Joepie, onze poes is zwanger !!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Oscar
Forumcoördinator

Re: Joepie, onze poes is zwanger !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 14:01

Yommie schreef:
oscar daar heb je gelijk in ,maar waar haar jonge poesjes nu heen gaan ,die mensen hadden dan beter naar het asiel kunnen gaan om daar een leuke kat uit te zoeken...

Hmmm, ja, maar je kunt mensen niet verplichten he? Knipoog
Als iemand dat doet dan juich ik dat natuurlijk ook toe. Maar het blijft (gelukkig) altijd nog een vrije keuze Lachen

Discussies over wel/geen asielkat zijn hier ook al heel vaak gevoerd en volgens mij mag dat ook niet meer in dit soort algemene topics.
Ik denk ook dat het een discussie zonder einde is. De ene persoon denkt er goed aan te doen om een asielkat te nemen, iemand anders denkt er weer goed aan te doen om een goed plaatsje voor haar nestje te vinden, of het zelf te houden. Er is imo. niet 1 goede en 1 slechte methode.
Het uitgangspunt is dan toch dat iedereen het beste met z'n dieren voor heeft en doet wat diegene denkt dat goed is. Ik vind het eigenlijk beiden goed. Zolang de insteek is dat je goed voor je dieren zorgt of er zelf een goed plekje voor zoekt waar iemand anders goed met je dieren omgaat, dan denk ik dat je niet verkeerd bezig bent Lachen
Gewoon wat respect hebben voor elkaars mening en je er ook bij neerleggen als iemand anders voor een andere optie kiest; ik denk dat het ons allemaal goed zou doen om daar wat meer voor open te staan.

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 14:12

Lief !! Een nestje, ik vind het leuk voor je, hou ons maar lekker op de hoogte en foto's zijn altijd welkom Haha!

Oscar schreef:
Naar mijn idee hoeft de topicstarter helemaal geen verantwoording af te leggen waarom ze straks een nestje met kittens gaat krijgen.
Gelukkig heeft iedereen het recht om een nestje kittens te fokken (of 'vermeerderen'), of dat nu een ongelukje is of niet.
Ook vind ik dat ze zich helemaal niet hoeft te verantwoorden voor alle kittens die afgedankt worden. Ze (en vooral haar ouders) hebben hun eigen verantwoordelijkheid. Als zij goed voor de dieren zorgen dan is dat in mijn ogen prima.
Dat asiels overvol zitten is natuurlijk niet tof, maar ik lees nergens dat de TS haar kittens naar het asiel gaat brengen. Grote kans dat ze er keurig zelf voor gaat zorgen of er iemand anders blij mee gaat maken, dan is het toch ook prima? Een asielkat nemen is natuurlijk mooi, maar je kunt het echt niemand verplichten.
Ik vind het dan ook nogal flauw om de topicstarter zo aan te vallen. Het lijkt alsof zij moet boeten voor fouten die anderen maken, terwijl ik alleen maar lees dat ze het allerbeste voor heeft met haar dieren.

Riss: alvast heel veel plezier met het komende nestje Lachen
Ik hoop dat het een gezond en lief stel gaat worden waar je nog heel veel plezier van gaat hebben.
Kittens zijn zo leuk *LOL*

Dank Oscar, er is niemand meer die een topic kan (of durft te) starten over een nestje katten want dan komt er gelijk weer een vloedgolf van negatieve reacties overheen of wordt het topic door toedoen van de anti-katten-nestjes-mensen weer op slot gegooid.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 14:17

Overigens (maar dat was waarschijnlijk al wel duidelijk Knipoog) heb ik hier gereageerd als "kattenliefhebber Oscar" en niet als mod Oscar Knipoog

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 14:20

kattenliefhebber oscar Haha!

ontopic:
ontzettend leuk zeg! ben heel erg benieuwd naar de foto's als de kittens er zijn ^^

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 14:29

Dankjewel voor de reacties Lachen
Misschien kan ik wel even binnekort een foto plaatsen van de poes, dan kunnen jullie zien hoe dik de buik al is.
Ik ben erg benieuwd hoe lang het nog gaat duren, aangezien ze al best een buikje heeft, en ik gelezen heb dat een kat ongeveer 2 maanden draagt Lachen

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 14:44

Lous schreef:
Het is gewoon een voor de lol nestje, waarom dan testen... ja om eventuele bepaalde risico's uit te sluiten maar die blijven altijd. Het is alleen nodig omdat bepaalde mensen dat nodig vinden. En om misschien een bepaalde zekerheid te hebben. Maar dat hoef je niet meteen op zo'n afzeikende manier te gaan zeggen.

