Mijn hond heeft een kind gebeten... wat nu...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eva1993

Re: Mijn hond heeft een kind gebeten... wat nu...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 19:18

slimmerik schreef:
OMG in het volgende topic heeft een 8-jarige zich als 3-jarige gedragen.... Bloos!

Ik snap em niet Clown ..

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 19:23

Eva1993 schreef:
slimmerik schreef:
OMG in het volgende topic heeft een 8-jarige zich als 3-jarige gedragen.... Bloos!

Ik snap em niet Clown ..

Heb je me nu in het ootje? Nors opkijken Nors opkijken Nors opkijken Knipoog
Dan heeft ie een 8-jarige te pakken maar de reden dat ie die gebeten heeft, is omdat hij zich jonger gedragen heeft omdat de terrier alleen kinderen onder de 5 pakt. Huilen Met andere woorden: dat wordt dan ook weer goed gepraat en de verantwoording bij kind gelegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 19:27

Ik kijk zo eens naar het onderschrift van TS

Citaat:
Ik vind het niet erg dat jullie anders denken, maar wel dat jullie denken dat ik geen gelijk heb!

ja maar... wie ben ik om aan mezelf te twijfelen

Net zoals ze zelf al zegt wij zijn wij om ove rhaar hond te beslissen Knipoog
Compleet nutteloos dit topic dus Lachen

Eva1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 19:29

Oooooh ja, sorry ik snap hem nu Blond

Precies dat vindt ik ook, zoals ik al zei moet de TS gewoon geen kinderen er meer bij laten.
Dit hoeft niet persee de schuld van de hond te zijn, ik ken deze hond natuurlijk niet en ik weet ook niet
wat voor'n 'waarschuwings' signalen geeft, of hij die uberhaupt wel geeft. Waarom zou je ingodsnaam onnodige risico's nemen nu je weet, en je hond ook bewezen heeft dat hij kinderen gewoonweg niet moet ?

Zoals ik al zei, kinderen denken oooh leuk hondje en negeren signalen van een hond, pas rond hun 11e/12e zijn ze pas in staat om dat te kunnen begrijpen, dat een hond geen speelgoed is dat alles maar moet accepteren. Ik ben zelf nu ook pas 15, heb zelf ook een hond die duidelijk signalen geeft wanneer hem iets niet bevalt, en ik had dit ook niet kunnen lezen toen ik pas 8 jaar was.

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 19:31

Waarom haal jij er altijd van die rare dingen bij Chiqa? Ja ze heeft inderdaad nog niet helemaal door dat ook een 5+ kind nog dingen uit kan vreten bij haar hond, maar om dr nou zo te gaan pakken slaat echt nergens op. Zo serieus zal dat onderschrift niet zijn...

TS: Als ik jou was zou ik echt het zekere voor het onzekere nemen en je hond weg houden bij kinderen, zeker als jij er niet constant met je neus bovenop zit. Beter even moeite doen om permanent een andere oppas te vinden dan het risico lopen op nog zo'n incident. Scheelt ook een hoop stress voor je hond. Lachen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 19:33

TS zal zéker ondervinden dat de oplossing die ze zelf bedacht heeft niet zal helpen. Kan ze meteen haar onderschrift veranderen en een flinke schadevergoeding betalen of misschien nog erger.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 19:37

Tenshi schreef:
Waarom haal jij er altijd van die rare dingen bij Chiqa?

Hoezo ALTIJD?? , je komt een beetje persoonlijk over zo vind je ook niet Knipoog

Ben gewoon scherp, dit verhaal is ook immers een verhaal van leven of dood Lachen

En ja, ik neem onderschriften wel serieus, dit is zelfs een dubbele overtuiging Ja
Deze hond vormt een gevaar voor zijn omgeving en er wordt niets aan gedaan.
Weer een van de zoveel schaapachtige voorbeelden van 'ach...dat deed hij anders nooit'

Dit had gewoon voorkomen kunnen worden en dat is mijn punt, net als velen anderen in dit topic
deze mening delen.

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 19:43

Ik pm je wel even. Hoeft niet in dit topic.

Winniiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 19:49

Ik denk dat de ts zelf wel gaat ondervinden dat ze beter andere maatregelen had kunnen treffen. Rolleyes

Maar ik hoop dat het helemaal gaat lukken met haar hond, en de kinderen.
Succes!

Eva1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 20:02

Ik wens de TS ook veel succes, ondanks mijn misschien te harde reacties, ik wens jullie het beste, hoop dat je een goede en veilige oplossing vindt.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 20:03

ten eerste : een hond die ook maar de minste aanstalten maakt om te bijten dient niet (in de betekenis van NOOIT) bij kinderen gelaten te worden. Onder toezicht of niet onder toezicht.
ten tweede : het doet er niet toe of het kind de hond alleen maar geaaid heeft of wat dan ook. Een kind van 3 beseft niet de draagwijdte van zijn daden. Het is dus compleet onzinnig het kind als "leugenachtig" te gaan bestempelen. In de ogen steken kan voor het kind "aaien" zijn.
ten derde : moesten mijn kinderen bij de onthaalmoeder door een hond gebeten worden, ik zou onmiddellijk gerechtelijke stappen ondernemen. Dat zoiets kan gebeuren is compleet onverantwoord.
ten vierde : als je niet in staat bent je hond zelf op te passen, dien je geen hond te nemen.

