Boze buurman, wat vinden jullie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hoe moeten we omgaan met het houden van katten

Katten moeten ten alle tijden binnen gehouden worden
9 (3%)
Katten mogen alleen buiten als ze aan de riem in de tuin zitten, maar niet los lopen.
99 (35%)
Katten moeten gewoon los naar buiten kunnen, ondanks dat ze dan soms bij andere mensen op het erf komen.
171 (61%)

Totaal aantal stemmen: 279

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 13:41

Maar ik neem aan als die kids in jou tuin zouden gaan zitten poepen, ondanks dat ze het netjes onder zouden dekken, je het niet echt smakelijk zou vinden toch?

En dat is nou net het hele probleem, althans bij mij. Ik vind katten superlief, ben er superallergisch voor, en vind kattenschijt in mijn tuin ECHT niet grappig. Ik tuinier graag, maar ruik dan wel graag de aarde en NIET de kak van een kat.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 13:46

ChantalSmook schreef:
gohya schreef:
Vroeger had niemand [over]last van de katten die op hun erf of tuin kwamen.Waarom?omdat ze dat helemaal niet erg vonden.Maar tegenwoordig kunnen de mensen weinig tot nix meer hebben van andere mensen én dieren.Een kort lontje is tegenwoordig heel normaal,voor de minste dingen klagen ze al.
Wil je geen kat in je tuin?zet de plantenspuit er op,na een poosje komen ze echt niet meer.En ach,wat kan een kat nou aan overlast veroorzaken? poepen in de tuin? ze graven het wel netjes onder.Vogels poepen ook in je tuin en kunnen behoorlijk veel neerleggen.
Mensen moeten niet zo dramatisch doen.

Hier ben ik het ook mee eens. Ik heb ook het idee dat mensen weinig meer kunnen hebben van hun omgevingneem geen kat om hem aan een koortje in de tuin vast te binden of in huis op te sluiten. Een kat is een buiten dier wat hoort te jagen en buiten hoort te leven. . Overigens sta ik er ook achter dat mensen op een diervriendelijke manier de katten uit de tuin houden. Ik De achterbuurman heeft een voilere, een paar keer heeft hij de tuinslang op onze kat gezet en vervolgens weet onze kat dat hij daar niet mag komen. Daarbij woon ik in een rustig dorp, en lopen hier de kinderen van de buren op zondag morgen ook om 8 uur over straat te krijsen. Dan zeg ik toch ook niet 'hou je kinderen binnen als ze andere tot last zijn'.

Zodra een dier of kind overlast veroorzaakt ben ik van mening dat je daar iets van mag zeggen!

Hier komen ook katten in de tuin, onze katten komen bij andere in de tuin, nooit klachten gehoort.
Horen we deze wel, zorgen we er uiteraard voor dat de katten in de tuin blijven. Andere mensen horen geen last te hebben van jouw dieren. Ik snap dus ook best dat sommige buren er heel erg boos om kunnen worden, zeker als je zelf niks met katten hebt.
Ik vind dus ook niet dat je dergelijke klachten mag negeren. Sterker nog, als je deze klachten wel negeert en je kat verdwijnt of komt smerig thuis... Klaag dan ook niet :o heel hard, maar katten kunnen echt een grote irritatie zijn bij veel mensen.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 14:08

Chiqa schreef:
MamboBeach schreef:
De antwoorden van sommige mensen... Niet te geloven dat deze mensen zich dierenvrienden durven te noemen.

.

Dat verbaasd mij ook elke keer weer, mensen die het geen probleem vinden als er katten worden aangereden of doodgebeten, mensen die vervolgens zelf katten moeten hebben en opsluiten.
Dat noemt zich een kattenvriend. :7

ben nog steeds blij dat het meerendeel van de poll dr een gezonde gedachte op nahoudt, namelijk dat een kat lekker buiten mag lopen :)

Tja, dan is een kind van 16 die wordt doorgereden dus ook de schuld van de ouders? Hadden ze hem maar binnen moeten houden?

