Pitbulls scheuren kind (6) aan stukken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 23:22

slimmerik schreef:
Mindim schreef:
Jammer dat de nieuwe wet geldt voor alleen honden van 35+ cm. Agressief is agressief. Een dwergpincher bijvoorbeeld die een baby bewerkt kan toch ook schade aanrichten?
Hond is hond, dan niet met twee maten meten.

Ach iedere weldenkende ouder die ruimt de hond op als ie agressief wordt naar de kinderen. Of het nu een pitbull is of een teckel.

Niet alleen ouder.
Ik heb een hond 'opgeruimd' omdat ze zonder waarschuwing afging naar mijn reu en toen mij aanviel. Ik heb geen kinderen, maar wát als ze afgaat en er loopt toevallig een kind in de weg? Ik zou neit weten hoe ik uit moest leggen dat ik een hond die onbetrouwbaar is heb aangehouden.

Dat dier is overigens niet vals gemaakt. Het had een kronkel in de kop.

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 23:22

Mindim schreef:
@Yeyo, ik zeg ook niet dat je dan maar gelijk af moet maken. Ik wil eerst weten waarom het gebeurde. Ik vind het alleen niet kloppen dat er verschil tussen 35+cm en 35-cm honden.

Bij de kleintjes kan een teckel, JR of ander klein ras net zo veel schade aanrichten. Eeen agressieve hond is dan toch agressief, ongeacht maat.

Nee dat je dat niet bedoelde haalde ik ook uit je post, maar er zijn er wel die dat wel vinden.
Wat die wet betreft ben ik het met je eens.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 00:13

wat grappig.. las net ergens dat er via een italiaanse site een stuk naar het nederlands vertaald is

bleek om 3 zwerfhonden te gaan.. een dogo argentino teef mety pups, doberman en een pitbullachtige
het jongetje wou de honden voeren tot de teef van de pups het jongetje aanviel

toch grappig dat een verhaal weer zo verdraait word naar een sensatie bericht

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 05:20

LimaMambo schreef:
wat grappig.. las net ergens dat er via een italiaanse site een stuk naar het nederlands vertaald is

bleek om 3 zwerfhonden te gaan.. een dogo argentino teef mety pups, doberman en een pitbullachtige
het jongetje wou de honden voeren tot de teef van de pups het jongetje aanviel

toch grappig dat een verhaal weer zo verdraait word naar een sensatie bericht

het gaat over een groep zwerfhonden, onder wie een doberman, een pitbull en een dogo argentino teef die net een nest had en dat kindje was daar gaan kijken, toen schijnt die teef hem te hebben aangevallen en de andere honden hebben de rest gedaan.
In maart had een bende zwerfhonden ook al een duits meisje van 25 aangevallen die aan het joggen was.
Die beesten waren toen door de wet aangewezen aan iemand van 64, die daardoor nu de bak ingedraaid is.

er is nog een ander artikel waarin staat de honden van de broer van die 64 jarige man waren, dat de dober al een paar maanden als vermist op gegeven is (en de eigenaar inmiddels dmv de chip van die hond getraceerd is) en naar het schijnt niet de teef , maar een andere grotere en op het moment niet aanwezige hond dat jongetje vermoord heeft.
Ze verdenken die man ervan dat hij land en/of schuren gebruikt heeft als opslagplaats voor honden voor hondengevechten.

http://www.repubblica.it/2009/07/sezioni/cronaca/bambino-ucciso-cani/inchiesta-bambino-ucciso/inchiesta-bambino-ucciso.html

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 07:31

wow wat is er hier hard gekletst,zeg :D

het heeft me even tijd gekost om bij te lezen ;)

ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik meer toe kan voegen aan de discussie,maar ik vind het goed om te lezen dat de sfeer hier tenminste redelijk normaal blijft.

ik wilde graag nog wel even reageren op de persoon die denkt dat een pitbull een knopje heeft die omgaat als ze pissig worden........

