Waarom vlees ? en geen brokken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kuggur

Re: Waarom vlees ? en geen brokken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 16:06

En Romana heeft gewonnen, gefeliciteerd.
Wat ben jij een slimme meid zeg, tegen dit soort superieure retoriek kan ik niet op.

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 16:11

Je laatste reactie toont net als jou voorgaande manier van reageren absolute zwakte in deze discussie.
Dit heeft niets met winnen of verliezen te maken, wel gebrek aan overtuigingskracht en sterke argumenten.

je bent sterk in de minderheid, en heb totaal geen enkel argument aan kunnen brengen die mensen aan het denken doet zetten, geen enkele.
Het dat je het wetenschappelijk bewijs nu niet kan aantonen is wel wat voorspelbaar hoor :D want dat is dr niet, net zo min dat er geen wetenschappelijk bewijs is dat vers vlees beter is.

Gelukkig doet bij velen het nuchter boeren verstand het hier nog prima! ;)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 16:18

Wel dan even serieus nog.
Je geeft aan mijn berichten niet te lezen want (quote) "ze interesseren je op één of andere manier niet".
Toch schijn je desondanks te weten dat mijn argumenten geen hout snijden, dat is vreemd.
Dat het je niet aan het denken zet is weer niet vreemd (desinteresse inhibeert hersenactiviteit).
Ik had die links nog wel een keer voor je gepost, maar je toon bevalt me niet. Mensen die interesse hebben in die info zullen weinig moeite hebben ze uit mijn posts te vinden.

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 16:24

Nee maar ik heb wel de reacties op jou gelezen, en deze bevestigden mijn gevoel dat ik weinig zou missen.
Behalve de wetenschappelijk link dat brok beter is dan vers. Maar die is ook niet geplaatst.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 16:25

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 16:30

xRomana schreef:
Nee maar ik heb wel de reacties op jou gelezen, en deze bevestigden mijn gevoel dat ik weinig zou missen.
Behalve de wetenschappelijk link dat brok beter is dan vers. Maar die is ook niet geplaatst.

ik denk dat als je serieus interesse zou hebben dat er ook wel mensen zullen zijn die je er aan willen helpen
en reacties op...lijkt me handiger dat je zelf leest waar die reacties over gaan... dan weet je tenminste waar het echt over ging...
Kuggur plaatst echt geen onzinnige posts, of je het er mee eens bent, of eens bent met de formulering is een ander verhaal

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 19:13

Ik kan mij niet voorstellen dat iemand van mening is dat een brok vol E nummers beter is als vers eten. Hondenbrok is ook iets van de afgelopen 50? jaar. Honden werden daarvoor ook gewoon heel oud.

Ach.. Ik heb geen wetenschappelijk bewijs nodig. Mijn honden doen het hier perfect op. Zoals ook veel honden het goed doen op brokken. Ik geloof ook wel dat honden profiteurs zijn, zich al snel aanpassen op voedsel.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 20:14

Sonja_vR schreef:
hier word lotgering sinds ik niet de standaard totaal versie geef heel goed gegeten
ik voer nu paard, totaal vis, totaal pens en lam/eend en hij eet de bak nu in 1 keer leeg ....
met de normale totaal versie was dit zelden het geval )en dan bedoel ik echt dat hij nu hij een jaar oud is en deze versies sinds 1 week krijgt en sinds dat moment pas echt goed eet

wij hebben een jaar lang lotgering gegeven, maar tis de laatste tijd zoo erg tegengevallen.
Vooral sinds de nieuwe verpakking, er staat niet meer op wat het is, dus het is raden welk soort voer het is.
Veel vocht, vet en pens.
Wij gaven alle soorten en smaakjes, maar de honden vielen af in plaats dat ze aankwamen, terwijl ze hetzelfde aantal gram kregen.
ook als je de worst gaat nawegen is het nooit gram.
Ook bleven ze honger houden, dus wij stappen over.

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 20:27

Waarop ga je overstappen Kani, als ik vragen mag?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 20:30

Ik ben ook wel benieuwd? Ik wilde namelijk weer gaan bestellen bij Lotgering...

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 20:32

Mijn honden krijgen ook lotgering maar ik merk geen verschil en een paar maanden geleden toen het nog niet zo goed verpakt werd.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 23:35

Ik kan me niet voorstellen dat honden liever brok eten dan vlees. In dat geval zou ik er zelfs mee kunnen leven dat ze een jaartje minder leven. Als ze daardoor meer plezier hebben in hun eten (wat ze tenslotte elke dag moeten doen), waarom niet?
Verder is een hond een carnivoor. Iets met 2% vlees strookt daar niet helemaal mee op de één of andere manier. Zoveel vlees krijg ik volgens mij bijna al binnen als vegetariër (stremsel, E nummers, eten waarvan mensen bij wie ik eet even vergeten dat er in rundvleesbouillon ook vlees zit :') )

NynckeL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 09:42

Meer plezier....
Dat vind ik een zeer rekbaar begrip.

Mijn hond eet alles en hapklare brokken, dat is lekker snel voor hem....ik weet niet of het hem plezier doet maar zeker voldoening. Wat dat betrefd zijn brokken de McDonalds voor de honden.

