Het lijkt inderdaad altijd 'zielig weinig' het aantal voorgeschreven grammen, maar het klopt echt wel hoor Wij verdelen dat dan over twee porties per dag
listiglistje
Geplaatst: 11-11-12 10:58
Jack is met zijn 13 kilo niet te zwaar, maar het hoort bij zijn formaat
Hier staat altijd onbeperkt brok (Prins adult Maxi), hij eet er nooit teveel van, wel kijkt hij iedere dag uit naar de 2 momenten per dag dat hij een kwart zakje natvoer krijgt en s'avonds zijn visjes omwikkeld met gerookte kip
Visjes omwikkeld met gerootke kip? Weljaaaa....is hij een Prinsje ofzo
listiglistje
Geplaatst: 11-11-12 11:18
Nou dat lijkt er wel af en toe op prins in huis en op en top verwend! Onlangs ben ik overgestapt van RC Maine Coon naar Prins adult Maxi, dus misschien toch een prinsje
ik zal die van mij ook even voorstellen ...dit zijn mijn kattebeesies...
Poes
Bibi
Helaas is de kater des huizes Mickey niet meer onder ons en we missen hem nog elke dag!
Poes is een heel gevoelig typje bang voor vreemde en zodra je maar iets te druk doet piept ze hem er gauw tussen uit. Ze kan wel heel veel kletsen ze geeft ook altijd antwoord....als ze zich overgeeft aan je doet ze dat met volle vreugd ze rolt en poetst heel fanatiek mee! (ze is niet bang voor vuurwerk dan zit ze eerste rij vooraan bij het raam te kijken!)
Bibi is uber relaxed en echt de Queen van het huis, ze wil altijd eten en dat zal ze laten weten ook aan haar personeel, het langdurig zuren om voer of wat mevrouw ook wilt is dan ook haar favo hobby! En soms op schoot maar alleen als er een deken ligt ander komt mevrouw niet op schoot! Bibi is ook een tassen freak...wat voor tas er ligt zij moet en zal erop liggen (hoezo dominant? )
Mar_Nimbus
Geplaatst: 11-11-12 19:52
boompje wat lijk jou poes ontzettend op mijn matou
Hij heet Hummer en is ontzettend leuk, druk, gestoord maar ook stiekem wel een grote knuffel. Meneer weegt 5 kilo.En is erg lang in zn lijf. Hij heeft 1 goed oog en een slechtziend/bijna blind oog. Daardoor ziet hij weinig in t donker.Hij ziet dingen laat aankomen. En daarom blijft hij lekker in huis. Met mooi weer zoals afgelopen zomer mocht hij wel in de grote hondenbench of aan het tuigje mee naar buiten. En dit is hoe hij er nu uitziet: kijken of het baasje al wakker is... haha Grote kerel
purny
Geplaatst: 11-11-12 22:41
Hier dan een paar foto's van mijn zwarte kattekind.
@Marjoow: Vorig jaar is ze van 2 hoog naar beneden gevallen. Ze heeft haar middenvoetsbeentjes toen gebroken waardoor het botje is gaan oplossen. De enigste oplossing was amputatie of inslapen. Het is inmiddels bijna 3 weken geleden en ze doet het prima!
Idd, beestjes zijn vrij flexibel. Zit hier ook iemand op 't forum met een maine coon met drie poten (vanaf kitten), laatste keer dat ik haar sprak ging dat prima (weet niet of ze nog actief lid is though).
De staart van mijn kat is een paar maanden geleden geamputeerd.. Hij had toch al geen goed evenwicht dus hij kan er prima mee leven In het begin miste hij wel steun bij het wassen, hij viel steeds achterover dan maar nu leunt ie gewoon ergens tegen aan
@Mar_Nimbus ja ze hadden zo familie kunnen zijn! die van mij zijn wel zusjes....een ook een soort van reddings project...ik trof ze aan bij een buurjongen van m'n vriend en ze waren 11 weken oud ze gingen niet goed samen met de 6 fretten van de jongen vertelde hij dus hield hij de 2 katten op 1 vierkanten meter (de gang) en dan inclusief katten bak en voor plek. Hij woonde op kamers...... ik zei tegen hem dat kan niet hoor dat is veel te klein! hij zij wil je ze meenemen dan want ik raak ze niet kwijt....ik bedacht me geen moment (had immers een grote 1kamer woning met grote tuin) heb ze meegenomen en nooit een moment spijt van gehad!
Ik kom ook even op visite! ik heb een 20 weken oude ragdoll, Spencer
Samen met de Chi van mijn ouders..
Mar_Nimbus
Geplaatst: 12-11-12 19:57
ppff die kleine van mij niest constant en heeft vieze oogjes dus gisteren de dame van de cattery gemaild en die zei ik stuur maandag gelijk medicijnen en oogzalf voor hem op mailt ze vandaag: ik heb contact gehad met mijn dierenarts en het is niet nodig, is gewoon een kinderziekte gewoon even aankijken
heb maar teruggemaild raar dat jou dierenarts op afstand een diagnose kan stellen ik ga morgen naar mijn eigen dierenarts en de rekening is voor jou
Ooh wat een fantastische katten komen hier voorbij
Ik ben zelf in het bezit van poes Polly en kater Flo. Polly hebben we 4 jaar terug samen met kater Kees uit het asiel gehaald, Kees is inmiddels helaas overleden en Polly is inmiddels 15. Sinds vorig jaar hebben we kater Flo, hij was een van de kittens die bij ons op stal was geboren.
Foto's van kees en polly in mijn profiel, van Flo zal ik binnenkort een fotootje neerzetten
Mar_Nimbus
Geplaatst: 13-11-12 00:52
Mossel schreef:
De mijne nieste in het begin ook veel En wat versta jij onder vieze oogjes? Ik zou me niet teveel zorgen maken
zijn oogjes zijn zo vies dat ze af en toe gewoon dichtgeplakt zitten bah
heb nu een hele mailwisseling met haar want ze is boos dus ik moet het kitten maar terugbrengen nou dat gaat mooi niet gebeuren morgen fijn naar de dierenarts en hem goed na laten kijken
haar dierenarts had volgens haar het juiste antwoord gegeven want die kan ook door de telefoon wel een diagnose stellen??
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe het amputeren van een voorpoot in z'n werk gaat aangezien mijn beessie er volgensmij weer wat last van krijgt. Het staat wel al vast dat als ie een tijd lang ecgt last blijft houden van z'n pootje daat ie er dan afgaat.
Hij heeft namelijk een altijd opgezwollen poot een soort klompvoetje. Ook is het heel vaak ontstoken, bijna continu. Als het open gaat bloed het echt veel en hij loopt er ook nauwelijks op als het open is. Hoop wel dat het niet zo erg wordt dat hij weer aan de prednizon moet...