Tegenstanders vers vlees voeding

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 14:15

Hoeveel zijn jullie pm kwijt aan het vers voeren?

Zinzi_jewel

Re: Tegenstanders vers vlees voeding

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 14:28

Ik voor 2 middelgrote honden van 21 en 24 kg zo,n 35/40 euro . Eten ca 400 gram pd.
Heb voer van Lotgering nu

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 14:55

Ik heb 1 franse bulldog (15 kilo).. Zij krijgt 250 gram per dag. Is genoeg voor haar, want ze kan niet onwijs lange stukken lopen omdat ze dan last krijgt van haar ruggetje.

Ik wissel Smuldier af met Carnibest Light.. Carnibest is 3,50 per 1000gram (dus 0,87 cent per dag), Smuldier is nog goedkoper.. Maar als ik alleen Carnibest zou voeren kom je dus op zo'n 30 euro per maand uit.

Ik ben trouwens overgestapt op KVV door een discussie hier op bokt! Ik wilde graag weten hoe wij ons te dikke hondje konden laten afvallen. Inmiddels is er al een kilo af en vindt de dierenarts dat ze er prima uit ziet.. Ze is ook veel slanker in haar flanken en vindt het kvv echt heerlijk (in tegenstelling tot brokken, dat eet ze alleen als ze echt honger heeft)

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 14:57

gewoon af en toe een pens bij de slachter halen,en langzaam opvoeren,verder restjes van tafel donathin en pita brok.....afwisseling is het toverwoord.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 15:04

Bestaat Donathin nog?

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 15:09

Ik ben ook een voorstander ervan, ik heb 3 honden waarvan er 1 kvv krijgt en de andere 2 brokken.
het kleine hondje weegt 3.5 kilo en krijgt 150 gram per dag maar dit ga ik afbouwen naar de juiste % hij kreeg zoveel omdat hij moest bij komen.
mijn andere 2 honden heb ik op brokken omdat dit 2 grote honden zijn en brokken dan voor mij goedkoper is om te voeren dan kvv.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 15:14

ik reken dat soort dingen nooit precies uit,maar denk voor 6 grote honden zo'n 250 a 300 euro per maand aan kvv en vers vlees...

Nawamooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 15:19

Heb 2 grote rassen en 1 kleine ras. Ze krijgen van mij kvv en vlees van de slager.
Ze krijgen nu Natudog 16 kilo voor €50, heb rollen a een kg met rund, kip, kip/rund,eend, lam, pens en paard. Bestel gelijk 5 pakketten. Ben iets van €250 kwijt
Nu gaan de prijzen zo omhoog gegaan dat ik ze waarschijnlijk op Kivo gaan zetten.

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 15:20

Kimbers schreef:
Hoeveel zijn jullie pm kwijt aan het vers voeren?

Heb van alles hier rondlopen, maar voor de zwaarste hond ben ik 80 euro per maand kwijt,
brokken was ik 150-200 euro per maand kwijt!

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 15:28

kohtje schreef:
Bestaat Donathin nog?

ha ha..nee,maar er is nog wel vergelijkbaar spul van andere merken........ik blijf het gewoon donatin noemen.

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 15:32

Vraag tussendoor, op de hondenclub hiero , waren er ook van die mensen met herders en die alleen vers vlees voeren, en best veel ook, maar brandhoutmager die dieren! Hoe komt dat dan?

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 15:33

ik zit toch wel op zo'n 120 euro per maand. maar mijn hond kan niet tegen alle soorten kvv, waardoor ik alleen carnibest voer (en af en toe wat gewoon vers vlees)
en daarnaast heeft hij 1,5 kilo per dag nodig, wat vrij veel schijnt te zijn.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 15:38

AustriaTrick schreef:
Vraag tussendoor, op de hondenclub hiero , waren er ook van die mensen met herders en die alleen vers vlees voeren, en best veel ook, maar brandhoutmager die dieren! Hoe komt dat dan?

Ik sport ook met mijn herder en veel mensen vinden haar dun, terwijl ze gewoon slank en gespierd is. Ik weet niet hoe die herders eruit zien natuurlijk, maar ze horen een taille te hebben en ribben moet je kkunnen voelen, maar net niet zien.

Ik ben ongeveer 30 tot 40 euro kwijt, maar binnenkort wat minder, omdat ik de Vis gratis kan krijgen van bevriende visboer.

