Het waren toch twee mannetjes? HUH!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

michelle___

Re: Het waren toch twee mannetjes? HUH!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 00:23

Ik ga pas over een week ofzo weer bij het nest kijken. :))
Ik vind ze zooooooo eng als het zulke wormen zijn. _O-

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 00:25

omg hahahahaha

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 09:55

michelle___ schreef:
Ik ga pas over een week ofzo weer bij het nest kijken. :))
Ik vind ze zooooooo eng als het zulke wormen zijn. _O-

zie je wel dat deze ouder zijn :j

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 13:38

Hoeveel ruimte hebben Vlamen eigenlijk nodig (hokmaat)?
En hoeveel eten ze, wat kost het onderhoud gemiddeld?
Kun je ze als je thuis bent bijv los laten lopen en 's nachts of als je weg bent in een hok zetten?
Ben er nl serieus over aan het nadenken, verhuis over 2 dagen naar een kamer van 7,8x3,6m waar ze dus genoeg ruimte hebben, plus de tuin die ik dan evt gedeeltelijk voor ze kan afzetten (wat voor gaas? dat groene wat je bij hekken ziet?).

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 13:44

lor1_1984 schreef:
Hoeveel ruimte hebben Vlamen eigenlijk nodig (hokmaat)?
En hoeveel eten ze, wat kost het onderhoud gemiddeld?
Kun je ze als je thuis bent bijv los laten lopen en 's nachts of als je weg bent in een hok zetten?
Ben er nl serieus over aan het nadenken, verhuis over 2 dagen naar een kamer van 7,8x3,6m waar ze dus genoeg ruimte hebben, plus de tuin die ik dan evt gedeeltelijk voor ze kan afzetten (wat voor gaas? dat groene wat je bij hekken ziet?).

Een vlaamse reus heeft een groter hok nodig dan die allemaal te koop zijn in dierenwinkels.
Hoogte moet al zeker 1 meter zijn, 1.50 meter breed kan je aanhouden voor het nachthok (voor één konijn dus).
Maar hij moet dan nog veel bewegingsruimte hebben.
Maar konijnen zijn groepsdieren, dus ik denk dat je beter 2 kleinere konijnen kan nemen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 13:54

Ik heb een handige kennis die wsl wel een mooi hok voor me kan bouwen als ik dat vraag. :j
Was idd van plan om áls er Vlamen zouden komen, er 2 te nemen.
Kleinere konijnen vind ik persoonlijk niet zo. :o
Pooltjes zijn nog wel schattig, maar verder vind ik alleen Vlamen en Franse hangoren leuk.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 14:21

vlamen zijn geweldig. Qua eten hebben ze naar verhouding van grootte/gewicht niet veel nodig. HIer eten ze dagelijks met 2 vlamen 6 á 10 andijviebladeren, 1 stronk witlof, 1 boterham, 1 appel, 1/5 winterpeen (zo'n grote), beetje broccoli, stuk koolraap, en wat er nog meer is maar dan zijn het echt kleine beetjes.
En dan onbeperkt hooi en samen ongeveer 100 á 150 gram biks.
Kosten DA waren hier 35 euro voor castratie en 25 euro per jaar per konijn voor enting. Daarnaast heb ik de laatste tijd veel problemen gehad op gebied van gezondheid met mijn vlamen en dan komt er nog veel meer bij kijken aan onkosten.

Vlamen vind ik in verhouding met kleine nijnen niet veel ruimte nodig hebben. Ze moete zeker hun 'ei' kwijt kunnen maar zijn veel groter en logger dan andere nijnen en daardoor ook weer rustiger en relaxter. Hier hebben ze een nachthok van 1.5 bij 1 meter en 1 meter hoog en een ren van 1.5 meter breed en 4 meter lang. Deze is 1.6 meter hoog. In de zomer komt daar nog eens zo'n stuk bij met gras. Let er wel op dat 1 meter hoog niet voor alle vlamen hoog genoeg is en naast de hoogte moet je zeker ook stevigheid hebben. Ze hebben nogal wat gewicht als ze tegen een omheining staan.

ondanks de vele problemen met mijn vlamen op gebied van gezondheid weet ik wel dat het hier of vlamen of groot lotharingers blijven of geen kleine/middelmaat konijnen. Ze zijn zo geweldig!!!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 14:27

Kun je me er meer over vertellen, Dierenfan (mag evt via PB)?
Áls ik besluit om 2 jongen uit het nest van TS te halen, worden dat mijn eerste eigen konijnen en ik wil dan goed voorbereid zijn. :)

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-13 14:28

Vanavond worden er twee opgehaald, en morgen derest! :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 14:29

Super Michelle! *\o/*

Ben je ook al voorzien van baasjes voor je nieuwste nest?

