De moeizame sfeer op BB

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 12:54

Ayasha schreef:
Chiqa schreef:
profielviews houd ik niet bij, meelezers hoe ik dat zie?
Als ik bv gereageerd in een topic over een liefde voor pingpongballen (Doe maar een gooi :7 ) volgt men mij vrijsnel binnen een paar minuten met een tegenreactie, dat mijn voorliefde voor pingpongballen niet in orde is, of door het stellen van een idiote vraag die tevens verkapt is als een steek onder water, maar te onduidelijk is voor een persoonlijke aanval.

MB; we zijn het ook genoeg keer niet eens met elkaar geweest maar we blijven dr niet in hangen en kunnen elkaar gewoon weer te woord staan zonder scheven gezichten, dat vind ik zo leuk aan jou.

heb dat wel eens anders meegemaakt, perongelijk iemand een tip gegeven of complimentje, even vergeten dat dit persoon ooit eens in een discussie met mij verwikkeld is geweest. Moet ik weer helemaal terug gaan lezen wat er ook al weer gebeurd is :D

Sorrie.....ik heb een negatieve eigenschap, of mss is hij wel positie, ik vergeet heel snel gezichten en gebeurtenissen, en hier op bokt vind ik ze al vrij snel te ingewikkeld.

agree. :j heb dat heel erg met jou en MB. :) Lekker tegen elkaar kunnen hangen maar een topic later gewoon weer met elkaar eens kunnen zijn. :j Vind ik heerlijke discussie partners!
En nog tegen een grapje kunnen ook. Da's helemaal mooi. :D

:D :D :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 12:54

Misschien vind ze dat het antwoord op jouw bericht al in een reactie op iemand anders staat en heeft ze zo iets van "ze leest het vast wel :j" ?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 12:56

Ayasha schreef:
Breghje: Dit vind ik een erg kinderachtige reactie. Chiqa heeft nooit gezegd dat JIJ op haar foeilijst staat. Enkel dat mensen die niet kunnen loslaten er op staan. Daarbij heeft Chiqa nog helemaal niet bevestigd dat het inderdaad om die optie gaat. Ik kan het mis hebben hoor, dat is gewoon de enige optie die ik me kan bedenken.

Sja ik heb 1 persoon op mijn foeilijst, niet omdat ik boos op haar ben of haar belangrijk vind oid, maar ik lees haar berichten gewoon liever niet :')

_O- Wat is de reden? :D
Gewoon liever niet? }>

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 12:58

Ayasha schreef:
Misschien vind ze dat het antwoord op jouw bericht al in een reactie op iemand anders staat en heeft ze zo iets van "ze leest het vast wel :j" ?

Als ik een directe vraag stel aan haar? Neuh. Dat denk ik niet. Maar het geeft niet hoor, ik lig er geen moment wakker van. Wat mij betreft is het ook alweer over en hoeven we het er niet meer over te hebben, ik heb er mijn lolletje om gehad. :D

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 12:59

Oh dat...Wist serieus niet dat je / ze dee foei functie bedoelde. Dat vind ik ook zo'n nutteloze functie... Zou wat mij betreft pas functie hebben als je er anderen mee uit jouw berichten kunt houden. Staat bij mij dus niemand op die lijst, inderdaad de discussie is niet compleet dan.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 13:03

Ik heb ook niemand op de foei-lijst wel is het zo als ik sommoge bokkers in een topic zie verschijnen ik dat topic dus wegklik omdat ik mij aan die personen vreselijk erger, dus als meer mensen dit zouden doen en n iet altijd gelijk temmen met de opmerking persoonlijke aanval zou de sfeer al stukken beter zijn

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 13:07

MamboBeach schreef:
Ayasha schreef:
Breghje: Dit vind ik een erg kinderachtige reactie. Chiqa heeft nooit gezegd dat JIJ op haar foeilijst staat. Enkel dat mensen die niet kunnen loslaten er op staan. Daarbij heeft Chiqa nog helemaal niet bevestigd dat het inderdaad om die optie gaat. Ik kan het mis hebben hoor, dat is gewoon de enige optie die ik me kan bedenken.

