Bokkers met vissen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Century

Re: Bokkers met vissen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 10:58

Een schuimnest betekent niet per definitie eieren. Het mannetje maakt een schuimnest, en probeert daarna het vrouwtje daarin eieren te laten leggen, die hij dan weer bevrucht.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 11:45

Mijn kromme neon tetra is verdwenen, die is wel gaan hemelen en vervolgens opgegeten denk ik :=
Zit niets in het filter en de vis kan nog wel onder het zand liggen maar goed mijn slakken zitten ook veel in het zand dus die zal, vanwege het kleine formaat, niet meer worden gevonden.

bloempje08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 16:53

Hallo,

ik kom even binnen vallen met een vraag.

Sins kort hebben wij ook visjes we hebben nu een kleine bak met twee vissen er in kersenbuikjes ( volgends worden ze zo genoemd :o )

Nu vinden wij het zo leuk dat we eigenlijk wel een slag groter willen en dan ook nog een ander soort visjes er bij in. We willen dus eigenlijk nog een paartje maar welke kunnen goed bij deze visjes? en wat is leuk?

En dan nog een vraag waar hebben jullie ze op staan? Wij hebben de bak en dat is echt een kleintje eigenlijk volgends mij 30 a 35 lang 30 hoog op een houten computerkast staan. dus een slag groter wat wij graag willen is ongeveer van 60 maar kan die dan wel op deze kast staan?

En dan de laaste vraag :D deze visjes hebben dus gisteren kleintjes gekregen wat en hoe doen jullie dat? laten bij de ouders of moet je ze er zo snel mogelijk uit halen?

Ik heb totaal geen verstand van vissen we kregen deze vissen en 3 slakken kado. en kom er nu eigenlijk achter dat ik ze wel heel leuk vind. hopelijk kunnen jullie me helpen :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 16:56

Je vissen zitten nu in iedergeval te klein. In 25 liter (wat je nu hebt) passen alleen de kleine rasbora soorten en garnalen/slakken.

Op 60 kan je iets meer soorten houden :) dat kan je allemaal goed uitzoeken op internet.
Hoe groot is je computerkast?

bloempje08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 17:06

Evelli schreef:
Je vissen zitten nu in iedergeval te klein. In 25 liter (wat je nu hebt) passen alleen de kleine rasbora soorten en garnalen/slakken.

Op 60 kan je iets meer soorten houden :) dat kan je allemaal goed uitzoeken op internet.
Hoe groot is je computerkast?

bedankt voor reageren :D

ja wij vonden hem ook te klein voor ze. daarom willen we ook een grotere bak hebben.

de kast is iets van 103 x 67.

we zijn al druk aan het rondkijken maar het is best moeilijk als je er helemaal geen verstand van hebt. daarom vroeg ik voor tips :D doe het liever goed dan hopen dat ik het goed doe :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 17:08

Een 60 cm bak past 54 liter in, dus dat is 54 liter + 10kg voor het glas en de inrichting (even ruimgerekend) dus totaal 65/70 kilo wat er op het kastje moet komen.
Weet niet precies wat voor kast het is natuurlijk (plaatje?) maar kunnen jullie hem verstevigen zodat het gewicht mooi verdeeld wordt?

Mochten jullie voor een grotere bak gaan, laat hem wel 3 weken indraaien zodat de natuur zijn werk goed kan doen qua bacterien :)

bloempje08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 17:13

Evelli schreef:
Een 60 cm bak past 54 liter in, dus dat is 54 liter + 10kg voor het glas en de inrichting (even ruimgerekend) dus totaal 65/70 kilo wat er op het kastje moet komen.
Weet niet precies wat voor kast het is natuurlijk (plaatje?) maar kunnen jullie hem verstevigen zodat het gewicht mooi verdeeld wordt?

Mochten jullie voor een grotere bak gaan, laat hem wel 3 weken indraaien zodat de natuur zijn werk goed kan doen qua bacterien :)

de kast is van teakhout die krijg je niet zomaar van zn plek af :)

We gaan zeker voor een grotere bak daar willen we van het weekend voor gaan kijken.
bedankt voor de tip dat ze de eerste 3 weken er dus nog niet in kunnen. dan gaan we hem eerst drie weken laten indraaien en dan pas overzetten. dan zullen de kleintjes ook wel groter zijn

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 17:42

Kersenbuikjes zorgen voor hun jongen, als ik het goed heb. Maar dan heb je dus straks een boel over.
Als ik me goed herinner zijn kersenbuikjes wel erg territoriaal (naar andere chicliden), dus daar kan geen koppel bij. Sowieso zijn twee koppels in 60 liter niet zo'n goed idee. Je kan wel een school met (kleine) visjes erbij nemen.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 18:53

Verschillende koppels kersenbuiken is geen goed plan, erg territoriale vissen!!
De jongen worden volledig beschermd en opgevoed door beide ouders, dus kun he er gewoon bijlaten :j
Ik heb tot voorkort ook altijd een koppeltje gehad die regelmatig jongen kregen. Is brzettend leuk straks.
Wel bijvoeren met bv diepvries voer, de kleine vsjes hebben daar behoefte aan

