kipjes, wie ook?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 21:40

Arie is gevangen en wist meteen waar ze was. Ze ging wat drinken om vervolgens het nachthok in te gaan. Zo apart na 4 maanden.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 09:54

Hier gisteren een verassing , hen met kuikens! Ze wil eigenlijk nooit sávonds het hok in,eigenlijk de enige niet tamme hier. Ik zie haar geregeld op het erf en ze komt eten maar komt nooit echt bij je. Nu heeft ze 3 kuikens. Ze is woest dat ik haar nu in een hok heb maar ik durf haar toch niet los te laten lopen ,te bang dat er een kuiken wordt gepakt.
Janouk misschien wilde ze op wereldreis en kon de weg terug niet vinden :D Toch geinig dat ze dan net doen of ze nooit weg zijn geweest.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 10:07

Ik heb inmiddels mijn 2 krulhennetjes <3

Wat leuk weer kuikens, ik had er hier vd week 1 maar die is helaas niet meer.. was niet in orde.

ThessaKeizer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-13 22:04

Hier hebben we ondertussen een flinke kippen populatie :P
Ik begon met twee wyandottes, eentje is er helaas dood en de andere leeft nog steeds, daarna is er een koppeltje kruisjes bijgekomen, geen idee welk ras, twee hennetjes en een haantje, daarna groeide het gezin flink door. Ondertussen hebben wij naast de eerste drie kipjes en een haantje de volgende erbij:
Kuifhoenders, zijdehoenders, hollandse kriel, serama's, sebrights, sulmtalers, grubbes en grote brahma's. Eigenlijk van alles koppeltjes, dus een haantje en twee hennetjes, helaas zijn de kuifhoen hennetjes er niet meer dus daar moeten nog twee nieuwe voor komen. De grote brahma's lopen apart in het weitje bij de biggies en de geitjes, die zijn te groot voor in de ren, dat zijn vier hennen en een haan. Alle tokkies zijn zo ontzettend leuk, wij genieten er elke dag weer van, ze hebben elk hun eigen persoonlijkheid :D Mijn persoonlijke favoriet is een van de brahma hennen, dat is zo'n lieve kip, uiteraard vind ik ze allemaal er leuk maar zij heeft net een streepje voor ;)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 07:43

Ik was een van onze kriel reds kwijt.
Ik zoeken en zoeken... heeft ze een nest gemaakt in de bamboeplant...
10 eieren

En ik het maar gek vinden dat ik steeds zo weinig eieren had.

Ik wil de gewone formaat reds weg doen, ze zijn gewoon te groot voor ons.
Dus als iemand nog iets weet... 3 red Island rhode. Hele vriendelijke kippen en ze leggen prima.

De bamboeplant
Afbeelding

Zoek de kip
Afbeelding

Nestje

Afbeelding

PanamaD

Re: kipjes, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 22:31

Wij hebben ook 3 kippies! Zou niet weten wat voor ras ze zijn. 1 kip is heel rustig die kan je aaien en oppakken de rest niet. Alleen de kip die je kan aaien is nu broeds.. Ze zit op niks de hele dag in t leghok.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 13:19

Even weer topic wakker schudde,

Is het normaal dat kippen nu nog broeden? We gingen net eitjes pakken uit het hok, lekker voor bij de kerst brunch..waren het mini embryo's :=

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 13:34

Ja, want de kippen die wij houden als huisdier hebben totaal geen benul ervan dat het winter is. Ze broeden gewoon hele jaar door.
De baasjes moeten ervoor zorgen dat ze niet kunnen broeden of ze broedafs maken :).

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 13:53

We halen der ook altijd af, dat werkt ook bij onze kippen :j maar was ons nog niet opgevallen ze zat achter een hoekje verstopt. maar in de 6jaar dat we kippen hebben, zijn ze nog nooit gaan broeden in de winter :=
Zullen er maar is beter op gaan letten, geen kuikens in de winter hoor, brr veel te koud

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 22:00

heeft iemand nog interesse in een mooi wyandotte haantje.. een van onze kuikens van deze zomer blijkt een haan te zijn.. en zijn papa is niet zo lief voor hem.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 20:24

pff nee dank je. Ik heb nu al 5 hanen lopen. Heb er 3 bij gekregen als kuiken ;)

Heb nog 3 prachtige Cochinhanen in de aanbieding, 1 van vorig jaar en 2 van dit jaar en er mogen trouwens ook 2 hennen weg van dit jaar :)

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 13:30

Bij mij legt maar 1 van de 3 kippen een eitje elke dag... Je kan aan de veren zien dat de kip die wel legt een ander ras soort is. Kan t daar mee te maken hebben?

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 13:39

Je hebt geloof ik rassen die meer leggen dan anderen. Mijn cochin leggen momenteel helemaal niet.

