78 puppies met/zonder moeders in het asiel: broodfok beslagn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

efaa

Re: 78 puppies met/zonder moeders in het asiel: broodfok beslagn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 20:58

gatverdamme !!! wat zou ik die meneer graaaag heeel erg veel pijn willen doen Duivel Duivel Duivel Duivel Duivel Duivel als ik zulke dingen hoor wor ik zo evil bah !!!!

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 21:21

Ook in Nederland worden nog steeds puppys verkocht in dierenwinkels hoor...onbegrijpelijk maar waar.
Een "keten" met 3 zaken in Amsterdam heeft zelfs gewoon uithangborden met "honden-verkoop" staan en de mensen kopen er. Ook Zaandam en Medemblik kennen dergelijke winkels.
De winkel in Medemblik is uitgebreid in het nieuws geweest, iedereen had het erover, want: pups opkopen uit oa. het Oostblok, gewoon uitladen bij de achterdeur, maarja veel hondjes bleken toch wel een ziekte onder de leden te hebben...das nou jammer..het hondje ging hier gezond weg hoor! aldus de verkoper die hier erg leuk geld voor beurde Bloos
Het probleem is gewoon dat je kunt voorlichten totdat je scheel kijkt, mensen horen en zien het, maarja...de kids willen graag in het weekend een pup, dus wat is er dan makkelijker dan even naar het winkelcentrum te gaan en daar een welpje mee te nemen? Keus genoeg, lekker makkelijk, een hoop soorten en maten bij elkaar en uiteraard zijn ze allemaal uitermate geschikt voor dat gezin.
Het lastige bij een (goede) fokker is dat je zo lang moet wachten en we willen NU, nee gisteren een chocoladebruine pup met een witte rand om het oog. Laat de dierenwinkel die nou net hebben!!!! Haha!
Dus hup...koters inladen en op naar de winkel! Daar zit ie, achter glas, onze nieuwe huisgenoot. Uiteraard kunnen we niet vertrekken zonder de nodige accessoires...een mand, riempje, voerbakken, een dure zak voer en de aanschaf van de pup...heel wat euries lichter maar dolblij met de nieuwe huisgenoot keren we huiswaarts.
Na een paar dagen beginnen de problemen, puppy wordt lusteloos, krijgt diarree..dan maar weer die vreselijk aardige dierenwinkeleigenaar gebeld...die stelt ons gauw gerust. Het komt doordat de pup moet wennen aan de nieuwe omgeving, de stress etc..blij hangen we weer op want de dierenwinkeleigenaar is de expert en zal het toch wel weten?
Maar pup blijft ziek...dan maar eens naar de dierenarts die de pup onderzoekt en constateerd dat die aan het uitdrogen is. Pup krijgt electrolyten en een antibioticakuurtje, nu zal het beter moeten gaan.
Maar pup wil geen kip en rijst eten, ivm diarree en gaat hardhollend achteruit.
Het einde van het verhaal is dat de pup aan parvo overlijdt..parvo?? Hoe kan dat nou? De hondjes zijn toch volledig ingeent, en uiteraard tegen parvo, dat komt in NL toch niet voor?
Tja...het bleek na heel veel uitzoekerij dat de beestjes zo uit het Oostblok zijn gekomen, vaak op veel te jonge leeftijd bij hun moeder weggehaald en in de dierenwinkel neergekwakt voor de verkoop.
En de entingen in het paspoort dan? Ach, die zijn klakkeloos door de dierenkliniek van de dierenwinkel neergezet,samen met de opmerking dat de hond is onderzocht en deze compleet gezond was.
Je zal begrijpen dat met grote aantallen pups de kassa lekker rinkelt, ook bij de dierenkliniek... Verdrietig Bij deze kliniek zou ik mijn dieren never nooit meer aanbieden voor controle!
Het is een heel verhaal geworden, maar ik hoor deze verhalen bijna dagelijks en kan niet meer aardig zijn tegen mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is.
Zeker in deze tijd van Internet is het erg makkelijk om eerst eens wat basisinformatie over de aanschaf van een pup, rashond of rasloos, op te zoeken.
Trap niet in de verhalen van "rijksgediplomeerd", "erkend door de Raad van Beheer"(dat kan nl. niet) "in bezit van honden- en kattendiploma"..het zegt nl. helemaal niets over de kwaliteit en inzet van de fokker/eigenaar waar je gaat kijken voor een pup.
Een goede fokker zal echt niet over 1 nacht ijs gaan en zeker de pups niet meteen, bij een 1e bezoek al aan de geinteresseerde koper meegeven.
Ook advertenties als "mogen meteen mee" of "kunnen dit weekend al opgehaald worden" moeten de alarmbellen laten rinkelen! Iemand die verantwoordelijk met zijn dieren omgaat en wil dat ze een goed tehuis krijgen zal eerst checken waar zijn pups terecht gaan komen en bij wat voor gezin.
Vaak vragen ze evt. kopers het hemd van het lijf.
Een goede fokker zal ook zonder allerlei excuus verhalen de gezondheidsuitslagen van de ouderdieren laten zien, als het om rashonden gaat.
Enne...ja goedkoop kan duurkoop zijn ja.

