facebook pagina voor strengere maatregels voor staffords

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 10:38

Heel verantwoord, ik heb namelijk geen riem nodig om mijn hond bij mij te houden.
En dat is een baasje, dat je de hond aankan zonder riem!

Je kind van 1.5 houd de riem.vast?
Gaaf hoor echt een verantwoorde baas[/quote]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 10:42

yentl2010 schreef:
Ze weten gewoon niet wat ze in huis halen
Impulsieve aankoop omdat vrienden.ook zo.n hond hebben
Leuk man wil ik ook en daar gaat het fout

Dat is niet alleen zo bij staffords. Maar bij meerdere rassen.

Anoniem

Re: facebook pagina voor strengere maatregels voor staffords

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 10:46

Ik vind het sowieso onverantwoord dat kleine kinderen met de honden wandelen. Ongeacht het ras. Of dat de ouders erbij lopen. Er hoeft maar iets te gebeuren. En je kind vliegt op de buik er achteraan(bij grotere rassen) of dat de hond word aangevallen door een andere hond. En straks staat je kind daar mooi tussen in.

Hoevaak ik dat wel niet gezien heb. En de ouders schreeuwde altijd ja onze hond doet niks. Tot dat ene moment.

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-14 10:46

Dat klopt helemaal oa de rotweiler is ook echt geen beginnershond
maar ja sommige mensen hebben nu eenmaal het iq van een poffertje
Ik heb al 26 jaar labradors en daar blijf ik ook bij
En ja die hebben ook tandjes kunnen ook bijten alleen niet met dodelijke afloop

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 10:52

yentl2010 schreef:

Ik geloof dat als mijn lab een keer goed zijn tanden in een klein hondje zet. Dat het hondje dat niet overleefd. Tot nu toe heb ik het kunnen voorkomen. Maar word er wel moe van dat die mensen die rotkeffer gewoon niet achter thuis kunnen houden.

Daarnaast train/speel ik ook veel met bijtrollen en bijttassen omdat hij dat geweldig vind om te doen. En merk dat hij steeds meer kracht in zijn kaken krijgt.

En niet alle labjes zijn lieverdjes. En ik vind ze eerlijk gezegd ook niet altijd even geschikt als een beginnershond.

Op internet las ik dat het ideale gezinshonden waren. Zijn ze ook. Maar ik heb af en toe echt strijd met hem gehad in de opvoeding.

Snap nu gelijk waarom ik zo vaak zie dat de lab de baas uitlaat ipv andersom. En heel veel krijgen ook veelste weinig beweging. Waardoor ze irritant druk zijn.

Ik weet het nu wel. Ik heb liever een mechel om op te voeden dan een labrador.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-12-14 10:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 10:52

love_western schreef:
Ik vind het sowieso onverantwoord dat kleine kinderen met de honden wandelen. Ongeacht het ras. Of dat de ouders erbij lopen. Er hoeft maar iets te gebeuren. En je kind vliegt op de buik er achteraan(bij grotere rassen) of dat de hond word aangevallen door een andere hond. En straks staat je kind daar mooi tussen in.

Hoevaak ik dat wel niet gezien heb. En de ouders schreeuwde altijd ja onze hond doet niks. Tot dat ene moment.

Je kan toch om je heen kijken? Je ziet een anderen hond toch aankomen?
Ik snap niet dat het fout kan gaan, maarja dat is denk ik iedereen zijn mening
Maar Jentl, nu ben ik benieuwd, je openings post is strengere regels voor staffords,
wat zou jij dan willen zien voor strengere regels?

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 10:56

Incidenten gebeuren bij alle rassen alle formaten. Ik heb zelf nog nooit een incident gehad met een staff-type. Wel heel vaak met kleine rassen. Ik ken een dekreu, magtest en vzh. Is een paar keer aangevallen door kleine hondjes en is nu dus niet meer zo aardig tegen andere honden. Dit haalt uigebreid het nieuws maar er lopen zoveel andere onverantwoordelijke hondenbaasjes rond. Ik woon aan een natuurgebied. Hier mogen de honden niet los. Het is een afgeloten gebied, dus ideaal om je niet luisterende hond los te laten. Je wil niet weten hoevaak er vechtpartijen zijn.

