Wat eet jouw hond vandaag?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 22:29

Gisteren hamburgers overgehouden van de bbq. 2 hamburgers met Royal Canin werd het dus
:j

Mizora

Re: Wat eet jouw hond vandaag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 07:23

Let je erop dat je hond geen rauw varkensvlees mag i.v.m. de ziekte van Auzjesky?

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-11 08:25

Zijn er mensen hier die ervaring hebben met DARF? (Biologische KVV) Hier krijgen de honden nu Smuldier, maar ik ben ook wel benieuwd naar een biologische variant van KVV. Het is per doos van 5 kilo €16,20, dus wel een stuk duurder dan Smuldier... Ze hebben wel een verkoop punt in Den Haag, dat scheelt weer.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 08:47

Nikka schreef:
Is heel goed voer, maar levering is soms moeilijk en je betaalt er de hoofdprijs voor. Je moet dan wel minimaal 4 soorten per periode voeren om volledig te zijn.

Ik haal het bij onze groothandel, want heb een dierenwinkel

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 08:50

Die van mij eet denk ik te veel. Hij logeert al een paar weekjes bij mn moeder. :Y)

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-11 08:53

KarinW86 schreef:
Nikka schreef:
Is heel goed voer, maar levering is soms moeilijk en je betaalt er de hoofdprijs voor. Je moet dan wel minimaal 4 soorten per periode voeren om volledig te zijn.

Ik haal het bij onze groothandel, want heb een dierenwinkel

Kan je dan niet ook aan andere soorten KVV komen? Lotgering? *D

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 09:38

Neej van de goede merken hebben ze alleen Haaksbarf en ook alleen maar de 10 kilo doos helaas ;)
Voor de rest is het duck enz :P karton hahahahaha

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-11 09:49

Oh balen zeg...

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 11:43

Ja je hebt niet veel keus en ga niet ergens anders bestellen als ik het zo kan halen, maar Haaksbarf is ook erg goed naar de verhalen

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 14:13

Haaksbarf is een uitstekend voer, als jij er goed aan komen voor een prima prijs is het toch helemaal goed? Zou ik het ook voeren als KVV.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 14:31

Scheelt niet zo heel veel met verkoopprijs, maarja vind niet erg te betalen voor goed voer

March

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 09:45

Vandaag ga ik er dan toch echt aan geloven. Ik heb twee halve lamskoppen uitgehaald dus ze eten vandaag lamskop en pens...

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 09:52

March schreef:
Daar heb ik ook last van. Ik moet nodig mijn vrieskist reorganiseren. Maar morgen of donderdag krijg ik 10 kg paardenvlees, 10 kg rundvlees, 5 kg eendenrug, 5 kg pens en 5 kg parelhoen binnen dus dan moet ik wel aan het reorganiseren. Niet omdat het er dan niet meer in past, maar gewoon omdat het anders nog onoverzichtelijker wordt!

Zo dan moet je een grote vriezer hebben.
Ik zit er ook wel eens over te denken om vers te gaan voeren, maar zie mezelf nog niet zo met dat vlees aan de gang gaan :r
Ik heb een vlinderhondje en een dwergpincher, en ik heb geen idee wat en hoeveel ik dan moet voeren.
Het is zo makkelijk om gewoon een paar brokjes in de voerbak te gooien :=
Iemand een suggestie hoe ik dit het beste aan zou kunnen pakken ?

March

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 10:40

Voor een paar kleine hondjes heb je echt niet gigaveel vriesruimte nodig hoor, dat valt best mee. Ik heb zo'n 'gewone' grote vrieskist, en ik kan daar, als ik het er goed in stop, rustig voor twee maanden vlees in passen voor mijn twee border collies die rond de 750 gr. per dag eten.
Je moet rekenen op tussen de 2 en 5% van het totale lichaamsgewicht van je hond. Dat is in het begin gewoon even uittesten op welke hoeveelheid je hond het het beste doet.

