Ik heb de hele discussie (vol afschuw) gelezen, ik ken helaas de realiteit want ik zie dagelijks de gevolgen (opvangratten) van mensen met de instelling van velen in dit topic maar toch is het vreselijk om te lezen wat een gebrek aan empathie mensen hebben.
galley schreef:Maar hemeltje, ik vond het altijd belachelijk dat mensen hun huisdieren in het bos los lieten en dergelijke. Die mensen snap ik nu een beetje beter, met deze prijzen is de grens om een dier waar je niet echt aan gehecht bent thuis aan het einde te helpen ook erg laag.
Ook een dier waar je niet erg aan gehecht bent heeft recht op fatsoenlijke medische zorg en een pijnloos en stressvrij einde als dat nodig is. Die dump je niet in het bos of laat je niet creperen tot ze zelf van ellende sterven.
galley schreef:Zelf afmaken zie ik ook echt niet zitten, wat als ik net verkeerd sla..
Dat je niet aan dieren moet beginnen als je niet even 50 euro kan missen vind ik onzin. Ik heb best spaargeld maar dat is voor school. Bij een hond of kat geef ik je meteen gelijk, maar mijn rat zou nooit een operatie krijgen waardoor ik weinig onvoorziene kosten zou hebben. Ik ben erg realistisch ingesteld en een knaagdier laat je in slapen als hij echt ziek is, daar ga je niet aan klungelen.
Neem dan geen ratten!! Als er huisdieren zijn die duur zijn in DA-kosten zijn het ratten wel, als je het tenminste goed wilt doen. Ben je realistisch of egoistisch ingesteld? De realiteit is dat ratten snel ziek worden en dat je gemiddeld op 200 euro per rat mag rekenen (bv. tumoroperatie en een AB-kuur). De realiteit is ook dat bij een DA met verstand van ratten je dan nog maanden plezier van je beestje kan hebben, maar als je er niet zo aan gehecht bent kan je inderdaad makkelijker een nieuwe kopen, dat is goedkoper.
Doe die beestjes een lol TS, en neem nooit meer ratten. Niemand overigens, die het er niet voor over heeft.