Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Paperboy schreef:Nimfee schreef:Mijn hond vindt paarden eng, heeft niks met vreemden en wilt daar ook geen aandacht van. Andere honden zijn vaak te druk dus ik moet ook nog eens opletten of ze mijn hond wel netjes met rust laten. En dan nog ben je bezig met je paarden, niet met je hond. Ik ga liever, mijn hond ook trouwens, een stuk wandelen in het bos samen met mijn hond.
Maar ik zeg toch niet dat ik verder niets doe met mijn honden!! Ik ga naar de hondenschool, nu nog gehoorzaamheid en straks wil ik behendigheid gaan doen. Ik wandel elke dag eerst met de honden voor ik naar de paarden ga, ben bewust halve dagen gaan werken voor de honden. En elk weekend rijden we naar de Veluwe om te wandelen..... Het uitje naar de stal is een dagelijks extraatje..... dus vertel mij niet dat ik met mijn paarden bezig ben en niet met mijn honden!!!!! Ik denk dat mijn honden meer afwisseling hebben in hun leven dan menig andere hond... Bovendien hebben ze nog nooit iemand gebeten of de behoefte gehad, waarschijnlijk ook omdat ze elke dag meer dan genoeg aandacht en beweging krijgen.... Erg kort door bocht om te zeggen dat ik alleen met mijn paarden bezig ben en niet met mijn honden.
Misschien iets minder snel zomaar conclusies trekken Nimfee!! \
Een tip! Als je je hond vertrouwd en vertrouwen geeft dan kunnen ze aan alles wennen, juist als je ze aan de lijn houdt uit angst dan er wat kan gebeuren doe je ze enorm tekort. Door ze vertrouwen te geven worden ze sterk en zelfverzekerd.
. 
Paperboy schreef:Tsja dat is dus echt niet waar. Zodra ik mijn paard uit de weide haal zitten mijn honden in de auto. Ik ga eerst met ze wandelen en dan gaan zij in de auto slapen en ga ik wat met mijn paard doen (wat hooguit een uurtje is want ze staan lekker op de weide). Op warme dagen zoals vandaag ga ik eerst naar het water met honden en blijven de hondjes thuis....
Knap dat je denkt mij te kennen dat mijn paarden op de eerste plaats komen, honden en paarden zijn een super combinatie. Al mijn dieren krijgen hun eigen tijd. Mijn honden zijn op mijn 4 uurtjes werken na altijd bij mij, ze slapen bij me op bed, liggen op de bank en reizen mee in de auto. Vakanties allwen met de honden... dus wie ben jij om te oordelen dat zij op de tweede plaats komen....
En ja een hond die uit voorzorg altijd aan de lijn zit komt zeker te kort.... Een dier kan pas 100% vertrouwen in jou hebben als jij 100% vertrouwen in hen hebt. Ik heb al 20 jaar honden (rottweiler en Ridgebacks) en gefokt, nooit hebben mijn honden iets of iemand gebeten....... en dat allemaal zonder CM.
Oordeel niet over mij als je geen idee hebt wie ik ben.....
en gaat ze niet constant mee naar de pony's (die overigens ook niet van mij zijn hoor, maar van mijn zusjes). Paperboy schreef:Tsja dat is dus echt niet waar. Zodra ik mijn paard uit de weide haal zitten mijn honden in de auto. Ik ga eerst met ze wandelen en dan gaan zij in de auto slapen en ga ik wat met mijn paard doen (wat hooguit een uurtje is want ze staan lekker op de weide). Op warme dagen zoals vandaag ga ik eerst naar het water met honden en blijven de hondjes thuis....
Knap dat je denkt mij te kennen dat mijn paarden op de eerste plaats komen, honden en paarden zijn een super combinatie. Al mijn dieren krijgen hun eigen tijd. Mijn honden zijn op mijn 4 uurtjes werken na altijd bij mij, ze slapen bij me op bed, liggen op de bank en reizen mee in de auto. Vakanties allwen met de honden... dus wie ben jij om te oordelen dat zij op de tweede plaats komen....
En ja een hond die uit voorzorg altijd aan de lijn zit komt zeker te kort.... Een dier kan pas 100% vertrouwen in jou hebben als jij 100% vertrouwen in hen hebt. Ik heb al 20 jaar honden (rottweiler en Ridgebacks) en gefokt, nooit hebben mijn honden iets of iemand gebeten....... en dat allemaal zonder CM.
Oordeel niet over mij als je geen idee hebt wie ik ben.....
. 
". 
Cer schreef:Nope, niet ontopic
Shadow0 schreef:Paperboy schreef:Nee ben je mal.........dan moet je sommige filmpjes nog maar eens goed bekijken. De laatste die ik zag was een JR van amper 8 kilo met een enorme prikband.
Er zijn filmpjes waar een prikband gebruikt wordt (niet veel trouwens, en in de latere afleveringen volgens mij vrijwel niet meer.) Maar dat is nog iets anders dan constateren dat Cesar er 'gewoon' een prikband omheen gooit. Er zijn namelijk ook een heleboel filmpjes waarin dat niet gebeurtIn de drie filmpjes die ik ken die echt specifiek met paarden zijn volgens mij zelfs helemaal niet.

Daar zijn er best nog wel een hoop van denk ik.. Zoolgangster schreef:Over dat Ceasar een prikband zou gebruiken: ik heb die aflevering ook gezien. Die prikband hadden de eigenaren erom gehangen, niet Ceasar en Ceasar liet die hond er op dat moment wel mee lopen. Waarschijnlijk omdat het voor die hond toch niets uitmaakte. Met het losse lijntje waar Ceasar die hond aan had merkte die hond ook niets van de prikband. Kortom: prikband had voor Ceasar geen enkele toegevoegde waarde.
Het zou voor de populairiteit bij hondje-huggers inderdaad handig zijn als hij dat steeds opnieuw uitlegt, dat wel.
Er is ook een aflevering waarin Ceasar uitlegt dat de hond in die aflevering verkeerd reageert op een prikband en hij dus aanraadt dat ding niet te gebruiken.

Just_Natural schreef:Hallo,
Ik kom even dit topic binnen gevallen met een vraag.
IK ben zeer geïnteresseerd in Cesar Millan en zijn methode
nou ben ik op zoek naar de dvd serie mastering leadership.
Maar helaas is hij niet meer te bestellen op internet.
Ik heb al een oproep op de bokt markt gezet maar ook zonder resultaat.
Heeft iemand van jullie deze serie toevallig of weet iemand hoe ik hier nog aan kan komen ??
Groetjes
geerke schreef:niet iedereen in dit topic is toch anti?
Nou,nou....Just-Natural wil gewoon de DVD hebben....vraagt er niet om om gehersenspoelt te worden.
Wat is dat toch dat niemand respect heeft voor andermans mening?