Hoe vaak gaat het gewoon goed zonder die testen, meer dan vaak. En als het mis gaat is dat vaker aan iets wat niet te testen is.

Een voor de lol nestje, wat is dat nou weer voor onzinnge opmerking. Sigaar Ik ga eigelijk mij nooit mengen in dit soort discussies, maar heb teveel kittens in het asiel gezien, teveel. En dan voor de lol fokken? OMG Huilen

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 14:56

Myra87 schreef:
Een voor de lol nestje, wat is dat nou weer voor onzinnge opmerking. Sigaar Ik ga eigelijk mij nooit mengen in dit soort discussies, maar heb teveel kittens in het asiel gezien, teveel. En dan voor de lol fokken? OMG Huilen

Oh nee, alleen de 'echte' fokkers mogen fokken, want daar is geen lol aan.
Wat een onzin zeg. Als die echte fokkers het echt zo zielig vinden dat er zoveel katten in het asiel zitten, gaan ze zelf maar eens wat minder poesjes op de wereld zetten. Dan gaan we eerst allemaal een poes uit het asiel halen.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 14:57

Yommie schreef:
oscar daar heb je gelijk in ,maar waar haar jonge poesjes nu heen gaan ,die mensen hadden dan beter naar het asiel kunnen gaan om daar een leuke kat uit te zoeken...ik vind dat raak gefok met dieren niet normaal,er worden dieren afgemaakt omdat asiels het niet meer aan kunnen..
ik vind als je hier op bokt komt je een paardengek bent,maar de andere beesten dan?
Als iedereen eens na denkt ,dus niet alleen de TS met fokken van beesten ..
Dus ik kan er niet blij mee zijn als weer iemand blij is met weer een nest katten:(

Houden we dan ook op met raskatten fokken? Maar dat is geen probleem.. daar worden ook meer dan genoeg nestjes van geboren.. die mensen kunnen ook een kat uitzoeken in het asiel.. kat is kat met of zonder labeltje van raskat. En waarom fokken "echte" fokkers... ook niet voor de lol van het beestje maar echt voor de eigen portomonnee en lol.
Als de TS een goed huisje voor ze heeft of zelf houdt heb ik er absoluut geen probleem mee. Laat d'r naar dit nesje dan helpen als je geen nestjes meer wilt.

dlientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 15:01

Mensen gaan voor raskatten , omdat ze dat soort kat leuk/mooi vinden. Als je een paard wil ga je toch ook voor een bepaald ras? Dan zeg je toch ook niet een paard is een paard. Echte fokkers geven ook nog geld uit aan goed kitten eten, 2x enten, ontwormen, ontvlooien. Daar hou je echt niet superveel aan over.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 15:05

dlientjuh schreef:
Mensen gaan voor raskatten , omdat ze dat soort kat leuk/mooi vinden. Als je een paard wil ga je toch ook voor een bepaald ras? Dan zeg je toch ook niet een paard is een paard. Echte fokkers geven ook nog geld uit aan goed kitten eten, 2x enten, ontwormen, ontvlooien. Daar hou je echt niet superveel aan over.

Misschien wil de TS wel een leuke kruizing met haar poes omdat ze dat zo geweldig mooi beest vind.. Ik ga voor geen goud geld uitgeven aan een raskat.. zegt me helemaal niks. Heb liever een kitten bij iemand thuis weg die een nestje heeft gehad..leuke mix doet me veel meer. Persoonlijk zou ik mijn kat ook uit het asiel hebben gehaald als mijn kitten geen speciaal verhaal had gehad.

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 15:05

Ja hoor daar gaan we weer...............................................

Trouwens mijn 2 katten komen uit een een 'ongelukje', voor 1 bos bloemen ben ik al 8 jaar erg wijs met mijn mosters Knipoog
Laatst bijgewerkt door haan op 18-09-08 15:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 15:06

Nee daar hou je inderdaad niet veel van over. Voor het geld hoef je niet te fokken. Wij zijn zelf ook fokkers en fokken 1 keer per jaar een nestje.
Ik vind als mensen er moeite mee hebben dat mensen zo maar fokken met katten ze deze topics gewoon links moeten laten liggen. Hoeven zij zich ook niet op te winden.
Hebben zelfs 2 HKT's uit het asiel.

