Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ChantalSmook schreef:gohya schreef:Vroeger had niemand [over]last van de katten die op hun erf of tuin kwamen.Waarom?omdat ze dat helemaal niet erg vonden.Maar tegenwoordig kunnen de mensen weinig tot nix meer hebben van andere mensen én dieren.Een kort lontje is tegenwoordig heel normaal,voor de minste dingen klagen ze al.
Wil je geen kat in je tuin?zet de plantenspuit er op,na een poosje komen ze echt niet meer.En ach,wat kan een kat nou aan overlast veroorzaken? poepen in de tuin? ze graven het wel netjes onder.Vogels poepen ook in je tuin en kunnen behoorlijk veel neerleggen.
Mensen moeten niet zo dramatisch doen.
Hier ben ik het ook mee eens. Ik heb ook het idee dat mensen weinig meer kunnen hebben van hun omgevingneem geen kat om hem aan een koortje in de tuin vast te binden of in huis op te sluiten. Een kat is een buiten dier wat hoort te jagen en buiten hoort te leven. . Overigens sta ik er ook achter dat mensen op een diervriendelijke manier de katten uit de tuin houden. Ik De achterbuurman heeft een voilere, een paar keer heeft hij de tuinslang op onze kat gezet en vervolgens weet onze kat dat hij daar niet mag komen. Daarbij woon ik in een rustig dorp, en lopen hier de kinderen van de buren op zondag morgen ook om 8 uur over straat te krijsen. Dan zeg ik toch ook niet 'hou je kinderen binnen als ze andere tot last zijn'.
Chiqa schreef:MamboBeach schreef:De antwoorden van sommige mensen... Niet te geloven dat deze mensen zich dierenvrienden durven te noemen.
.
Dat verbaasd mij ook elke keer weer, mensen die het geen probleem vinden als er katten worden aangereden of doodgebeten, mensen die vervolgens zelf katten moeten hebben en opsluiten.
Dat noemt zich een kattenvriend.![]()
ben nog steeds blij dat het meerendeel van de poll dr een gezonde gedachte op nahoudt, namelijk dat een kat lekker buiten mag lopen
HLPhoto schreef:
gohya schreef:Vroeger had niemand [over]last van de katten die op hun erf of tuin kwamen.Waarom?omdat ze dat helemaal niet erg vonden.Maar tegenwoordig kunnen de mensen weinig tot nix meer hebben van andere mensen én dieren.Een kort lontje is tegenwoordig heel normaal,voor de minste dingen klagen ze al.
Wil je geen kat in je tuin?zet de plantenspuit er op,na een poosje komen ze echt niet meer.En ach,wat kan een kat nou aan overlast veroorzaken? poepen in de tuin? ze graven het wel netjes onder.Vogels poepen ook in je tuin en kunnen behoorlijk veel neerleggen.
Mensen moeten niet zo dramatisch doen.
KiWiKo schreef:inderdaad.......... vroegah, werden loslopende katten gewoon gepakt door erfhondennormaalste zaak van de wereld.
KiWiKo schreef:boerenvrouw spreekt hier![]()