Ik weet het, de reaktie is scherp, maar ik houd heel veel van honden (hebben er zelf drie), en ik heb het heel moeilijk met dergelijke bijtincidenten, die de naam van honden in het algemeen besmeuren, en die perfect konden vermeden worden.
Dat de TS zich slecht en schuldig voelt is m.i. compleet terecht en pleit voor haar (hem ?)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 20:51

Op de site van mijn hondentrainer/gedragstherapeut staat een heel stuk over kinderen en honden.
Kinderen tot 12 jaar zullen over het algemeen als ranglagere worden beschouwd door de hond.
Dit komt omdat een kind nog niet volwassen is.
Omdat een hond erg goed is in het lezen van lichaamstaal. Weet hij dat hij het kind de baas is.

Dus nogmaals TS zoek een ander oppasadres voor je hond.
Een adres zonder kinderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 21:00

sevke schreef:
ten vierde : als je niet in staat bent je hond zelf op te passen, dien je geen hond te nemen.

Ben het met je stellingen eens hoor maar hoeveel mensen onderschatten dit niet en denken wel een hondje te kunnen nemen in hun gezin?
De asiels zitten vol met mensen die dénken dat ze ooit op de hond konden passen....

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 22:53

Chiqa schreef:
sevke schreef:

Ben het met je stellingen eens hoor maar hoeveel mensen onderschatten dit niet en denken wel een hondje te kunnen nemen in hun gezin?
De asiels zitten vol met mensen die dénken dat ze ooit op de hond konden passen....

Waarom is dit per definitie slecht? Beter een oppas adres (gebeurd tenslotte met kinderen ook) Dan dat ze hele dagen alleen thuis zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 09:01

TS: ik hoop dat je de hond helemaal niet meer bij kinderen laat...... kinderen van 5 kunnen behoorlijk stomme dingen doen, als je hond niet bij kinderen kan is een 5-jarige ook nog veel te jong.....

Over die oppas: ik heb daar niet zo veel moeite mee, voor een keertje..... maar zou het structureel voorkomen, dan zou ik idd ervoor kiezen om geen hond te hebben. Vind het niet goed om anderen op te zadelen met de verantwoording voor mijn dier....

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 11:21

slimmerik schreef:
creool schreef:
Ik ben even niet geweest, puur omdat ik me behoorlijk K. voelde door een aantal reacties..

Kun je nagaan hoe de volgende ouder zich voelt met een kind met een open gebeten gezicht Verdrietig

Klinkt hard maar dat is het ook.

Ik ben vroeger zo'n kind geweest waarvan het halve gezicht open lag..
De hond van de buren (een bouvier) kende ik al vanaf dat ik kon lopen, toen ik 9 jaar was en bij de buren aan het spelen was is het gebeurt. De hond had nog nooit een vlieg kwaad gedaan.
Ik moest thuis komen eten en aaide de hond gedag voor dat ik weg ging. Ik aaide hem dus, draaide me om om weg te lopen en de hond sprong tegen me aan, ik draaide me weer om om te kijken wat dat was en toen beet hij me in mijn gezicht. Ik had over mijn hele gezicht krassen, mijn rechterwang lag voor de helft open, mijn tandvlees was beschadigd. Direct naar het ziekenhuis en een kleine 70 hechtingen verder was de boel zo goed als kon weer bij elkaar gelapt. Ik had een litteken van mijn mondhoek tot aan mijn oog en op mijn tandvlees hechtingen van mijn hoektand tot de achterste kies..
De hond is dus ingeslapen. Ook al was dit de eerste keer dat hij uitviel in zijn hele leven. En nee ik had de hond niet gepest en ja ik ben groot gebracht met dieren.
Nu was dit een grote hond maar ook kleine honden kunnen veel schade aanrichten.
Het rare is dat ik gelukkig nooit een trauma heb over gehouden aan dit hele gebeuren..

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 13:14

MISTRAL94 schreef:
Waarom is dit per definitie slecht? Beter een oppas adres (gebeurd tenslotte met kinderen ook) Dan dat ze hele dagen alleen thuis zitten.

Ik blijf bij mijn stelling : als je er niet zelf kunt op passen, moet je geen hond nemen. Ook als een hond de hele dag gedoemd is tot alleen thuis zitten, moet je geen hond nemen. Je kunt een hond niet met een kind vergelijken. Bij een kind is dit trouwens maar zeer tijdelijk. Kinderen gaan op een gegeven moment naar school. Een hond moet dan ZIJN HELE LEVEN van hier naar daar gesleurd worden. Een hond nemen is een keuze. Soms moet je eerlijk zijn tegenover jezelf en het dier en ervoor KIEZEN om géén hond te nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 13:19

Yamcha schreef:
Vind het niet goed om anderen op te zadelen met de verantwoording voor mijn dier....

