Gevaarlijke en potentieel gevaarlijke honden niet op straat.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 17:04

mltex schreef:
Vandaag in de krant hier vlakbij, WOEST kan ik hiervan worden (eigenaar dan)
http://www.dvhn.nl/nieuws/groningen/art ... ag-genomen

Lekker eerlijk.. De burgemeester neemt de finale beslissing :?
De eigenaar moet gestraft worden.. Zo'n hond hoort niet in zijn handen thuis.

Famke160301

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 17:11

O gelukkig maar dan. Bij een van 9 tot 5 baan zitten ze lang alleen en dat zou ik op een flatje niet ideaal vinden voor de honden.
Lopen ze dan los door je huis of gaan ze in hun bench?

Nog even over boerderijhonden of honden die buitenaf wonen met een groot territorium tot hun beschikking. Van die honden zijn er ook zat die 's avonds of overdag binnen mogen en 's nachts in hun mand binnen slapen. Dus om te stellen dat jouw honden gelukkiger zijn, ben ik t niet mee eens, want dat is simpelweg niet te meten.

Onze hond hebben we op 1-jarige leeftijd overgenomen van een Mevrouw die op 2 hoog woonde. Een echte binnenhond dus (Border Collie). Bij ons op de Boerderie moest hij aanvankelijk nog al wennen, zoveel ruimte was ie niet gewend. Maar algauw stoof hij vrolijk met onze andere hond over t erf en door de weiden heen. Overdag is de hond altijd los, en 's nachts ligt hij afhankelijk vh weer (kou) bij de kalfjes in het stro of in zijn huisje met vloerbedekking buiten, nee niet in een ren en ook niet aan de ketting (heb een hekel aan kettingen, en hou er dus helemaal niet van om je hond daar aanvast te leggen). Hij is nu sinds 3 jaar alleen, omdat onze andere hond op 15-jarige leeftijd is gestorven. In t begin was hij erg zenuwachtig en druk, meende dat hij altijd moest lopen (zit ook in t ras), maar toen hij door kreeg dat hij gewoon vrij was en niet gebonden was aan de uitlaattijden van zijn vorige baasje, knapte hij zienderogen op. Zelfverzekerder en niet meer dat dwangmatige rennen. Al zit t drijven er nog wel in, als hij mee gaat naar mijn paard, dan loopt hij altij in een rustige omtrekkende beweging om hem heen. Als hij meent dat hij t paard "onder controle" heeft :+ , dan gaat hij er bij liggen. Helaas door een ongeluk 2 jaar geleden, moet hij nu 1 achterpoot missen, daardoor kan hij nu niet meer even naar binnen in huis, we hebben nl. tegels en die zijn gewoon te glad voor hem.

Tja weer een heel verhaal geworden. Wat ik eigenlijk wilde zeggen is dat een hond die binnen op de bank mag liggen (vermenselijkt wordt) lang niet altijd gelukkiger/blijer is dan buitenhonden. (In vergelijking met een kettinghond natuurlijk wel). Bovendien is gelukkig of zielig zijn niet meetbaar, is een menselijke emotie.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 17:21

2 grote zitten in hun eigen GROOOOOOOOTE bench en de jack heeft ook een bench de grote reu zit in de hal. Ze zijn wel allemaal bij elkaar dus ze zie elkaar. Voorheen had ik nooit benches omdat ik het zielig vond maar tot mijn verbazing blijkt nu dat ze het heerlijk vinden om in hun bench te gaan.

Verder heb ik ook niet gezegd dat mijn honden gelukkiger zijn dan alle boerderij honden maar wel gelukkiger dan veel boerderijhonden. Het is niet naar menselijke maatstaven meetbaar inderdaad maar zoals we allemaal weten zijn honden bijzonder trouw en loyaal aan hun gezin en willen dan ook het liefst zo dichtbij mogelijk zijn. Zeg ook niet dat jullie slecht zijn voor jullie hond maar persoonlijk zou ik het niet over mn hart kunnen verkrijgen om mijn hond snachts buiten te laten en al helemaal niet als het koud is. Mijn honden horen helemaal bij het gezin en daarom vind ik persoonlijk ook dat ze een plek in huis verdienen.

