Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
LecyTinker schreef:kentaro.. nee, ik weiger er ene af te zondeen. zal nooit of te nimmer ene uit de kamer doen, want zodra je daar mee begint dan kom je op een punt dat ze afzonderlijk gaan leven. ik PERSOONLIJK zal er eerder ene de nek rond draaien voordat ik dat laat gebeuren.
Na de uitbarsting en ik ze uit elkaar heb gehaald, dan is het weer okay. Het is meer een soort van ontlading. 5 minuten later spelen ze eer leuk met elkaar.
Lianne, in het begin zat ik er echt bovenop. bij de eerste aanzet corrigeerde ik het, zowel de beagle als de herder. Maar het punt was dat ze het toen steeds vaker gingen doen als ik er niet bij was. Nu gebeurd het aleen buiten als de herder ineens een ingeving krijgt om de beagle op stang te gaan jagen. En dan kan ik er nog op tijd naaroe rennen om ze uit elkaar te halen.
De beagle geeft vroeg genoeg aan dat de herder te opdringerig word en zijn prive ruimte inbreekt. In huis is het tegenwoordig vaker, eg zeker 1x per dag. Heb vanmorgen weer zo een ruzie gehad, dus hoop dat het vandaag beter gaat. Er zijn ook geen dingen die gebeuren die hetzelfde zijn, het hoeft geen aanleiding te hebben.
Dus tegenwoordig laat ik het een beetje op zijn beloop omdat wanneer ik dan ingrijp ik weet dat het daarna afgelopen is, als ik op voorhand ingrijp dan weet ik dat ze het gewoon even uitstellen.
Het lijkt gewoon op twee mensen broers die vechten. de ene weet gewoon hoe hij de ander ui zijn tent kan lokken en doet dat en dan lijkt het net of de ander het gedaan heeft.
Abeltje, ik heb dat ook gezien, en ik vebaas me waarom het bij hem zosnel lukt. En daarom denk ik dat ik iets fout doe, ik voel iets niet of iets wel waardoor mijn honden anders reageren.
Ik ben daarom ook geen doemdenker. als ze lelijk doen denk ik elke keer, misschien dat ze nu aardig doen tegen elkaar. behandel elke keer als de eerste keer om er geen extra druk op te leggen.
Babootje, ik heb die met die jacks ook gezien, maar dat was een andere situatie. die sliepen niet in hetzelfde bed, aten niet uit dezelfde bak en waren niet 24 op 7 bij hun baas. deze honden wel! Deze honden kunnen geen seconde zonder elkaar, zijn samen opgegroeid in dezelfde bench en doen alles samen. Dus geheel niet dezelfde sutuatie
MyWishMax schreef:Ben ik het niet mee eens Urko. Hij doet de dieren geen pijn, hij laat ze opletten. Zo'n tikje wat hij geeft met zijn hand doet echt verre van pijn. Probleem is dat hij de probleem gevallen krijgt, die geen grenzen kennen, dus moet hij die weer aan gaan geven

Kentaro schreef:@Urko, ik ben het absoluut voor een groot gedeelte met je eens! Maar ik weet dus ook uit de praktijk dat de manier van CM absoluut kan werken voor diverse honden!! Onze Kazuo bijvoorbeeld is heel erg onzeker. Nu hij merkt dat wij de 'leidersrol' op ons hebben genomen, geeft hem dat veel meer zelfvertrouwen en hoeft hij zich niet meer zo druk te maken dat hij het allemaal moet regelen!
Het gaat echt een stuk beter nu!

Nikki__ schreef:Kentaro schreef:@Urko, ik ben het absoluut voor een groot gedeelte met je eens! Maar ik weet dus ook uit de praktijk dat de manier van CM absoluut kan werken voor diverse honden!! Onze Kazuo bijvoorbeeld is heel erg onzeker. Nu hij merkt dat wij de 'leidersrol' op ons hebben genomen, geeft hem dat veel meer zelfvertrouwen en hoeft hij zich niet meer zo druk te maken dat hij het allemaal moet regelen!