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 21:23

Ik woon vlakbij Medemblik, en kwam eerst vaak in die winkel. Maar sinds dat bekend werd, kom ik er niet meer Walgelijk. Dan zie je ook nog mensen blij met een pup uit de winkel lopen...

Ga dat andere forum in de gaten houden, ben benieuwd hoe het allemaal verder gaat. Echt vreselijk, die broodfokkers.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 22:07

Verrek had heel vaak gehoord dat Nederland geen honden en katten mocht verkopen in dierenzaken (even voor de duidelijkheid, kom niet in het westen van het land en ken het alleen van het buitenland).

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 22:14

OMG, arme beesten. gelukkig is het bijna dierendag, want dan hebben asiels open dagen enzo.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 22:19

Ik snap toch niks van zulke mensen he, echt zo erg!
Maar ook dat mensen vaak niet eerder ingrijpen, doet me denken aan dat liedje van lange frans - zinloos, 'men stond er bij en keek er naar.'
Zo'n gevoel krijg ik hier bij.

Vreselijk maar gelukkig dat er nog veel gered zijn.
Zo iemand verdient een verschrikkelijke straf.

Zo iemand zou ik de doodstraf wensen.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 09:59

Ik heb in een dierenwinkel gewerkt waar ook katten rondliepen (niet voor de verkoop gewoon als "huisdier"). Deze katten hadden ook een keer kleintjes (waren ontsnapt en toen.....) de kittens zijn niet via de winkel verkocht, en de kittens mochten ook niet in de winkel te zien zijn. Omdat je in Nederland geen puppies en kittens in een dierenwinkel mag verkopen. Die 3 ketens zijn dus illegaal bezig. Dat de overheid daar niks aan doet???

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 11:30

Dat er zulke mensen op deze wereld rondlopen Boos!
Heel erg goed dat je er 20 hebt genomen !

pompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 11:41

Wat zijn eigenlijk de maatregelen die genomen worden tegen deze broodfokker?????
Een opgeheven vingertje van "stout niet meer doen"en een boete van 1000 euro.
Honderden honden de dupe en de gek komt er fluitend mee weg en is waarschijnlijk alweer opnieuw aan het ronsellen.
Ik kan niet begrijpen dat er nog steeds mensen zijn die hun honden indirect via dit soort mensen kopen.
Een dier haal je niet uit de winkel of bij een fokker die meerdere nesten heeft zitten.
Als men zich nu eerst eens gaat bedenken eer een impuls aankoop te doen.
Arme beestjes en wat een goed werk doen de asiels en vrijwilligers toch.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 14:44

Wat afschúwelijk dat mensen op deze manier met dieren omgaan, walgelijk gewoon!

Op de Vogeltjesmarkt in Antwerpen verkopen ze ook nog steeds dieren. De eerste (en tevens laatste) keer dat ik daar was (4 jaar geleden) heb ik er 2 kittens meegenomen, 2 weken oud. Op deze manier hou je het inderdaad in stand, maar ik kón ze daar gewoon niet achterlaten. Heb me dus ook voorgenomen om daar niet meer heen te gaan.

TS: weet jij of ze nog opvangadressen zoeken?

HorseGurl13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 16:55

Jeetje! En 250 moederhonden, hoe kun je die dieren allemaal voeden. En ik kan me niet voorstellen dat je daar een pup weg zult halen, sowieso niet dat je zoiets doet. Belachelijk. Misselijk

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-08 20:17

Ben vandaag nog op het asiel geweest (woon nu een uur rijden van het asiel af dus kom er niet zo vaak meer !) Er zijn de laatste tijd geen pups meer doodgegaan, degene die dood zijn gegaan zijn onderzocht door DA en waarschijnlijk is door alle stress de moederhonden vroegtijdig bevallen, waardoor een aantal pups niet helemaal (inwendig) volgroeid waren.

Er zijn al een stuk of 3 volwassen honden geplaatst ! en 2 moederhonden (die nu nog met pups zitten) zijn ook al besproken. Goed nieuws dus! Voor de meeste pups duurt het nog een zestal weken voordat ze geplaatst kunnen worden.

