Bokkers met hamsters?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

WinSel

Re: Bokkers met hamsters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 13:00

6 vind ik niet oud voor een konijn, een konijn kan 15 worden.... Dat is het dubbele
Maar goed het topic gaat niet over konijnen :)

Opziich bevalt Hope Farms goed, alleen eten ze ook bij dit voer niet alles op, ben bang dat ze bij elk soort voer wel wat laten liggen

_baxter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 13:59

lilydj schreef:
hoi, ik heb zinds mei een syrische hamster..
ze is echt heel leuk, alleen ze lijkt gewoon niet meer op een hamster zo groot is, echt abnormaal (vind ik)
weten jullie misschien hoe groot een syrische hamster wordt??
voordersest ze is een zwarte langhaar, en in haar stamboom heet ze Black Beauty, haar roepnaam is hamstertje :')

Syren worden ongeveer 10 a 15 cm geloof ik.

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 14:02

'khad een hamster... net een uurtje.... voor mun verjaardag... werd 8 jaar...

mijn broertje schoof mijn bed tegen de muur en toen zat mijn hamster tegen de muur geplakt |(

zieluggg heh!

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 15:35

Mijn syrtje is ook echt gigantisch lilydj!
Ze past niet eens op mijn handen als ik ze naast elkaar houdt.

_baxter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 15:47

Die van mij wel, maar die is ook vrij klein voor een syr haha :P Of ik heb grote handen :+

patatkraamJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 12:14

6 is toch oud voor een konijn in gevangenschap :')

ik voer beaphar. En de mijne is een vreetzak dus die eet het wel :')

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 17:50

Ik denk trouwens niet dat mijn hamstertje lang leeft, ze is in vergelijking met de andere hamsters niet erg actief.
Ook heeft ze grijze haren (en dan niet van haar eigen kleurtje zeg maar)

Van de week krijgt mijn hond z'n inenting dus dan gaat de hamster ook even mee, even vragen wat de DA ervan denkt.

hanneke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 17:57

Je wist niet hoe oud ze was toch?
Bij mij was de 1 ook een stuk actiever dan de ander, ben benieuwd wat de DA gaat zeggen!

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 18:00

Klopt, ze is gevonden en toen naar het asiel gebracht dus haar precieze leeftijd weet ik niet.

nynke1122

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 18:15

Aah mijn hamstertje is vannacht overleden :'(

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 18:18

nynke1122 schreef:

:(:) gecondoleerd

hanneke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 18:23

Rider: Wie weet is ze dan wel al behoorlijk op leeftijd, mijn ervaring is dat ze dan ook heel veel en lang slapen.
Nynke: Achossie.. :(:)

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 18:25

RIP hamstertje (requiescat in pace) |(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 20:35

1997suus schreef:
6 is al behoorlijk oud voor een konijn. Ik ken iemand die jaren als dieren assistent heeft gewerkt en zij zelf zegt ook dat 6 al oud is voor een konijn. En al mijn dieren doen het prima op zaagsel en hamsters met wol dus verder geen commentaar :j

Hm, na gewerkt te hebben in een konijnen- en knaagdierenopvang weet ik wel waar ik over praat. Maargoed als je tips niet wil aannemen vind ik dat prima, dat is uiteraard je eigen keuze.

Rider01: kan met leeftijd te maken hebben inderdaad. Alhoewel het natuurlijk ook nog per dier kan verschillen hoe actief ze zijn :)

Vervelend van je hamstertje nynke :(:)

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 22:36

hoi !

na even gezocht te hebben kom ik hier zomaar even binnenvallen :o
ik heb een dwerghamster een vrouwtje ze is van maart .
ongelovelijk lief beestje ! alleen zo´n moeilijke eter .