Macs

Re: Gevaarlijke en potentieel gevaarlijke honden niet op straat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 17:26

Mijn staff en ambull zitten samen in 1 grote bench als we weg zijn. Dat is niet vaak of lang want mijn moeder werkt niet. Ze staat soms voor de bench te piepen of ze erin mogen en al wij onze jas aantrekken is het wie er het eerst in zit! Soms verbaas ik me erover maar ben blij dat ze het als een veilig plekje ervaren. :j

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 17:30

Macs schreef:
Mijn staff en ambull zitten samen in 1 grote bench als we weg zijn. Dat is niet vaak of lang want mijn moeder werkt niet. Ze staat soms voor de bench te piepen of ze erin mogen en al wij onze jas aantrekken is het wie er het eerst in zit! Soms verbaas ik me erover maar ben blij dat ze het als een veilig plekje ervaren. :j

Ja dat is bij ons ook zo. Heerlijk vinden ze het.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 18:32

Macs schreef:

met z'n 2en in 1 bench?

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 18:37

LimaMambo schreef:
Macs schreef:

met z'n 2en in 1 bench?

Als het een grote bench is waarom niet? Honden zijn roedeldieren en liggen graag bij elkaar.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 18:44

waar slaat dit nu weer op.ik vraag me soms wel eens af waar sommige menen over praten.de eigenaren maken ze vals en willen soer doen.en ja ik heb zo een gevaarlijke hond staffordshire bull terrier,maar ik heb ook een australian shepherd.en mijn staffie is een mensen vriend,en mijn aussie moet je eerst kennen deze gromt naar je op het begin(en misschien dat hij ook bijt als iemand hem toch wilt aaien en hij wilt niet).daar heb ik met mijn staff geen last van.ook doet mijn staff het nog beter op de honden school als onze aussi en daar zijn ook andere honden.met een goede serieuse baas kunnen all honden op straat.want o wat heb ik een hekel aan die mensen met een labrador/golden retriever(zeg maar even een veel voorkomend ras)die op straat lopen en de hond los van is en hun zijn met andere dingen bezich maar wel huilen en roepen het was die gevaarlijke hond nee zo werkt dat niet.iedereen zou eens verantwoordelijk moeten zijn voor zijn hond en er op letten,niet iedere hond is gediend van andere hondn en dan heeft dat niks met gevaarlijke honden te maken.kan hier zo kwaad over worden.

even nog wat ik was gister met honden in tilburg,staat daar een patser met zijn am.staff prikband om hond valt uit tegen de mijne oke loop door,mijn vriendin was aan de andere kant van de straat,de jonge liep die kant op en toen hij in haar buurt was zei hij pak dan pak dan(boh hij wat ben je stoer).zij zo van ruig,ja zegt de jonge hij pakt echt en is pas 7,5mnd.nou zo krijgen deze hondjes een slechte naam,want mensen die ze niet kennen en zien de honden vallen meteen voor hun lieve karakter naar mensen.het zijn alle mans vrienden maar je kunt er ook een moordmachine van MAKEN en dat doet de mens niet de hond

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 19:50

Mijn hondje gaat nooit in de bench :n Gewoon omdat ze dat niet gewend is om zo opgesloten te zitten, en ze is toch in haar eentje dus dat moet geen probleem zijn. ;) En er is altijd wel iemand thuis, en als ze even alleen thuis zit is dat sowieso niet voor lang. :j
Met twee honden zou ik indd ook de honden in een bench doen, wel apart, je weet namelijk nooit wat er kan gaan gebeuren. Maar goed dat geldt ook voor andere dingen. ;)

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 20:05

LimaMambo schreef:
Macs schreef:

met z'n 2en in 1 bench?

