Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 13:08

Vuurwerk is hier ook een ramp. We proberen hem wat verlichting te geven door in de ochtend als het nog rustig is een flinke wandeling te doen in het bos (vanmorgen ook gedaan) en hij mag bij ons op de kamer slapen (mag de rest van het jaar niet) dat geeft wat rust. Onweer is trouwens ook altijd raak, en luchtballonnen is hij ook doodsbang voor. Bach werkt hier ook niet en ik begreep laatst dat kalmeringstabletten alleen spierontspannend werken waardoor de overige prikkels als geluid en licht onversterkt binnen blijven komen. Doordat de hond niet weg kan wordt de angst alleen groter. Gelukkig is het maar 3 a 4 dagen per jaar dat ze knallen, wij zijn altijd blij als het voorbij is.

En met de paarden:

met ons oude paard op de camping:

Afbeelding

en met ons nieuwe paard op de hei:

Afbeelding

Nou ja, je ziet het zelf dat gaat prima :D helaas kan Timo niet meer zo enthousiast mee rennen als hij een paar jaar terug nog deed maar hij gaat nog graag mee. Bijkomend voordeel is dat hij vervelende honden goed op afstand houdt. Die krijgen geen kans om in de buurt van "zijn" paard te komen :)

ponyparadijs

Re: Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 13:20

Onze spaans mag ook alleen de nacht van 31 dec op 1 jan bij ons op de slaapkamer komen. De rest van de tijd moet ze beneden blijven.
Alleen met onweer komt ze wel eens boven. Dan laat ik haar even een uurtje bij me bekomen en dan moet ze als ze onrustig gaat drentelen weer naar beneden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 14:18

Timo moet dat ook, en hij weet het precies want hij gaat tegenwoordig altijd uit zichzelf weer terug naar beneden.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 14:26

yrsa_karlijn leuk dat je jouw hond ook bij Paws vandaan hebt. (clyde van mij komt er ook vandaan)

En zo te lezen ben ik niet de enige met drama met vuurwerk.
CLyde reageert niet op een vuurwerk cd maar denk dat het geluid licht en combi geur is bij hem.
Hij moet nu al weer een aantal dagen verplicht aan de riem. Hij vind het niets maar ga niet het risico nemen dat ik hem weer een paar dagen kwijt ben. Bij mij luitert hij nog wel maar bij mijn vriend in blinde paniek niet

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 15:44

@Maaik, Heee, hij heet Mas of niet? Kijk zeer regelmatig op de site van Dogs Adoptions, zitten zo veel mooie honden in allerlei soorten en maten! Hij was me al opgevallen met z'n mooie witte vachtje, leuk om te zien dat ie dan bezocht word door een bokker! Ons goede voornemen voor dit jaar is verhuizen naar een huis met tuin, hoop dat er voor mij dan ook zo'n mooi roemeentje in zit.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 17:01

@Maaik, gaan jullie Mas halen? Lees namelijk net dat hij morgen door zijn nieuwe eigenaar wordt opgehaald?

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 21:19

Ja dat zijn wij!! :D waar heb je dat gelezen?

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 21:29

Volgens mij is mijn Spanjaard een uitzondering. Hij is niet zo bang voor vuurwerk! Hij kijkt alleen af en toe een beetje op em buiten ook. Als het wat dichtbij is neemt hij een sprongetje zeg maar. Dat is alles..

prinero

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 21:39

Wat leuk , een topic over buitenlandse hondjes :)

Wij hebben sinds afgelopen juli een spaanse bastaard, via Dierensteun La Vida. Oorspronkelijk heette ze Flor, maar wij hebben haar Yuki gedoopt. Hier gaat het vuurwerk ook al tekeee soms en Yuki vindt het doodeng. Ik heb relaxtabletjes gekocht en hopelijk werkt het iets. Er komen hier met oud en nieuw een aantal andere honden die ze kent en die oud en nieuw /vuurwerk niet eng vinden dus ik hoop dat dit scheelt. Als ze ziet dat andere honden relaxed zijn dan ontspant zij hopelijk ook wat meer.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 21:42

Maaik schreef:

Leuk! Uiteraard verwachten we foto's!!

Karmandi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 21:56

Leuk Maaik! Veel plezier met hem! Het is echt een schatje. :)

Trisco geeft tot nu toe helemaal niets om het vuurwerk dat afgestoken wordt, ik hoop dat het zo blijft, maar natuurlijk blijf ik voor de zekerheid wel gewoon lekker thuis met oud&nieuw. Hij geeft gelukkig ook niets om onweer en andere harde geluiden, dus ik ga er vanuit dat het mee zal vallen. Heb ook geen pilletjes in huis gehaald.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 22:05

mirka1994 schreef:
Volgens mij is mijn Spanjaard een uitzondering. Hij is niet zo bang voor vuurwerk! Hij kijkt alleen af en toe een beetje op em buiten ook. Als het wat dichtbij is neemt hij een sprongetje zeg maar. Dat is alles..

Hier ook vorig jaar geen last gehad met de toen vrij nieuwe hond. Deze week keek ze wat onzeker buiten en bleef uit de buurt van de oprit maar het went alweer. Bijna geen enkele hond was hier bang, integendeel, onze eerste gezamenlijke hond probeerde de vuurpijlen te vangen!!!!
Ons Portugeesje vind het wat minder maar het is natuurlijk ook een gelegenheid voor extra aandacht, ze zit om 24.00 uur gewoon voor het raam te kijken.......

