Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
uniekhorse schreef:Enne.. voor de rest, dit is de beslissing van de eigenaren, leg je er maar bij neer.
Je kunt er toch niks aan veranderen
Nuage schreef:Honden bijten echt nooit per ongeluk raak, en ook niet mis. Dat is geen fout.
En wees maar blij, anders waren alle honden ontoerekeningsvatbaar.
KiWiKo schreef:Snelleedje schreef:chiqa: vind jij het normaal om een hond bij het minste of geringste te schoppen dan? Stoer hoor. Daar werk je agressie van de hond jegens jou mee in de hand.
nah, dit is nou niet echt minste geringste zegmaar
Snelleedje schreef:maar voor grommen krijgt hij niet direct een rotschop.Dat vind ik mishandeling.
Chiqa schreef:en ik hem dat al had verboden.
slimmerik schreef:uniekhorse schreef:Enne.. voor de rest, dit is de beslissing van de eigenaren, leg je er maar bij neer.
Je kunt er toch niks aan veranderen
Oh daar leg ik me ook echt wel bij neer hoor. Maar blijf wel mijn ideeën houden over de "omslag" in het verhaal. En dat Snelleedje de "schuld"op zich neemt. De rangorde in dat huis is me volkomen duidelijk
En redirectieagressie? Hoe verklaar je het herhaald gegrom naar het baasje?
uniekhorse schreef:Nuage schreef:Honden bijten echt nooit per ongeluk raak, en ook niet mis. Dat is geen fout.
Sorry ben ik niet met je eens, gericht vals bijten is anders dan deze situatie.
Dat een hond je aanvliegt terwijl je voorbij loopt, dat is niet per ongeluk.
Volgens jouw zou geen enkele hond, per ongeluk een (bijt) wond aan kunnen richten ?
zitake schreef:Snelleedje schreef:en dat ik fout gehandeld heb ben ik het volledig mee eens. Ik bracht de hond in een benarde positie. Tja, dat doe ik dus nooit weer.
maar fouten zijn er om uit te leren (zo denk ik er dan toch altijd over), als die er niet waren, leer je niks nieuws meer bij.
Nuage schreef:Nou er is wel een uitzondering natuurlijk. Ik denk dat als je een hond bijvoorbeeld laat schrikken in zijn slaap, of sowieso heel erg laat schrikken je dan wel kans zou hebben van een hap die niet agressief bedoelt was. Enkel instinctief.Maar in dit geval denk ik dat het niet het geval was, dat baseer ik echter op ervaring met mijn eigen hond.
En het is natuurlijk altijd een beetje gissen aangezien niemand van ons erbij was.
Nuage schreef:Honden bijten echt nooit per ongeluk raak, en ook niet mis. Dat is geen fout.
Snelleedje schreef:hij gromde later nog enkele keren omdat ie waarschijnlijk dacht nog een schop te krijgen. Ik kan me voorstellen dat ie dan gromt. Ga maar bij jezelf na.
Ik had dit kunnen voorkomen door verder te lopen en ik had dit kunnen weten. Maar dacht dat me dit toch niet zou gebeuren. Schijnbaar verkeerd gedacht en ik ben weer even met de neus op de feiten gedrukt.
Voor wat betreft kinderen, ik denk niet dat ie die pakt. Maar voordat ik weer commentaar krijg en voordat ik weer verkeerd denk, ik laat de hond niet meer alleen met vreemde mensen of kinderen. Ik zorg er wel voor dat de hond daar niet meer bij kan komen. O.a. Door tegenwoordig toch maar aan te lijnen. En ja, mocht ie toch los zijn dan pak ik hem alsnog bij zijn halsband. Echt om te voorkomen dat ie anderen bijt. En ik ben na deze beet nog steeds niet onder de indruk van zijn hapkunsten. Ben alleen mijn vertrouwen in de hond even kwijt.
slimmerik schreef:Hond gromt als hij op zijn plaats gewezen wordt. De volgende stap is gewoon bijten..
Snelleedje schreef:hij gromde later nog enkele keren omdat ie waarschijnlijk dacht nog een schop te krijgen. Ik kan me voorstellen dat ie dan gromt. Ga maar bij jezelf na.