Achtergelaten Cane Corso gevonden, Update p25: baas gevonden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 21:18

Agossie schreef:
Ik denk dat het heel verstandig is dat ze de vorige eigenaar niet bekend maken. De hond is gevonden en wordt goed verzorgd. Dat is nu het belangrijkste voor de hond.

Nou, ik vind toch dat die eigenaar flink aangepakt moet worden. Verbod op het houden van honden en een hele zware boete (liever nog gevangenis) zou wel op z'n plaats zijn.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 00:04

Langcara schreef:
Agossie schreef:
Ik denk dat het heel verstandig is dat ze de vorige eigenaar niet bekend maken. De hond is gevonden en wordt goed verzorgd. Dat is nu het belangrijkste voor de hond.

Nou, ik vind toch dat die eigenaar flink aangepakt moet worden. Verbod op het houden van honden en een hele zware boete (liever nog gevangenis) zou wel op z'n plaats zijn.

Prima, maar houd hem/haar wel onbekend bij de media, want anders wordt er weer eigen rechter gespeeld door sommige mensen... ben ik bang.

abukir

Re: Achtergelaten Cane Corso gevonden, Update p16: gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 03:42

Dat de hond is opgevangen is zeker het allerbelangrijkst! Wel vind ik dat als de dader gevonden zou kunnen worden die toch echt bestraft moet worden. Maar was wel erg benieuwd hoe ze aan de naam Nero komen. Ik heb hier in het dorp mn researce erop losgelaten maar de Nero die hun kennen( cane corso x boxer) is volgens veel mensen een reu. Geen idee of we hier verder meer te wten over gaan komen? Ik hou mn oren iig open zodra ik iets zeker weet geef ik het zowieso aan de dierenbescherming door als hun er nog niet achtergekomen zijn?

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 04:47

Een kennis van ons heeft/had een teef die Nero heette... zou bijna denken dat het deze hond is :\ Maar ik weet niet meer precies hoe die hond eruitzag... wel een grote donkere.
Ga het morgen eens aan mijn zus vragen, die heeft de hond veel vaker gezien dan mij.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 09:01

Mooi en erg fijn dat de hond gevangen is!

En op de foto te zien, is ze helemaal niet zo schuw.

Voor haar moet er wel een plekje te vinden zijn :)

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-12 09:50

abukir schreef:
Dat de hond is opgevangen is zeker het allerbelangrijkst! Wel vind ik dat als de dader gevonden zou kunnen worden die toch echt bestraft moet worden. Maar was wel erg benieuwd hoe ze aan de naam Nero komen. Ik heb hier in het dorp mn researce erop losgelaten maar de Nero die hun kennen( cane corso x boxer) is volgens veel mensen een reu. Geen idee of we hier verder meer te wten over gaan komen? Ik hou mn oren iig open zodra ik iets zeker weet geef ik het zowieso aan de dierenbescherming door als hun er nog niet achtergekomen zijn?

De dierenpolitie is hier al mee bezig.
De oude eigenaar opsporen is geen taak voor de DB, die redden alleen de beestje.
Er word dus aangewerkt.

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 11:41

Agossie schreef:
Prima, maar houd hem/haar wel onbekend bij de media, want anders wordt er weer eigen rechter gespeeld door sommige mensen... ben ik bang.

mwah ik ben ook wel voor,oog om oog en tand om tand hoor,zou persoon in kwestie met alle liefde tijdje aan boompie vastbinden,weet die ook eens hoe t voelt -:(- en dan niet in Rockanje natuurlijk daar zijn te veel redders O:)

Maar wat ben ik blij dat hij/zij met deze kou lekker warm zit :j

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 11:54

Verschrikkelijk, die bokt-hetzes :n

Als je niet precies weet wat er aan de hand is, kan je er eigenlijk weinig over zeggen..

ProudOfPride

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 12:01

Uhhm, keur jij het goed dan dat iemand zijn hond ergens achter laat met de wetenschap dat die mogelijk verhongerd....

