Katten binnen of buiten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Katten binnen houden of buiten

Binnen
157 (51%)
Buiten
148 (48%)

Totaal aantal stemmen: 305

femo

Re: Katten binnen of buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 16:02

Ík moet er ook niet aan denken om mijn kat plat te zien, maar ik ben van mening dat vrije beweging en genoeg licht en lucht erg belangrijk is. dat kan in een tuin, of gewoon zonder omheining. ik wil dat risico voor het welzijn van mijn katten dus aangaan.

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 16:04

femo schreef:
heb er nu 3 keer antwoord op gegeven. een hond kan iemand flink verwonden. een kat niet. niet zoals een hond iig.

Zo een kat kan wel mijn puppy verwonden die braaf in de tuin is aant spelen en wie kan het dan betalen ??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 16:05

femo schreef:
Ík moet er ook niet aan denken om mijn kat plat te zien, maar ik ben van mening dat vrije beweging en genoeg licht en lucht erg belangrijk is. dat kan in een tuin, of gewoon zonder omheining. ik wil dat risico voor het welzijn van mijn katten dus aangaan.

Dat vind ik ook belangrijk. Daarom zorgen er voor dat dit jaar de tuin catproof gaat worden. Zodat mijn katten veilig naar buiten kunnen gaan. En ik zo niet de risico lopen om een platte kat aan te treffen.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 16:07

love_western schreef:
femo schreef:
en het is ook maar waar je je druk om maakt denk ik dan. ik vind hondenpoep ook vies, maar ik heb me nog nooit 1 sec geergerd aan hondenpoep op de stoep. stap je erlangs en dan ben ik het weer vergeten. ik he b niks tegen mensen die hun kat binnen houden, zolang ze maar niet gaan roepen dat de mensen die hun kat naar buiten gooien niet van hun kat houden. dat gaat me echt te ver.

Maar mag ik dan vragen waarom je je kat blootstelt aan allerlei gevaren? Als je van je kat houdt, probeer je dat toch zoveel mogelijk te voorkomen?

Ik moet er niet aan denken dat ik mijn kat plat terug vind, omdat ik zo graag mijn kat buiten wil hebben lopen. Of dat hij verscheurd is door een hond. Ik zou mij dan echt schuldig voelen.

Tja je paard loopt toch ook risico in de wei op blessures.

In de 20 jaar dat ik katten heb nog nooit problemen gehad. Onze buurt is katvriendelijk.

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 16:08

Mijn bloterikken (3 stuks) blijven ook binnen. Ze mogen wel op balkon met lekker weer waarvan één aan een tuigje want die doet iets te stoer op de railing ;)

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 16:08

kimz_angel schreef:
femo schreef:
heb er nu 3 keer antwoord op gegeven. een hond kan iemand flink verwonden. een kat niet. niet zoals een hond iig.

Zo een kat kan wel mijn puppy verwonden die braaf in de tuin is aant spelen en wie kan het dan betalen ??

Daar heb je een aansprakelijkheidverzekering voor.
Ik wel tenminste

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 16:09

kimz_angel schreef:
femo schreef:

de eigenaar van de kat. althans, dat zou het meest netjes zijn. maar zo heb je allerlij dingen die kunnen gebeuren. is niet zo relevant om erbij te halen. er kan ook een buizerd of een groep kraaien je puppy verwonden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 16:09

Willl65 schreef:
love_western schreef:

Maar mag ik dan vragen waarom je je kat blootstelt aan allerlei gevaren? Als je van je kat houdt, probeer je dat toch zoveel mogelijk te voorkomen?

Ik moet er niet aan denken dat ik mijn kat plat terug vind, omdat ik zo graag mijn kat buiten wil hebben lopen. Of dat hij verscheurd is door een hond. Ik zou mij dan echt schuldig voelen.

Tja je paard loopt toch ook risico in de wei op blessures.

In de 20 jaar dat ik katten heb nog nooit problemen gehad. Onze buurt is katvriendelijk.

