Show je aquarium!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 17:44

Ik vond ergens ook van die filterdingetjes met koolstof ofzo dat het allemaal weer zuiver maakte, enig idee wat dat precies is en wat vissen ervan vinden? (ik heb nog steeds geen vissen, eerst moet alles goed zijn)

julius_juut

Re: Show je aquarium!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 08:18

Actieve kool haalt inderdaad alle stoffen uit het water, zowel de goede (plantenvoeding) als de zooi zoals medicijnen of stoffen die er per ongeluk in komen. Na een bepaalde tijd is het verzadigd en gaat het volgens mij de stoffen die het opgenomen heeft weer afgeven, wel zo nu en dan vervangen dus. Voor je bak in het algemeen is het niet goed om te gebruiken, er blijven namelijk geen voedingstoffen voor je planten over, veel mensen gebruiken het nog standaard maar dat is dus niet aan te raden.

Wat is het dat je er uit wil hebben? Dat hout een tijdlang kleur afgeeft is normaal, als je gewoon netjes regelmatig water ververst kan dat geen kwaad. Sommige mensen goien hout even in kokend water om die kleur er snel uit te halen maar dat zou ik niet aanraden, gekookt hout gaat veel sneller rotten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 10:49

Zijn er mensen hier die toevallig interesse hebben in jonge guppen? Mijn vrouwtje besloot er een paar dagen geleden een stuk of 20 op de wereld te zetten, wat maakt dat ik nu een stuk of 30 guppen in totaal in het aquarium heb zitten :=

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 11:15

Het is inderdaad de kleur van het hout wat ik eruit wil hebben, zal eens wat vaker gaan verversen voor ik naar actieve kool overstap, zo te horen is dat niet goed voor mijn plantje :D .
Met verversen ben ik nogal lui... aangezien er geen vissen oid inzit doe ik dat... bijna nooit :o

Gefeliciteerd met je baby guppen Spruitjee, letterlijk volle bak nu :+

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 11:21

Spruitjee, heb je ze in zo'n drijfbakje of zijn ze bij de rest van je vissen? In dat tweede geval zou ik niet bang zijn dat ze allemaal groot worden. Mijn ervaring leert dat wellicht 6/7 het overleven :)

Ik filter ook over onder andere actieve kool. Mijn planten blijven prima groen (gooi dagelijks plantenvoeding in de bak). Hout heb ik niet echt uitgekookt meer wel 100.000 keer omgespoeld met heet water, gaf toen niets meer af :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 12:21

Mijn kienhout heb ik toen eerst een dag in een bak met water gezet en daarna erg vaak ververst :) Nu na 2 maanden geven ze nog steeds iets af maar hier heel veel.

Linnnh, ik vind kweekbakjes niets en laat ze lekker tussen de rest zwemmen :) Oke! Dan hoop ik dat de andere guppen sneller worden want die kleintjes zijn erg snel, 6/7 is te overzien :P

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 14:55

Even fototjes spammen van mijn betta jongen :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En de papa (mama was zelfde kleur helaas overleden)

Afbeelding

Afbeelding

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 14:59

@Mioux Super leuk die Bettajongen!

Voor mensen met een grote bak, ruimen jullie dode vissen eruit of laten jullie die liggen? :)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 15:00

Altijd verwijderen ;) Kunnen ziektes achterlaten en nitriet. Als je ze ziet eruit halen :) Als je ze niet zag en ze hebben ze al op kan keer gebeuren maar ik haal ze altijd eruit. Dode vissen rotten in je bak en dat vind je bak niet leuk :)

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-15 15:00

Ik vind betta's zo leuk <3 wat ga je met al die jongen doen? Of hoeveel zijn het er?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 15:02

Het zijn er 10, mogelijk allemaal dragon of enkeling metallic.

Ik houd er zelf een deel, en deel gaat verkocht worden. Heb al meerdere mensen die ze graag willen overkopen :) Is meer ook omdat dragon weinig tot niet in de winkel te vinden zijn haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 15:03

Mooie jongen! Jammer dat de moeder al overleden is..

Ik ga hier ook niet meer weg als er een kreeft jongen heeft.. Hier had het vrouwtje ervoor gekozen in een schelp te gaan zitten die normaalheel stabiel ligt, maar deze is omgevallen en ze heeft er dus minstens twee dagen gezeten.. Alles dood, moeder plus jongen :( Baal er echt van, van zowel de moeder als de jongen, die nog minder dan een week nodig waren om zelfstandig te worden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 15:05

Wij laten ze altijd liggen. Bak van 1.60. Binnen paar dagen weg.

