Ervaringen gezocht met gezichtsverlamming hond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 19:17

Wat een mooie post en nogmaals fijn te horen dat het zo vreedzaam is gegaan!!
Aan de ene kant vind ik het heel mooi als de mensen je aanspreken dat ze er een missen, aan de andere kant ook juist wel weer moeilijk.... Onze twee mannetjes worden ook wel behoorlijk herkent. Kazuo is vorig jaar door omstandigheden een paar dagen bij vrienden geweest. Ik had het daar al zo moeilijk mee, maar als je dan met 1 hond loopt, liep ik al gauw door als ik maar zag dat er iemand keek en wat wilde zeggen.... :o

stom is dat he, als je naar foto's kijkt je andere dingen ziet dan dat je eigenlijk voor ogen had?!?!?!? Onze Gina was 12 dat ze overleed. Nu ruim 7 jaar geleden. In m'n gedachten zag je weinig aan haar dat ze toch wat ouder was. Nu kwam ik een tijdje terug oude foto's van haar tegen op de computer en eigenlijk schrok ik er van hoe 'oud' ze er eigenlijk toch wel uit zag....

dat je haar steeds overal tegen komt herken ik ook heel erg. Als je kijkt hoe lang ik als ik in m'n ouderlijk huis binnen kwam, als eerste zei 'He Donna!?'.....En als m'n moeder op zaterdagavond een groot bord uit de kast pakte om hapjes te maken voor de visite en dan steeds weer naar beneden keek van 'Ja Donna, jij krijgt straks ook een stukje'......

Super dat Bud het best goed doet nu!! Dat moet je er toch echt niet bij hebben dat je hem helemaal weg zou zien kwijnen.....

Wat lief van de kaart en berichtjes zeg!! Als de mensen toch eens wisten hóeveel goeds zoiets je doet!!

IMJ

Re: Ervaringen gezocht met gezichtsverlamming hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 20:02

Wat een mooie post...
Ik weet niet zo goed wat ik zeggen moet dan dat ik je zo sterk vind!
Wat waren jullie blij met elkaar en hoe mooi is het als je je juist dat herinnert en niet alleen maar het afscheid..

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 15:07

wat een mooie post timo,en ook zoveel dingen herkenbaar...

hoe is het nu met je??

is je urn al af??ik ben nu via via op een site terecht gekomen waar ze werkelijk zulke bezonder mooie urnen maken,ik ga maar eens heel hard sparen,want dat wil ik echt laten maken...

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 22:13

Asart toevallig?

Urn is uit de mallen en ligt te drogen, hopelijk lukt het.

Het gemis blijft, verdriet overvalt met vlagen. Zo een dag zonder tranen en zo een dag dat het niet stopt.
Het gevoel van zo gezegend te zijn geeft veel rust, 10 jaar ondanks alle mankementjes samen te mogen zijn is toch heel bijzonder. Het gevoel van liefde is soms sterker als t gemis. Ik kan vaker herinneringen ophalen met een lach en warm gevoel van binnen. Ze was zo bijzonder,zo sterk ook en heeft me zoveel geleerd.
Ik ben heel dankbaar dat het leven ons samen heeft gebracht, wat was het mooi!

Verder doet Bud goed zijn best,is weer vrolijk met zijn ballen en we doen wat hersenwerk spellen. Hij houd me lekker bezig en vrolijkt me op met zijn fratsen.

En alle kaarten, bepaalde berichtjes, telefoontjes van mensen van wie je het niet verwacht doet ook zoveel goed.meer dan die mensen beseffen denk ik...het is fijn om te weten dat er mensen zijn die Hét voelen/ begrijpen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 22:19

nee,geen asart,ik heb even gekeken,maar het heeft er wel mee te maken,wat ik heb gevonden is een urn die ze maken van jouw hond,dus je krijgt een levensecht beeld van je hond... we zijn er hier overuit dat we dat met Do en Joes gaan laten doen...

het is werkelijk zo mooi...

en fijn dat je een lach en warm gevoel hebt,dan is het goed geweest,ik noem dat altijd "goed "verdriet ,verdriet hoor je gewoon te hebben vind ik,omdat je alleen al van het dier gehouden hebt,alleen ik ken ook het "slecht" verdriet ,dat is verdriet om een dier wat nog niet hoort te gaan,of waar je nog niet klaar voor was ( kleine kimmie,mijn eerste dogo die maar 4 werd en Do is ook niet goed)

en pff dat is verdriet wat geen plekje krijgt...echt klote...

fijn ook dat buddy zijn plekje ook weer heeft zo ,en dat er zoveel medeleven voor je is... :) dat doet een mens altijd goed...

