Werkhonden & Training

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wilawander

Re: Werkhonden & Training

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 19:58

Heb met mijn Duitse herder al eens een evenement bewaakt met veel jeugd en bijbehorende problemen. Moet zeggen dat ik het erg leuk vond. Maar mijn oudere reu is er niet zo geschikt voor. Hij is snel vrij opgedraaid en scherp en staat dan de hele nacht onder stress en dat is bij dronken jeugd die zo op de honden aflopen niet zo handig. Misschien dat we volgend voorjaar nog een keer moeten. Neem dan mijn teef mee.

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 20:07

Maar waarom sta je daar met je hond? Dat snap ik niet want je mag niets met de hond. Stel nou dat de pleuris uitbreekt om het even kort te zeggeb, dan heb jij een probleem als je hond per ongeluk iemand bijt.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 20:20

Experimentele dubbelpost, sorry.
Laatst bijgewerkt door Kuggur op 02-11-12 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 20:34

Zo eindelijk een paar fotootjes plaatsen van een oefensessie met Gláma. De schapen zijn jaarlingen geboren mei 2011, ik heb ze de afgelopen zomer gebruikt voor training, terwijl de andere ooien met hun lammeren op het hoogland waren. Ze zijn inmiddels aardig "gedogd", maar niet té.
http://i1077.photobucket.com/albums/w47 ... ur/025.jpg
http://i1077.photobucket.com/albums/w47 ... ur/023.jpg
http://i1077.photobucket.com/albums/w47 ... ur/029.jpg
En het blijkt dat deze honden óók andere dieren kunnen drijven dan schapen, deze mink was door onze honden onder een pallet gejaagd, en met hulp van een goede buur het hoekje om geholpen (sorry we hebben óók kippen...):
http://i1077.photobucket.com/albums/w47 ... ur/009.jpg

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 23:29

Ik zag de vraag voorbij komen waarom met hond. Nou best simpel. Je taak als beveiliger is het voorkomen van, je staat er in principe preventief. Je moet voorkomen dat er ongenode mensen op een terrein komen, je moet voorkomen dat er spullen worden meegenomen. Je hond is je collega, alleen hij ruikt meer, hoort meer en is vele male scherper dan jij ooit zult zijn. Mijn hond weet veel eerder als er vreemden indringers zijn dan ik. Je hond is er ook je beschermer, mensen denken wel 3x na voor ze een terrein op komen waar honden zijn. Sta ik op een evenement bij de hekken ( waar je meestal geplaatst word ) dan is je taak om mensen zonder kaartje die erin willen te weren. Mijn honden kunnen drijven, mensen naar achter laten lopen, mensen bij me uit de buurt houden en dit alles zonder te bijten. Stel dat ik door een groep omsingeld word, mijn hond is mijn maatje, laat mij nooit alleen. Er zal niet snel iemand bij me in de buurt komen en zo kan ik toch weg uit een benarde positie. Mocht ik aangevallen worden mag mijn hond zonder commando, zonder nadenken ingrijpen. Noodweer, dan mag mijn hond mij zeker beschermen!

Politiehonden mogen in feite ook niet veel meer, tenzij ze toestemming hebben gekregen. Dikwijls krijgen wij van de politie toestemming om onze honden in de zetten als hun ook aanwezig zijn :)

Is het zo een beetje duidelijk?

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 23:30

Leuke foto's Kuggur!!!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 23:32

Wat een leuke fotos kruggur :j

Vandaag was mn pakwerker/kameraad die ook in de beveiliging werkt op bezoek en hij had me toch een leuke mechelaar reu bij zicht weer niet of die gaat blijven maar das een heel leuk dier. Zit nog veel werk in maar hij heeft heerlijk met mn staffie gespeeld had dat dier nog nooit gedan bij de eigenaar.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 08:54

Ha, daar zien we je hondje eindelijk ook een keer :)
Mooie foto's Kuggur, dat is ook wel het type hondje wat bij ons in de smaak valt!!
Leuke schapen ook...

Ik zal niet klagen als je vaker foto's post :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 09:28

Leuke foto's Kuggur!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 09:33

Kuggur schreef:
Zo eindelijk een paar fotootjes plaatsen van een oefensessie met Gláma. De schapen zijn jaarlingen geboren mei 2011, ik heb ze de afgelopen zomer gebruikt voor training, terwijl de andere ooien met hun lammeren op het hoogland waren. Ze zijn inmiddels aardig "gedogd", maar niet té.
http://i1077.photobucket.com/albums/w47 ... ur/025.jpg
http://i1077.photobucket.com/albums/w47 ... ur/023.jpg
http://i1077.photobucket.com/albums/w47 ... ur/029.jpg
En het blijkt dat deze honden óók andere dieren kunnen drijven dan schapen, deze mink was door onze honden onder een pallet gejaagd, en met hulp van een goede buur het hoekje om geholpen (sorry we hebben óók kippen...):
http://i1077.photobucket.com/albums/w47 ... ur/009.jpg

Zo mooi ;)

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 10:00

heel gaaf Kuggur!

@ Wienna, lijkt me wel echt leuk werk hoor! sowieso om op die manier met je dieren bezig te zijn lijkt me fantastisch!

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 11:47

Ja k snap hem, alleen dat van die politiehonden klopt niet. Politiehonden hoeven zich nauwelijks te beroepen op boodweer. Als het even kan word er gedreigd dat de hond word ingezet ( geweldsmiddel dus ) hierdoor kunnen mensen hun verzet al staken of toch de beslissing nemen om door te gaan en gebeten te worden, dan spreek je niet meer van noodweer. Dat is dus iets wat jullie niet kunnen, de hond doelbewust laten bijten aangezien het geweldsprotocool bij de politie ligt.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 11:51

Maar bij politiehonden wordt ook per keer bekeken of de hond goed ingezet is. Daar zijn ook hele protocollen voor.