Alleen laatst deed de pomp het niet (heel raar) en lag er een grote dode ancistrus. Dat vond de bak niet zo leuk :') Hadden toen opeens heel veel draadalg.

Maar alg is bijna weer weg.

Ik zag gisteren toch een mooie bettea man. Maar leek mij niet zo slim om die bij mijn garnaaltjes in te doen :') Ook een prachtige Dragon man was dat.

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 15:07

Ik laat ze tot nu toe ook liggen (1.30 bak) De vissen eten ze op :=

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 15:08

Das balen zeg spruitje !! Zoiets is altijd naar..helaas gebeurd het ook wel vaker.

Hier gaan de koppelingen van de betta ook niet altijd goed hoor ;)

Soms zie je ze wel in de winkel :) Alleen veel dragons worden vergist, dan zijn het metallic en worden verkocht als dragon. Heb mijne destijds maar bij kweker vandaan gehaald :)

Zou ze niet bij je garnalen doen nee ;) Vinden ze erg lekker !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 15:12

Denk dat ik binnenkort mijn 60 cm bakje opstart voor een Bettaman. En even kijken wat eventueel samen kan.

Maar zou prima kunnen dat het geen echte Dragon was. Maar ze hadden veel kleurslagen zitten. En allemaal genoeg ruimte.

Ben juist zo blij met mijn garnalen bakkie <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 15:14

Vuurtjes? Heb je ze voor de leuk? Anders zou ik eens kijken voor nieuw bloed ;)

Betta man kan op zich met veel samen, zolang er geen enkele dominante vissen zijn of finnenhappers. Dus nooit samenhouden met guppen bv :) Mijne zit naast de kweek tijd altijd in mijn grote bak (120)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 15:21

Wat houd Dragon eigenlijk in? Is dat de vorm of de kleur?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 15:22

Kleur :)

Mijne is bijvoorbeeld een(vin)halfmoon (kleur)red blue dragon, met verleden in ze genetica ergens flowertail, daarom loopt hij niet geheel rond in de staart.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 15:22

Mioux schreef:
Vuurtjes? Heb je ze voor de leuk? Anders zou ik eens kijken voor nieuw bloed ;)

Betta man kan op zich met veel samen, zolang er geen enkele dominante vissen zijn of finnenhappers. Dus nooit samenhouden met guppen bv :) Mijne zit naast de kweek tijd altijd in mijn grote bak (120)

Heb ze voor de leuk. Anders werden ze door de plee gespoeld. Vond ik beetje sneu.

Kon ze ook gratis meenemen :') Maar wil binnenkort wel wat nieuw bloed toevoegen.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 15:23

Ow zie ! Zo ben ik ook hoor haha zo heb ik ergens een verloren kuhli zitten, zou ook wc voer worden, vind ik zo sneu !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 15:26

Mioux schreef:
Ow zie ! Zo ben ik ook hoor haha zo heb ik ergens een verloren kuhli zitten, zou ook wc voer worden, vind ik zo sneu !

Haha. Ik red altijd vissen. Bestand van grote bak klopt momenteel ook niet echt meer.

Maar zitten idd wat bleke garnalen tussen.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 15:27

Heb ook vaak zoiets hoor :) Van als je t dood of doorspoelt kom maar brengen of ik kom t halen, vind sneu... Zijn toch levende wezens !

Zo heb ik een kuhli dus en zit ook een gehandicapte maanvis in maar red zich helemaal perfect alleen wat minder mooi en dergelijke.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 15:31

Mioux schreef:
Heb ook vaak zoiets hoor :) Van als je t dood of doorspoelt kom maar brengen of ik kom t halen, vind sneu... Zijn toch levende wezens !

Zo heb ik een kuhli dus en zit ook een gehandicapte maanvis in maar red zich helemaal perfect alleen wat minder mooi en dergelijke.

Ja zo denk ik er ook over.

En in de grote bak gaat alles goed samen qua vis.

Gisteren wel weer 10 kardinaal tetra's gehaald. 1 goudgourami vrouw (mannetje werd nogal eenzaam) 3 witte hoogvin karpers en 3 platy's.

Bak draait al zolang dat er een hoop bejaarde vissen inzwemmen.

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 19:10

Ben benieuwd wie er hier co2 gebruikt voor de bemesting van de planten.
Ik twijfel namelijk om deze aan te schaffen.

Wat een schattige puppy visjes :D