Waarom ik Cesar Milan niks vind en hoe het anders kan....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Paintlinger

Re: Waarom ik Cesar Milan niks vind en hoe het anders kan....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 17:18

Nou inderdaad MWM.... ben dr ook wel een beetje klaar mee zo.....

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 17:21

Feiten beschrijven als onwaarheden, alleen maar omdat je heilig gelooft in je eigen mening is inderdaad niet denigrerend. Maar ook mijn opmerking niet. Ik zeg slechts dat je niet 'zomaar' kunt beweren dat iets onwaar is, wanneer je er klaarblijkelijk minder of ander, dat kan natuurlijk ook, onderzoek naar hebt gedaan.

Of je nu elke stap een staartje omhoog aait of niet, het blijft de hond in een lichaamshouding zetten die hij niet zelf kiest en dus dwing je zijn staart omhoog. Lichaamshouding komt vanuit een state of mind, dan moet je niet het gevolg 'de houding' gaan veranderen, maar werken aan de state of mind. Het gevolg zal een andere lichaamshouding zijn. Positive cues moet je, zoals ik al zei, eerst in een positieve omgeving zoals je huiskamer trainen, voordat je ze buiten kunt gebruiken.

Ik ken genoeg honden die uitvielen aan de lijn vanuit angst en allemaal zijn ze niet 'gecorrigeerd' of op hun rug gelegd. Ze zijn rustig en duidelijk getraind, met positive cues en hebben allemaal geen problemen meer. Ze kijken hun baasjes nog wel eens aan, van 'wat moet ik nu doen', maar dat is de hele bedoeling van positive reinforcement.

Achja, er zijn zoveel verschillende meningen over zoveel verschillende trainingen. Positive reinforcement heeft mijn persoonlijke voorkeur en ik leg graag uit waarom, maar als jij of andere mensen CM een goede of betere trainer vinden, dan is dat hun persoonlijke keuze. Jammer, omdat je het vaak fout ziet gaan, maar ik ga niet mijn eigen voorkeur aan iemand opdringen :)

Ik zal voor Air even specificeren, aangezien mijn uitspraak niet compleet letterlijk was geschreven en taalkundig dus letterlijk verbeterd kan worden om hem begrijpelijker te maken :

Corrigeren: In de trant van 'nee', een correctie op een bepaald soort ongewenst gedrag, met de boodschap deze niet meer te vertonen. De hond leert dus dat dit gedrag niet gewenst is.

Positief leren: Gedrag dat ongewenst is omvormen tot gedrag dat wel gewenst is, zodat de hond uiteindelijk dit gedrag zal vertonen in plaats van het ongewenst gedrag.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 17:26

Wat het punt is: en dat zie ik toch meer terug bij de CM fans dan bij de Zac fans...een van beide is niet heilig..

Als een van de methodes het helemaal was, bestonden die andere niet..dus: je moet doen wat bij de hond en bij jou past...en de ene keer is dat een Zac kunstje en de volgende keer komt CM kunstje misschien meer in de richting...hoe kun je nu geloven dat een enkele methode het helemaal is...waarom de ander overhalen? Het is zoiets als net die eeuwige sporen/bitten discussie hier op bokt..denk je echt dat alle paarden zonder bitten werkt??? Alle paarden met bit dan misschien? ze zijn toch net zo verschillend als mensen?

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 17:29

Het gaat niet om de ander over te halen, het gaat erom dat veel mensen inderdaad maar één kant zien. Het zou mooi zijn als ze ook de andere kant zouden zien en zo alle positieve dingen misschien kunnen combineren tot een trainingsmethode die werkt voor hun hond :) Alleen 'werken' moet je dan wel relatief gaan zien.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 17:36

Volgens mij hebben we dat ook meerdere malen gezegd. Bij de een werkt de ene methode, bij een ander de andere.

Wat ik alleen vervelend vind is dat CM afgeschilderd wordt als een methode waarin geen gebruik wordt gemaakt van positief belonen terwijl dat wel degelijk gebeurt, alleen niet dmv een uitbundige reactie, koekjes of wat dan ook.