Presies, helemaal mee eens, waarom neem je dan een huisdier?
En dan nog iets, als jou hond steeds wordt uitbesteed, hoe moet het arme dier dan ooit begrijpen
wat zijn roedelleider is, zo belangrijk in dit verhaal????

Creool kan je daar antwoord op geven hoe jij dit ervaart? Lachen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 14:04

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 14:26

Chiqa schreef:
Yamcha schreef:
Vind het niet goed om anderen op te zadelen met de verantwoording voor mijn dier....

Presies, helemaal mee eens, waarom neem je dan een huisdier?
En dan nog iets, als jou hond steeds wordt uitbesteed, hoe moet het arme dier dan ooit begrijpen
wat zijn roedelleider is, zo belangrijk in dit verhaal????

Creool kan je daar antwoord op geven hoe jij dit ervaart? Lachen

Dat bedoel ik idd. Die van mij is natuurlijk niet een fantastisch voorbeeld, ivm zijn verleden, maar een stabiele thuisbasis is voor een hond wel erg belangrijk! En veel honden zijn er bij gebaat om één sterke, consequente, eerlijke roedelleider te hebben, en geen 2 of zelfs meer.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 14:29

slimmerik schreef:
Even nog om bij stil te staan, wat hondenbeten kunnen veroorzaken. Ik plaats het als link omdat het schokkend kan zijn.
http://i43.tinypic.com/143i5uc.jpg

En wederom een heel goede reden om geen honden te nemen als je neit weet wat je doet, en nooit kinderen ermee alleen te laten.......

Overigens bijt een hond heel zelden zonder goede reden, altijd goed dus om je af te vragen waarom de hond gebeten heeft...... temeer omdat honden over het algemeen heel verdraagzame dieren zijn, en vrij wat meer geduld en incasseringsvermogen hebben als mensen Lachen

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 15:24

Over het algemeen zal een normale, sociale hond er geen enkel probleem mee hebben om tijdelijk ergens anders geplaatst te zijn (dan doel ik op het oppasgebeuren). Als degene die op dat moment voor de hond zorgt duidelijk de leiding overneemt, is er niets aan het handje (al willen we natuurlijk heel graag dat de hond ons mist, helaas, het is niet zo). Zo gaat het bij mijn honden ook (en ik heb o.a. een Dober en Bouvier, niet de makkelijkste honden). Mijn ouders passen er geregeld op, maar zodra wij weg zijn, neemt mijn vader automatisch de leidersrol over en dat gaat zonder een centje pijn.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 18:51

slimmerik schreef:
Even nog om bij stil te staan, wat hondenbeten kunnen veroorzaken. Ik plaats het als link omdat het schokkend kan zijn.
http://i43.tinypic.com/143i5uc.jpg

heb zelf op een OK gewerkt en heel wat hechtingen mogen helpen zetten voor hondenbeten,maar ik heb daarbij ook heel vaak aan die mensen gevraagd wat er gebeurd was,en gek genoeg,was het zo zelden een "zomaar" aanval,maar vooral miscommunicatie tussen hond en mens,waarbij 9 van de 10x het waarschuwen van een hond genegeerd was..

daarnaast hebben we ook heel wat gezichten mogen hechten van paardenhoeven en beten,en die richten pas écht schade aan...

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 19:10

Ik heb pm contact gehad met ts en wat ik er van begrijp zorgt ts er nu wel voor dat hij niet meer in deze situatie komt en een geschikte oppas krijgt zonder kleine kids. Ook ik heb gezegt dat de hond een kind van 6 net zo makkelijk pakt als een kind van 3 en daar was ze het wel mee eens. Dus ze doet hem neem ik aan niet bij een oppas met kids van die leeftijd.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 19:58

ten eerte: vind het erg naief van jou en je moeder om een hond, waarvan je weet dat die het niet heeftmet kinderen.. dan toch bij kinderen in de buurt laat..
ook al ben je er bij.. de beet is sneller dan dat een mens kan anticiperen..

ten tweede:
de hond ziet een kind indd als ranglagere.. de hond zal zich bedreigd hebben gevoeld, en hierop hebben gereageerd..

ten derde:
het was een oor.... een oogje zit hier vlakbij..

ten vierde:
ik hoop voor je dat de ouders van het kind er geen werk van maken.. dat zou nog weleens slecht kunnen uitpakken.. een hond hoort een kind niet te bijten, dat doen ze alleen als ze dominant zijn naar kinderen.. en dat was de jouwe, omdat die vroeger gepest is..
zelfde als volwassen honden met puppies... die horen elkaar ook niet te bijten.
Maar als de ouders er werk van gaan maken kan het nog wel eens einde verhaal zijn voor je hondje..

ik hoop dat het niet zo ver gaat, en het klinkt misschien heel hard, maar zo werkt het wel in de maatschappij..