Het aan de gang zijn met het vlees valt mij erg mee. Ik had verwacht dat ik wel meer moeite daarmee zou hebben maar geen last van. Zelfs een baantje in de slagerswinkel lijkt me nu wel wat :+

Ik zou je iig eerst goed inlezen voordat je begint met vers voeren op bijv. barfplaats.nl :) Daar staat niet alleen erg veel informatie over BARF, maar ook een behoorlijk gedeelte over KVV (kant en klaar vers voer).

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 10:47

Wij hebben grote amerikaanse koelkast met aan 1 kant helemaal vries en een vriesding met 3 lades onder een koelkast... zou dat koel genoeg zijn om in te bewaren, want ik heb geen grote vrieskist ofzo

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 11:54

KarinW86 schreef:
Wij hebben grote amerikaanse koelkast met aan 1 kant helemaal vries en een vriesding met 3 lades onder een koelkast... zou dat koel genoeg zijn om in te bewaren, want ik heb geen grote vrieskist ofzo

Een vriezer is toch een vriezer :?

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 12:09

Ja maar lees op veel sites staat van moet perse een bepaalde temperatuur zijn :P en geen koelkast vriezer, maar denk dat ze gewoon zo'n vakje bedoelen ofzo

Anouk_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 12:12

Intressant topic!

Mijn hondje met glutenallergie krijgt smuldier glutenvrij 2 maal daags. Afgewisseld met lams koekjes, kip, beetje van wat wij eten en potjes olvarit / babyvoeding. En natuurlijk veel kluiven, varkensoren, pensstaafjes,
enz..

Waar halen jullie kippenekken en eendenhalzen enzo vandaan, gewoon bij de slager?

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 12:41

Heb net even geinformeerd naar Tinlo Barfmenu, daar kun je 10 kant en klare worsten in 5 verschillende smaken krijgen in 1 doos.
En de prijs viel me mee, dat was 37,50 euro voor 10 kilo vlees, en dan hoef ik zelf niet te gaan viezerikken met dat vlees, dus dat lijkt me wel iets.
Maar zijn er hier toevallig mensen die ervaring hebben met dit merk vlees ?

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 13:01

nouksjens schreef:
Intressant topic!

Mijn hondje met glutenallergie krijgt smuldier glutenvrij 2 maal daags. Afgewisseld met lams koekjes, kip, beetje van wat wij eten en potjes olvarit / babyvoeding. En natuurlijk veel kluiven, varkensoren, pensstaafjes,
enz..

Waar halen jullie kippenekken en eendenhalzen enzo vandaan, gewoon bij de slager?

Potjes olvarit? :+

Kippennekken e.d. hier bij de Islamitische slager :j.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 13:59

Tinlo is prima voer.

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 14:27

Nikka schreef:
Tinlo is prima voer.

Oke, dan ga ik dat eens proberen als mijn brokken bijna op zijn, want ik heb pas een zak besteld van 12 kilo dus daar kan ik nog een hele tijd mee vooruit.
Ik vond het vooral handig dat ze een assorti doos hadden, dus dan heb je lekker afwisseling.

Anouk_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 15:28

Marloes__ schreef:
Potjes olvarit? :+

Kippennekken e.d. hier bij de Islamitische slager :j.

Haha ja, dat is zonder zout en goed verhit, tegen allergie maar met groente..
Leek mij geen kwaad te kunnen :)

Dan ga ik eens kijken waar hier een islamitische slager zit en het navragen, bedankt!

March

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 20:32

Bij de poelier op de markt in de buurt kan je vast ook een heleboel dingen wel kopen.

Mijn woefies zijn nu voor het eerst lekker aan het genieten van een lamskop...

KarinW86 volgens mij staan de meeste vriezers rond de -18/-19 graden, en dat is prima genoeg hoor.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 08:17

Wij voeren en verkopen tinlo. Niet alle honden doen het er goed op, maar 90% wel. Vind het echt een prima kvv qua percentages, verkrijgbaarheid, acceptatie en het is puur vlees. Er is sinds kort ook een luxere assorti doos, dus je kunt flink afwisselen!