Ik vind ze zooooooo eng als het zulke wormen zijn.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

lor1_1984 schreef:Hoeveel ruimte hebben Vlamen eigenlijk nodig (hokmaat)?
En hoeveel eten ze, wat kost het onderhoud gemiddeld?
Kun je ze als je thuis bent bijv los laten lopen en 's nachts of als je weg bent in een hok zetten?
Ben er nl serieus over aan het nadenken, verhuis over 2 dagen naar een kamer van 7,8x3,6m waar ze dus genoeg ruimte hebben, plus de tuin die ik dan evt gedeeltelijk voor ze kan afzetten (wat voor gaas? dat groene wat je bij hekken ziet?).

lor1_1984 schreef:Kun je me er meer over vertellen, Dierenfan (mag evt via PB)?
Áls ik besluit om 2 jongen uit het nest van TS te halen, worden dat mijn eerste eigen konijnen en ik wil dan goed voorbereid zijn.
maar het is voornamelijk sore hocks (zere hakken, kapotte hakken) wat hier veel vlamen al het leven gekost heeft en EC ( Encephalitozoon cuniculi )
en de aanwezige dieren gaan mee maar mogelijk moet ik het met veel minder ruimte gaan doen dan nu en mijn dieren ook. Echter als het even kan hoop ik ooit weer een groep vlamen te hebben. Super leuk en gezellig

Immers als ze goed zindelijk zijn en wat ouder dan kunnen ze gewoon los in de kamer waar je woont (als je thuis bent) en hebben ze zeker genoeg ruimte. Helaas ben ik zelf erg allergisch voor hooi e.d. en is het voor mij dus onmogelijk nijnen binnen te houden. Heb hier ooit een nijntje van straat (was toen 80 gram) gehaald en zelf opgevoed. Was een dwergje en een prachtig nijntje. Helaas een ram en die kon ik toen echt niet gebruiken dus heb hem herplaatst. Maar hij was zo leuk. Netjes kattenbak zindelijk echt super gewoon!
Ik bedoel maar: Je weet niets van te voren en jaren plezier van mijn dieren mezelf ontnemen? Nee dat doe ik niet, ik zie wel als mijn situatie veranderd hoe het dan is. Desnoods moeten ze het maar doen met minder ruimte, de verzorging zal optimaal blijven zolang ik dat kan. Dieren kunnen zich goed aan passen als ze goede zorg en aandacht krijgen. lor1_1984 schreef:Daar heb je gelijk in, maar ik doe het toch maar niet.
Heb liever de zekerheid dat ik ze genoeg ruimte kan bieden en genoeg buffer heb voor medische zorg enzo.
Zit ook met een kat met diverse kwalen waarvoor we bijna abonnement kunnen afsluiten bij de dierenarts en waar veel tijd en zorg in zit, op deze manier kan ik haar de onverdeelde aandacht geven die ze nodig heeft (bij astma-aanvallen bijv).