TS veel succes met de kittens. Een kat is 63 dagen zwanger. Zorg dat je een lekker beschut plekje voor moederpoes hebt en ook al voor de bevalling zodat ze weet waar ze kan bevallen. Ook al zal ze misschien zelf een plekje zoeken.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 15:11

Leuk hoor, TS Haha!
Ik ben heel benieuwd wat voor mooie baby's er geboren gaan worden.
Als er ook kittens met langere haren bij zitten, dan heb ik wel interesse in 1 kitten Haha!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 15:13

sorry kan niet de moed opbrengen om je te feliciteren...ik vind het nogal een "domme" zet van mensen om zomaar klakkeloos nestjes te gaan nemen

en persoonlijk vind ik anderhalf jaar voor poes ook jong, ze is zelf nog een kleuter

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 15:25

Riss schreef:
Ik dacht dat ik duidelijk had gemaakt dat we de poes gewoon na dit nestje zouden steriliseren? Maar niet dus.
Wij hebben er voor gekozen onze poes 1 nestje te laten krijgen, en dan te steriliseren.
Toen we onze kater gekocht hebben, hebben wij hem gekocht als gecastreerde kater, dus daar vertrouwen wij dan op. Waarschijnlijk is de kater dus helemaal niet de vader, maar daar komen we wel snel genoeg achter.
En trouwens, vind het erg leuk dat hier zoveel mensen zijn die zoveel van katten afweten, maar onze kater is geen pers. Lachen

maar iedereen kan hier natuurlijk een ander standpunt in hebben, en ik snap jullie punt ook wel, maar wij zien dit anders.
Dus nu weet ik het wel, iedereen heeft zijn zegje gedaan, de poes is nu al zwanger, dus het heeft ook geen zin om hier nog verder over door te discussieren.

iedereen bedankt voor zijn reacties Lachen

Meid ik begrijp je helemaal hoor, en hoop voor je dat je poes lieve/mooie kittens gaat krijgen.

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 15:26

ik ben niet tegen het fokken met katten, wel tegen vermeerderen van katten Knipoog niet alleen bij katten, maar gewoon bij elk levend wezen.
een goede fokker zal niet zomaar met eender wie fokken, maar zal dit zeer doordacht doen. hij zal testen laten doen, zeer selectief zijn én op voorhand eventueel al kopers hebben of in elk geval mensen met serieuze interesse. hij zal op voorhand zich verdiept hebben in fokken, contact gehad met andere fokkers, ervaring opgedaan daar, gedachten gewisseld, hij wéét waarover hij spreekt. iemand die, als er een kitten niet geplaatst geraakt of weer herplaatst moet worden, dat diertje weer terug in huis neemt en zelf een oplossing zoekt. dàt is een mens die zijn verantwoordelijkheid neemt imo

mensen die vermeerderen, daar heb ik mijn mening al over gegeven
en ts, het is niet te laat. ik hou me al vast om nu afgeschoten te worden, maar je kan de kat nog perfect laten steriliseren en de kittens laten aborteren. bij elke kattin die bij mij is terechtgekomen, werd ze die week nog gesteriliseerd, zwanger of niet.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 15:29

Krak, er is wat voor te zeggen wat jij zegt. Dan bedoel, ik wat betreft het testen van de katten.

Maar er wordt bijna altijd als argument gegeven: er zitten al zoveel katten in het asiel, er zijn er genoeg! Laat dan ook iedereen stoppen (of heel duidelijk minderen) met poesjes op de wereld zetten, zodat de asieldieren ook een kans krijgen. En dat hoeft niet alleen van de 'niet-fokker' af te komen.
Ik snap niet dat de fokkers het opeens niet zielig meer vinden als ze zelf katten produceren.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 15:34

Even voor de duidelijkheid voor een nestje voor de lol bedoel ik te zeggen: een nestje omdat je graag een nestje wilt (en wat de TS als reden aangeeft,omdat ze heeft gehoord dat het beter voor de poes is haar te steriliseren nadat ze een nestje heeft gehad) en niet perse voor de fok. En daarmee wil ik dus zeggen, gewoon een nestje voor de lol:gewoon een nestje willenals niet-fokker.

Daarnaast wat al eerder is gezegd er zjn genoeg erfelijke ziektes die NIET TE TESTEN ZIJN.
Mijn moeder heeft als fokster van Oosterse kortharen in het verleden een paar kittens verloren aan een erfelijke ziekte waarop NIET te testen was. Terwijl onze inmiddels uit ouderdom overleden NIET GETESTE rasloze poes altijd gezonde jongen heeft gehad.
Laatst bijgewerkt door Lous op 18-09-08 15:37, in het totaal 1 keer bewerkt

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 15:35

ik kan niet zeggen wat fokkers al dan niet vinden, aangezien ik geen fokker ben Knipoog (dat was al duidelijk denk ik Haha! )
en lang niet elke fokker volgt mijn principe, jammer genoeg. denk maar aan broodfokkers Huilen http://www.broodfok.be maar er zijn gelukkig wel nog fokkers die wel het allerbeste voor hun dieren over hebben, en ook niet te beroerd zijn om toe te geven als een dier gewoon niet geschikt is voor de fok.