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 19:31

Kan een koppeltje kersenbuiken in een gezelschapsbak?
Ik heb een bak van 120 cm, 260 liter, met 6 kardinaaltjes, 6 roodneuszalmpjes, 2 zwaarddragers, 2 guppen, 2 zoen vissen, en 4 maanvissen.
Kan daar nog een koppeltje kersenbuiken bij?

bloempje08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 20:25

dus we kunnen het beste hun alleen houden?

diepvriesvoer hadden we al opgehaald dat kwam ik idd tegen op het internet.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 08:27

weet je wat ik gedaan heb vandaag!!
een vijver gemaakt voor mijn schildpadden in het achterhuis. :o
ik dacht eerst die van mij verklaart mij voor gek, maar hij vind me hobby toch erg leuk want hij heeft geholpen. :D
het resultaat:
Afbeelding
Afbeelding

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 08:53

ohh waauw, die vijver is super leuk! en dat is gewoon binnenshuis? haha

ik ben stiekem aan het neuzen voor een 1.20L, vindt de 80 toch een beetje klein worden.. en wil er zo graag een gróte school parel danio's in, ipv. de 4 die ik er nu heb..

trouwens nog een vraagje; een paar pagina's terug werd er een site (loaches . com?) geplaatst waar je je vissen soort kunt zoeken. ik heb Pangio Kuhlii's (volgens winkel) en toen ik ging kijken, zag ik eigenlijk meerdere soorten die die van mij zouden kunnen zijn; de aftekeningen op het lichaam verschillen per soort. ik heb nu dus verschillende (onder?)soorten zitten? en zou dit betekenen dat Kuhlii's dáarom zo moeilijk kweken? omdat je vaak gewoon verschillende soorten hebt? pf.. ik baal er best wel van want ik hoopte eigenlijk op jongen.. heb er nu 6 in totaal, waarvan er maar 2 van de zelfde soort zijn, de andere 4 zijn 4 verschillende soorten..(volgens die site dan..)

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 09:00

Citaat:
ohh waauw, die vijver is super leuk! en dat is gewoon binnenshuis? haha

ja ik woon op een boerderij met een groot achterhuis, dus ruimte zat.

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 09:02

Wow wat een super gave vijver zeg!! Om de vijver heen heb je gewoon 'land' zegmaar?

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 09:33

jolmer20 schreef:
Wow wat een super gave vijver zeg!! Om de vijver heen heb je gewoon 'land' zegmaar?

ja ze kunnen eruit als ze willen.
hij is: 2.40 x 2.00 groot.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 11:22

Wow, wat een super gave schildpadden vijver! Wowow! :D echt prachtig :)

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 12:28

bloempje08 schreef:
dus we kunnen het beste hun alleen houden?

diepvriesvoer hadden we al opgehaald dat kwam ik idd tegen op het internet.

Als je een grotere bak haalt, kan je er ook wel (school)visjes bij doen hoor. Maar geen koppeltjes erbij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 12:55

Ik wil graag ook een binnenvijver voor in de winter. Maar geen ruimte in huis.
Of ik moet boven de berging (klein hokje) opruimen. Maar dat moet ik maar overleggen met mams :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 12:57

Mijn vriend en ik hebben afgesproken dat als wij een huis vinden, er ook schildpadden komen :) hij is ook om nu haha

(ik mag geen harige dieren hebben, dus schildpadden zijn dan wel ideaal haha)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:10

Ik heb er nu 3. Maar vind 5 een mooier aantal in de vijer :')

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:20

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:31

Wat schattig die kleintjes. Die van mij zijn nu rond de 10 cm.
En denk dat ik ze binnenkort maar weer uit de vijver moet vissen. Vraag me af hoe ik dat ga doen.

En 2 heb ik ook gekocht. En de laatste heb ik opgevangen( samen met een ander, maar die is overleden. Was nog erg klein en heel erg zwak) Dus de laatste 2 die erbij komen wil ik ook graag opvangen.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 15:45

Dimphyl schreef:
trouwens nog een vraagje; een paar pagina's terug werd er een site (loaches . com?) geplaatst waar je je vissen soort kunt zoeken. ik heb Pangio Kuhlii's (volgens winkel) en toen ik ging kijken, zag ik eigenlijk meerdere soorten die die van mij zouden kunnen zijn; de aftekeningen op het lichaam verschillen per soort. ik heb nu dus verschillende (onder?)soorten zitten? en zou dit betekenen dat Kuhlii's dáarom zo moeilijk kweken? omdat je vaak gewoon verschillende soorten hebt? pf.. ik baal er best wel van want ik hoopte eigenlijk op jongen.. heb er nu 6 in totaal, waarvan er maar 2 van de zelfde soort zijn, de andere 4 zijn 4 verschillende soorten..(volgens die site dan..)

was er niemand die hier een antwoord op weet?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 15:49