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 22:58

prinero schreef:

Wij hebben sinds afgelopen juli een spaanse bastaard, via Dierensteun La Vida. Oorspronkelijk heette ze Flor, maar wij hebben haar Yuki gedoopt. Hier gaat het vuurwerk ook al tekeee soms en Yuki vindt het doodeng. Ik heb relaxtabletjes gekocht en hopelijk werkt het iets. Er komen hier met oud en nieuw een aantal andere honden die ze kent en die oud en nieuw /vuurwerk niet eng vinden dus ik hoop dat dit scheelt. Als ze ziet dat andere honden relaxed zijn dan ontspant zij hopelijk ook wat meer.

misschien staat je hond wel in t filmpje die ik heb geplaatst op de vorige pagina, zijn allemaal honden vanuit dierensteun la vida die dit jaar een huisje hebben gevonden vanuit Spanje :)

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:13

Mijn hond was ook altijd panisch voor onweer, dat gaat nu wel iets beter. Dan gaat hij bij me in bed onder mijn dekbed liggen. EN als het onweer voorbij is gaat hij zelf weer naar beneden.
Voorheen kroop hij onder mijn bed, maar het bed wat ik nu heb is net lager en daar past hij niet onder.

Ach ja gelukkig is oud en nieuw maar 1x per jaar, en duurt het niet weken

Maaikben benieuwd naar de foto's :)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 00:34

Miepie77 schreef:
[ Video ] Thank you for the people who love secondhand doggies.

Misschien leuk voor de critici om deze video eens te bekijken ;)

Vond het eigenlijk niet zo leuk, wel heel ontroerend; kreeg de tranen in mijn ogen. Onze Spanjaard is echt een "pain in the ass" maar zo'n leukerd <3

Leuk Maaik: heel veel succes met hem!

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 11:19

leuk is ook niet het woord, het is gewoon een mooi filmpje, als je al die blije baasjes met hun hondjes ziet van de hel in de hemel :D

prinero

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 11:26

Miepie77 schreef:
prinero schreef:

misschien staat je hond wel in t filmpje die ik heb geplaatst op de vorige pagina, zijn allemaal honden vanuit dierensteun la vida die dit jaar een huisje hebben gevonden vanuit Spanje :)

Mooi filmpje! Onze Flor/Yuki staat er volgens mij niet tussen.. Maar wij weten dat ze een goed plekje heeft gevonden en hier de rest van haar jaren mag slijten :)

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 11:48

Voor Galia wordt het ook de 1e keer oud op nieuw in België.

Ze gaat straks wel naar mijn ouders. Die wonen in een rustig dorpje, weten hoe ze ermee moeten omgaan (maar krijgen toch nog instructies van mij, wil geen risico's nemen) en daar heeft Galia ook steun aan Zahra, mijn oude hond die daar nog woont.

Of Galia een snelle leerling is weet ik eigenlijk niet. Ik heb er 2 maanden over gedaan om haar de voet aan te leren (gaan zitten aan mijn linkervoet), maar de zitvoor enzo zijn vrij snel gekomen.
Ondertussen zitten we al wel in de C-klas van de hondenschool, hier zijn we aan het oefenen voor het gehoorzaamheidsbrevet. Hier zijn we op 4.5 maanden geraakt.
Het liggen is momenteel nog wel een probleem. Ze kent het wel, maar doet het niet altijd. Ik wijs ook nog naar de grond en dit zou ik moeten gaan afleren. Ze moet binnenkort (of ooit) haar houdingen ook op afstand kunnen.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 12:16

Maaik schreef:

Op het forum van Dogsadoptions.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 03:06

gelukkig nieuwjaar allen.
Mijn hond heeft het weer doorstaan.
Hij ligt nu zwaar stoned in zijn bench, maar dit jaar zonder stress. Ligt heerlijk te snurken. Gelukkig dit jaar voor het eerst niet door zijn medicatie heen gegaan :)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 03:36

Van ons ook een gelukkig nieuwjaar!!

Onze pony's die buiten waren gingen wel even tekeer, de paarden in de stal met de radio aan hadden er niet zoveel weet van en onze Spaanse Artico vond het alleen maar interessant.
Stond gezellig tussen ons in buiten en reageerde totaal niet!

Hoop van jullie en de honden in het nieuwe jaar nog veel te horen.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 09:09

iedereen een heel gelukkig, gezond en voorspoedig 2013!

hier waren 2 honden wat bang , die kropen dan ook gezellig bij elkaar
Alma heeft vanacht wel binnen geslapen tussen de rest van de honden maar ze was vanmorgen al weer blij dat ze weer naar buiten mocht

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 11:06

Iedereen de beste wensen en dat een ieders wensen maar uit mogen komen!

De angst was minder als afgelopen jaren, denk toch door de regen, alles werd toch wat sneller als normaal afgestoken, vanmorgen waren ze weer lekker blij op de wandeling ondanks de regen.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 11:25

Hier is alles rustig verlopen.
Sasja heeft zich goed gehouden door de bach en de pasta. Daarnaast kreeg ze om half 12 een enorm bot.
Alleen om 12 uur was het bot ineens niet zo intressant meer. Maar bleef ze er wel bij staan en was ze redelijk rustig!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 12:48

Gelukkig nieuwjaar!

Hier ook alles rustig, Gis vindt het eigenlijk alleen echt eng als hij buiten is. Ik ben binnen gebleven met hem en hij lag vrij rustig bij me, ook niet hijgen oid, maar wel nieuwsgierige blikken naar de lichtjes. Allemaal best goed dus.
's nachts werden er ineens vier keihard knallende dingen afgestoken en ik hoorde Gis onrustig heen en weer lopen dus ben toen verder op de bank gaan slapen, hij was toen ook meteen rustig en ontspannen.