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-14 10:58

Oa verplichten met stamboom zodat de mp hondjes die in achterschuurtje gefokt worden kei hard aan te pakken
Verplicht muilkorven .hogere belasting zodat niet elke uitkering trekker zo.n hond kan onderhouden
In duitseland is dat namelijk het geval
Verplicht de staff eigenaren altijd een break stick bij zich te hebben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 11:00

yentl2010 schreef:
Oa verplichten met stamboom zodat de mp hondjes die in achterschuurtje gefokt worden kei hard aan te pakken
Verplicht muilkorven .hogere belasting zodat niet elke uitkering trekker zo.n hond kan onderhouden
In duitseland is dat namelijk het geval
Verplicht de staff eigenaren altijd een break stick bij zich te hebben

Honden belasting moeten ze juist afschaffen.

Daarnaast zitten er ook goede mensen in de ww/uitkering. Aangezien mijn vader in de ziektewet ww zit. En wij hebben de hond wel goed onder appèl.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 11:00

yentl2010 schreef:

Dit vind ik zo mogelijk een gevaarlijkere gedachte dan de pitbulls, jouw labs kunnen net zo goed doden. Een stel Jack Russels kunnen nog wel doden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 11:03

Ayasha schreef:
yentl2010 schreef:

Dit vind ik zo mogelijk een gevaarlijkere gedachte dan de pitbulls, jouw labs kunnen net zo goed doden. Een stel Jack Russels kunnen nog wel doden.

Wist je niet dat labjes van die lieve makkelijke opvoedbare hondjes zijn die niemand kwaad doen :+

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 11:05

Wendybrian, ik heb dus echt moeite met mensen zoals jij die hun kind van anderhalf de riem geven, jouw hond kan niets doen maar als z,on aso z'n hond op de jouwe af laat stormen...kindjes kunnen daar niets mee maar zit daar wel tussen. En voor een paar anderen...weten jullie wel wat een MAG test inhoud? Wel eens in verdiept? Dat is best een aanfluiting, en ik kan je vertellen, daar word gewoon op getraind hoor dus honden die in het echte leven achter katten aangaan worden gewoon getraind op die belachelijke houten kat op wieltjes, die trekken daar dan echt hun neus niet voor op. Maar nogmaals, de honden waar we het over hebben zijn meestal Super met mensen maar vaak minder met soortgenoten, dus postbode, ik snap dat je minder problemen hebt met staffies en meer met waak en verdedigings honden zoals herders en rottweilers.

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-14 11:07

Tuurlijk kan een lab doden alleen heb heel internet al afgespeurd maar kan niks vinden dat een.lab een hond dood gebeten heeft

Ww is iets dan een bijstandje
Nee hoor vind dat ze voor dit rassen wel een belasting op mogen leggen.van €300 pm bijv

Dan komt dit ras misschien bij echte liefhebbers terecht die weten wat ze in huis halen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 11:08

Ohja, helemaal vergeten, die schapen weten niet dat ze tanden hebben natuurlijk... :D
Moeder heeft een labrador, met kinderen vertrouw ik de pitbulls hier meer dan die lab.
Kind v 1,5 de riem geven vind ik mer geen elk (groot) dier oke. En eigenlijk ook niet met kleinere a la Maltezer. Dat soort 'bewijzen van hoe goed je kan op voeden' vind ik altijd... Tsja...