Mijn hond vind barf nog steeds niet altijd even geweldig en er zijn dingen die ik echt niet mee aan hoef te komen. Tis een lastige eter, itt brokken, die eet ie allemaal.
Maar hij was ruim 1,5 toen we starten, ( we hebben tussendoor een tijdelijk pup gehad, die was echt een geweldige barfer, die ogen waren een en al plezier.
Ik had eens een hertekop besteld, die heeft dagen in de tuin gelegen en daar is hij fanatiek mee bezig geweest. Zo ook met zalmkoppen, die trok ie op het hok en ging daar liggen eten. )

Als mijn hond niet zoveel gezondheidsproblemen had gehad, was ik nooit bij barf uitgekomen.
Maar de verbeteringen door barf maken dat hij het de rest van zijn leven zal krijgen.
( wel de eerste dagen, toen het nog nieuw en gemakkelijk was: glimmende ogen, fantastisch! )
Maar mijn volgende hond/honden van duitse dog tot chiwawa, krijgen allemaal vanaf dag 1 barf, zodat ze niet beter zullen weten.
Dan weet ik zeker dat ze er meer plezier aan zullen beleven.

Maar anders is het een kind vragen of die een gezonde maaltijd wil of McDonalds.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 10:07

Als je kind niet weet wat MacDonalds is zal hij misschien toch voor gezond gaan :D
Geef jij trouwens altijd een speeltje erbij als je brokken geeft? Dat elke week verandert? :=

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 10:09

Magrathea schreef:
Als je kind niet weet wat MacDonalds is zal hij misschien toch voor gezond gaan :D
Geef jij trouwens altijd een speeltje erbij als je brokken geeft? Dat elke week verandert? :=

:')

Onze hond was 2,5 toen we haar kregen en 3 toen ze kennismaakte met Barf. Maar die wil absoluut geen brokken eten hoor. Dus het ligt toch aan de hond.

NynckeL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 10:28

pffff....weer zo'n zeikerig topic......

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 10:34

? Wat bedoel je?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 11:45

Nyncel misschien moet je gewoon eerst is lezen voor je iets begint te roepen want dit is alles behalve een zeik topic!
Verder; idd een van mijn honden ook pas overgestapt op 3 jaar ging hartstikke goed en nooit een dag dat ie niet eet.
Verder betwijfel ik of een kind 7 dagen pw 2x per dag Mac Donalds na 14 jaar nogsteeds zo lekker vind ;)
En gezond hoeft niet vies te zijn hè. Honden zijn geboren vlees eters waarom zouden ze brok lekkerder vinden?
Die van mij eten de meeste brok met lange tanden

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 11:50

En ik bedoelde met: Dus het ligt toch aan de hond, dat sommige honden brokken lekkerder vinden/beter eten dan barf. Mijn hond at haar brokken niet, maar KVV en barf wel. Oude hond vond het heel lekker ruiken, maar het enige wat die deed was de voerbak uitlikken als Tessa het opgegeten had, want uit zichzelf begon hij er niet aan. Die at liever brokken en tafelresten

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 20:22

NynckeL schreef:
pffff....weer zo'n zeikerig topic......

:? Beetje humor mag ook wel. En als je de grap niet snapt: vraag het dan.

_maaike_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 21:43

NynckeL schreef:
kani_ejj schreef:
ik val ook even binnen..
ik geef op dit moment lotgering, maar de kwaliteit is behoorlijk achteruit gegaan...
kan iemand me helpen aan een kvv waarbij alles al door elkaar zit, dus vlees/bot en orgaan.
Dan ook graag een redelijke prijs, zie nu rond de 4 of 5 euro voorbij komen.

Wie oh wie kan mij helpen ??

Tammenga, alleen zie ik dat die behoorlijk in prijs omhoog is gegaan nu 3 euro nog iets per kilo.
Kivo, haalde ik altijd zelf, weet niet hoe duur die op verkooppunten is.

Maaike voor katten haal ik bij Versvoer in Zoelen mijn prooidieren en bv vette vismix, ze heeft ook verkooppunten her en der, neem eens contact met haar op.
Hamsters, kwartels, mixen, smuldier- haal ik in de supermarkt, konijn, verder heeft ze nog wat dingen maar die vind ik te prijzig dus daar kijk ik langs.

Dat is een interessante website!
Er staan veel betaalbare dingen bij en genoeg te variëren.
Eten jouw katten graag hele dieren?
Ik ga binnenkort bestellen, ze leveren thuis dmv koelwagen.

Maar eerst moeten we een opslag regelen :o
Hoe doen jullie dat? versvoer bewaren?
Wij hebben geen grote diepvries, helaas.
en in de kelder zit geen stopcontact :')

ben nu aan het zoeken naar een klein, tweedehands diepvriesje

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 22:49

Daar heb ik ook voor gekeken, viel mij best tegen. Er zijn wel goedkope vriezertjes, alleen zou ik kijken naar een vriezer met A-label (heb ik niet zelf bedacht hoor, daar attendeerde mijn vriend me op haha). Anders heb je een goedkopere vriezer, maar veel hoger verbruik ;-)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 01:00

En ook heel goed spul maike! Mijn bestelling van versvoer.nl komt morgen weer *\o/*

Ik heb een tafelmodel vriezer in de garage staan voor de honden

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 16:47

Ik heb een vrieskist in de schuur staan voor de honden... Voor dat doel aangeschaft ook.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 17:18

Hier ook een vrieskist speciaal voor het hondenvlees in de garage.