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 11:57

Fijn dat het langzaam een plekje begint te krijgen en dat Buddy ook het leven weer goed oppakt.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-13 17:36

Hoe is het met jullie kanjers?
Ik las dat kimmie 'in blijde verwachting 'is?

Mijn buren die enkele maanden geleden hun hond hebben verloren hebben ook hun nieuwe liefde uitgezocht, over 2 weken komt er een golden pupje. Iets waar ik mee naar uit kijk, nieuw leven bij de buurtjes.

Hier doet bud het erg goed gelukkig. Ik merk om eerlijk te zijn niets van gemis, enkel dat hij als hij wat angstig is (veel wind bv) hij aan niemand op kan trekken, gelukkig komt hij me dan wel opzoeken maar rumba was toch anders.

Verder gaat het mij goed, ik zie ze nog altijd overal maar langzaam aan kan ik vrede krijgen met de keuze die gemaakt moest worden. Het gemis blijft, misschien wel voor altijd?
Echter de tranen zijn niet meer dagelijks, het warme gevoel van binnen krijgt de overhand.

al brand ik nog iedere dag trouw mijn kaarsjes voor haar en slaap met haar jas in mijn bed :o

Morgen voor het eerst de dierenarts weer zien,dat zal wel een moeilijk momentje zijn.
De medicijnen voor Buddy ophalen en de medicijnen van Rumba terug brengen waar ze een andere hond mee kunnen helpen.

Overigens heb ik nog wel alles van Rumba staan waar het stond, ik wil het nog niet opruimen. :o
Enkel 1 waterbak is leeg,maar staat nog steeds waar die altijd stond. Misschien stom,maar als ik ze het opruim is het net alsof ik er al 'klaar 'mee ben en haar vergeet ofzo.. komt wel denk ik ..

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 18:05

ho,haha ik hoop toch niet dat ik in blijde verwachting ben hoor,hahaah soort van worst nightmare voor mij,zwanger zijn......

fijn dat het goed met je gaat en dat je binnenkort een beetje puppie kan knuffen :) :+:

dat opruimen herken ik wel hoor,ik had hier voor joes allemaal kleden neergelegd,echt oer lelijke dingen ,omdat ze anders uitgleed,zo had ze meer grip,maar weghalen kon ik niet toen ze overleden was...dat voelde zo slecht...

we hebben hier het hele huis eindelijk eens van binnen opgeknapt en toen zijn de kleden weggegaan.

ik zou het pas weghalen als je eraantoe bent,staat verder niemand in de weg toch??

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-13 18:20

ik bedoelde van een hondenkind? haha dacht zoiets te hebben gelezen :-)

Nee ligt hier zeker niet in de weg...Met de tijd moet er een vloer komen ( nog aan het verbouwen) misschien dan.... Al denk ik dat de mand eeuwig blijft staan ;-)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 18:28

oww zo zwanger,hahah...

uhm nou nog niet hoor,zit in de planning,2 nieuwe puppers :+:

en ja gewoon de tijd nemen,en zo is ze er toch nog een beetje bij ,toch??

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 22:28

Oh herkenbaar ja, alles moet blijven staan! <3
Later heb ik spullen wel bewaard maar meer bij elkaar gelegd op en ander plekje..
Ik vind het zo jammer dat de geur verdwijnt..

Mooi wat je schrijft weer en succes met Bud morgen!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-13 17:57

3 weken geleden....

Vanmiddag lag er een kaartje in de bus.

