Die @#&kat moet wég!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

swoeky

Re: Die @#&kat moet wég!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 15:30

haar vriend wil niet van de kat af ;)

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 17:19

Dat is waar maar ze kan op zijn minst even reageren op zo'n aanbod vind ik want zij wil er wel van af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 21:44

Teee eeeees?!?!?
Er is een huis voor m aangeboden, dan krijgt ie een goe huisje!

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 21:49

TS is niet meer online geweest en de vriend van TS wil de kat niet kwijt.
TS, ik hoop van harte dat jullie nu bezig zijn met het zoeken naar een goede oplossing voor jullie kat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 22:15

Je kunt toch ook 'toon offline'. Aanklikken? :)

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 22:18

Klopt, maar dan staat er een streepje in plaats van een datum bij Laats bezocht. En dat is niet het geval, TS is dus niet meer online geweest.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 07:51

streepje kan ook dat ze zich constant offline aanmelden.
Dat weet ik toevallig.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 07:53

Daks schreef:
Dat weet ik toevallig.

Dat staat er toch ook :)

Jenny_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 07:55

Weet niet of deze al genoemd is: prednison (voor de kat)

Ik had ook zo'n poes die alles onder zeikte. Om de zoveel tijd naar de dierenarts, maar niets aan de hand. Op een gegeven ogenblik hadden we een invaller en deze raadde aan prednison te proberen.
Helaas kan ik je niet vertellen of het werkte, kat is aangereden voor we ermee begonnen.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 07:59

_Dune_ schreef:
Daks schreef:
Dat weet ik toevallig.

Dat staat er toch ook :)

uhm het is vroeg :o

RosaNur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 08:00

Die kat zal wel ergens last van hebben, stress van het vele verhuizen te noemen en of nierstenen, blaasstenen enz

Zou er toch maar eens mee naar de dierenarts gaan ipv dat beestje er de schuld van te geven, is waarschijnlijk iets waar zij niets aan kan doen maar alleen d'r baasjes

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 08:49

Jenny_B schreef:
Weet niet of deze al genoemd is: prednison (voor de kat)

Ik had ook zo'n poes die alles onder zeikte. Om de zoveel tijd naar de dierenarts, maar niets aan de hand. Op een gegeven ogenblik hadden we een invaller en deze raadde aan prednison te proberen.
Helaas kan ik je niet vertellen of het werkte, kat is aangereden voor we ermee begonnen.

Dat lijkt me geen goed plan. Prednison is grote troep. Mijn kat heeft het nu gekregen voor chronische tandvleesontsteking, maar dan nog wilde de DA er liever niet aan. Prednison in een immuun onderdrukker, dus naast de nare bijwerkingen (o.a. grotere kans op diabetes), wordt je kat vatbaarder voor van alles, omdat z'n immuunsysteem plat ligt. Daarnaast is juist een bijwerking van Prednison dat ze meer gaan plassen.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 09:30

Guttegut, moet TS nou ook al verantwoording gaan afleggen waarom ze niet meer reageert? Ik geef haar groot gelijk, gezien de tendens van de reacties... :roll:

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 09:50

anneliesdj schreef:
Voor zover ik begrepen heb kiest ze 't liefst de lekker zachte plekjes uit.
En als ik het verhaal van TS hierboven lees heeft de kat het nog niet zo slecht hoor.
Tuurlijk is verhuizen niet leuk en een hond erbij zal ook even wennen zijn maar er zijn genoeg katten die dat ook gewoon 'overleven' en ts geeft zelf aan dat de poes niet bang meer is voor de hond maar juist brutaal in zijn richting.
Ik snap niet dat hier meteen wordt geroepen dat ts zo slecht is terwijl ze dit al 1,5 jaar lang moet aanzien, lijkt me toch dat je dan al aardig wat uithoudingsvermogen hebt??
Jullie moesten zelf maar eens een kat in huis hebben die het OVERAL doet, 2x kun je dat nog schoonschrobben maar op de lange duur stinkt ALLES en iedereen die binnenkomt maakt er een opmerking over, dat is niet leuk hoor.

Zo is het maar net.
Ik kan best leven met een ongelukje, dat doet me niks. Simba bv gaf in het begin ontzettend vaak over -dat bleek aan zijn eten te liggen-, en daar ben ik NOOIT kwaad om geworden. En wanneer Nala als kleintje in huis deed, vond ik dat natuurlijk niet leuk, maar werd ik ook niet boos.