Een kat in huis loopt de kans op blessures.

Maar ik denk als ik een paard losgooi. Dat hij sneller een ongeluk krijgt, dan een paard in de wei.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 16:11

love_western schreef:
femo schreef:

Dat vind ik ook belangrijk. Daarom zorgen er voor dat dit jaar de tuin catproof gaat worden. Zodat mijn katten veilig naar buiten kunnen gaan. En ik zo niet de risico lopen om een platte kat aan te treffen.

mooie oplossing toch?! maar ga alsjeblieft geen mensen bevooroordelen op dat ze hun katten naar buiten doen. 9 van de 10 keer is dat uit liefde. ookal heb jij er bijv een ander idee over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 16:14

femo schreef:
love_western schreef:

mooie oplossing toch?! maar ga alsjeblieft geen mensen bevooroordelen op dat ze hun katten naar buiten doen. 9 van de 10 keer is dat uit liefde. ookal heb jij er bijv een ander idee over.

Maar waarom is het uit liefde om je kat meer risico te laten lopen op verwondingen of dood?

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 16:18

Dat zeg ik toch net? omdat ik vind dat een kat die vrijheid nodig heeft. je doet alsof ze 100 % dood gaan door naar buiten te gaan. die van mij gaan hun hele leven al naar buiten. nog nooit wat gebeurd. wonen in een rustige buurt.

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 16:21

kimz_angel schreef:
femo schreef:

de eigenaar van de kat. althans, dat zou het meest netjes zijn. maar zo heb je allerlij dingen die kunnen gebeuren. is niet zo relevant om erbij te halen. er kan ook een buizerd of een groep kraaien je puppy verwonden

Dat is het probleem er lopen zoveel katten rond hoe kan je het nog weten van wie het is.
Denk niet dat de kraaien buizerd bij ons komen pup blijft altijd op 3 meter van de veranda
En met die verzekeringen is het anders dan in belgie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 16:23

femo schreef:
Dat zeg ik toch net? omdat ik vind dat een kat die vrijheid nodig heeft. je doet alsof ze 100 % dood gaan door naar buiten te gaan. die van mij gaan hun hele leven al naar buiten. nog nooit wat gebeurd. wonen in een rustige buurt.

Nee daar ga ik niet van uit. Maar wel ga ik er 100% vanuit dat er altijd iemand last zal hebben van je katten. Dan is een afgesloten tuin in mijn ogen het beste. Kat kan naar buiten, loopt geen gevaar en valt niemand lastig.

Ik wil mijn hond ook graag de vrijheid geven. Maar word toch echt 3 x daags onder toezicht uitgelaten. In dit topic maakte ik de opmerking dat ik mijn hond nu ook maar gewoon elke dag los zou laten bij het kanaal, zodat ie lekker op eendjes kan jagen. Maar toen kreeg ik te horen dat ik dat uit gemakzucht zou doen. Maar in mijn ogen is het precies zelfde met als je een kat naar buiten doet, zonder toezicht.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 16:30

Ik vind ook dat mijn katten de vrijheid verdienen.

Ik zeg leven en laten leven.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 16:32

nou, dan weet ik het ook niet meer hoor. iedereen dient rekening met elkaar te houden en respect te hebben voor elkaars wensen. dat een aantal zoveel last van je kat heeft, is natuurlijk vervelend. probeer dan een middenweg te vinden en niet direct te vinden dat de kat opgesloten moet zitten. dat is gewoon simpelweg je mening opdringen. mensen kunnen ook eens minder snel last hebben van anderen en het gewoon accepteren. nogmaals, een hond kan voor dood zorgen, een kat niet. en een andere bokker had ook een zeer mooi voorbeeld van het verschil tussen hond en kat, en waarom een kat zelfstandig kan lopen en een hond niet.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 16:32

Hier lopen niet zo heel veel katten. Ik zie eigenlijk altijd maar 1 andere kat en die is van de buren.
Eerder hadden wij altijd een bankje voor het raam staan en dan durfde hij weleens naar binnen te kijken. Daar was ik niet zo blij mee omdat mijn binnenkat dan helemaal uit zijn panty ging. Simpele oplossing was om het bankje weg te halen.
Op het terras durft hij niet meer te komen, nadat hij werd aangevallen door mijn katten. Onze katten zijn geen vrienden van elkaar, maar zodra er een andere kat op het terras komt en ze zijn toevallig allebei buiten heeft de indringer een probleem.

