daihyo
Geplaatst: 01-02-16 13:55
Geweldige foto
Ik probeerde het weekend een boek te lezen. Donderdag werd me al duidelijk gemaakt dat een boek op schoot NOT DONE is
Gisteren was het echt onmogelijk om nog een poging tot lezen te doen "Ik wil NU aandacht. Punt."
Laatst bijgewerkt door Daihyo op 01-02-16 13:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Roosje01
Geplaatst: 01-02-16 13:55
Haha kat in een nest
MalaQ
Geplaatst: 01-02-16 14:10
Herkenbaar, die kat met dat boek! Hier gaat het hetzelfde met de laptop op schoot
Maartje1990
Geplaatst: 01-02-16 14:11
Ja daar heeft ze heerlijk een uurte in gezeten! De (echte ) vogels waren al weg natuurlijk.
Amanda: jouw kat is ook fantastisch hahah heerlijk!
Dacht altijd een honden mens te zijn (nooit katten gehad) maar... Ik moet toegeven, nu we een kat hebben, ik ben toch ook wel een katten mens hoor!
Ik vind honden en katten ook echt niet met elkaar te vergelijken. Wij hebben van huis uit altijd honden gehad. Mijn vader heeft echt een hekel aan katten. Toen ik op mezelf ging wilde ik wel gezelschap, maar een hond met 40 uur werken was geen optie natuurlijk. Toen eerst 1 kat, later 2. Deze 2 zijn er inmiddels niet meer, maar heb nu 4 andere directeuren in huis. Tot grote ergernis van mijn vader Ik vind honden nog steeds fantastisch, maar katten ook. Beiden op hun eigen manier
Amanda, hebben we dezelfde vader? mijn vader keek alsof ie poep rook toen onze kat nu nét naast hém ging zitten toen hij op bezoek was qua tijd zouden we best een hond kunnen hebben. Maar financieel gewoon geen optie nu helaas.
Haha niet dat ik weet Mijn katten blijven wel uit zijn buurt. Hij stampt op de grond als ze te dicht in de buurt komen en ik heb schijtlijsters. Dus op zich werkt dat wel
Rena100
Geplaatst: 01-02-16 15:12
Mag ik me ook melden? Ik heb een dove poes van 5 jaar oud, omdat ze doof is, komt ze niet buiten. Het is niet echt een schootkat, maar is wel altijd in de buurt. Als ik zelf onder een dekentje lig, dan gaat ze wel heel graag op het dekentje liggen, of er onder.
Verder is ze geobsedeerd door eten, staat ze op dieetvoeding (iom dierenarts) en krijgt ze dus afgepaste hoeveelheden. Haar eten is ook altijd binnen een tel op.
Ik heb ook altijd een hond gehad. En nu voor het eerst een kat. Maar beide hebben hun ding. Dacht ook altijd meer een honden mens te zijn, maar ben ook echt helemaal dol op heidi nu. Die liep van de week ook ineens over de laptop heen terwijl ik bezig was.
Fris
Geplaatst: 01-02-16 15:43
Zou ik me hier mogen melden? Ik heb een hele lieve kat genaamd Saar, ze is nu 1,5 jaar oud (augustus 2014) en ze is een HTK kat. Ze houd ontzettend veel van knuffelen en op de verwarming slapen.
We hadden eerst ook nog haar zusje, Coco, maar zij is helaas ingeslapen nadat ze aangereden is.. Dit was eind september, ze heeft net een jaar oud mogen worden.
Mijn Juul is ook rood dierenarts vroeg eerst waarom hij Juul heette daarna waarom hij een roze bandje omhad. Pas daarna ging hij kijken en geloofde hij het. Als mama schildpad/lapje is met rood en de papa is ook rood, dan heb je het zoveel kans op rode poezen als op rode katers
Fris
Geplaatst: 01-02-16 17:49
Ja, Saar mag gewoon nog naar buiten. Ze is het gewend en vind het niet fijn om de hele dag binnen te zitten, het zou oneerlijk voor haar zijn als we haar binnen houden dankzij dit.
Saar komt uit een nest met 2 rode katers, 2 rode poezen (waarvan eentje dus Saar is) en Coco
Flux
Geplaatst: 01-02-16 18:16
Mijn ouders hebben een rode poes Toen wij jong waren mochten we geen kat meer nadat twee oudere katten waren overleden. Toen kreeg de poes van een klasgenootje kittens, mijn moeder zei dat we alleen een kitten mochten wanneer het een rode poes was (want mijn moeder dacht stiekem dat dat niet kon ). Er waren twee rode kittens, de eerste bleek een kater (domper!) maar bij de tweede bleef mijn moeder wel heel heel heel heeeeeel lang voelen. Jammer mam, een poesje! Ze is onderhand veertien.
Rode poezen komen heel veel voor, het iets minder vaak dan katers maar dat komt omdat poezen ook rood/zwart (schildpad) kunnen zijn. Hier staat het erg leuk en helder beschreven http://www.weetjesoverkatten.nl/genetica.htm
En wat honden mens / katten mens betreft, als iemand tegen mij zegt echt een honden mens te zijn dan vraag ik altijd of ie ooit een kat gehad heeft. Je weet pas echt of je katten leuk vindt wanneer je een intensiever contract met ze gehad hebt. Ik hoor ook zo vaak dat mensen pas als ze een kat hebben ontdekken hoe leuk ze eigenlijk zijn
Pffff, ik zit zo te twijfelen..... In de voorjaarsvakantie ga ik skieen, en de enige die dan voor mijn kat kunnen zorgen zijn mijn opa en oma. Die vinden het echter heel spannend allemaal waardoor ik twijfel of ik dat wel zal doen. Ze zijn bang dat Gaston 's avonds niet naar binnen gaat en ik ben bang dat hij het ook niet leuk vind om de hele dag buiten te zijn, aangezien hij dat nu ook niet is. Maar aan de andere kant is een pension ook weer stress vanwege andere katten, en kost het weer geld....
Wat zouden jullie doen? Ik ben bang dat ik me niet helemaal kan ontspannen als mijn opa en oma op de kat gaan passen.....
Ik zou gewoon een paar keer samen met je opa en oma doen en kan de kat anders niet de hele tijd binnen? Of is dat ook weer te zielig? Misschien iemand die ook op je huis wilt passen in totaal?
Ik zie net dat hij ook geen geldige vaccinatie heeft en die dus moet krijgen, mocht hij toch naar het pension gaan....
Daar zat ik ook al aan te denken Maartje. Het probleem is dat je niet echt kan proefdraaien, aangezien wij elke avond thuis zijn en het dus niet veel zin heeft dat mijn oma hier naartoe komt en hem binnen laat
De hele dag binnen hebben we ook al bedacht, maar dan moeten mijn opa en oma wel de kattenbak leegmaken, ik weet niet of ze dat wel willen