Afbeelding

Onze dierenartsen (met name Sandra waar we al jaren komen, toppertje! ).

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 19:05

Wat lief <3 , dat het alweer 3 weken geleden is, wat gaat dat snel.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 19:06

soms is het maar goed dat de tijd voorbij vliegt ;(

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 19:09

Zo mooi om nog zoiets te ontvangen..
Het gaat idd snel..

Hoe gaat het met je?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 19:25

Hoe zo'n klein gebaar, je zo kan raken.......

Wat super lief!!

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 20:59

wat een mooie kaart heb je daar gehad. toch wel fijn om toch ook van de deskundige te horen dat je echt het beste voor haar gedaan hebt haar hele leven lang.
x

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-13 17:58

Van kinds af aan ben ik een groot marco B fan.
Hoorde net een nummer, zo mooi en toepasselijk!

Ik mis ze nog steeds... dag en nacht!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 18:55

Dat nummer is zo ontzettend mooi. ;(

Hoe gaat het met jou nu na weer een paar weken verder te zijn?

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-13 19:40

Rustig... Ups and downs ;-)

En met jou? Morgen wesje ophalen? Sterkte! Hopelijk geeft t soort van rust..

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 20:22

Redelijk rustig dus bij je. Went het langzaam of leg je je erbij neer? Hoe is je hond er onder nu?

Raar leeg het klopt gewoon niet. Te stil, geen trouwe hijgmans dicht bij je in de buurt. Manlief kwam thuis en mistte me buiten met Wesley voor zijn routine rondje. Chivas onze witte herder doet zijn best. donja trekt ietsje bij maar die is als we thuiskomen steeds heel zeker dat Wesley er is. Alles nazoeken en dan depri in een hoekje gaan liggen.

Morgen Wesley weer ophalen inderdaad, in een metalen blikje. Een langpootmug met te grote oren verworden tot een klein blikje. ;( .heel onwerkelijk.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-13 20:45

Raar he... Hoe kan zoiets nu in zon klein ding, blijft onwerkelijk.

Het went niet, alles staat nog zoals het was, bij alle dagelijkse routine zie ik ze nog op alle vaste plekjes. Ook bij het uitlaten, langs elke weg wel een herinnering.
Nog steeds buurtbewoners die je aanspreken, die t nog niet weten.
Nee, Weinig keus idd dan je erbij neer te leggen, al kan ik intens genieten van het kijken naar haar foto's, maar het tastbare komt er niet mee terug.

Buddy gaat wel, kan zich thuis vermaken met zijn bal, maar slaapt ook veel.
Grote nadeel is wel dat hij niet getriggerd word mee uit te gaan. Als ik naar de deur liep met rumba wilde hij wel mee, kon tenslotte niet alléén achterblijven. Nu met veel pijn en moeite voor het hoognodige en wil alweer vlug terug en staakt dan. 2 x per dag de motivatie voor een wat groter stuk. Niet zo goed voor zijn artrose lijf en voor mij want vind wandelingen juist heerlijk.
Misschien het weer wat meespeelt, geen idee? 18 dec Word hij 11 , is eigenlijk niets vergeleken met wes he... Maar ik denk niet dat bud zo oud zou worden.

Arme donja, ik hoop dat ze het een plekje gaat kunnen geven.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-15 18:39

Afbeelding

Afbeelding

Bijna 2 jaar geleden, de tijd vliegt voorbij....
Helaas ook afscheid moeten nemen van onze Buddy.

Ik had belooft om de urn te laten zien, dus bij deze, de laatste post hier..
( ik was terug aan het lezen en bedacht me dat ik het hier niet had laten zien)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 19:31

Oo wat is dat mooi geworden zeg. <3 maar alweer bijna twee jaar. Gaat hard he. Inmiddels je draai gevonden zonder hondjes?

Bedenk me nu dat Wesley ook alweer bijna 2 jaar dood is. Pff veel gebeurt in die tijd.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 08:38

Wat ontzettend mooi zeg!!
En jeetje, 2 jaar. Dat klinkt als een hele tijd, maar voor jou waarschijnlijk nog ontzettend vers :(:)