Citaat:
Feiten beschrijven als onwaarheden, alleen maar omdat je heilig gelooft in je eigen mening is inderdaad niet denigrerend. Maar ook mijn opmerking niet. Ik zeg slechts dat je niet 'zomaar' kunt beweren dat iets onwaar is, wanneer je er klaarblijkelijk minder of ander, dat kan natuurlijk ook, onderzoek naar hebt gedaan.

Ik denk dat je mijn posts eens goed moet gaan doorlezen, je trekt echt hele verkeerde conclusies :n...

Citaat:
Achja, er zijn zoveel verschillende meningen over zoveel verschillende trainingen. Positive reinforcement heeft mijn persoonlijke voorkeur en ik leg graag uit waarom, maar als jij of andere mensen CM een goede of betere trainer vinden, dan is dat hun persoonlijke keuze. Jammer, omdat je het vaak fout ziet gaan, maar ik ga niet mijn eigen voorkeur aan iemand opdringen

Je dringt juist wel jouw methode op door de mijne af te keuren. Ik keur jouw methode niet af, ik verdedig alleen de andere methode. Heb al tig keer gezegd dat niet iedere methode bij elke hond past en ook niet bij elk mens.
De methode van Zak past totaal niet bij mij en ik ben ook van mening dat het niet werkt bij de honden die echt ver heen zijn. Ik zeg ook nergens dat de methode van CM niet fout kan gaan, weet ook dat dat regelmatig gebeurt, maar dat is omdat mensen het niet goed toepassen, niet omdat de methode niet goed is. Kijk maar naar het NH gebeuren, daar gaat het ook vaak mis omdat mensen niet weten hoe ze het moeten toepassen. MAakt dat de methode dan slecht? Nee, enkel de uitvoering...

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 17:39

ZoZenn schreef:
Het gaat niet om de ander over te halen, het gaat erom dat veel mensen inderdaad maar één kant zien. Het zou mooi zijn als ze ook de andere kant zouden zien en zo alle positieve dingen misschien kunnen combineren tot een trainingsmethode die werkt voor hun hond :) Alleen 'werken' moet je dan wel relatief gaan zien.

precies!! Ken je hond en ken vooral jezelf!!
Maar als ik dan lees dat CM negatief benoemd wordt omdat iemand een bange hond heeft en een ander tegen hem zegt: je moet de baas zijn, leg hem op zijn rug...
serieus, kun je bij jezelf dan niet bedenken dat het niets met CM te maken heeft, maar die persoon gewoon niet spoort. Of hij nu fan van weet ik veel wie is, zulke opmerkingenn komen van mensen die toch ieder inzicht in deze wereld missen.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 17:46

Als je iemand beschuldigt van niet goed lezen, dan moet je zelf toch ook goed lezen? In mijn eerste post heb ik gezegd dat er een AANTAL dingen van CM zijn die ik afkeur, de rest ben ik het mee eens en zou in elke methode toegepast moeten worden. Die methode waar jij het over had met betrekking tot het angstige hondje, die zou ik zelf inderdaad nooit toepassen. Maar alleen omdat ik jouw methode afkeur, betekent niet dat ik die van mij opdring. Ook mijn methode is niet het ultieme hemelmiddel, zoals geen enkele methode dat is. Deze methode past bij mij, omdat ik graag een spontane en vrolijke hond zie, en niet een onderdanige ultiem gehoorzame hond. Daarin verschil ik van mening met veel mensen, maar dat is niet erg.

Ik ben het eens met de methode die ik gebruik, dat klopt en ik vind het jammer dat niet iedereen de voordelen ervan inziet.

Er is niets mis met het afkeuren van een methode. Jij vindt dat mijn methode niet werk, volgens jou werkte het zelfs averechts. Dat mag. Dat is juist goed, als iedereen het altijd met je eens is leer je nooit wat. Dan hoef je jezelf niet te gaan verdedigen hoor :)

Precies gekvanfleur, welke methode je dan ook gebruikt, van sommige dingen weet je zelf ook heus wel dat ze compleet nergens op slaan. Zoals de 'leg hem op zijn rug' methode bij honden met weinig vertrouwen.