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 14:32

Ik doe nog maals een oproepje aan amsterdamse ophalers.. Ik wil graag 2 meisjes hebben maar geen vervoer die kant op :(

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-13 14:41

lor1_1984 schreef:
Super Michelle! *\o/*

Ben je ook al voorzien van baasjes voor je nieuwste nest?

Ja, maar nog lang niet allemaal. :)

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-13 14:41

Tat_jana schreef:
Ik doe nog maals een oproepje aan amsterdamse ophalers.. Ik wil graag 2 meisjes hebben maar geen vervoer die kant op :(

Misschien met het volgende nestje?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 15:04

lor1_1984 schreef:
Kun je me er meer over vertellen, Dierenfan (mag evt via PB)?
Áls ik besluit om 2 jongen uit het nest van TS te halen, worden dat mijn eerste eigen konijnen en ik wil dan goed voorbereid zijn. :)

heb niets te verbergen en zeer veel staat al in dit topic te lezen overigens ;) maar het is voornamelijk sore hocks (zere hakken, kapotte hakken) wat hier veel vlamen al het leven gekost heeft en EC ( Encephalitozoon cuniculi )
Vlamen zijn niet in alles situaties makkelijk te houden. HIer eerst zand gehad. Mijn eerste vlaam heeft daar 4 jaar op geleefd samen met dwergen. Toen kreeg deze een hernia en daarna sore hocks omdat ze haar poten verkeerd belastte. Heb toen ook gelezen dat sore hocks vaker voor komt bij vlamen en tja, zand is zeer ongemakkelijk daarbij. Immers 1 wondje aan het loopgedeelte van die poten en daar komt dan zand in en je krijgt het gewoon niet dicht en schoon.
Toen dus een ren gemaakt op gladde tegels. Helaas ging ook dat niet en kostte dat weer 2 vlamen vanwege sore hocks. Toen dacht op tijd te zijn met aanpassingen en heb ik stalmatten (van die paardenstal matten) op de ondergrond gelegd van de ren. Helaas bleek 1 van mijn vlamen het toch te hebben. Heb weer een half jaar behandeld met anti biotica, opsluiten in een bench, pijnstilling (metacam), extra anti biotica (baytril), potenwax enz. enz. enz. Elke keer als het iets beter leek te gaan ging het weer fout. Uiteindelijk ingeslapen.
Toen dacht ik alles achter de rug te hebben. Mijn ren is voor totaal 100den euro's verbouwd/vervangen/verzet/opgeknapt en hoopte alle ellende te hebben gehad. Echter 1 van mijn jonge vlamen toen 5 maanden ofzo kreeg EC. Weer medicatie, dierenarts bezoek, anti biotica, pijnstilling, panacur maar werd erger en erger. Na een maandm oet je echt verbetering zien en ik zag niets dan verslechtering. Dus ook in moeten laten slapen.

Had me nu enorm verheugd op 2 jongen van TS. Echter de DA gaf aan dat mijn oudste konijn (leeftijd onbekend, komt van straat) al duidelijk ouder wordt en dat ze beiden nette poten hebben maar wel wat verdikt (kan goed eelt zijn) en dat het bij het oudje iets of wat gevoelig is. De kans dat tijdens het koppelen de poten beschadigd raken door het vele lopen en doen is behoorlijk groot en dus moest ik het zelf weten maar werd het afgeraden.