Hoe wanhopig je ook bent, je mag nooit je dier daar de dupe van laten zijn! Je hebt de zorg op je genomen voor een levend wezen en daar hoor je ook je verantwoordelijkheid voor te nemen. Wij kunnen ons eten zelf pakken, een dier is afhankelijk van ons!

Dus nee, al was zijn/haar situatie nog zo hopeloos... Het praat niet goed wat diegene met zijn hond heeft gedaan. Van mij mogen ze diegene ook wel een tijdje aan een boom binden...

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 12:07

Cer schreef:
Verschrikkelijk, die bokt-hetzes :n

Als je niet precies weet wat er aan de hand is, kan je er eigenlijk weinig over zeggen..

Ja vreselijk dat er mensen zijn die blij zijn dat de hond gevangen is en graag zien dat de eigenaar gestraft wordt, echt vreselijk.

De onderste zin die je geschreven hebt slaat mogelijk op jezelf?

Wat mij betreft mogen ze alle kosten die zijn gemaakt voor deze reddingsactie verhalen op de eigenaar, dat gaat dan wel een paar rooitjes kosten schat ik zo. ;)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 12:15

NEE... ik zeg alleen dat als je niet precies weet wat er gebeurd is, kan je niet iemand aan de schandpaal nagelen..

Ik heb op bokt wel al vaker verhalen gelezen van hear-say die een heel eigen leven gaan leiden en uiteindelijk niet helemaal blijken te kloppen. En inderdaad, ik weet er niet veel meer van dan dat ik hier gelezen heb dat die hond aan een boom is gevonden, verwaarloosd, al maanden rondloopt en doodvriest (om en nabij). Dus nee, ik kan er niet genoeg over zeggen om daar gelijk iemand over te veroordelen.

Maar gelukkig kunnen een heleboel mensen hier dat wel. :j

Wat niet wegneemt dat je verantwoordelijkheid hoort te nemen voor je dieren, dat staat voorop

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 12:21

Cer schreef:
Maar gelukkig kunnen een heleboel mensen hier dat wel. :j

Vooral de bokkers die actief de DB hebben geholpen met de reddingsactie dus ja dat klopt, sommige mensen kunen dat inderdaad wel! Misschien had je alle pagina's even door moeten spitten.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 13:38

Ik ben het wel met Cer eens. Ik vind het niet kunnen wat er gebeurt is, maar sommige opmerkingen gaan echt te ver. Laat de persoon lekker anoniem blijven, straffen door de instanties die er toe bevoegd zijn en ga de kosten verhalen op de eigenaar.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 14:50

Agossie schreef:

Och, er zijn ergere dingen. Via het zogenaamde rechtssysteem krijg je ook te vaak niet gerechtigheid.

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 17:24

gr_roos schreef:
Ik ben het wel met Cer eens. Ik vind het niet kunnen wat er gebeurt is, maar sommige opmerkingen gaan echt te ver. Laat de persoon lekker anoniem blijven, straffen door de instanties die er toe bevoegd zijn en ga de kosten verhalen op de eigenaar.

Welke opmerking?
Die persoon tijdje aan boom binden vind ik persoonlijk nog heel mild hoor.
En alle kosten verhalen vind ik niet meer dan logisch als vastgesteld is wie het dier vastgebonden heeft.Was naar t asiel brengen goedkoper rondje iig....

En er is geen enkel excuus om een dier die afhankelijk is van de mens op deze manier achter te laten!!!!!

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 17:59

Precies. Al die uitvluchten zijn waardeloos. Die zijn ook niet van toepassing als het om een mensenleven gaat, dus ik snap niet waarom dat wel opgaat voor een dierenleven.

onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 20:17

Hoe gaat het nu met de hond eigenlijk ? lijkt me voor nu meer van belang.