ik vind het gewoon compleet walgelijk onverantwoord om met misschien ongezonde dieren te gaan fokken. als je dan toch eens een nestje wil, controleer dan aub of de moeder en de vader op zen minst gezond zijn, en geen erfelijke ziekten hebben.
weet op voorhand waar je aan begint. kittens zijn leuk, heel leuk. ik heb er zelf ook al talloze opgevangen en die pluizebollekes, niemand zal ze kunnen weerstaan Knipoog
mààr, als je een nest wil, om gewoon eens een nestje te hebben.. vraag dan aub of er in de asielen geen katten zitten die op het punt staan te bevallen, en of je daar geen opvanggezin voor kan zijn. geloof mij, de asielen zijn je daar enorm dankbaar voor Knipoog
zo help je zelf niet actief mee met de overpopulatie, maar help je wel een asielkat om op een dierwaardige manier haar kittens groot te brengen, én geef je de kittens zelf al een veel betere start in het leven.

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 15:40

Maar wij wilden niet per sé een nestje, we hadden voorgenomen de poes 1 nestje te laten krijgen, en dan te castreren, omdat we dachten dat dat beter zou zijn voor de poes.
We doen zeker niet aan abortus, de poes is nu zwanger, en dat laten wij ook zo zijn, en wij zien er naar uit als de kittens worden geboren, verder heb ik er niets over te zeggen.
wij hebben heus écht het beste voor met de poesjes.

edit; en onze vorige poes heeft ook 1 nestje gehad en is daarna gelijk gecastreerd,
en die heeft ook allemaal gezonde poesjes op de aarde gezet.

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 15:45

ik zeg ook niet dat jullie niet het beste voorhebben met de kittens Knipoog
dat wil ik gerust nog geloven
jullie hebben haar laten vol geraken op aanraden van jullie dierenarts dacht ik he?
nu ehm, ik zou op zoek gaan naar een andere dierenarts of in elk geval dat advies voor de rest van je leven nooit meer toepassen Knipoog 40 jaar geleden dacht men zo. maar gelukkig is men er al jaren geleden achtergekomen dat het juist niet zo gezond is voor een dier om eerst een nest te hebben. het is belange na niet noodzakelijk hoor Knipoog

alleen, af en toe heb je nog van die oldskool dierenartsen, die dan mensen opzadelen met een nestje honden, katten, veulen,... als de dieren geluk hebben, informeren die mensen zich heel goed op voorhand. hebben ze pech, dan volgen ze het advies van die old skool (zelfs achterhaalde) dierenarts tot op de letter, met als gevolg dat die dieren met de vodden zitten.

probeer je ouders in elk geval te overtuigen dat dit dus niet het beste is voor je kat Knipoog je zal dit zelf ook aan haar merken, een zwangerschap en bevalling, vragen veel van haar.

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 15:50

Oké dankjewel voor de uitleg.
Ik ben net nog even naar mijn moeder gegaan, en die zei dus dat ze dacht dat het wel zo was, beter een nestje voordat er gecastreerd word. Maar we kunnen het niet over ons hart halen om te aborteren. En we weten gewoon dat de poesjes een goed tehuis krijgen, en ze zullen alle nodige inentingen, ontwormingen krijgen, en het juiste kittenvoedsel krijgen etc.

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 15:53

Krak, je bent nu duidelijk geweest, je hoeft je eigen mening niet zo vreselijk door te drammen, sorry hoor, maar ik erger me gewoon aan je op dit moment Boos!

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 15:53

Riss schreef:
Maar wij wilden niet per sé een nestje, we hadden voorgenomen de poes 1 nestje te laten krijgen, en dan te castreren, omdat we dachten dat dat beter zou zijn voor de poes.
We doen zeker niet aan abortus, de poes is nu zwanger, en dat laten wij ook zo zijn, en wij zien er naar uit als de kittens worden geboren, verder heb ik er niets over te zeggen.
wij hebben heus écht het beste voor met de poesjes.

edit; en onze vorige poes heeft ook 1 nestje gehad en is daarna gelijk gecastreerd,
en die heeft ook allemaal gezonde poesjes op de aarde gezet.

Hoe kom je aan die wijsheid? Dat zeiden ze wel altijd met honden (is ook allang achterhaald ) maar katten ?

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 15:59

Zelfde verhaal als bij katten, daar werd het ook altijd bij beweerd,
maar dat blijkt dus ook niet juist te zijn.