Het enige werkelijke onware dat CM verkondigd is zijn 'pack leader' en 'alpha' strategie die hij haalt uit de onderzoeken naar wilde wolven. Deze opvatting is al een aantal keer compleet gefalsificeerd, omdat de groepsdynamiek en de omgang tussen honden niet zo in elkaar blijkt te zitten. En voordat mensen hier tegenin gaan, zoek alsjeblieft even op internet naar de artikelen. Als je ze niet kunt vinden wil ik ze ook wel even zoeken :)

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 17:54

Citaat:
Deze methode past bij mij, omdat ik graag een spontane en vrolijke hond zie, en niet een onderdanige ultiem gehoorzame hond. Daarin verschil ik van mening met veel mensen, maar dat is niet erg.

Wie zegt dan dat ik dat niet wil zien? Hondje waar ik het over had was in een paar weken tijd omgeturnd van een bang in zichzelf gekeerd en panisch hondje veranderd naar een stuk zelfverzekerder, vrolijk en speels beestje die eindelijk rust in haar kont had. Ik zie ook graag een blije hond, eentje die netjes luistert en zichzelf kan zijn. Ik vraag geen ultiem gehoorzame hond, ik vraag ook geen ultiem rustige hond. Ik vraag een hond die rustig kan zijn als ik dat van hem vraag en die energiek is wanneer het kan. Wat ik niet wil is een hond die constant om aandacht vraagt en overal hysterisch blij op reageert, daar word ik namelijk niet blij van.

Ik zie ook wel de voordelen van jouw methode, maar zou dat zelf niet zo snel alleen maar zo toepassen omdat het niet bij mij past en niet bij de honden past waar ik graag mee bezig ben. Ik maak dieren graag rustig, geldt ook voor mensen trouwens.
Zeg ook niet dat jouw methode averechts werkt, het kan wel hoor, maar dat kan met CM indd net zo goed.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 17:57

'alpha' en dergelijke is misschien wat achterhaalt in termen. Maar blijft staan dat
gelijkwaardigheid onder mense al moeilijk is, laat staan met dieren. Uiteindelijk gaat er een bepalen wat er gebeurt en als het goed is ben jij dat..of je dat nu alpha of leider noemt..jij bepaalt of je naar links of rechts gaan, omhoog of naar beneden..ze van je bord mag eten of niet enz...
Een leider heeft tegenwoordig een negatieve klank, maar heeft ook een hele positieve: vetrouwen!!! Mijn dieren weten dat als ik doorloop het veilig is, klaar! Want ik bepaal dat en ik ben toch hoger in aanzien, dus zonder twijfel komen ze mee..als je met als dat postieve werkt heb je ook dat een hond steeds weer eerst spanning zal ervarig voordat hij een koekje krijgt en hij wat minder spanning heeft, dan nog srie keer de situatie en dan i het goed..die van mij kijken na de eerste keer niet eens meer.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 18:00

gekvanfleur schreef:
als je met als dat postieve werkt heb je ook dat een hond steeds weer eerst spanning zal ervarig voordat hij een koekje krijgt en hij wat minder spanning heeft, dan nog srie keer de situatie en dan i het goed..die van mij kijken na de eerste keer niet eens meer.

Hoezo zou een hond bij de positievere methode langer spanning houden? Mijn jongste hond heeft nooit spanning bij vreemde dingen, hij vertrouwt altijd op mij. Ook al is hij positief opgevoed en getraind. Ik zie absoluut geen reden waarom een hond alleen met jouw methode binnen één keer niet meer zou kijken?

Of begrijp ik je verkeerd.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 18:12

Nee, maae bedenk met net na een heel verhaal getikt te hebben dat je dan weer in het verschil in training duikt :Y)

Ik wil eerst de basisregels duidelijk hebben en werk vanuit daar en andere hier werken helemaal zonder regels natuurlijk. Of een ieder gev regels die duidelijk zijn geworden door positief belonen.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-14 18:13

gekvanfleur schreef:
Het valt me op ts, dat je op mijn eerste posts nog wel toe gaf dat jij bepaalde dingen niet zeker weet van Zac en ik nu lees dat je voor het gemak maar even beweert dat je daar zeker van bent (Zacs methode werkr ook bij ernstige gevallen: weet je niet. Dus zeg het dan ook niet als feit.)