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 12:12

Ik wilde net zeggen, een agent mag echt niet zijn hond zomaar inzetten hoor :n
Wij werken veel samen met de politie dus kan het weten uit de praktijk.

Ook wij dreigen met het inzetten van de hond als we een indringer zien of horen.

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 12:49

Natuurlijk word er peer keer bekeken of de hond goed is ingezet, maar dan nog hoeven hun zich niet altijd op noodweer te beroepen. Helemaal officieel het een geweldsrapportage, hetzelfde wat agenten moeten opmaken als zij hun wapen etc getrokken hebben.
K weet het zelf ook aangezien k er zelf bij zit ;) overigens niet als hondengeleider. De hondengeleiders bij ons werken nooit met honden van de beveiliging. En nu heb k het dan over de regio Utrecht, dus kan best in andere regio's ander zijn.

Maar dan kan je dus alleen dreigen bij een indringer zonder in te grijpen. Want doelbewust bijten mogen jullie niet. Stel dat de indringer jullie aanvalt, dan is het een ander verhaal als de hond bijt,dan praat je over noodweer.

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 16:35

Het zal geheel aan de situatie liggen wat er gebeurt. Zodra er een indringer is en ik houd hem aan hond of geen hond. Ik zet liever niet mijn hond in ook al zou het moeten, heb de gevolgen gezien en daar worden beide partijen niet beter op :n

Mijn ervaring van de politiehonden is dat ze meestal in de bus blijven zitten en "wij"het vuile werk mogen opknappen. Ook al eens gehad op een evenement dat politie toestemming gaf om de honden in te zetten. Dus ligt er geheel aan hoe de situatie zal zijn. Feit blijft wel dat de politie meer mag hoor, die hebben immers ook een wapen. Maar neemt niet weg dat ik me prima staande houd met mijn doggies :)

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 16:42

Ow maar dat geloof ik ook zker wel hoor ;) en k kan me ook wel voorstellen dat je je ook een stuk veiliger voelt met je hond erbij als je aan het werk bent. Alleen ben ik nog steeds van mening, en dat wil niet zeggen dat jij ook zo bent hoor ;), dat het bij veel beveiliging een btje stoer doenerij is terwijl ze eigenlijk dus niet veel mogen. Dat neemt niet weg dat ik wel blij ben dat er uberhaupt beveiliging is omdat ze voor ons, als politieagent zijnde, veel taken kunnen overnemen!

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 17:46

Stoertjes heb je overal, bij ons, maar ook zeker bij de politie :j

Maar ik ben van mening dat beveiliging toch echt vaker het vuile werk moet doen wat eigenlijk en niet onze taak is en beter had kunnen voorkomen. Maar zeg ook niet dat jij zo bent, maar ik merk in de praktijk vaak rare dingen op :)

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 19:17

Politiewereld is absoluut een machocultuur. Kan je een voorbeeld noemen van dat vuile werk dan want daar ben k wel benieuwd naar? Tjah, in de praktijk weet iedereen het altijd even beter en hebben wij ook wel zo onze meningen over de beveiliging ;) maar dan gaan we wel heel off topic haha!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 12:09

Het gaat nu wel erg ver van werkhonden en training af heb ik het idee :D

Morgen hebben we weer training hopelijk kunnen we wat filmen van het werk :j

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 12:13

dit weekend niet getraind, woensdag gaan we weer :)

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 12:16

Een hondengeleider maakt een keuze of hij/zij zijn/haar hond inzet of niet. het inzetten van hond moet wel met een zeer goede reden gebeuren, dus hangt ook van het vergrijp af.

Een beveiliger mag zijn/haar hond niet inzetten. Mits noodweer!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 12:40

Sassy schreef:
BTW: Kuggur, ik heb weer eens heel erg geluk, ik mag dit weekeinde 2 dagen clinic meedoen van Derek S.
Joehoe....hopen we weer veel te leren, die man schijnt geniaal te zijn in het shedden.
Is geloof ik de enige clinic die hij dit jaar in Nederland geeft.
Denk dat ik daar maar eens op ga aanvallen dan, want shedden trekt bij ons nog op niks, de ene keer lukt het op wedstrijd, en de andere keer niet, zijn we nog niet consistent genoeg in.
Wordt tijd dat ik daar een gedegen techniek op leer...daar laat ik te veel punten op liggen.

Hoi Sassy, heb je deze clinic achter de rug(zo ja, bofkont...)?
Geef ons dan eens een update over hoe het was.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 20:34

@Kuggur, ja was geweldig, ik vind mezelf ook een bofkont *\o/*

Training shedden mit Mika:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kort onderonsje over wie er nu "in charge" is:
Afbeelding

Afbeelding

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 20:40

En training puur op kontrolle met een andere hond die ik mee had, Ted:

Eerst samen met Derek:
Afbeelding

Afbeelding

Meer afstand houden tussen hond en schapen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Niet mijn meest charmante outfit, maar ik had het verschrikkelijk koud, en ipv 2 broeken, truien en jassen aan te trekken doe ik dan liever mijn wind- en waterdichte overall aan...kort van te voren was het nog aan het hagelen en stortregenen :+
Ted is btw de nestbroer van Mika, grappig hoe verschillend van uiterlijk en werken die zijn ;)