Maar als je anderhalf jaar later nog geen stap verder staat, wordt je die kat echt beu. Ik sta op smallband, dus ben ik een paar dagen niet wezen kijken/schrijven, maar er zijn ondertussen wel een paar dingen veranderd hier.

Eerst en vooral zijn we nog maar eens ander kattenzand gaan halen. Bio-spul, en.. dat lijkt te helpen! Ik heb nu al 3 dagen geen plasje gevonden..
Ook heb ik EINDELIJK de aanvraag voor mijn opleiding verstuurd, dierenzorg. Eén van de hoofdstukken gaat, je raadt het al, over katten. Dus hopelijk steek ik er wat van op.
En ik ben in de dierenwinkel een kattentest gaan halen: een hele vragenlijst voor kat én baas, die je moet afgaan. De lijst somt een aantal dingen op die katten zouden moeten hebben in huis: een, krabpaal voor de nagels, plekjes hogerop, speeltjes, da's allemaal in orde hier. Maar nu las ik, dat ik het drinken en eten beter kan scheiden van elkaar? En het baasjesgedeeltje gaat over wat ik van mijn kat moet snappen; ivm plassen in huis (dat ze dat doet op plekken waar ze zich veilig voelt, en dat ze door daar te plassen wéét dat dat een veilig plekje is).

Ik heb ook nog eens met m'n vriend gepraat. We zijn tot de overeenkomt gekomen dat we het nog 1 maand gaan aanzien: houdt ze het droog, blijft ze gewoon. Blijft ze in huis doen, zoeken we een ander baasje voor haar.

Want ja: na anderhalf jaar ben ik het écht beu.

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 10:17

TS: goed dat je met je vriend hebt gesproken! Lijkt me een faire oplossing zo.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 14:39

TS, fijn dat het al een paar dagen beter gaat! Hopelijk blijft het nu zo :) Ik denk dat jullie er op deze manier goed aan doen. Veel succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 15:09

Fijn TS, dat het beter gaat :)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 15:24

De kat leest misschien mee op bokt :D .

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 15:34

Ik heb alleen de stukken van TS gelezen en globaal wat reacties van lezers. Volgens mij wordt heel vaak aangedragen dat je eens moet laten kijken naar haar blaas, maar daar reageer je niet op.
Mijn kat plast ook graag binnen op lekker zachte spulletjes. Ik ben met haar naar de da gegaan en ze bleek een hardnekkige blaasontsteking met blaasgruis te hebben.
Met deze kennis vind ik het ERG kort door de bocht om jullie kat zomaar weg te doen zonder te zoeken naar de oorzaak.

edit: het kan ook door stress komen, jullie zijn een aantal keer verhuisd en er is een hond bijgekomen. Een hele kleine subtiele verandering kan voor een kat heel veel stress opleveren, wat zich kan uiten in plassen buiten de kattenbak.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 16:02

"Kat aan het afkicken van vreemd plasgedrag". Fijn dat de verschillen nu al merkbaar zijn na het vervangen van het kattengrind. Ik wist ook niet dat eten en drinken gescheiden moet blijven? Weer wat geleerd op Bokt.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 16:10

Katten drinken inderdaad graag op een andere plek als waar ze eten. Misschien is een kattenfontein ook wel een idee? Veel katten drinken daar graag uit en drinken daardoor ook meer wat weer goed is voor de blaas.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 16:13

Als je nog meer ondersteuning wil of vragen hebt, kun je pb-en.
Mijn zus is kattengedragstherapeute en kan allicht met je meedenken.
Mijn pb box staat open ;)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 16:51

TS: Dat is een mooie afspraak. En mss blijkt ie dan toch uit huis te moeten en zich helemaal op zijn plek te voelen bij een andere baas. Prima toch! Dat zou de ideale oplossing zijn. Fijn dat je het hebt kunnen bespreken met je vriend.

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 11:04

Klinkt goed TS! Zo komen jullie er vast wel uit! Toch een compliment dat jou tas blijkbaar erg veilig is! (sorry hoor een klein grapje)

sMieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 11:12

Super dat je er zo op reageert! ik vind het ook een faire oplossing. Je kunt wel alles tendienste van de dieren doen maar je moet er niet zelf aan onderdoor gaan! super!