Klopt, dat komt omdat dat twee dagen geleden ook zo was, en ik inmiddels veel heb geleerd en gelezen. Dat vind ik ook zo leuk aan deze discussie. Ik word op punten aangesproken waar ik of het antwoord niet over weet, of niet zeker weet wat ik zeg wel klopt. Wat me dwingt om na te lezen en te leren en mijn meningen waar nodig bij te stellen.

Inmiddels heb ik verschillende methodes en voorbeelden gelezen die zeggen dat positive reinforcement training wel degelijk werkt op de agressieve hond die rehabilitatie nodig heeft. Als voorbeeld kaart ik nog maar weer eens deze aan:
http://www.clickertraining.com/node/3564
met het boek
http://www.amazon.com/Click-Calm-Healin ... 1890948209

Ik heb her en der wat stukjes uit dit boek kunnen lezen door quotes, en wat ik daar leest bevalt me enorm. Ik ga het dan ook zeker bestellen en lezen. Ben reuze benieuwd.

Bovendien wordt niet beweert dat in de methode van CM geen positieve reinforcements gebruikt worden. Ik heb al verschillende keren verwoord waar mijn probleem zit met zijn methode, en de methode van alle dominant based trainers. Het dominantie verhaal klopt niet, vanuit daar redeneren veroorzaakt interpretaties in het gedrag van je hond die niet kloppen, met als gevolg dat je denkt dingen af te straffen die je helemaal niet afstraft. Daar zit mijn probleem. Als je daar meer uitleg over wilt, die heb ik in de afgelopen pagina's al heel erg vaak uitgebreid uitgelegd en besproken. Ik heb een paar pagina's terug een heel mooi voorbeeld gegeven in de situatie van het afleren van tegen je opspringen, waar overigens helemaal niemand op in is gegaan. Maar dat voorbeeld legt in mijn ogen echt perfect uit, waarom het op dat gebied van de methode van CM echt kwaad kan doen en ik het geen kwestie vind "dit werkt voor de een beter", nee, dat vind ik dus niet, want het is gebaseerd op de verkeerde kennis. Verder uitwijding daarover? Lees de afgelopen 20 pagina's terug.

Verder ga ik me denk ik ook even helemaal terug trekken in de discussie. Niks wat er in de afgelopen twee pagina's is aangekaart is ergens in de afgelopen 20 pagina's al niet eens uitgebreid besproken en op ingegaan. Ik word weer beticht van dingen ontwijken, terwijl ik op bijna alles gereageerd heb, maar ik blijf niet in herhaling vallen, ik blijf niet op dezelfde argumenten ingaan, dat heb ik verschillende keren gedaan, als dat nu nog niet over is gekomen, kom ik niet over, kom "jij" (wie 'jij' ook bent, richt me in het algemeen) niet over en gaan we elkaar gewoon niet begrijpen. Ik vind de sfeer uitermate slecht de laatste pagina's en ik vind dit vervelend en naar en ga daar dan ook niet in mee. Er wordt, overigens aan beide kanten in het spectrum, vervelende insinuaties gemaakt en af en toe erg denigrerend gedaan.

Nogmaals opmerkingen als "dat gemiep", "die koekjes methode (wat het dus overduidelijk niet is, als je dat wel denkt, heb je de methode niet begrepen)" en dergelijke opmerkingen, daar kan ik niks mee en ik ga daar ook niet in mee. Rare opmerkingen over IS extremisten, grapje of niet, ze zijn extreem denigrerend bedoeld, en ik vind dat behoorlijk respectloos. Ik communiceer heel rustig en respectvol en ik verwacht dat andersom ook. Daarnaast, buiten of de vervelende sfeer tegen mij persoonlijk is gericht of niet, ik ga er niet in mee, ik wil in die sfeer niet discussieren. Tot de vorige pagina was in mijn ogen de sfeer prima, de discussie was heftig, maar in mijn ogen de sfeer prima. Inmiddels vind ik dat niet meer zo.

Dus conclusie, ik trek me terug. Mocht er toch een nieuwe issue of argument aangekaart worden waar ik nog niet op in gegaan ben, zal ik misschien nog wel reageren, maar misschien ook niet.

