Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
sflj schreef:En iemand die een stuk uit de oren van z'n kinderen knipt omdat hij/zij dat mooier vindt? (of is dat ook overdreven?)
Ambiiee schreef:Naja een kind van 1 of 2 maakt die beslissing ook niet zelf..
Ambiiee schreef:Gaatjes zijn herstelbaar.... Dat is het verschil.. Als je ene hond met rechtopstaande oren wilt, waarom kies je dan neit gewoon voor zo'n ras. DH heeft rechtopstaande, en is ook stoer, en waaks en alles.. Ik vind het echt een voorbeeld van een hond niet in zijn waarde laten...
Ambiiee schreef:ls je ene hond met rechtopstaande oren wilt, waarom kies je dan neit gewoon voor zo'n ras. DH heeft rechtopstaande, en is ook stoer, en waaks en alles.. Ik vind het echt een voorbeeld van een hond niet in zijn waarde laten...
Chiqa schreef:Ik kies een hond uit nav uiterlijk, karakter, gezondheid en voorouders, zo simpel is dat niet op te lossen.
Voor mij is een hond geen meubelstukje.
sflj schreef:En iemand die een stuk uit de oren van z'n kinderen knipt omdat hij/zij dat mooier vindt? (of is dat ook overdreven?)
Ambiiee schreef:Gaatjes zijn herstelbaar.... Dat is het verschil.. Als je ene hond met rechtopstaande oren wilt, waarom kies je dan neit gewoon voor zo'n ras. DH heeft rechtopstaande, en is ook stoer, en waaks en alles.. Ik vind het echt een voorbeeld van een hond niet in zijn waarde laten...
sflj schreef:Het grootste verschil zit hem in het feit dat je van een dier niet weet of het dat wel wil.Het heeft geen keus. (maar dat interesseert veel 'dierenliefhebbers' niet. Wat zij het mooiste vinden is belangrijk.
)
Chiqa schreef:Skitter; met staart (En oren) tonen ze naar mijn mening idd een stuk sulliger.
Wil zelf héél erg graag een dober, zoals ze op je laatste plaatje dr uitzien,
maar helaas......ik heb het idee dat ik dan met een soort van vage terrier aan het lopen ben...
Beetje uitstraling vind ik net als jij erg belangrijk voor het totaalplaatje.
Chiqa schreef:Irish, heb ik mij niet in verdiept, dus vertel eens?
Citaat:All mammals (including humans and dogs) have the same neurotransmitters, receptors, and higher brain functions.42 So while puppies may respond differently to pain, there can be no doubt that they feel pain similarly to humans. To this end, veterinarian Jean Hofve notes, "it is well documented in the human medical literature that newborns do feel pain, and neonatal pain management is taken seriously . . . 'even very prematurely born infants respond to pain.'"43 Moreover, anatomical studies have shown that the number of nerve endings in a newborn puppy may equal, or even exceed that of adult dogs.44 This means that a puppy will experience pain in amounts equal, or even greater to those experienced by the adult dog.
In addition, there is the possibility of pathological pain.45 Pathological pain refers to the "sensation perceived from an inflammation that accompanies tissue injury."46 A good example is the "phantom" pain experienced by an amputee in a leg that is no longer there. Moreover, since the brain is still in development in puppies, a trauma of that magnitude may affect the development of the dog's "final architecture of the pain system,"47 which could affect the dog for the whole of its adult life. Although animals tend to be more stoic than humans, puppies do exhibit whimpering and an "escape response" after tail docking.48 This indicates that the puppies are indeed feeling the pain of losing an appendage. Finally, as with any amputation, there is a serious risk of the formation of growths composed of nerve cells and fibers or a growth composed of scar tissue.49 In both cases, the growths are painful.
Mizora schreef:Maar daarom kan je nog wel aan dingen als oren en staarten gaan knutselen zolang het belang van het dier voorop blijft staan. Er wordt altijd aan alles geknutseld
Nikki__ schreef:@Moll; fijn dat jij vanachter je computer kan zien wat ik wel en niet allemaal al heb gedaan
Nogmaals, en echt, lees eens goed. De saarloos is 9/10 keer niet enkel alleen terug houdend naar vreemde, maar ook angstig/bang voor alle andere objecten. Een auto die voorbij komt, een fietser, een boom die anders staat, een prullenbak die geluid maakt, noem het maar op.
Ik vind het vreemd dat jij aankaart dat angst iets is waar de hond geen last van heeft, omdat het aangeboren gedrag is.
Er zijn ook saarloose die dit gedrag niet hebben, die juist alles leuk vinden, echter worden die afgekeurde voor de fok, en zie je dus steeds meer extreem angstige honden.
Chiqa schreef:Mizora schreef:Maar daarom kan je nog wel aan dingen als oren en staarten gaan knutselen zolang het belang van het dier voorop blijft staan. Er wordt altijd aan alles geknutseld
Knutselen kan ook erfelijke gebreken in de hand werken, dat is geen probleem denk je?
En hoe leggen we zoiets uit aan de keurmeester? Ja normaal heeft het hondje een bek vol tanden, maar omdat ik tanden niet nodig vind en alleen gevaarlijk, is dat geen enkel probleem?
Pups wil ik graag wel wéér mét tanden, hoe moet je zoiets programmeren, even aan de testkast ofzo?
Weet niet waar dat heen moet gaan....en of dat wel goed gaat komen. Een erfelijek aandoening kan soms generaties doorgaan, tot vervelends aan toe, en volgens jou is dat geen punt?
kynshiri schreef:je zegt een hond te kiezen om het totaalplaatje, maar als flaporen daar echt niet in passen, dan is een bv een Dober NIET het ideale ras voor jouw, klaar?
kynshiri schreef:chiqa: ik vind niet dat 'pijn duurt maar even' het goedpraat eigenlijk..