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 20:12

Kan zijn dat ze niet leggen omdat de dagen korter zijn nu. Wij hebben dit jaar voor het eerst de lamp niet aan gedaan. En hebben heel af en toe een keer een verdwaald ei, maar ze zijn verder van de leg af.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 16:29

Tjonge, Vorig jaar kwam mijn schoonbroer met een hele mooie rode "kip" aanzetten. Die had hij bij de Aveve gekocht en die zat als enige nog heel zielig en alleen op een nieuwe baas te wachten.
Gen idee wat voor ras het is, maar het is een beetje een bol kipje, zoals een wyandotje, oranje-bruin van kleur. Is ook net iets groter als mijn witte wyandotje.

Hoor ik van het weekend mijn Marans haan kraaien en daar meteen achteraan een heel iel kraaitje. Ik draai me om en zie de rode "kip" dapper meekraaien.
IK WIST HET WEL! IK HEB VANAF HET BEGIN GEZEGD: DAT IS EEN HAAN.
Maar nee, iedereen zei dat ik me dat inbeeldde, dat het gewoon een kipje was. Dat het niks wilde zeggen dat ze (hij dus) een bollere staart had, dat de wyandotte toch ook een boller staartje had.
En nu zit ik dus met 2 hanen.
Zolang het goed gaat tussen die 2, mag ik er geen wegdoen van mijn dochter.
Hij heeft voor de rest ook nog geen hanengedrag naar de kippen toe. Misschien omdat dat komt omdat mijn grote Marans haan zijn gezag al doet gelden?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 18:27

Ha, nóg een kippentopic!

Ik heb kippen van www.redeenlegkip.nl
Verder witte zijdehoentjes ( nu nog 1 broeds hennetje en een prachtige haan)
En er lopen nu ook wyandotjes bij.

De dotjes en hoentjes zijn van de zomer van vorig jaar en zijn alle 3 begonnen met leggen in december.

Kun je slachten Isa? Want als je echt 2 kemphanen hebt.....

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 16:13

Hier leggen ze ook niet
Vent gaat nieuw kippenhok maken daar ben ik wel blij mee aangezien deze niet ideaal is om schoon te maken en te houden

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 21:19

Ligt heel erg aan het temperament. Ik heb nu dus 5 hanen lopen en ja 1is de baas. Maar ze slapen allemaal op dezelfde stok.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 22:20

Nou hier niet hoor. :D

Heb 1 haan en die duldt absoluut geen concurrentie. Als de kuikens volwassen worden en gaan kraaien, worden ze zonder pardon het hok uitgejaagd. Helaas vliegen ze me iets te makkelijk, heb al een keer een jonge haan over het dak van twee buren zien vliegen :o, dus dan worden ze toch echt geslacht.

Tot nu toe nog geen een jonge haan die gedoogd werd.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 12:06

Even een vraagje, één van mijn kipjes is niet lekker. Haar borst is helemaal opgezet en ze heeft haar nek/borst helemaal tegen zich ingtrokken. Alsof in rust zeg maar, maar dan continu.

Ze pikt wat graantjes en drinkt ook. Voor de rest is ze erg rustig.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 19:21

Een vriendin van mij gaat 3 kippen houden en ik vind kippen ook heel leuk dus ik lees mee!

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 17:40

Help! Mn zijdehoentjes hebben veerluis... Heb 404 gespoten en het hok gedaan.. wat kan ik nog meer doen? :n

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 13:48

Goed de veerluis is zo goed al weg.. goeie spray die 404 :j wel zitten er overal nog eitjes... Wat moet ik daarmee doen? Gaan die ook dood van die spray? Iemand ervaring?

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 20:35

Gisteren broedeieren geruild met een kennis. Zij heeft grote Wyandottes en ik heb Marans.
Aangezien hun een broedmachine hebben en ik een broedse kip, ben ik bij haar eieren gaan halen van hun Wyandottes en heb ik Marans eieren meegenomen voor hun, die ze dan in hun broedmachine legden.

Ben benieuwd, gisteren onder de kip gelegd, nu 3 weken wachten....

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 20:55

Isabonny schreef:
Gisteren broedeieren geruild met een kennis. Zij heeft grote Wyandottes en ik heb Marans.
Aangezien hun een broedmachine hebben en ik een broedse kip, ben ik bij haar eieren gaan halen van hun Wyandottes en heb ik Marans eieren meegenomen voor hun, die ze dan in hun broedmachine legden.

Ben benieuwd, gisteren onder de kip gelegd, nu 3 weken wachten....

Wat een leuk idee, ga zeker volgen. ;) al snap ik niet wat je met wyandottes nog met een broedmachine moet. :D
Ik laat ze hier niet meer broeden, anders heb ik overbevolking, maar had vorig jaar 10 vd 12 aan het broeden. -O-