En iedereen gelijk voor de wet, iedereen met honden betalen of niemand, niet een ras laten dokken. Daarmee ga je echt geen broodfok en gebrekkige opvoeding voorkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 11:09

yentl2010 schreef:
Tuurlijk kan een lab doden alleen heb heel internet al afgespeurd maar kan niks vinden dat een.lab een hond dood gebeten heeft

Ww is iets dan een bijstandje
Nee hoor vind dat ze voor dit rassen wel een belasting op mogen leggen.van €300 pm bijv

Dan komt dit ras misschien bij echte liefhebbers terecht die weten wat ze in huis halen

Doe eens realistisch zeg. 300 per maand? En ik denk dat mensen gewoon simpelweg niet zo snel de media bellen als een lab een hond dood. Want dat is toch niet interessant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 11:12

Ayasha schreef:
Ohja, helemaal vergeten, die schapen weten niet dat ze tanden hebben natuurlijk... :D
Moeder heeft een labrador, met kinderen vertrouw ik de pitbulls hier meer dan die lab.
Kind v 1,5 de riem geven vind ik mer geen elk (groot) dier oke. En eigenlijk ook niet met kleinere a la Maltezer. Dat soort 'bewijzen van hoe goed je kan op voeden' vind ik altijd... Tsja...

En iedereen gelijk voor de wet, iedereen met honden betalen of niemand, niet een ras laten dokken. Daarmee ga je echt geen broodfok en gebrekkige opvoeding voorkomen.

Ik heb ook meer vertrouwen in mijn herder met kinderen dan mijn lab. Want mijn lab kent geen kleine kinderen. En als hij iets niet kent dan word hij drukker en lomper.

De herder is gek op kleine kindjes. Kan uren tegen mijn buurmeisje aanliggen op de bank.

Maar ook met wandelen. De lab zal eerder grommen als hij iets niet vertrouwd dan de mechel.

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 11:13

Misschien moet ik naarder verklaren hoe mijn zoon de riem vast heb.
Hij houd daarbij mijn hand vast, ik laat hem niet alleen lopen.

Wat is trouwens een break stick?

Ik ben het wel met je eens dat er betere controle moet komen op fokken, maar dat vind ik voor elk ras gelden, dus ook voor de chiwawa.
Verder vind ik honden belasting verhogen onzin, een rijke man kan net zo goed een eikel zijn en een vecht hond willen.

Ik heb een beetje het gevoel dat jij alles over een kam scheert.
Stafford zijn gevaarlijk, ww mensen zijn uitzuigers die houden van vecht honden.
Pfoe he

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 11:19

Wendybrian schreef:

Ik ben het wel met je eens dat er betere controle moet komen op fokken, maar dat vind ik voor elk ras gelden, dus ook voor de chiwawa.
Verder vind ik honden belasting verhogen onzin, een rijke man kan net zo goed een eikel zijn en een vecht hond willen.

Stafford zijn gevaarlijk, ww mensen zijn uitzuigers die houden van vecht honden.
Pfoe he

En wat nu als er een hond op jullie afvliegen? Je zoontje kan hem niet houden. Geen aanval, gewoon een vraag.

Ts haar manier van discussiëren vind ik ook niet prettig. Krijg ook het idee dat ze alleen vind dat labradors het heilige ras is. Terwijl daar ook genoeg etterbakken tussen zitten.

Mijn lab is ook al bijna keer gegrepen door 2 labs. Heb het geluk gehad dat de mechelse herder van mijn moeders vriend er tussen sprong. Ze deed verder niks behalve grommen. Maar maakte gelukkig al genoeg indruk.

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 11:21

Ayasha schreef:

Ik hoef mijzelf niet te bewijzen.
Ik wou er eigenlijk mee zeggen dat staffords ontzettend lieve honden zijn die heel goed met kinderen overweg kunnen.
Ik zie echt aan mijn hondje dat ze extra voorzichtig doet als mijn zoontje in de buurt is. :)

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-14 11:23

Nou als je in de wijk Schollevaar in Capelle ad ijssel ff je rondje maakt snap je wat ik ermee bedoel
Zijn te besodemieterd om te werken Hangen de hele dag rond bij t winkelcentrum blik bier van de lidl in dr handen en in hun andere hand een dikke vette blow
En die mogen ze van.mij.keihard aanpakken
In t Schollebos worden ook.nog illigale gevechten gehouden