*edit* dit schreef ik om te laten zien waarom buurtbewoners wel weten welke katten van mij zijn ;)

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 16:35

Maar dit is toch een eindeloze discussie of niet? Mijn mening verandert in ieder geval niet en al helemaal niet door op wat voor manier hier dingen worden gezegd.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 16:40

Nee het is ook een eindeloze discussie en 1 die eens in de zoveel tijd veer oplaaid en je komt er nooit uit.
Je hoeft het ook niet altijd met elkaar eens te zijn, maar we kunnen wel gewoon respectvol naar elkaar blijven reageren :j

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 16:42

SAKKIA schreef:
Nee het is ook een eindeloze discussie en 1 die eens in de zoveel tijd veer oplaaid en je komt er nooit uit.
Je hoeft het ook niet altijd met elkaar eens te zijn, maar we kunnen wel gewoon respectvol naar elkaar blijven reageren :j

Precies. En ik ben toch wel bijgedraaid, eigenlijk vond ik dat iedereen zijn of haar kat maar in de eigen tuin moest houden. Maar de manier van een aantal bokkers vind ik wel een hele goede. Zorgen dat de buurt weet dat het jouw kat is en openstaan voor oplossingen als er wel overlast is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 16:45

Bij ons lopen buiten wanneer ze dat willen. Maar dat komt doordat wij in een hele rustige buurt wonen, de katten niet bij andere mensen komen, en er heel rustig gereden word bij ons ivm. Kleine kinderen.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 16:48

Het ligt er natuurlijk wel aan beetje aan in wat voor buurt je woont.
Wij wonen in een buurt met veelal oudere mensen, wij hebben een buurtvereniging en doen daarom geregeld gezellige dingen met elkaar. Dat gaat al verder dan alleen hoi en doei. Hierdoor is het makkelijker er elkaar al aan te spreken omdat je elkaar wat beter kent.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 17:02

femo schreef:

zoals ik al zei, niet huilenbalken als je kat niet of kapot terugkomt van diens avontuur.

Mijn katten lopen ook buiten, en ook bij de buren. zodra er een van de buren hier aan de poort staat dat die last heeft van mijn katten dan zal ik mijn tuin zo moeten inrichten dat de katten er niet meer uit kunnen.

Ik weet dat mijn katten risico lopen buiten. Dat is een afweging die ik gemaakt heb.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 17:03

MyWishMax schreef:
SAKKIA schreef:

Precies. En ik ben toch wel bijgedraaid, eigenlijk vond ik dat iedereen zijn of haar kat maar in de eigen tuin moest houden. Maar de manier van een aantal bokkers vind ik wel een hele goede. Zorgen dat de buurt weet dat het jouw kat is en openstaan voor oplossingen als er wel overlast is.

Zoals het hoort!

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 17:04

Willl65 schreef:
Ik vind ook dat mijn katten de vrijheid verdienen.

Ik zeg leven en laten leven.

Daar denken mijn terriërs toch echt heel anders over en als ik er niet bij ben, dan zal het wel eens niet leven kunnen worden

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 17:06

Mijn kat gaat wel naar buiten.
Ik woon in een rustige buurt en de buren zijn allemaal supergek op de kat.
Wel wonen er 2 honden in de straat, een ridgeback en een jack.

bij de jack komt ze niet in de tuin en de ridgback kent haar al vanaf dat hij een puppy was.
ben wel heel blij met mijn buurt.