Yommie schreef:oscar daar heb je gelijk in ,maar waar haar jonge poesjes nu heen gaan ,die mensen hadden dan beter naar het asiel kunnen gaan om daar een leuke kat uit te zoeken...
Hmmm, ja, maar je kunt mensen niet verplichten he?

Als iemand dat doet dan juich ik dat natuurlijk ook toe. Maar het blijft (gelukkig) altijd nog een vrije keuze

Discussies over wel/geen asielkat zijn hier ook al heel vaak gevoerd en volgens mij mag dat ook niet meer in dit soort algemene topics.
Ik denk ook dat het een discussie zonder einde is. De ene persoon denkt er goed aan te doen om een asielkat te nemen, iemand anders denkt er weer goed aan te doen om een goed plaatsje voor haar nestje te vinden, of het zelf te houden. Er is imo. niet 1 goede en 1 slechte methode.
Het uitgangspunt is dan toch dat iedereen het beste met z'n dieren voor heeft en doet wat diegene denkt dat goed is. Ik vind het eigenlijk beiden goed. Zolang de insteek is dat je goed voor je dieren zorgt of er zelf een goed plekje voor zoekt waar iemand anders goed met je dieren omgaat, dan denk ik dat je niet verkeerd bezig bent

Gewoon wat respect hebben voor elkaars mening en je er ook bij neerleggen als iemand anders voor een andere optie kiest; ik denk dat het ons allemaal goed zou doen om daar wat meer voor open te staan.