Jup.. Ze gaan beide gelijk liggen en als we thuis komen kijken ze ons met een slaperig hoofd aan.
Dit doen we omdat ze als ze los zijn nog al eens lomp spelen en daarbij vanalles in huis kunnen omgooien.. wat regelmatig gebeurd. Maar dan zijn we erbij.
En toen we nog 2 honden hadden heeft de ene de hele bank opengereten (is nogal een sloperd, ook met haar speeltjes)

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 20:10

ik val niet over het gebruik van een bench maar meer over dat er 2 honden in 1 bench zitten.. Niet alleen qua ruimte maar ook het kaliber van het ras..
Als die 2 beginnen te knokken in zo'n kooitje als je niet thuis bent.. Zou dat niet mee wilken maken eerlijk gezegd

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 20:12

LimaMambo schreef:
ik val niet over het gebruik van een bench maar meer over dat er 2 honden in 1 bench zitten.. Niet alleen qua ruimte maar ook het kaliber van het ras..
Als die 2 beginnen te knokken in zo'n kooitje als je niet thuis bent.. Zou dat niet mee wilken maken eerlijk gezegd

Als ze gaan dan gaan ze net zo tekeer als ze het hele huis tot hun beschikking hebben.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 20:14

easygoing schreef:
LimaMambo schreef:

Als ze gaan dan gaan ze net zo tekeer als ze het hele huis tot hun beschikking hebben.

Als je thuis bent kan je ingrijpen
Als ze alle twee in de bench zitten en jij bent weg niet

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 20:15

Ik zou er niet aan moeten denken dat mijn hond de spullen zou verbouwen in huis := Gek zou ik worden, en mijn ouders natuurlijk ook.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 20:16

Ja maar als ze alleen thuis zijn en niet in de bench zitten kan je ook niet ingrijpen.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 20:17

easygoing schreef:
Ja maar als ze alleen thuis zijn en niet in de bench zitten kan je ook niet ingrijpen.

Dan kan je er altijd 1 in de bench doen of je koopt er een bench bij

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 20:21

Nee dan is het al te laat. Maar gelukkig weet iedereen van zijn eigen hond of het een 'lastpak' is of niet grof gezegd :P

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 20:22

Wat is het probleem nou :? De een is hier geboren en toen was de ander nét een jaar. Het zijn 2 handen op 1 buik, jut en juul. Als je de een weghaalt is de ander in paniek. Als ze elkaar willen pakken hadden ze dat allang gedaan.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 20:24

LimaMambo schreef:
easygoing schreef:

Dan kan je er altijd 1 in de bench doen of je koopt er een bench bij

Ik denk dat het aan het baasje is om te bepalen of het kan of niet.
Met mijn honden zou het niet kunnen al is het alleen al omdat er simpelweg niet zulke grote benches zijn.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 20:26

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 20:27

Wat een moppies zeg

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 20:34

LimaMambo schreef:
easygoing schreef:

Als je thuis bent kan je ingrijpen
Als ze alle twee in de bench zitten en jij bent weg niet

Als ze niet in de bench zitten en ze hebben het hele huis tot hun beschikken en EG is er niet kan ze ook niet ingrijpen toch?

Niet thuis is niet thuis, en dan maakt het helemaal niet uit waar die honden wel of niet in zitten. Handig zou misschien zijn twee benches naast elkaar?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 20:34

Oh jullie moeten het allemaal lekker zelf weten hoor maar ik zou dat dus nooit doen
Ze kunnen dan wel twee handenop een buik zijn maar het kan altijd mis gaan.. En als het danmis gaat dan heb je bij een ras als een staff of ambull een groot probleem

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 20:37

Het zijn ook zulke moordenaars he :Y)

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 20:37

LimaMambo schreef:
Oh jullie moeten het allemaal lekker zelf weten hoor maar ik zou dat dus nooit doen
Ze kunnen dan wel twee handenop een buik zijn maar het kan altijd mis gaan.. En als het danmis gaat dan heb je bij een ras als een staff of ambull een groot probleem

Vind het vooral persoonlijk wat ze moet doen.
Wel weer vervelend om het ras nu weer op die manier te belichten, denk je dat als je 2 teckels in 1 bench zet en ze gaan vechten dat er geen ellende is?