Uiteindelijk heb ik dus nu een geweldig stel vlamen en hoop dat ze het nog lang vol houden samen. Als er 1 overlijd dan zie ik wat ik dan moet doen tegen die tijd. Toekomst is onzeker, ooit ga ik ook op mezelf ;) en de aanwezige dieren gaan mee maar mogelijk moet ik het met veel minder ruimte gaan doen dan nu en mijn dieren ook. Echter als het even kan hoop ik ooit weer een groep vlamen te hebben. Super leuk en gezellig <3

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-13 15:07

Afbeelding
Papa sneeuwkonijn! :D :D

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 15:41

wowwwww geweldig!! Wat een plaatje is hij

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-13 15:51

Ja he, en hij is zooo lief!
Hij heeft het helemaal naar z'n zin! :D

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 16:08

weet je dan al wat ze zijn en hou aub wel een grijse vast he voor me !!!!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 16:14

die lichtgrijze zijn volgens mij blauwe,die zijn idd heel mooi en geliefd.

ben wel benieuwd naar de oudste jongen nu.

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-13 16:18

Nagano schreef:

Kwart over 7.
Je wou een voedster toch?

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 16:38

michelle___ schreef:
Nagano schreef:

Kwart over 7.
Je wou een voedster toch?

ja graag hoop dat er een bij de grijse tussen zit
hoor het wel van je

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 17:08

Bedankt voor de informatie, Dierenfan. :)

Heb vanmiddag even rustig nagedacht, de kans dat ik binnen een paar jaar ga verhuizen en dan kleiner kom te zitten (en zonder tuin) is erg groot.
Dat zou ik zeer sneu vinden voor de konijnen, die dan natuurlijk gewend zijn aan meer bewegingsruimte enzo.
Ik wacht tot ik daadwerkelijk groter woon en kijk dan verder of ik konijnen ga houden, ik denk dat dat het eerlijkst is naar de konijnen toe.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 19:06

een stel vlamen van een paar jaar oud heeft echt niet meer zoveel ruimte nodig hoor. Als je er binnen konijnen van wil maken kan dat uitstekend ;) Immers als ze goed zindelijk zijn en wat ouder dan kunnen ze gewoon los in de kamer waar je woont (als je thuis bent) en hebben ze zeker genoeg ruimte. Helaas ben ik zelf erg allergisch voor hooi e.d. en is het voor mij dus onmogelijk nijnen binnen te houden. Heb hier ooit een nijntje van straat (was toen 80 gram) gehaald en zelf opgevoed. Was een dwergje en een prachtig nijntje. Helaas een ram en die kon ik toen echt niet gebruiken dus heb hem herplaatst. Maar hij was zo leuk. Netjes kattenbak zindelijk echt super gewoon!

maar als je zelf vind dat je er niet aan toe bent dan moet je het niet doen. Zelf heb ik zoiets van: komt tijd komt raad. Ik kan maar moeilijk nu geen dieren nemen omdat ik mijn situatie over een paar jaar niet weet. Wie weet komt die over een paar jaar wel niet ;) Ik bedoel maar: Je weet niets van te voren en jaren plezier van mijn dieren mezelf ontnemen? Nee dat doe ik niet, ik zie wel als mijn situatie veranderd hoe het dan is. Desnoods moeten ze het maar doen met minder ruimte, de verzorging zal optimaal blijven zolang ik dat kan. Dieren kunnen zich goed aan passen als ze goede zorg en aandacht krijgen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 19:17

Daar heb je gelijk in, maar ik doe het toch maar niet.
Heb liever de zekerheid dat ik ze genoeg ruimte kan bieden en genoeg buffer heb voor medische zorg enzo.
Zit ook met een kat met diverse kwalen waarvoor we bijna abonnement kunnen afsluiten bij de dierenarts en waar veel tijd en zorg in zit, op deze manier kan ik haar de onverdeelde aandacht geven die ze nodig heeft (bij astma-aanvallen bijv).

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 20:14

lor1_1984 schreef:
Daar heb je gelijk in, maar ik doe het toch maar niet.
Heb liever de zekerheid dat ik ze genoeg ruimte kan bieden en genoeg buffer heb voor medische zorg enzo.
Zit ook met een kat met diverse kwalen waarvoor we bijna abonnement kunnen afsluiten bij de dierenarts en waar veel tijd en zorg in zit, op deze manier kan ik haar de onverdeelde aandacht geven die ze nodig heeft (bij astma-aanvallen bijv).

Dat is zo idd, soms moet je helaas dit soort beslissingen nemen. Daarom heb ik ook helaas de 2 kleintjes af moeten zeggen, maar ooit komt dat vast weer wel goed en bij jou vast ook wat in het vat zit, verzuurd niet ;) :D