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 11:24

Wat sneu voor de eigenaar van de labrador , dat wil natuurlijk niemand meemaken . Maar waarom vielen ze de labrador aan ? Wat ging eraan vooraf? Bij ons twee huizen verder hebben ze een labrador , deze heeft al een paar keer de aanval ingezet op mijn rottweiler en gelukkig kon er elke keer worden ingegrepen maar als dat een keer niet kan midden op de hei moet ik mijn hond ook los laten ( hij moet zich toch kunnen verdedigen ) . En mijn rottweiler zou die hond schade aanrichten dan heb ik een rothond want het is wel een rottweiler en die van hun maar aan labrador . Het nadeel van deze rassen is dat ze het gevecht ook niet uit de weg gaan . Ook al zou het aan het andere ras liggen dan nog word de Stafford, pitbull ect erop aangekeken vanwege de reputatie . Ik vind dat als je zo'n hond hebt je dat weet en er rekening mee moet houden , je bent altijd in je nadeel met zo'n ras . Hoevaak kleine hondjes wel niet uitvallen naar andere honden en ze uitdagen maar dat is grappig want check dat kleine hondje stoer doen.. Tussen elk ras zitten rotte appels maar gaat een Stafford ect los dan is de schade erg groot . Zelf doe ik mijn rottweiker altijd vast als er andere honden aankomen want ik weet dat ook al word mijn hond aangevallen ik erop aan word gekeken , Stafford eigenaren zouden dat ook moeten doen met honden die ze niet kennen om gezeur te voorkomen .

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 11:25

love_western schreef:
Wendybrian schreef:

Pfoe he

En wat nu als er een hond op jullie afvliegen? Je zoontje kan hem niet houden. Geen aanval, gewoon een vraag.

Ts haar manier van discussiëren vind ik ook niet prettig. Krijg ook het idee dat ze alleen vind dat labradors het heilige ras is. Terwijl daar ook genoeg etterbakken tussen zitten.

Mijn lab is ook al bijna keer gegrepen door 2 labs. Heb het geluk gehad dat de mechelse herder van mijn moeders vriend er tussen sprong. Ze deed verder niks behalve grommen. Maar maakte gelukkig al genoeg indruk.

Ik loop op open stukken, dus als er een hond op je af komt stuifen dan zie je dat wel.
Dus als dat gebeurd dat haal ik de riem uit mijn zoon zijn handen zodat mijn hond kan wegrennen oid.
Ik geloof er wel in dat je honden laat gaan het vaak goed komt, ik durf echt mijn handen in het vuur te steken dat mijn staff het gevecht niet begint.
En als ze gaan vechten til ik mijn zoon op en gil naar de honden, er echt tussen springen durf ik niet meer nadat ik eens heb gezien hoe mijn zus gebeten was nadat ze tussen twee springende honden was gedoken.

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-14 11:27

Ik beweer nergens dat een lab heilig.is zitten ook broodfok honden tussen
Mijn vorige lab is bijna 14 geworden .nooit geknokt ging confrontatie.s uit de weg
De lab die ik nu heb is bijna 12 ook die ontwijkt alles
Maar ik weet heus wel dat er ook etterbakken tussen zitten hoor

yentl2010

Re: facebook pagina voor strengere maatregels voor staffords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-14 11:29

Gillen moet je dus nooit doen .dan fok je ze alleen.maar op
Kijk dit vind ik dus levensgevaarlijk je heb een staff pitt in huis en weet niet eens wat een break stick is ? En wilt gaan gillen bij een gevecht

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 11:31

yentl2010 schreef:
Gillen moet je dus nooit doen .dan fok je ze alleen.maar op
Kijk dit vind ik dus levensgevaarlijk je heb een staff pitt in huis en weet niet eens wat een break stick is ? En wilt gaan gillen bij een gevecht

Nee jij hebt kennis want jij gelooft nog steeds dat de kaken van een stafford serieus op slot kunnen springen en blokkeren :roll:

Ik weet ook niet wat een break stick is, alhoewel ik uit de naam wel kan opmaken wat ermee bedoeld wordt en ik heb er dus ook geen een in huis.
Gillen is een primaire reactie, de mensen zullen uit schrik een brul geven naar de honden, logisch ook.