Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
femo schreef:Ík moet er ook niet aan denken om mijn kat plat te zien, maar ik ben van mening dat vrije beweging en genoeg licht en lucht erg belangrijk is. dat kan in een tuin, of gewoon zonder omheining. ik wil dat risico voor het welzijn van mijn katten dus aangaan.
love_western schreef:femo schreef:en het is ook maar waar je je druk om maakt denk ik dan. ik vind hondenpoep ook vies, maar ik heb me nog nooit 1 sec geergerd aan hondenpoep op de stoep. stap je erlangs en dan ben ik het weer vergeten. ik he b niks tegen mensen die hun kat binnen houden, zolang ze maar niet gaan roepen dat de mensen die hun kat naar buiten gooien niet van hun kat houden. dat gaat me echt te ver.
Maar mag ik dan vragen waarom je je kat blootstelt aan allerlei gevaren? Als je van je kat houdt, probeer je dat toch zoveel mogelijk te voorkomen?
Ik moet er niet aan denken dat ik mijn kat plat terug vind, omdat ik zo graag mijn kat buiten wil hebben lopen. Of dat hij verscheurd is door een hond. Ik zou mij dan echt schuldig voelen.
kimz_angel schreef:femo schreef:heb er nu 3 keer antwoord op gegeven. een hond kan iemand flink verwonden. een kat niet. niet zoals een hond iig.
Zo een kat kan wel mijn puppy verwonden die braaf in de tuin is aant spelen en wie kan het dan betalen ??
kimz_angel schreef:femo schreef:heb er nu 3 keer antwoord op gegeven. een hond kan iemand flink verwonden. een kat niet. niet zoals een hond iig.
Zo een kat kan wel mijn puppy verwonden die braaf in de tuin is aant spelen en wie kan het dan betalen ??
Willl65 schreef:love_western schreef:
Maar mag ik dan vragen waarom je je kat blootstelt aan allerlei gevaren? Als je van je kat houdt, probeer je dat toch zoveel mogelijk te voorkomen?
Ik moet er niet aan denken dat ik mijn kat plat terug vind, omdat ik zo graag mijn kat buiten wil hebben lopen. Of dat hij verscheurd is door een hond. Ik zou mij dan echt schuldig voelen.
Tja je paard loopt toch ook risico in de wei op blessures.
In de 20 jaar dat ik katten heb nog nooit problemen gehad. Onze buurt is katvriendelijk.
love_western schreef:femo schreef:Ík moet er ook niet aan denken om mijn kat plat te zien, maar ik ben van mening dat vrije beweging en genoeg licht en lucht erg belangrijk is. dat kan in een tuin, of gewoon zonder omheining. ik wil dat risico voor het welzijn van mijn katten dus aangaan.
Dat vind ik ook belangrijk. Daarom zorgen er voor dat dit jaar de tuin catproof gaat worden. Zodat mijn katten veilig naar buiten kunnen gaan. En ik zo niet de risico lopen om een platte kat aan te treffen.
femo schreef:love_western schreef:
Dat vind ik ook belangrijk. Daarom zorgen er voor dat dit jaar de tuin catproof gaat worden. Zodat mijn katten veilig naar buiten kunnen gaan. En ik zo niet de risico lopen om een platte kat aan te treffen.
mooie oplossing toch?! maar ga alsjeblieft geen mensen bevooroordelen op dat ze hun katten naar buiten doen. 9 van de 10 keer is dat uit liefde. ookal heb jij er bijv een ander idee over.
kimz_angel schreef:femo schreef:Zo een kat kan wel mijn puppy verwonden die braaf in de tuin is aant spelen en wie kan het dan betalen ??
de eigenaar van de kat. althans, dat zou het meest netjes zijn. maar zo heb je allerlij dingen die kunnen gebeuren. is niet zo relevant om erbij te halen. er kan ook een buizerd of een groep kraaien je puppy verwonden
femo schreef:Dat zeg ik toch net? omdat ik vind dat een kat die vrijheid nodig heeft. je doet alsof ze 100 % dood gaan door naar buiten te gaan. die van mij gaan hun hele leven al naar buiten. nog nooit wat gebeurd. wonen in een rustige buurt.
SAKKIA schreef:Nee het is ook een eindeloze discussie en 1 die eens in de zoveel tijd veer oplaaid en je komt er nooit uit.
Je hoeft het ook niet altijd met elkaar eens te zijn, maar we kunnen wel gewoon respectvol naar elkaar blijven reageren
femo schreef:Dat zeg ik toch net? omdat ik vind dat een kat die vrijheid nodig heeft. je doet alsof ze 100 % dood gaan door naar buiten te gaan. die van mij gaan hun hele leven al naar buiten. nog nooit wat gebeurd. wonen in een rustige buurt.
MyWishMax schreef:SAKKIA schreef:Nee het is ook een eindeloze discussie en 1 die eens in de zoveel tijd veer oplaaid en je komt er nooit uit.
Je hoeft het ook niet altijd met elkaar eens te zijn, maar we kunnen wel gewoon respectvol naar elkaar blijven reageren
Precies. En ik ben toch wel bijgedraaid, eigenlijk vond ik dat iedereen zijn of haar kat maar in de eigen tuin moest houden. Maar de manier van een aantal bokkers vind ik wel een hele goede. Zorgen dat de buurt weet dat het jouw kat is en openstaan voor oplossingen als er wel overlast is.