je kan van me aannemen,dat klopt beslist niet.
het zijn dieren met een goed en zachtaardig karakter over het algemeen genomen.
maar als er dan iets gebeurd en ze vallen dan toch aan,dan is de schade gewoon veel groter als bij een poedeltje.
er zit een kracht in dit soort honden,dat kan je je bijna niet voorstellen.
wbt de pijngrens waar over gesproken word,dat klopt inderdaad wel.
het zijn bikkelharde types,deze honden. ik denk zelf dat het een overblijfsel is van vroeger(of helaas soms tegenwoordig nog)van toen ze gebruikt werden om te vechten. :r

daarom horen ze ook niet bij de eerste de beste thuis,maar dat geldt eigenlijk voor ieder dier.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 07:38

Menino schreef:
KiWiKo schreef:
pits zijn niks agressiever dan poedels......... sterker nog ik durf te beweren dat poedels agressiever zijn......

de pest is alleen dat pits ietwat meer schade aanrichten als ze afgaan..............

maar waarop basseer je dat dan :?

euh.......... naaaah......... euh misschien op een feit dat dit zes poedels niet gelukt had???????

Yeyo

Re: Pitbulls scheuren kind (6) aan stukken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 09:24

hahahah 20 pagina's volgesdiscussierd op basis van de verkeerde info :+

wat ontzettend dom dat er hier dan zo'n sensatiebericht van word gemaakt (lees, in de kranten en nu.nl) terwijl het blijkbaar om zwerfhonden gaat.
maar ja, wie zegt dat dat klopt, misschien was het wel een roedel hondsdolle wolven, of een kudde geiten met Q koorts, psychotische shetlanders, wie zal het zeggen....

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 10:56

en dat bedoel ik dus met de eeuwig voerende media,die gebruiken bij elk bijtincident het ras "pitbul" (liefst nog met een vreselijke enge boze pitbullkop foto ernaast) en doordat we al járen zo gevoerd worden,nemen we het aan voor waarheid,tenslotte kan het toch geen ander ras zijn als een pitbull , :\

triest triest....

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 11:21

idd media he....

je zou ze wel willen _-:( >;)

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 14:08

kimmie261 schreef:
en dat bedoel ik dus met de eeuwig voerende media,die gebruiken bij elk bijtincident het ras "pitbul" (liefst nog met een vreselijke enge boze pitbullkop foto ernaast) en doordat we al járen zo gevoerd worden,nemen we het aan voor waarheid,tenslotte kan het toch geen ander ras zijn als een pitbull , :\

triest triest....

En je ziet aan dit topic hoe graag de mensen er van smullen als het om pitbullachtige honden gaat!
Het ene verhaal word nog spannender dan het andere en het loopt uit tot het vergelijken met paarden mensen en andere honden rassen...... :7

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 15:17

Onassa schreef:
kimmie261 schreef:

triest triest....

En je ziet aan dit topic hoe graag de mensen er van smullen als het om pitbullachtige honden gaat!
Het ene verhaal word nog spannender dan het andere en het loopt uit tot het vergelijken met paarden mensen en andere honden rassen...... :7

Dat gebeurd toch overal mee? Moet je niet doen alsof dat alleen bij pittbulls gebeurd die vergelijkingen...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 17:52

dat zegt Onassa toch ook niet?
er wordt nergens gesteld dat het alleen bij pitbulls zou zijn.

ik had verwacht bij het openen van het topic dat er weer tig pagina's vol zouden zijn,maar dat valt nogal mee nu blijkt dat de info niet helemaal juist was.

blijft een vreselijk incident natuurlijk

bolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 18:10

Dat me paard kleine kinderen aan valt is niet mijn probleem, moeten hun ouders maar op hun kroost letten. Kinderen pesten 9 van de 10 keer ponny's die van mij is daardoor gaan bijten,

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 18:11

dan hoop ik voor je dat jouw paard nooit mijn kind aanvalt............. want dan heeft die toch echt een majoor probleem :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 18:16

Als jouw paard dat kinderen aanvalt jouw probleem niet is dan zegt dat veel over de opvoeding die je geeft, jammer... Waarschijnlijk kan het dier er dus niet eens wat aan doen.... :(:) :\ Fijn dat je het dier zo verpest en er niet eens om geeft. :)