Apostrof

Re: Boze buurman, wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 14:14

Even de spanning eruit hoor - leuk beestje en grappig gezicht:

*klik*

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 14:34

Haha, die kat is goed :)) Stug volhouden!

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 14:53

HLPhoto schreef:
Even de spanning eruit hoor - leuk beestje en grappig gezicht:

*klik*

:D
hihihihihi

Even on-topic: ik lees hier sommige reacties dat kattenoverlast een modegril is van de laatste tijd.....dat is echt onzin! Ik denk enkel dat mensen via internet makkelijker hun grieven kwijt kunnen en je er daardoor meer over leest. Mijn vader was twintig jaar geleden ookal in de weer met netten en sate-prikkers om de katten uit de tuin en vijver te houden...en met hem wel meer mensen in de buurt.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 14:55

precies......... mijn vader is doodsbang voor offenders die mijn kind willen pakken..........

komt niks meer of minder voor dan vroeger, alleen nu weet IEDEREEN het :D

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 15:28

gohya schreef:
Vroeger had niemand [over]last van de katten die op hun erf of tuin kwamen.Waarom?omdat ze dat helemaal niet erg vonden.Maar tegenwoordig kunnen de mensen weinig tot nix meer hebben van andere mensen én dieren.Een kort lontje is tegenwoordig heel normaal,voor de minste dingen klagen ze al.
Wil je geen kat in je tuin?zet de plantenspuit er op,na een poosje komen ze echt niet meer.En ach,wat kan een kat nou aan overlast veroorzaken? poepen in de tuin? ze graven het wel netjes onder.Vogels poepen ook in je tuin en kunnen behoorlijk veel neerleggen.
Mensen moeten niet zo dramatisch doen.

Maar A we leven nu..

en B vroeger, was er ook overlast. toen was het nog geen probleem om ze te verzuipen.
Overigs weet ik niet beter. toen ik een jaar of 4/5 was (nu 15/16 jaar geleden)
werd de katten populatie gewoon uitgedund.. te veel katten, werden ze gewoon weg gedaan.. op welke manier dan ook..

Wij hebben er 2 zitten die 3 jongen hebben. Als ze worden aangereden of iemand jaagt ze weg. geen probleem. Maar wij zitten in het buiten gebied.. dat is al anders midden in de stad..

Binnen houden is hier niet nodig, overal lopen hier andermans katten. en nee, eerlijk gezegd vind ik dat niet prettig, maar we leven in het buiten gebied waarbij de dieren muizen jagen. en dat is het doel van onze kat. en iedereen werkt daarin samen.

Als iemand er last van heeft mag diegene ze van mij wegjagen. op welke manier dan ook..

Veel worden het er toch niet, want de jongen overleven het vaak niet, lopen weg of komen onder de auto..

Als ik later op mijzelf woon, en aangezien ik geen buitengebied huis kan betalen, word dat dus in het dorp of de stad. en dan zorg ik dat MIJN kat bij MIJ blijft..

hij mag niet anderen tot last zijn. daar zorg ik zelf wel voor..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 15:30

inderdaad.......... vroegah, werden loslopende katten gewoon gepakt door erfhonden :D normaalste zaak van de wereld.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 15:37

KiWiKo schreef:
inderdaad.......... vroegah, werden loslopende katten gewoon gepakt door erfhonden :D normaalste zaak van de wereld.

Ja daarom.. en misschien kom ik dan wel cruw over, maar ik verzuip zelf geen katten. nooit gedaan en wil ik ook niet doen..

Maisproppers, tja dat was de leeftijd dat een dier geen pijn kon hebben.

Maar van de week voerde ik de katten (ze krijgen hier naast brokken restafval van ons eten) zat er een dominante kater die de boel wel even wilde regeren.. Het spijt me, de onze krijgen voorang..

Overigs was ie niet zo lief naar mij en begon ie te blazen. Dát moet je bij mij dus niet doen.. ik vind het allemaal prima, vreemde katten jagen we weg met een ksss en de andere krijgen nog wel eens een vleesje van ons..