Het valt niet mee ze wormenvrij te krijgen, de meesten zaten echt helemaal vol...dieptriest Boos!
De oudere honden reageren eigenlijk goed op mensen, ze zijn wat schuw, maar blij met alle aandacht, ws dus niet mishandeld in de zin van dat ze geslagen zijn of zo. Wel is duidelijk (vanwege de lange- soms 5cm lange nagels) dat ze in lange tijd niet meer uit de schuur zijn geweest- anders waren die gewoon afgesleten zoals bij de meeste honden.

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 20:24

Gelukkig dat het de goede kant op gaat.
Het is dat ik al 2 honden heb in een klein huis anders had er hier wel een naar toe gekunnen.
Zal in de gaten houden of er nog iemand een hondje zoekt.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 20:33

mijn vriend en ik hebben net met open mond de foto`s bekeken
afschuwelijk hoe iemand zo met dieren om kan gaan
hoop dat alle beestjes goed opknappen en dat ze een fijn liefdevol nieuw huis krijgen en dat de verantwoordelijke goed aangepakt worden

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 15:37

Echt triest. Ik heb al zoveel dode/zieke pups gezien die afkomstig waren van broodfokkers. Ik snap het niet hoe mensen daar een pupje kunnen kopen. Als ze de foto's zagen, zouden ze werkelijk walgen denk ik. Triest iig. Er moet idd een einde aan komen. Maar ik denk dat dit zo'n moeilijk onderwerp is, dat er niet snel verandering in zal komen. Helaas. Hopelijk vinden deze snel een goeie thuis. En hopelijk hebben we weer een broodfokker minder.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 15:18

Farouche schreef:
OMG, arme beesten. gelukkig is het bijna dierendag, want dan hebben asiels open dagen enzo.

Niet alle asiels hadden opendag. Ik was in Amersfoort om wat spullen te brengen voor de dieren, en het was enorm druk, terwijl ze geen open dag hadden.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 15:19

mag schreef:
Ik heb in een dierenwinkel gewerkt waar ook katten rondliepen (niet voor de verkoop gewoon als "huisdier"). Deze katten hadden ook een keer kleintjes (waren ontsnapt en toen.....) de kittens zijn niet via de winkel verkocht, en de kittens mochten ook niet in de winkel te zien zijn. Omdat je in Nederland geen puppies en kittens in een dierenwinkel mag verkopen. Die 3 ketens zijn dus illegaal bezig. Dat de overheid daar niks aan doet???

Er zijn een aantal winkels waar een uitzondering voor gemaakt is. O.a. Amsterdam, is toen ook meerdere keren op tv geweest. Weet niet precies hoe het zit.
In Almere verkopen ze ook puppy's en kittens.

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 15:26

Het is zielig zat, mijn moeder heeft zo'n hond uit het asiel gehaald. Dit was zo'n 'moeder'hond. Ze hadden haar samen met andere 'moeder'honden in het bos achtergelaten. De broodfokker heeft zelfs gebeld dat hij er honden los had zien lopen, ze konden er alleen niets aandoen, omdat ze bewijs moesten hebben om hem te vervolgen en op te kunnen doeken en dat hadden ze niet.
De hond maakt het wel goed maar er was wel het één en ander mee mis.

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 15:36

Hallo, en de dierenwinkel in medemblik gaat gewoon weer vrolijk verder met verkoop, ow, we mogen niet meer verkopen!! nou dan maar op andere naam toch?!?!

http://www.puppywereld.nl/

Boos! Boos! Boos!

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 16:10

Die is volgens mij nooit gestopt.....

bantu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 16:14

RodeoRoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 18:45

Welke hondjes zijn er nog over?

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 18:47

Jeetje wat vreselijk!
Toevallig zijn wij net opzoek naar een (volwassen) hond.

Heel veel sterkte Ach gut

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 19:01

0maris0 schreef:
Hallo, en de dierenwinkel in medemblik gaat gewoon weer vrolijk verder met verkoop, ow, we mogen niet meer verkopen!! nou dan maar op andere naam toch?!?!

http://www.puppywereld.nl/

Boos! Boos! Boos!

Ik ben het er ook zeker niet mee eens, ik zie vaak genoeg op mijn werk pups die daar vandaan komen, en ik verzeker je: aan zo'n hondje wil je echt niet beginnen.

Reden dat ze ermee door mogen gaan, is omdat ze vrijgesproken zijn van de vorige rechtszaak, als je even googled, zal je dat op alle pagina's vinden, want tja, zoiets moet natuurlijk wél gemeld worden... Rolleyes