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-12 16:00

Het valt me toch wel op dat er genoeg honden zijn die niet tegen bepaalde soorten/merken kvv kunnen. Dus net zo als dat er zoektochten zijn naar de juiste brok voor de hond, zijn er dus ook zoektochten naar een vlees waar de hond het goed op doet.
Honden die dus problemen ervaren met een brok en die het op vlees goed doen, hadden het op een andere brok net zo goed kunnen doen.
Het zijn toch vleeseters? Dan zouden de honden het op willekeurige complete en uitgebalanceerde vleesmaaltijd toch goed moeten doen?

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 16:06

Estrada je zegt zelf al het zijn vleeseters, waarom geef je dan voer dat meer geschikt is voor een koe of een kip?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 16:13

en je laatste zin zeg je precies zoals het is... COMPLETE UITGEBALANCEERDE VLEESMAALTIJD daar doen ze het goed op.
in vers vlees zit genoeg verschil.. veel kvv s die mensen geven zijn helemaal niet compleet en moet je zelf bot of groentes toevoegen (zie bijv. de hele goedkope varianten wat ik zowiso al niet zou geven) ik heb 1x een pakje smuldier gegeven nou noooit meer wat een gore troep bah! het stinkt, ziet er vies en goedkoop uit en er staat ook op: AANVULLEND diervoeder, zelf groenten, rijst, brood? toevoegen... :S

het beste zou je nog kunnen barfen, dan weet je precies wat je geeft en heb je zelf alles in de hand. anders een kvv die heel open is over zijn produkt en waar je ook precies de samenstelling van weet.

laatst moest er een rontgen foto van mijn hond gemaakt worden, de DA zegt goh eet ze vers?... zag hij stukjes bot in de buik hahaha

ik kan een hele lijst opnoemen waarom ik vers beter vind als brok maar ja daar gaat het topic niet over ;)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 16:18

hier eten ze gerust smuldier hoor :j

de complete voedingen zijn gewoon compleet,de andere smuldier varianten zijn inderdaad incomplete voeders en mogen ze dus ook niet als compleet aanbieden

en vies..ach bakkie pens in stukjes en smuldier rood is gewoon een pondje gehadkt,vind het wel meevallen qwa viesheid...

daarnaast kijken ze hier nu niet bepaald hoe "lekker "iets eruit ziet,blijkbaar doet de neus bij mijn honden meer als de oogjes :D

overigens ingredienten smuldier:

Smuldier (onderstaande betreft de vleescompleet versie) rond de euro per 800 gram
*Verkrijgbaar in verpakkingen van 400- en 1000 gram
* Het bestaat uit ongeveer 70% rundvlees, de rest is zonnebloemolie, een premix en schapenvet.
*Percentage orgaan vlees is volgens de fabrikant rond de 13%
*Geen groenten
* Bevat een premix, er hoeven dus geen verschillende diersoorten te worden gegeven
* Gebruikt alleen rundvlees en een klein percentage lamsvet
* Geen echte botten maar calciumpreparaten
* Geen kleur-, geur- en smaakstoffen aan toegevoegd.
* Niet geschikt voor eliminatiediëten (je probeert immers meestal kip EN rund uit te sluiten)

is toch netjes,er wordt ook altijd geroepen dat smuldier alleen uit orgaan bestaat,nou dat valt dan ook allessinds mee... :)

Nicam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 16:26

Ik ben geen voorstander, maar ook geen tegenstander. Ik ben van mening dat iedereen moet doen wat hij/zij wil, maar....wel met verstand en niet zomaar meegaan in de trend of mode of wat dan ook. Zelf voer ik brok en reken maar dat ze hier gezond oud worden (net een Dalmaat moeten laten inslapen van ruim 15 jaar!!!!). Wel doe ik voor de lekkerte (raar woord) eens in de zoveel tijd...pens, barfmenu, carnibest of wat dan ook erbij en ja....vinden ze heerlijk. Hoeveel ik kwijt ben per maand....geen idee. Wel een hoop geld , maar ja....ik heb ook veel dieren die in eten moet geven :D en trouwens het boeit me ook niet echt. Gaat mij er om dat ze gezond, gelukkig zijn en blijven.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 16:29

