Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
_lauraaa_ schreef:we hebben cursus gevolgd. ze is jong en erg speels dus wat verwacht je dan van zo'n beest? dat die netjes naast je blijft lopen zonder op te kijken.
hij luisterd goed genoeg. als hij los loopt kan je haar roepen en ze komt eraan.
maarja als jullie hebben dat een hond van 30/40 kilo je de weg op sleurt, moeten jullie het maar weten.
_lauraaa_ schreef:we hebben cursus gevolgd. ze is jong en erg speels dus wat verwacht je dan van zo'n beest? dat die netjes naast je blijft lopen zonder op te kijken.
hij luisterd goed genoeg. als hij los loopt kan je haar roepen en ze komt eraan.
maarja als jullie hebben dat een hond van 30/40 kilo je de weg op sleurt, moeten jullie het maar weten.
Yamcha schreef:Ik kan mijn honden op kracht lang niet aan........ echt niet. (Duitse Herders)
Gelukkig is opvoeden niet iets wat je op kracht doet
marlinH schreef:Vuyatela Jeetje, je had van te voren wel even wat info over de werking van de slipketting mogen opzoeken! Is hetzelfde als dat je bij een paard zo maar even een slofteugel omdoet.
De slipketting mag NOOIT strak staan, hij kan dus als het ware niet trekken, daarvoor heb jij namelijk al een correcie gegeven, een kort rukje aan de lijn, zoals shiloh al duidelijk uitgelegt heeft aan het begin van deze pagina stelt het een hondenbeet voor..
Zoals jij het nu doet leer je je hond alleen maar trekken en heeft het helemaal geen zin meer..
Erg zonde dat mensen zomaar ergens aan beginnen zonder zich erin te verdiepen..
Yamcha schreef:Ik kan mijn honden op kracht lang niet aan........ echt niet. (Duitse Herders)
Gelukkig is opvoeden niet iets wat je op kracht doet
Replay schreef:Haha! Idd een eend is wel interessant!
Een paard loopt ook niet voor je uit met het touw strak en loopt al helamaal niet als eerste de stal in!
Zo is dat met een hond ook, eerst de baas naar buiten en als laatste de hond! Die van ons gaat vaak ergens voor liggen (de deur) als je erover stapt en hij dus niet aan de kant hoeft is dat heel dominant voor hem en zeer onderdanig van ons, wij passen ons dan aan, maar bij ons moet hij altijd aan de kant en kent het woordje 'zouten' maar al te goed!