Ik wil de discussie partners heel erg bedanken. Juist ook degene die een andere mening hebben. Want zoals ik een paar pagina's terug uiteen heb gezet, heb ik juist de vragen en argumenten van mensen met de tegenovergestelde mening nodig, om echt heel kritisch naar mijn eigen mening te kijken. Zoiets houdt je scherp. Ik heb in de afgelopen dagen mede door dit topic zoveel meer gelezen en geleerd, dat deze discussie goud waard voor mij is geweest.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 18:18

Ik moet zeggen dat ik niet al jouw posts nog heb kunnen lezen hoor, daar heb ik vanavond wel even de tijd voor denk ik ;).

Maar dat is wel altijd het leuke van een discussie, daardoor kom je tot andere inzichten of nuances in je eigen mening.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 18:20

hyppolyte schreef:
Air, je haalt nu dominant en domineren door elkaar, dominant zijn is iets heel anders dan domineren.

Domineren: werkw. Meer invloed of macht hebben dan de rest .
Dominant bijv.naamw. Als iets of iemand meer invloed of macht heeft dan de rest.

Bron: http://www.encyclo.nl/

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 18:21

maar dit meen ik even heel serieus...'dat gemiep' daar ben je toch niet echt van onder de indruk?? :) Ik zie dat bijvoorbeeld
niet eens staan...ik weet niet hoelang je al bokt, maar het gaat hier weleens veel erger, dit is niets...ik vind gemiep ook geen raar woord...kom op! Dit stelt niets voor. Hoe doe je dat in het echte leven als iemand zo'n opmerking maakt? Ben je dan okm gekwetst?

Dominatie is maar een woord. Zoals ik al eerdet aangaf...hoe je het noemt maakt niet uit..maar of jij bent de baas of de hond..je kunt niet gelijkwaardig zijn want dat zou betekene dat als de hond naar links wil en jij rechtdoor je toch naar links gaat want vandaag beslist de hond ofzo?? Of je dat dominat noemt of leider of wat dan ook...de strekking blijft hetzelfde. als het goed is ben jij de baas, want je bepaald nu eenmaal als het eropaankomt.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-14 18:31

Nou het allerlaatste dan, om het te verduidelijken. Vind het trouwens typisch dat je van alle voorbeelden alleen dat woord eruit pikt. Maar goed.

gekvanfleur schreef:
maar dit meen ik even heel serieus...'dat gemiep' daar ben je toch niet echt van onder de indruk?? :)

Het gaat niet om het woord 'gemiep', het gaat om wat dat woord betekend. Namelijk dat mijn mening daarover niet serieus genomen wordt en mij en mijn mening niet respecteert. Mij zie je zulke woorden of insinuaties nergens plaatsen, het verpest de sfeer en de discussie en ik houd daar niet van.

Of dat bokt gewoon is of niet doet er niet toe. Het ging 19 pagina's goed en dat was fijn, nu gaat het niet meer goed, vind ik de sfeer vervelend en vind ik het niet meer fijn en naar mijn idee wordt er niks nieuws meer ingebracht, dus haak ik af.

InfinityT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 19:14

Shiloh schreef:
Nonskagek, journalist was een autocorrect fout. Ik wilde jou typen, telefoon heeft daar journalist van gemaakt. Dat heb ik (niet op tijd) gecorrigeerd. Dat bedoelde ik dus verder niet te zeggen.

Echter de reden dat ik de discussie met jou niet verder ga, is omdat iknje niet prettig vind communiceren en wij elkaar niet gaan begrijpen of nader tot elkaar gaan komen. Termen als "boort de grond in" terwijl ik echt nèt het tegendeel op schrijf. Schreeuwerig overkomen (hoofdletters gebruiken) en woorden als "dat gemiep", daar kan ik niks mee. Vanaf hier zul je van mij geen reacties meer krijgen.

Aah ok, dan is 't ok :) Dan heb ik niks gezegd over dat journalist gedeelde.
Heb je ook gelijk in. En dat je mij niet prettig vind communiceren is jouw mening, jammer. De term 'boort de grond in' gebruikte je zelf, dus ging ik het ook gebruiken in de veronderstelling dat dat ok is. Foute aanname van mij dan. Die hoofdletter, in wel één post. En gelijk struikel je erover. 'Dat gemiep' is mijn taalgebruik. Dan vind je gelijk dat ik je niet serieus neem en dat ik je mening niet respecteer? Kom op zeg.. Je viel er ook niet over toen iemand anders hier respectloos taalgebruik hanteerde, dan hoef je dat bij mij ook niet te doen.