Ik voer al zo'n 12 jaar Smuldier pens compleet, soms de vlees compleet. Ben zo'n 25,00 euro in de maand kwijt voor 1 grote hond en 1 kleine.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 16:31

ik vind vlees niet vies om te zien hoor ;) maar die bakjes van smuldier vind ik er gewoon niet gezond/natuurlijk uit zien sorry :) waar is de zonnebloemolie, premix en schapenvet goed voor? geen groenten dus altijd zelf groenten toevoegen, doet iedereen dat? uiteindelijk is dus in mijn ogen smuldier niet heel veel natuurlijker als goede brok.. er word ook veel aan toegevoegd en heeft geen natuurlijke calciumbron geen natuurlijke verschillende diersoorten etc.

maar wat ik eigenlijk wil weten in dit topic, waarom zouden mensen brok moeten voeren ipv vlees, waarom zou dat beter zijn?

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 16:34

Ze zeggen dat Smuldier altijd beter is dan welke brok dan ook, maar mijn keus is het ook niet. Je weet niet wat de kwaliteit spiervlees is, en dr zit onnatuurlijk calcium in. Ik geef ook groente, omdat dit een groet toegevoegde waarde heeft.
Ze halen hier nog meer vitamines, mineralen en sporen elementen uit.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 16:39

Estera schreef:
Het valt me toch wel op dat er genoeg honden zijn die niet tegen bepaalde soorten/merken kvv kunnen. Dus net zo als dat er zoektochten zijn naar de juiste brok voor de hond, zijn er dus ook zoektochten naar een vlees waar de hond het goed op doet.
Honden die dus problemen ervaren met een brok en die het op vlees goed doen, hadden het op een andere brok net zo goed kunnen doen.
Het zijn toch vleeseters? Dan zouden de honden het op willekeurige complete en uitgebalanceerde vleesmaaltijd toch goed moeten doen?

moet ik bij mijn hond wel even opmerken dat mijn hond parvo heeft gehad en dat het niet bekend is of het daar iets mee te maken heeft dat zijn maag/darmen niet alle soorten kvv accepteren.
nu kan hij wel tegen alle soorten gewoon vlees en bot, tot zover ik uitgeprobeerd heb. barf zou dus ook kunnen, maar dat vind ik persoonlijk teveel werk :o

dus ergens inderdaad wel apart dat hij niet tegen alle soorten kvv kan. smuldier is trouwens een van de soorten waar hij niet goed tegen kan. dat gaat een dag of 3/4 goed en dan gaat hij kotsen. dit gebeurde bij meerdere kvv merken.

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-12 17:02

essiesilly schreef:
maar wat ik eigenlijk wil weten in dit topic, waarom zouden mensen brok moeten voeren ipv vlees, waarom zou dat beter zijn?

Ik heb dit topic niet gestart om mensen over te halen brok te gaan voeren. Iedereen moet namelijk zelf weten wat er gevoerd wordt. Wel vind ik het een interessante discussie. De redenen dat IK brok voer zijn (ook na deze discussie):
- Complete, uitgebalanceerde maaltijd;
- Al mijn honden (probleemrassen) zijn opgegroeid zonder gewrichtspijnen, ED, HD, etc.;
- Gezonde, fitte, energieke honden;
- Glanzende, gezonde vachten;
- Geen tandsteen;
- Geen gekots of diarree;
- Geen stinkende of windende honden;
- Weinig ontlasting;
- Gemakkelijk te voeren;
- Gemakkelijk op te slaan;
- Ivm wisselende diensten gemakkelijk mee te nemen of aan een ander het voeren over te laten.

Als ik problemen zou hebben met een hond, zou ook ik van voer gaan veranderen en ik geloof idd dat barfen wel degelijk heel gezond is. Maar om alle bovenstaande redenen blijf ik voorlopig mijn brok voeren. Ze doen het er uitstekend op en het is me niet waard om te gaan kloten met verandering van voer.

Mensen mogen het hier niet mee eens zijn en alle argumenten kunnen weerleggen, maar voor mij is dit hoe het is. PUNT.

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-12 17:10

Oh, en blijkbaar mag het niet als reden gegeven worden, maar ik heb kort Carnibest gevoerd en ik vond het werkelijk waar te ranzig voor woorden, super onhandig, stinken en ik vergat het altijd uit de vriezer te halen :n

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 17:14

moet je eens smuldier voeren, dan ruikt carnibest opeens heerlijk :+

brok is ook een stuk handiger, dat zal ik zeker niet ontkennen.