Chiqa schreef:Vandaag weer een gebeurtenis ben benieuwd hoe jullie gehandeld zouden hebben.
Donna liep aan de lijn in de verte liep een oudere labrador met een bal, los. Eigenaresse liep ver voor het ding uit.
Omdat er een losloopgebied naderde knipte ik Donna los, leek wel of ze wilden spelen.
Het was een smal paadje dus niet erg handig maar ach ze speelden leuk. Donna pakte haar bal af en de eigenaar zei niets, dus ik dacht dat het geen probleem was, ze keek op een afstandje toe.
Donna heeft niets met ballen, dus wilde hem aanbieden zodat de labrador hem kon pakken echer die viel ineens uit het niets aan luid grauwend grommend en uithalen.
Donna beet natuurlijk van de af en liet de bal meteen vallen.
Omdat ik even benieuwd was hoe de eigenaresse van de labrador zou reageren, wachtte ik even maar ze zei alleen maar 'foei Candy!' met een lichte verontwaardiging in haar stem.
Honden bleven doorgaan en dat ding had zn bal al terug, toen heb ik gebruld dat beiden moesten kappen, gingen nog door en heb toen een slinger met mn riem naar haar hond en die van mij gegeven.
De eigenaresse was overduidelijk beledigd, zag dr kijken naar mij, maar durfte niets te zeggen. Ik riep Donna bij me (Ze kwam meteen) en lijnde haar aan, de andere lijnde niet aan en liep een andere kant uit.
Hoe hadden jullie dit aangepakt?
Dat is nu precies de reden waarom ik de bal van mijn hond altijd afpak als er een andere hond aan komt. Ze is daar ook zo fel op, moet wel zeggen dat ze nog nooit heeft gebeten het maakt een hoop herrie, maar als de andere hond uit de buurt van haar bal gaat is het ook meteen weer prima en speelt het weer verder. Toch neem ik het risico liever niet. Laat haar dus ook niet gauw spelen met een andere hond dat een speeltje heeft. Om een of andere reden is een bal/touw/frisbee/stok altijd 10x leuker als een andere hond hem ook wil

Moet wel zeggen dat ik dat gesnauw niet altijd een probleem vind, zolang het bij een beetje showen en waarschuwen blijft. Soms moeten ze dat even uitzoeken meestal is het meteen over als een van de twee even ligt oid. (Als ze allebei niet toe willen geven trek ik ze met dat gesnauw en gespring ook weg hoor,maar ze hoeft ook niet alles toe te laten van een andere hond of andersom.)
Is een turkse hond, och ja mijn hond kan je ook niet verstaan hoor want die heeft van die flappen voor zijn oren