Cesar manier zou dus nevernooit niet op een echt onzekere hond werken
LecyTinker schreef:oaky, laten we even voor de gein aannemen dat ik de leider al ben! Wil dat dan zeggen dat mijn honden automatisch geen ruzie meer maken?
Want zelfs in cesar zijn pack ontstaat er wel eens ruzie als er van buiten een bepaalde emotie word meegebracht>>>
Nikki, cesar heeft ook in bepaalde afleveringen zijn methode laten zien op een doodsbange hond. Ene die in irak (?) als bommenhond heeft gewerkt en nog een aantal andere. Daat werkte zijn methode ook prima op.
Maar als ik Monty Robberts zijn boeken lees, dan ben ik nog steeds Monty Robberts niet. Zelfde voor cesar!
Kamy schreef:Mooie woorden en misschien het ideale plaatje. Maar zoals eerder gezegd: Cesar krijgt wel vaak de gevallen die al een eind heen zijn. En dan ben je het stadium allang voorbij dat je op die manier de aandacht en het gezag terug kan krijgen....
En de een is sneller om dan de andere hond...
Valt me trouwens wel vaak op. Dat in veel probleem gevallen, men "niets" doet met de hond. Niet wandelen, niet meenemen, geen activiteiten. Zoals Cesar zegt: Een hond met een taak hebben, hij moet actief bezig gehouden worden.
En daar zie je in Nederland (overal natuurlijk) ook veel gevallen van. Nemen een hond, en dat was het..... Sneu...
Vind de serie vooral interressant omdat het zo goed laat zien wat je als mens met je houding allemaal uit kan stralen, en wat voor effect dat kan hebben op je dier....
Dat is geen wat men wil. Geen maanden werk eraan willen hebben. Macs schreef:@ Nikki__ & Kentaro, bij onze onzekere hond werkt het ook. Ze is dan nog wel aan het puberen dus af en toe wil het niet, maar het werkt. Een onzekere hond heeft leiding nodig om zich zelf te leren kennen.

Nikki__ schreef:Macs schreef:@ Nikki__ & Kentaro, bij onze onzekere hond werkt het ook. Ze is dan nog wel aan het puberen dus af en toe wil het niet, maar het werkt. Een onzekere hond heeft leiding nodig om zich zelf te leren kennen.
Niet altijd. Laat mijn hond geregeld haar eigen onzerkheid onderzoeken. Het is niet de bedoeling dat ze bij alles zo onzeker word dat ze alles eng gaat vinden. Als ze onzeker over iets, en ik vind het 'onzin', dan mag ze het helemaal zelf uitzoeken
Nikki__ schreef:Kamy schreef:Mooie woorden en misschien het ideale plaatje. Maar zoals eerder gezegd: Cesar krijgt wel vaak de gevallen die al een eind heen zijn. En dan ben je het stadium allang voorbij dat je op die manier de aandacht en het gezag terug kan krijgen....
En de een is sneller om dan de andere hond...
Valt me trouwens wel vaak op. Dat in veel probleem gevallen, men "niets" doet met de hond. Niet wandelen, niet meenemen, geen activiteiten. Zoals Cesar zegt: Een hond met een taak hebben, hij moet actief bezig gehouden worden.
En daar zie je in Nederland (overal natuurlijk) ook veel gevallen van. Nemen een hond, en dat was het..... Sneu...
Vind de serie vooral interressant omdat het zo goed laat zien wat je als mens met je houding allemaal uit kan stralen, en wat voor effect dat kan hebben op je dier....
Onzin. Een hond is en blijft een hond, hoe gestoord hij ook is. En aangezien een hond wil overleven, zullen ze een hoop dingen voor koekjes doen. De aandacht op eisen met beloning werkt vele malen beter dan de aandacht te krijgen door correcties.
Tuurlijk, de hond luisterd uiteindelijk, en het gaat vele malen snellerDat is geen wat men wil. Geen maanden werk eraan willen hebben.