Je hoeft van mij ook niet te reageren hoor :) Heeft nooit iemand je verplicht. Ik denk gewoon dat je je topic beter anders had kunnen noemen en een andere insteek had kunnen kiezen. Je krijgt exact waar je om gevraagd hebt. Wat ik dan wel weer súper goed van je vind is dit, mag ook wel even gezegd worden:
Klopt, dat komt omdat dat twee dagen geleden ook zo was, en ik inmiddels veel heb geleerd en gelezen. Dat vind ik ook zo leuk aan deze discussie. Ik word op punten aangesproken waar ik of het antwoord niet over weet, of niet zeker weet wat ik zeg wel klopt. Wat me dwingt om na te lezen en te leren en mijn meningen waar nodig bij te stellen.

Oh enne Nickass... Over deze reactie:
waarom begin JIJ dan over je gelijk halen?

Je hebt mij nergens over 'mijn' gelijk halen gehoord. Ik ben hier niet om mijn gelijk te halen. Nooit mijn intentie geweest en dat heb ik ook nooit gezegd. Dus knap dat je het zo interpreteert ;)

Edit: ik ga nu de rest lezen ;)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 19:22

nonskagek schreef:
Shiloh schreef:
Nonskagek, journalist was een autocorrect fout. Ik wilde jou typen, telefoon heeft daar journalist van gemaakt. Dat heb ik (niet op tijd) gecorrigeerd. Dat bedoelde ik dus verder niet te zeggen.

Echter de reden dat ik de discussie met jou niet verder ga, is omdat iknje niet prettig vind communiceren en wij elkaar niet gaan begrijpen of nader tot elkaar gaan komen. Termen als "boort de grond in" terwijl ik echt nèt het tegendeel op schrijf. Schreeuwerig overkomen (hoofdletters gebruiken) en woorden als "dat gemiep", daar kan ik niks mee. Vanaf hier zul je van mij geen reacties meer krijgen.

Aah ok, dan is 't ok :) Dan heb ik niks gezegd over dat journalist gedeelde.
Heb je ook gelijk in. En dat je mij niet prettig vind communiceren is jouw mening, jammer. De term 'boort de grond in' gebruikte je zelf, dus ging ik het ook gebruiken in de veronderstelling dat dat ok is. Foute aanname van mij dan. Die hoofdletter, in wel één post. En gelijk struikel je erover. 'Dat gemiep' is mijn taalgebruik. Dan vind je gelijk dat ik je niet serieus neem en dat ik je mening niet respecteer? Kom op zeg.. Je viel er ook niet over toen iemand anders hier respectloos taalgebruik hanteerde, dan hoef je dat bij mij ook niet te doen.

Je hoeft van mij ook niet te reageren hoor :) Heeft nooit iemand je verplicht. Ik denk gewoon dat je je topic beter anders had kunnen noemen en een andere insteek had kunnen kiezen. Je krijgt exact waar je om gevraagd hebt. Wat ik dan wel weer súper goed van je vind is dit, mag ook wel even gezegd worden:

Oh enne Nickass... Over deze reactie:
waarom begin JIJ dan over je gelijk halen?

Je hebt mij nergens over 'mijn' gelijk halen gehoord. Ik ben hier niet om mijn gelijk te halen. Nooit mijn intentie geweest en dat heb ik ook nooit gezegd. Dus knap dat je het zo interpreteert ;)

Edit: ik ga nu de rest lezen ;)

Moet je even je eigen post op pg 20 teruglezen.
Maar ik was eigenlijk ook al afgehaakt, want ik hou ook niet van jouw taalgebruik en denigrerende opmerkingen. :evaw:

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 19:26

Ik train zelf ook met de clicker, maar ik vind dat CM meer goed doet dan slecht. Hij maakt de mensen alvast attent op het feit dat ze zelf ook invloed hebben met hun energie etc.

Hoge bomen vangen veel wind zullen we maar zeggen.