Sja ik heb 1 persoon op mijn foeilijst, niet omdat ik boos op haar ben of haar belangrijk vind oid, maar ik lees haar berichten gewoon liever niet :')

_O- Wat is de reden? :D
Gewoon liever niet? }>

Wel ik ben het echt nóóit met haar eens, eigenlijk de enige persoon die ik ken (zowel IRL als internet) waarmee ik het echt nooit eens ben. En het is me ook al opgevallen dat ik niet kan discussiëren met haar :') (ligt waarschijnlijk aan mij hoor) dus dat doe ik dan gewoon niet meer :')

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 13:13

Ik heb uiteraard ook mensen die ik liever niet lees omdat dat gewoon niet klikt, maar ook die mensen kunnen een zeer goede bijdrage leveren aan een discussie. En mensen met wie het op bokt niet klikt, die ken ik irl niet eens dus daar heb ik dan gelukkig weer geen last van. En ik ben gezegend met een brede rug, kan veel vanaf glijden zeg maar. :D

Gezien ik de functie niet gebruik, even een vraagje.. leest het dan nog wel fijn? ->gewoon pure nieuwsgierigheid hoor<- want dan mis je toch stukken in de lijn van het verhaal/de discussie?

Ayasha
Blogger

Re: De moeizame sfeer op BB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 13:47

Mwa in mijn geval mis ik dan geen discussie die ik niet toch sowieso al zou over slaan. Ik probeer ook van mensen waarmee ik het niet eens ben altijd te leren maar van haar hoef ik echt niets te leren. Er is in de jaren dat ik haar brichten wel las niets wat ze gezegt heeft waarvan ik zo iets heb van "he da's nou handig". Ik mis er dus volgens mij niks aan :)). Daarbij zorgt de foei dat het niet zichtbaar is, er staat een melding dat die persoon gepost heeft en dan kan je hem eventueel open klikken. :) Dus merk je van "he, ik mis een belangrijk bericht" dan kan je alsnog de foei effe open klikken. :)

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 14:05

Ah op die fiets. Bedankt voor je uitleg!

Discussies die me niks lijken, die sla ik idd over. Niet vanwege de mensen, maar dan bv vanwege hoog Penny gehalte oid. :D

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 14:54

Echwel schreef:
Ik heb ook niemand op de foei-lijst wel is het zo als ik sommoge bokkers in een topic zie verschijnen ik dat topic dus wegklik omdat ik mij aan die personen vreselijk erger, dus als meer mensen dit zouden doen en n iet altijd gelijk temmen met de opmerking persoonlijke aanval zou de sfeer al stukken beter zijn

Meestal reageer ik niet in topics waar personen die mij niet liggen al uitgebreid geantwoord hebben. Lekker makkelijk gewoon andere kant op :D

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 15:17

Dat heb ik ook, lamlendig noem ik dat dan maar _O- .

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 15:28

Gebruik de foeilijst ook niet. Want als ik bijvoorbeeld Chiqa daarop zou zetten, omdat we het vaak niet met elkaar eens zijn, mis ik toch een flink onderdeel, omdat er toch ook momenten zijn dat we het wel met elkaar eens zijn.
Dan zou ik die dingen dus ook missen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 19:41

Ik heb 4 mensen onder de foei staan, maar zie dat die dr al een mooie tijd staan zie ik nu, sommige kan ik me niet eens meer herinneren, dus zo onbelangrijk is dat nu eigenlijk.
Een bokker komt volgens mij nog wel veel op bokt, zie dan zo'n leeg stukje staan, lees het soms wel eens maar weet dan precies weer waarom ik haar 4 jaar geleden gefoeit heb :D Mis er dus niet veel aan, heel vermoeiend persoon naar mijn inziens.

Dus de eer gaat niet uit naar die mensen in dit topic die in de veronderstelling waren in mijn foei te staan,
dat ze zich genegeerd voelen zou heel goed kunnen en kan ik ook wel antwoord op geven.
Vind ze dan denk ik te vermoeiend reageren om mijn energie dr in te stoppen, energie waar ik een chronisch tekort aan heb. En dan trek ik die lijn.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 20:35

Ach, als een antwoord geven op een directe vraag teveel moeite is, dan sta ik graag onder je foeis hoor. Ik geef tenminste altijd antwoord, of de mensen me nu aanstaan of niet, vind ik normaal geaccepteerd sociaal gedrag, mij is geleerd als te leven naar het volgende spreekwoord: if you can't take the heat, don't get into the fire......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 21:50

Echwel schreef:
Als je op het rode kruisje klikt gaat de website weg dan even tot 100 tellen en met een ander perspectief dezelfde post miss lezen helpt ook heel vaak.