Tuurlijk kan je niet álles met koekjes oplossen, maar er is nog altijd een wereld van verschil tussen op een positieve manier de aandacht van je hond vragen en op een negatieve manier de aandacht van je hond vragen
Iets wat cesar, naar mijn mening doet. 
Nikki__ schreef:Kentaro schreef:@Urko, ik ben het absoluut voor een groot gedeelte met je eens! Maar ik weet dus ook uit de praktijk dat de manier van CM absoluut kan werken voor diverse honden!! Onze Kazuo bijvoorbeeld is heel erg onzeker. Nu hij merkt dat wij de 'leidersrol' op ons hebben genomen, geeft hem dat veel meer zelfvertrouwen en hoeft hij zich niet meer zo druk te maken dat hij het allemaal moet regelen!
Cesar manier zou dus nevernooit niet op een echt onzekere hond werken
Nikki__ schreef:Ik zeg ook nergens dat ik nooit corrigeerTuurlijk kan je niet álles met koekjes oplossen, maar er is nog altijd een wereld van verschil tussen op een positieve manier de aandacht van je hond vragen en op een negatieve manier de aandacht van je hond vragen
Iets wat cesar, naar mijn mening doet.
Een onzekerehond los je ook niet op met een aai en een koekje, sterker nog, ze lost het maar lekker zelf op. Maar ik hang niet de riem zo hoog om dr strot dat ze word gedwongen mee te lopen
Waarom haalt men toch atlijd honden onderling erbij? Die corrigeren zelde tot nooit hardhandig, alleen met geluiden en met houdingen. Zelde komen er verwondingen bij kijken als het om een dominantiestrijd gaat
) Maar door hem keertje aan te tikken let hij weer op mij en loopt gewoon braaf mee. Snoepjes pakt hij op zo'n moment niet aan.... LecyTinker schreef:oaky, laten we even voor de gein aannemen dat ik de leider al ben! Wil dat dan zeggen dat mijn honden automatisch geen ruzie meer maken?
Want zelfs in cesar zijn pack ontstaat er wel eens ruzie als er van buiten een bepaalde emotie word meegebracht>>>
Nikki, cesar heeft ook in bepaalde afleveringen zijn methode laten zien op een doodsbange hond. Ene die in irak (?) als bommenhond heeft gewerkt en nog een aantal andere. Daat werkte zijn methode ook prima op.
Maar als ik Monty Robberts zijn boeken lees, dan ben ik nog steeds Monty Robberts niet. Zelfde voor cesar!
). Inmiddels is de rust weergekeerd en als hij nog eens te ver gaat hoef ik alleen mijn stem te verheffen en druipt hij af. (Ik heb geen zin in vechtpartijen en dierenartskosten omdat ik er 1 moet laten hechten). Het roedelgedrag tussen honden wordt duidelijker naarmate je meer (dan twee) honden hebt; geloof me (en alle anderen met 1 of 2 honden) een groep van 3 is pas een pack. Het principe van Cesar is heel simpel: Wees de leider over de leider. Daarbij is het belangrijk om heel consequent te zijn. Door de leider te controleren heb je het met de andere twee een stuk gemakkelijker. MyWishMax schreef:Hoe zit dat dan met die Gavin? Die was super bang voor geluiden en die prees hij de hemel in. Hij corrigeert niet allen, hij beloont ook hoor

MyWishMax schreef:Maar Cesar doet ook niet hardhandig, die riem zit hoog, maar zit 9 van de 10 keer geen spanning op.
Onze hond krijg je met snoepjes niet afgeleid van andere honden, die hij dan wil aanvallen (ongecastreerde reu in een straat met 4 andere ongecastreerde reuen) Maar door hem keertje aan te tikken let hij weer op mij en loopt gewoon braaf mee. Snoepjes pakt hij op zo'n moment niet aan....
Ook met teefjes.
Macs schreef:Nikki__ schreef:En ook bij Gavin werd de riem zeer hoog geplaatst zodat hij wel mee moest lopen.
Er staat 9 van de 10x geen spanning op. En wat zou jij willen, 1x een duidelijk signaal of getrek en gesleur?