Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Evelli schreef:Je vissen zitten nu in iedergeval te klein. In 25 liter (wat je nu hebt) passen alleen de kleine rasbora soorten en garnalen/slakken.
Op 60 kan je iets meer soorten houdendat kan je allemaal goed uitzoeken op internet.
Hoe groot is je computerkast?
Evelli schreef:Een 60 cm bak past 54 liter in, dus dat is 54 liter + 10kg voor het glas en de inrichting (even ruimgerekend) dus totaal 65/70 kilo wat er op het kastje moet komen.
Weet niet precies wat voor kast het is natuurlijk (plaatje?) maar kunnen jullie hem verstevigen zodat het gewicht mooi verdeeld wordt?
Mochten jullie voor een grotere bak gaan, laat hem wel 3 weken indraaien zodat de natuur zijn werk goed kan doen qua bacterien
love_western schreef:Ik heb er nu 3. Maar vind 5 een mooier aantal in de vijer
Dimphyl schreef:trouwens nog een vraagje; een paar pagina's terug werd er een site (loaches . com?) geplaatst waar je je vissen soort kunt zoeken. ik heb Pangio Kuhlii's (volgens winkel) en toen ik ging kijken, zag ik eigenlijk meerdere soorten die die van mij zouden kunnen zijn; de aftekeningen op het lichaam verschillen per soort. ik heb nu dus verschillende (onder?)soorten zitten? en zou dit betekenen dat Kuhlii's dáarom zo moeilijk kweken? omdat je vaak gewoon verschillende soorten hebt? pf.. ik baal er best wel van want ik hoopte eigenlijk op jongen.. heb er nu 6 in totaal, waarvan er maar 2 van de zelfde soort zijn, de andere 4 zijn 4 verschillende soorten..(volgens die site dan..)