InfinityT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 19:34

@Nikass, show me. Ik heb het teruggekeken op de pagina die je noemde. Ik vind het alleen niet? Stuur anders PB, dan kun je definitief afhaken in dit topic.

Mijn taalgebruik is meningsgebonden blijkt.. jammer dat jullie het denigrerend opvatten, ik heb niks zo bedoeld. Gek, dat je (jullie?) afhaakt alleen vanwege mij.

Kort maar krachtig sallendval!

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 20:20

Ik lees dit topic vanaf nu vluchtig door, ik ben het echt zat dat gezeur over dat CM niks is.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 20:39

gekvanfleur schreef:
Nee, maae bedenk met net na een heel verhaal getikt te hebben dat je dan weer in het verschil in training duikt :Y)

Ik wil eerst de basisregels duidelijk hebben en werk vanuit daar en andere hier werken helemaal zonder regels natuurlijk. Of een ieder gev regels die duidelijk zijn geworden door positief belonen.

Ik vraag eigenlijk gewoon waarom jij denkt dat een hond die positief opgevoed wordt wel spanning heeft een aantal keer. Ik ben namelijk benieuwd waar je het op baseert. :) Niet om een discussie over training aan te gaan.

Mijn honden bepalen heel veel zelf, tot ik besluit dat ik iets anders wil. Daar is voor mij ook geen discussie over hoor. Ik ben het er mee eens dat jij als mens beslist, alleen hangt het van de persoon af hoeveel je beslist. De uitkomst zal bij beide hetzelfde zijn, de honden luisteren naar jouw beslissingen. Als ze dat niet doen, maakt het niet uit welke methode je gebruikt, maar dan gaat er ergens iets mis.

Ik heb al een aantal keer aangegeven dat ik een probleemgeval thuis heb lopen die op een positieve manier gerehabiliteerd is, maar daar wordt overheen gelezen, denk ik. Dat vind ik dan jammer als ik het argument langs zie komen dat CM probleemgevallen krijgt en de positieve kant niet. Zac vind ik ook te druk in zijn energie, dat vind ik bij CM een heel goed punt namelijk. Dat je moet letten op jouw eigen energie. Je krijgt geen drukke hond rustig door zelf druk te doen of een flegmatieke hond enthousiast als je zelf geen enthousiastme uitstraalt.

EDIT: En toch jammer dat mensen weer in verwijten vervallen en zich aangevallen voelen aan beide kanten. Als we nu gewoon stoppen met de sneren, het uit de hoogte doen en het gewoon bij onszelf houden? Het zijn allemaal meningen.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 21:08

Aangezien vele hier druk bezig zijn met positief trainen, ben ik best wel benieuwd hoe jullie sommige dingen aanpakken. Wil hier serieus wat van leren.

Ik heb niet 1 bepaalde methode, moet ik corrigeren, doe ik dat.. Maar probeer ook te trainen op een leuke manier. En wil binnenkort gaan beginnen met clicker training. En ohja ik loop ook met een slipketting :oo :oo . Waarom? Ik vind dat ik hier zelf meer controle mee heb (misschien een foute gedachtegang, maar geeft mij een veiliger gevoel). Aangezien mijn hond (of misschien juist wel ik!) nog niet zover zijn dat hij andere honden, voornamelijk sexgenoten, kan negeren. In tegendeels zelf.. Hier kan ik wel meer toelichting op geven via pb. Vind ik deze manier op voorlopig veiliger.

Hoe pakken jullie het dan aan, als je hond een andere hond echt niet moet?! Leren negeren, klinkt heel simpel. Maar brokjes, speeltjes of what ever is op zo een moment echt niet interessant.. En hij zit in een focus, waar ik hem moeilijk uit kan halen..

Wie weet kan ik hier wat van leren en doen we het eens op n andere manier aanpakken.

Misschien heel offtopic, maar vind het wel interessant.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 21:15

Op zo'n afstand blijven dat hij wel bereikbaar blijft. ;) Je moet die focus voorkomen en dat klinkt heel makkelijk, maar is het natuurlijk niet.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 21:22

Zodra hij ze vijand in vizier heeft, is het bingo.. Ik heb nog niet de oplossing gevonden om hem af te leiden of eruit te krijgen.. Wat je zegt klinkt makkelijk, maar tegendeel bewijst zich