ik ben begonnen met knaagdierenvoer , toen ben ik overgestapt naar volledig voer dus van die lange dikke brokken ik geloof van hamsterselect .
wou ze ook niet eten , toen ben ik wéér overgestapt naar xtravital van beaphar en ook dat wil ze niet eten .... ze eet wel wat maar al die roze dingetjes laat ze liggen en eet ze dus te weinig .
ik weeg haar af en toe ook , en merk dat ze nu toch wel echt af begint te vallen .
met haar tandjes is niks mis , want een snoepje wil ze nog wel hebben ( niet dagelijks hoor , net even geprobeerd of ze dat wel wou )
drinken doet ze ook gewoon normaal , alleen het voer is dus het probleem .
ik heb nu van de dierenwinkel hier om de hoek voer meegekregen wat hun hamsters ook krijgen om te proberen voor ik straks met 4 volle zakken voer thuis zit ... iemand hier een tip voor een lastige eter ?

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 23:59

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 00:01

Livito schreef:
hoi !

na even gezocht te hebben kom ik hier zomaar even binnenvallen :o
ik heb een dwerghamster een vrouwtje ze is van maart .
ongelovelijk lief beestje ! alleen zo´n moeilijke eter .

ik ben begonnen met knaagdierenvoer , toen ben ik overgestapt naar volledig voer dus van die lange dikke brokken ik geloof van hamsterselect .
wou ze ook niet eten , toen ben ik wéér overgestapt naar xtravital van beaphar en ook dat wil ze niet eten .... ze eet wel wat maar al die roze dingetjes laat ze liggen en eet ze dus te weinig .
ik weeg haar af en toe ook , en merk dat ze nu toch wel echt af begint te vallen .
met haar tandjes is niks mis , want een snoepje wil ze nog wel hebben ( niet dagelijks hoor , net even geprobeerd of ze dat wel wou )
drinken doet ze ook gewoon normaal , alleen het voer is dus het probleem .
ik heb nu van de dierenwinkel hier om de hoek voer meegekregen wat hun hamsters ook krijgen om te proberen voor ik straks met 4 volle zakken voer thuis zit ... iemand hier een tip voor een lastige eter ?

Ik geef Saartje, ook een kieskeurige dame, nu Mini hamster Nature.. En waarempel.. mevrouw lust het heel graag..!

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:07

dankje ! ik zal morgen maar weer is even naar de dierenwinkel haha !
heb nu de 3 zakjes maar door elkaar gemengd in dr bakje kijken of ze er iets uit wil eten ze laat zich vast niet verhongeren .

ze is alleen wel erg afgevallen , van 64 gram naar 36 .. ik las wel dat ze in de winter af kunnen vallen ivm winterslaap maar zoveel ?
ze is verder wel heel actief ed .

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 22:10

Ik heb dat met Sara ook gehad ja, die was eerst 51gr en 2 weken later 46 :?
DA kon niks vinden maar toch.. ze eet nu wel beter gelukkig

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 22:34

Mijn hamstertje at ook een tijdje heel weinig, maar ze is gek op zonnebloempitjes..
Heb haar dat toen maar veel gegeven zodat ze iets at.
(Nu doet ze het maar met wat ze krijgt hoor, als ik d'r blijf verwennen eet ze nooit d'r voer.)

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 23:09

Ik meld me ook even :D
Ik heb momenteel 5 hamstertjes.

Jiro, de oudste hier. Jiro is nu zo'n 1,5 jaar (iets ouder) en hij begint een opatje te worden. Hij is wat minder actief, zijn vachtje is niet zo mooi meer, hij is wat afgevallen, en krijgt een beetje een krom ruggetje. Maar qua karakter is hij nog steeds dezelfde, een heerlijk knuffeltje, dat niets liever doet dan op je handen zitten, of voer tussen je vingers uitpeuteren.
Afbeelding