Redneck1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 21:50

Langcara schreef:
Agossie schreef:

Och, er zijn ergere dingen. Via het zogenaamde rechtssysteem krijg je ook te vaak niet gerechtigheid.

doemijmaarevenalleenmetdevorigeeigenaarineenkamertje ,want ons rechtssysteem slaat toch nergens op :(

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 21:58

Redneck,...en we nemen een broodmes,...... :')

@Onne,..Tuurlijk is het het allerbelangrijkste hoe het met de hond is,maar nu staat deze toevallig in the picture en is gelukkig gered,maar er zullen er nog een hoop volgen vrees ik....
Feit blijft dat de straffen dus niet hoog genoeg zijn hier in NL om deze misstanden te voorkomen of te minderen....en de personen die de misdaad begaan worden ivm privacy beschermd,..KUL!!!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 04:31

Bassenqua schreef:
Vooral de bokkers die actief de DB hebben geholpen met de reddingsactie dus ja dat klopt, sommige mensen kunen dat inderdaad wel! Misschien had je alle pagina's even door moeten spitten.
.

Ik zie daar een hoop 'waarschijnlijk' en 'vermoedelijk' tussenstaan. En op een vermoeden mag je hier niemand veroordelen.

Ook worden in eerste instantie de hulpinstanties verguisd, en die hebben het dier uiteindelijk wel gevangen. Wat moeten die mensen wel niet denken als ze lezen over zichzelf dat ze waardeloos zijn :?

Is ze al geplaatst eigenlijk?

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-12 10:10

@ Cer, de hond moet eerst een paar weekjes aansterken voordat ze geplaatst kan worden.

En ze moet eerst 2 weken ter beschikking blijven voor de vorige eigenaar. Word ze binnen die 2 weken niet opgeeist dan kan ze herplaatst worden als ze voldoende is aangesterkt.

Overigens wil ik je er op attenderen dat de instanties welke de hond hebben gevangen in geen geval vergruisd zijn, maar direct vanaf het eerste contact positief belicht zijn, daar zij de enige instantie waren welke gehoor gaven aan deze noodkreet en ook daadwerkelijk in actie kwamen.
Dat er helaas ook van die vervelende mensen in het topic kommen rellen met kreten als DB weet niet waar ze mee bezig is, afschieten dat beest enz. blijf je altijd houden op een openbaar forum. Maar dat neemt niet weg dat de mensen welke dicht betrokken waren bij de gehele situatie meer dan trots zijn op de DB en hun medewerkers en dat is ook terug te lezen in dit topic.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 10:15

Dat is precies wat ik bedoel kaspar, een aantal mensen hier in dit topic. Die kreten staan wel op internet en zijn voor altijd te lezen. Dat is voor vrijwilligers zeker niet leuk :n

Mag ze overigens mee met de oude eigenaar als die haar claimt?

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 10:25

Kaspar schreef:
Maar dat neemt niet weg dat de mensen welke dicht betrokken waren bij de gehele situatie meer dan trots zijn op de DB en hun medewerkers en dat is ook terug te lezen in dit topic.

En dat mogen ze ook! Zonder deze mensen was het niet gelukt. _/-\o_

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-12 10:27

Ik denk dat die vrijwilligers daar heel goed doorheen kunnen kijken. Er lopen altijd van die zeikerds rond die hoog van de toren blazen van achter hun pc met verder zelf niets ondernemen. Zulke mensen zijn alleen maar een lachertje. Je ziet ze ook overigens niet meer reageren nu de hond gevangen is.

Wettelijk gezien moeten ze haar meegeven met de oude eigenaar als deze de hond claimt, mits hij de gemaakte kosten voldoet.

abukir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 10:38

Ik heb gewoon respect voor de dierenbescherming het gaat hier voornamelijk om vrijwilligers die hart voor dieren hebben en die alles doen wat in hun kunnen liggen. Het heeft misschien een paar dagen geduurd , maar het dier is wel met rust en respect gevangen. En van de zijlijn is het altijd ,makkelijk om te schreeuwen. Ik vind gewoon dat ze een dikke pluim verdienen met het doorzettingsvermogen van hun. En daarom hoop ik ook voor hun en voor het diertje natuurlijk dat hij weer een warm mandje krijgt en de vertrouwen in de mens een beetje terug kan vinden. @ Kaspar Ik weet niet of jij een beetje op de hoogte wordt gehouden over de vorderingen, maar het lijkt me erg leuk om te weten hoe het dit beestje verder vergaat. Ben toch wel begaan met dr nadat ik die paniek in dr oogjes heb gezien toen ik haar door de duinen zag rennen.