Ik zal je eens wat anders vertellen. we hadden 2 vrouwtjes met beide jongen (ja het fokt als een ziekte en nee sterriliseren gaat niet want dan is de kat al dood van de stress voordat ze bij de DA is)
als 1 vrouwtje op jacht ging passte ze op beide nestjes, andersom idem dito..

Vond ik altijd een mooi principe en mooi geregeld..

maargoed waar hadden we het ook al weer over.. Oja andere katten.

Tja, Ik heb wel eens gezien dat opa een mol aan het verzuipen was. toen ie weg liep heb ik hem stiekem gered.. en maar zeggen dat ik hem dood de sloot in gegooid had :') maar hij leefde nog..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 15:39

boerenvrouw spreekt hier :D :D

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 15:45

Ik heb vroeger jonge katjes verdronken zien worden... Echt sneu!

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 15:46

hmm tja.
ik snap dat het lastig is om je kat aan te leren niet in de tuinen van iemand anders te komen.
maar helaas ben ik het wel met je buurman eens.
als je er niet voor kan zorgen dat ze niet in andere tuinen komen (en dus ook in zijn tuin) dan hou je ze maar binnen of bedenk je iets anders.

wij hebben ook af en toe last van de katten van de buurt. en ik heb helemaal niets tegen katten maar die stront van ze STINKT!
echt getverdemme wat een lucht.
nu hebben wij redelijk mazzel dat wij honden hebben die de katten over het algemeen wel uit de tuin jagen maar nu zijn mn ouders op vakantie, met honden en het is echt gewoon wachten totdat de zoveelste kat voor onze deur zit en de hele tuin onder poept.

Ik zou persoonlijk nooit zo tekeer gaan als de buurman van de ts maar ik deel zijn mening wel.
Wij doen er trouwens ook wat aan zodra de buren last hebben van onze honden.
Laatst bijgewerkt door Zwitsal op 14-07-10 15:47, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 15:47

MamboBeach schreef:

is het ook....... is het ook!!

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 15:50

KiWiKo schreef:
boerenvrouw spreekt hier :D :D

Ik denk dat het ook veel scheelt in de omgeving waarin je opgroeide.

Elk beest werd geaaid en elk dier opgetild

(ik zal eerlijk zeggen dat ik een klein babygeitje dood heb laten vallen als 7 jarig kind.. was erg zat)

Maar het nadeel was gewoon dat ik veel last had van wormen.. ben een nagelbijter en een genieter van zandbakken. inmiddels niet meer, maar van paardenbakken. maar nagelbijten wil ik nog niet afleren..

Hond heeft zelfmoord gepleegd toen ie wegliep. was over het hek gesprongen bij een boer in de straat bij een andere hond. en toen ie er uit wilde zat ie tussen een hek van 10 bij 10 cm. en toen ging ie dood..

Tja klinkt heel banketstaaf en het had inderdaad voorkomen kunnen worden, maar zo was dat toen.
'we kopen wel een nieuwe'

Foxy 1
Foxy 2
Foxy 3
en Foxy 4

en ik wed (misschien niet zo leuk) dat de kattenpopulatie vrijwel allemaal incest en familie is van elkaar..
Het fokt hier overal, maar ze gaan ook weer dood (niet door een helpende hand)

Als uitzondering hadden we een kat die gevallen was van de hooizolder en dus verlamd was.. kon niet meer lopen. die kruipte, die hebben we wel geholpen.. dat vonden we wel triest..

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 15:50

KiWiKo schreef:
MamboBeach schreef:

is het ook....... is het ook!!

Dan werden ze naar boven gehaald en ik hoor dat gemieuw nog, verschrikkelijk gewoon! Geheel offtopic maar ik word er gewoon nog naar van... :j

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 15:51

Moderatoropmerking:
Helaas blijven jullie doordrammen over dezelfde punten en het hier en daar op de man spelen na 2 groene moderatoropmerkingen.
Daarom een slotje voor overleg.