Dat helpt goed :j

Heb me een keer (jaar of 2 geleden denk ik) een keer vreselijk aangevallen gevoeld, daarna de post opnieuw gelezen, na een paar uur, en toen las ik 'm heel anders :) en vond ik 'm veel vriendelijker. 't Is ook echt hoe je leest, ik was toen een beetje gestressed van het werk, en chagrijnig, en dan vat je dingen snel verkeerd op.
Als je rustig bent lees je heel anders, dat is echt zo. Ook omdat je toon en mimiek mist, denk ik.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 02:19

Ik weet niet eens hoe een foeilijst werkt. Ga 'm ook niet gebruiken want irl kan dat ook niet.

En ja, ik irriteer me soms ook weleens aan bokkers waarvan ik dan opeens weer een ander topic zie waarin ik denk: nu ben je goed bezig. Heb dat bv met ayasha, soms erger ik me er weleens aan dat ze dingen niet los kan laten in mijn ogen of overal het laatste woord op wil hebben ;) Maar dan plaatst ze weer een topic over de vorderingen van d'r paardje waarvan ik denk nah, daar ga ik in reageren. Dat vind ik dan leuk, ze heeft ook doorzettingsvermogen en een heilig geloof in die soms lastige merrie van d'r. Daar heb ik respect voor. En dan vind ik het leuk om haar op een positieve manier te stimuleren want wat dat betreft gaat ze door het vuur voor die poown van d'r. Is ook een leuke combinatie, passen qua karakter goed bij elkaar volgens mij. Twee (soms) irritantjes bij elkaar, ze zijn aan elkaar gewaagd. :D positief bedoeld ayasha maar dat weet je wel he)

En dat moet ook kunnen. Als we het eens zijn dan is het goed, maar als we het oneens zijn dan gaat het tegen elkaar op. That's life. Het hoeft niet zo te zijn dat als je het oneens bent met elkaar, je geen respect voor elkaar of elkaars mening op kunt brengen. Dan zie je het gewoon anders, so be it.

Alleen temmen of foei, ik heb me daar nooit in verdiept. Jawel, ik heb laatst getemt omdat we de 500 pagina's bereikt hadden bij ons heul gezellige HK topic over apparaten (chiqa, bedankt nog voor de geheel nieuwe omschrijving van kinderen) _O- _O- Het is een begrip geworden bij ons :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 13:59

Volgens mij waren het parasieten hoor, Maikeltje O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 14:35

maikeltje wist niet dat er over die uitspraak van mij waar toen (Apparaten) zo'n ophef over was nu geschiedenis heeft gemaakt bij jullie :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 16:57

Chiqa schreef:
maikeltje wist niet dat er over die uitspraak van mij waar toen (Apparaten) zo'n ophef over was nu geschiedenis heeft gemaakt bij jullie :')

Je hebt gelijk, excuus. Dan zei je dat in een ander topic, sorry mijn fout.

llindaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 17:02

Dit is niet alleen bij BB. Maar op het gehele forum.
Hier ben ik ondertussen zo schijtziek van geworden dat ik nauwelijks tot niet meer online kom.
De sfeer is niet alleen moeizaam maar ook ongezellig!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 19:31

maikeltje schreef:
Ik weet niet eens hoe een foeilijst werkt. Ga 'm ook niet gebruiken want irl kan dat ook niet.

En ja, ik irriteer me soms ook weleens aan bokkers waarvan ik dan opeens weer een ander topic zie waarin ik denk: nu ben je goed bezig. Heb dat bv met ayasha, soms erger ik me er weleens aan dat ze dingen niet los kan laten in mijn ogen of overal het laatste woord op wil hebben ;) Maar dan plaatst ze weer een topic over de vorderingen van d'r paardje waarvan ik denk nah, daar ga ik in reageren. Dat vind ik dan leuk, ze heeft ook doorzettingsvermogen en een heilig geloof in die soms lastige merrie van d'r. Daar heb ik respect voor. En dan vind ik het leuk om haar op een positieve manier te stimuleren want wat dat betreft gaat ze door het vuur voor die poown van d'r. Is ook een leuke combinatie, passen qua karakter goed bij elkaar volgens mij. Twee (soms) irritantjes bij elkaar, ze zijn aan elkaar gewaagd. :D positief bedoeld ayasha maar dat weet je wel he)

En dat moet ook kunnen. Als we het eens zijn dan is het goed, maar als we het oneens zijn dan gaat het tegen elkaar op. That's life. Het hoeft niet zo te zijn dat als je het oneens bent met elkaar, je geen respect voor elkaar of elkaars mening op kunt brengen. Dan zie je het gewoon anders, so be it.