Quinn, mijn acrobaatje. Quinn heb ik gratis meegekregen op een dierenmarkt omdat ze zou bijten. En ja, ze was niet echt een lievertje. Terwijl de meeste hamstertjes daar gewoon sliepen was Quinn aan het krijsen naar iedereen die voorbij kwam. Stiekem had ik bewondering voor dit vechtmonstertje. Ik was echter niet van plan om haar mee te nemen, totdat ze vroegen of ik haar echt niet wilde hebben.. Quinn blijkt stiekem wel een gewéldige dame te zijn. Ze haalt de gekste toeren uit, zoals overal in- en opkuipen als ze losloopt, alles door mijn kamer heen slepen, alles slopen, ... Maar onder dat stoere is het echt een schatje, die niet vies is van een knuffel.
Afbeelding

Malinche, een mini campbelli. Ze weegt momenteel zo'n 28g, haar hoogste gewicht ooit is 31g.. Echt een klein meisje dus. Ze is echt super eigenwijs, houd niet van oppakken, maar is toch erg nieuwsgierig. Het is gewoon geweldig om dit kleine opdondertje bezig te zien.
http://i694.photobucket.com/albums/vv30 ... G_0585.jpg

Cartouche, maar knappe vent. Touche komt bij Stardust Hamstery vandaan. Het is echt een geweldig ventje, en echt een typisch ventje. Het is echt een sulletje, die rustig zijn eigen gangetje gaat, wat er ook gebeurt. Hij is super rustig op de hand, en doet niets liever dan snoepjes komen bedelen. Als er een dame willig is probeert ie wel eens indruk op haar te maken, maar ik ben zo gemeen om niet in te gaan op zijn versierpogingen ^^
http://i694.photobucket.com/albums/vv30 ... LD6676.jpg

En dan is er nog Babiche, mijn clowntje. Biche komt vanbij Hamstery Hairball. Het was eigenlijk niet de bedoeling om er nog een hamster bij te nemen, maar toen ik haar snoetje zag was ik verkocht.
Babiche is echt een geweldige dame. Ze zet het kot hier echt op stelten door nachten lang te tralieknagen en alles te slopen wat ze tegenkomt, maar daarnaast is het echt een knuffeldametje. Laatst liep ze me achterna toen te mocht loslope :p. Ze kan echt geweldig bedelen, en is nooit vies van een knuffetje.
http://i694.photobucket.com/albums/vv30 ... LD6307.jpg
Laatst bijgewerkt door SanderD op 12-10-11 20:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Maximaal twee foto's per post, dankjewel!

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 00:55

Babiche is geweldig :+: al je hamsters zijn leuk! Je bellie is echt klein zeg! Wel een schatje.

Mijn hamsters krijgen Science selective afgewisseld met Harry hamster, hier doen ze het verreweg het beste op :j

Net een tijdje naar mijn roborovski's zitten kijken, die zijn altijd zo lekker druk en actief! :+:

patatkraamJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 19:44

nynke1122 schreef:
:(:)

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 23:18

Sinds gisteren bijt mijn hamster opeens.
Iemand een idee hoe dit inene kan opkomen?
Dan hoop ik dat ik er ook iets aan kan doen namelijk.
Te veel alleen, te weinig eten, vieze kooi.. dat soort oorzaken denk ik aan.
Het is een rus en ik heb haar sinds 23 juni. Ze houdt echt vast en direct als je haar pakt doet ze het. (Zowel via boem oppakken en op je hand laten lopen zelf).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 13:28

xManon; met 'boem' oppakken bedoel je denk ik grijpen om hem te pakken? Dat is sowieso niet goed omdat je hamstertje zich dan aangevallen kan voelen, door te bijten probeert hij zichzelf te beschermen. Dat is het eerste waar ik aan moet denken. De oplossing is denk ik veel in je hand proberen te houden, maar wel zó dat het beestje er een goede ervaring aan overhoudt. Zelf op je hand laten lopen is wel goed :j (dus niet grijpen)
Verder zou een hamster zich prima alleen moeten kunnen redden, dat zal het niet zijn. Voor de rest neem ik aan dat je je hamster wel genoeg eten geeft (een rus is maar erg weinig nodig op een dag) en zorgt voor een schone kooi :j Heeft hij verder genoeg uitdaging in zijn kooi?