Kady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 18:28

ik heb zelf ook een pitbull van nu bijna 1 jaar oud, echt een schat van een beest; kan met alles en iedereen geweldig samen; kleine kinderen, ouderen, andere dieren ze is soms wat lomp en over enthousiast maar zit absoluut geen kwaad in!

vanaf puppy af aan hebben we haar behandeld net zoals onze andere hond en we hebben er een geweldig lieve hond aan over gehouden!

ik ben ervan overtuigd dat t aan de opvoeding van de honden licht, een pitbull word niet agressief geboren maar door de mensen vals gemaakt!

bij mijn vader thuis hebben ze een malthezer leeuwtje een daar hebben ze meer moeite mee als ik met mijn pitbull

Martinedd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 18:34

dan wil ik wel even melden,Kowiko, dat de meest agressieve hond de Teckel is ;)
Volgens een van de Amerikaanse onderzoekers is het mogelijk dat de kleinere soorten genetisch meer voorbestemd zijn voor agressief gedrag dan grotere honden zoals pittbulls of rottweilers, die je ergens in het midden van de ranglijst terugvindt. Het percentage beten of bijtpogingen ten opzichte van vreemden ligt bij de kleine soorten 20 procent hoger dan het gemiddelde, terwijl de aanvallen op andere honden zelfs 30 procent hoger liggen dan bij de grote honden.

Of het echt genetisch is vastgelegd weet ik niet, maar ik vind het voor een zeer groot deel afhangen van de opvoeding.
In dit geval de opvoeding van het kind dat verscheurd is. :o

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 18:36

teckels zijn niks makkelijke honden........ alleen richten die minder schade aan als ze bijten :D

Martinedd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 18:49

dat ben ik helemaal met je eens ;)

vind het wel jammer dat er weer zo'n vervormd sensatiebericht van wordt gemaakt.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 18:57

bolletje schreef:
Dat me paard kleine kinderen aan valt is niet mijn probleem, moeten hun ouders maar op hun kroost letten. Kinderen pesten 9 van de 10 keer ponny's die van mij is daardoor gaan bijten,

Dat zou ik niet te hard roepen, je bent wel degelijk verantwoordelijk voor jou dieren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 19:03

bolletje schreef:

En wat als zo'n kind daardoor in het ziekenhuis komt? Wat als die kosten op jou verhaald gaan worden (wat dan imo volkomen terecht is)?

Jouw pony hoort geen kinderen aan te vallen, nu niet en nooit. Ik zou het overigens terecht vinden als een pony die zo agressief zou zijn, ingeslapen zou worden, zulke dieren horen niet in een mensenmaatschappij.

En jouw houding vind ik ronduit schokkend, jij bent als eigenaar altijd verantwoordelijk voor wat je dieren doen, dat je die verantwoordelijkheid niet neemt, vind ik heel erg.......

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 19:54

en dat is nou vaak het probleem,eigenaren die hun verantwoordelijkheid niet nemen.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 20:12

MISTRAL94 schreef:
Dat gebeurd toch overal mee? Moet je niet doen alsof dat alleen bij pittbulls gebeurd die vergelijkingen...

Echt waar????
Waar gebeurt dat nog meer mee dan, ben benieuwd!
En dan erbij....ik maak die vergelijking niet hoor, ieder levend wezen is in mijn ogen een individu met zijn eigen eigenaardigheden.
En hierbij vind ik de mens daarin nog de grootste barbaar :$

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 20:41

Ik hoop voor Bolletje dat ze 11 is en niet weet waar ze het over heeft, voor een volwassen iemand is dit natuurlijk.... ik heb er niet eens woorden voor, wat een arrogantie. het is trouwens pony en geen ponny.

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 20:47

bolletje schreef:

Kan je een nog absurdere houding aannemen?
Als jouw pony mijn kind aanvalt dan heeft jouw pony zojuist een enkeltje slager gewonnen.
Heb jij geen pony meer, maar hee, dat is mijn probleem niet, moet je maar op je pony letten.

En het is "mijn" paard, niet "me" paard.
Daaruit maak ik op dat je nog geen volwassen leeftijd bereikt hebt en dus nog niet beter weet.
Sterkte.