Alleen temmen of foei, ik heb me daar nooit in verdiept. Jawel, ik heb laatst getemt omdat we de 500 pagina's bereikt hadden bij ons heul gezellige HK topic over apparaten (chiqa, bedankt nog voor de geheel nieuwe omschrijving van kinderen) _O- _O- Het is een begrip geworden bij ons :')

waar haal jij vandaan dat ik dingen niet los kan laten maikeltje? :) (interesse, geen aanval, gewoon dat ik snap wat je bedoelt)
En ja, ik hoor vaker dat Pret en ik elkaar mooi uitgekozen hebben. :)) We zijn inderdaad gewaagd aan elkaar maar dat vind ik heeeeeeerrlijk aan der :+: Als ik heethoofden op bokt zie reageren kan ik ook enkel glimlachen. Niet om ze uit te lachen of omdat ik van ruzie geniet, nee dat doorzettingsvermogen en dat vastbijten! :+: Heb ik met jou ook trouwens, jij kan met zoveel vuur reageren en alles wat je zegt komt op zo'n moment echt recht uit het hart! :+:

en ik wil ook even laten weten dat ik dit een hele leuke reactie vind maikeltje! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 23:00

Wanneer iemand een negatieve toon zet in een topic, mag je daar dan een nette opmerking naar die persoon over maken? Of valt dat dan onder een persoonlijke aanval?

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 00:24

Ayasha schreef:
maikeltje schreef:

waar haal jij vandaan dat ik dingen niet los kan laten maikeltje? :) (interesse, geen aanval, gewoon dat ik snap wat je bedoelt)
En ja, ik hoor vaker dat Pret en ik elkaar mooi uitgekozen hebben. :)) We zijn inderdaad gewaagd aan elkaar maar dat vind ik heeeeeeerrlijk aan der :+: Als ik heethoofden op bokt zie reageren kan ik ook enkel glimlachen. Niet om ze uit te lachen of omdat ik van ruzie geniet, nee dat doorzettingsvermogen en dat vastbijten! :+: Heb ik met jou ook trouwens, jij kan met zoveel vuur reageren en alles wat je zegt komt op zo'n moment echt recht uit het hart! :+:

en ik wil ook even laten weten dat ik dit een hele leuke reactie vind maikeltje! :j

De dingen niet loslaten in de zin van dat je je er in vast bijt, zeker als je gesprekspartner flink hapt :+ :D Ik bedoel dus niet dat je het mee naar bed neemt en er mee op staat ofzo En ik zie dat je zelf eigenlijk min of meer het antwoord ook al gegeven had :D
Maar bokt is er ook voor de entertainment, dus niks mis mee hoor. En daar kan ik dan soms weer lekker op inhak(k)en :D En dat is toch ook een soort sport, beetje sparren. Het is niet voor niets dat de "rel"topics zo 20 pagina's tellen. Zeker als het tegen elkaar in gaat zit iedereen constant op z'n refreshbutton te drukken. Ik wel tenminste, ik geef het toe. Ik hou wel van sensatie op z'n tijd, jij ook wel volgens mij. En half bokt met ons :+

Wat niet wil zeggen dat ik zomaar wat post om het posten, dat wil ik er even bij vermelden voor mensen conclusies gaan trekken. Ik sta wel voor wat ik schrijf.

En Ayasha, thnx voor het compliment. Ik vond jouw post ook leuk, we kunnen het dus wel :D Heel soms komt er weleens iets aardigs uit m'n strotje hoor :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 00:34

Ik denk dat velen van bokt diep in het hart gewoon graag nog eens rel schoppen..... De grootste veranderingen en evoluties vonden plaats door relschoppers.... Dus ik denk niet dat het slecht hoeft te zijn. :)

En tuuurlijk kunnen we het wel! :D Weet je, ik kan behoorlijk kort door de bocht gaan en grof uit de hoek komen maar het is zelden slecht bedoelt. :) En ik denk dat dat voor jou ook zo is... :) Hoe hard we soms ook sparren... No hard feelings. ;) :D