aandermans kat valt mijn hond aan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Re: aandermans kat valt mijn hond aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 10:10

Voordat wij een hond hadden hebben we erg veel last van katten gehad. Mijn ouders doen erg veel aan de tuin, plantjes planten, bessen en bramen kweken. Vaak zaten ze dan weer met de handen in het stront.
Dus zijn ze idd ook water gaan gooien (heet water) en bij die katten waar je dat 1 of 2 keer gedaan had, was het ook over. Ze kwamen niet meer terug.

Nu wij een hond hebben die erg waaks is over zijn eigen territorium hebben we helemaal geen last meer van katten. Als er nu ook nog maar 1 kat in de tuin zit dan gaat hij er luid grommend op af. Maar met uitlaten en dan een kat tegenkomen is het prima, dan doet ie niks. Zolang ze dus maar niet op zijn terrein komen.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 10:52

__Laura schreef:
Jezus wat ben jij kinderachtig. Een kat in een huiskamertje stoppen, zodat niemand er last van heeft, is dat een goede eigenaar? Ik vind het mooi dat deze vrouw een kat neemt die naar buiten mag, zo zouden er meer moeten zijn.
'ik zie al dat ik mijn pony's bij de buurman parkeer'. Is we nét ff wat anders he Rolleyes

Laat de natuur zn loop gaan. de beesten leren wel met elkaar om te gaan & anders word er uiteindelijk toch wel een de baas. Als het mijn kat was waar water over heen gegooid zou worden of wat dan ook, dan zou je een werkelijk probleem hebben.
Je kan er gewoon vanuit gaan dat je wel eens een kat in je achtertuin hebt. En oeh, die hebben nageltjes. Big déal!

Ja..ik vind dat dus een BIG DEAL!! Als ik geen kat van de buren in mijn tuin wens dan heeft hij/zij er maar voor te zorgen dat de kat daar niet komt.Punt uit...
Waarom is het anders als ik mijn pony's daar parkeer...leg uit....

Omdat men het de normaalste zaak van de wereld vind om een kat van de vrije buitenwereld ta laten genieten??Ik vind wel degelijk dat de rollen worden omgedraait.Als mensen er geen problemen mee hebben om andermans kat in de tuin te hebben prima.
Maar als mijn eigen dieren worden aangevallen of mijn planten continu worden uitgegraven en ik met het tuinieren continu in de stont grijp vind ik het wel degelijk een probleem en heeft de eigenaar van de kat te zorgen dat zijn kat uit mijn tuin wiebert.

"Ik vind het mooi dat deze vrouw een kat neemt die naar buiten mag, zo zouden er meer moeten zijn."
Daar zijn er dus al teveel van bij mij in de buurt...jij mag het mooi vinden maar ik niet...en ook jouw kat verdwijnt uit mijn tuin als hij overlast veroorzaakt.

Eerst natuurlijk netjes praten maar als mensen hun kop in het zand steken komen er andere maatregelen...wegjagen met water is de volgende stap maar daarna is het toch echt enkele reis asiel.

Mensen hebben geen overlast van mijn dieren dus ik wil dat ook niet van een ander zijn dieren,is dat zo'n vreemd iets??

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 10:58

Het zou wat wezen zeg dat je niets meer te zeggen hebt over je eigen tuin! Kom op zeg! Iedereen heeft de verantwoording te nemen over zijn eigen huisdieren. Ook als deze bij een ander in de tuin komen en andere beesten aanvallen.
Jij wilt een dier dan hoeft een ander er toch geen last van te hebben???

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 11:03

Juist...zo vreemd is dat toch niet??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 11:08

Damber schreef:
Ik ben het niet eens met je Lotte je kunt een kat namelijk wel degelijk in je eigen tuin houden.

Nou, wij hebben ook echt ALLES geprobeerd. Op het laatst is onze kat vast komen te zitten in een planten strik, het ijzerdraad trok zich strak om haar nek en haar tong en alles was helemaal blauw.. en gillen,.... toen heeft ze dat net aan overleefd en nu komt er al wel minder. alleen onze andere kat zich daar nog steeds weleens te vissen. Wij hebben ook tegen de buurman gezegd: als je m ziet, gooi maar een emmer water ofzo! nou heeft ie 1 of ander ding bij de vijver die geluid maakt als een kat erlangs loopt.... haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 11:11

Tinky12 schreef:
__Laura schreef:
Jezus wat ben jij kinderachtig. Een kat in een huiskamertje stoppen, zodat niemand er last van heeft, is dat een goede eigenaar? Ik vind het mooi dat deze vrouw een kat neemt die naar buiten mag, zo zouden er meer moeten zijn.
'ik zie al dat ik mijn pony's bij de buurman parkeer'. Is we nét ff wat anders he Rolleyes

Laat de natuur zn loop gaan. de beesten leren wel met elkaar om te gaan & anders word er uiteindelijk toch wel een de baas. Als het mijn kat was waar water over heen gegooid zou worden of wat dan ook, dan zou je een werkelijk probleem hebben.
Je kan er gewoon vanuit gaan dat je wel eens een kat in je achtertuin hebt. En oeh, die hebben nageltjes. Big déal!

Nounou, een emmer water Rolleyes daar krijgtie niks van hoor, die van mij heeft al zo vaak een emmer over zich heengekregen OK dan! goedzo buurman!
enne... die nageltjes in een oog.. kan een hoop schade aanrichten!Gun jij dat een dier?

Laat de natuur zijn beloop gaan Rolleyes
1. we zijn hier niet in e natuur
2. dieren maken elkaar af in de natuur Knipoog

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 11:19

wat fijn dat ik mijn paarden wel bij diverse buren in de tuin mag laten lopen (iedereen met gras zo'n beetje) enne weet je..... mijn kat mag er ook komen!!! heerlijk zeg fijne buren hebben die niet zo lopen te zeuren over vanalles...

Jimbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 11:26

de kat wil waarschijnlijk gewoon dat de hond niet zo enthousiast op zich af komt rennen, dat vind ik best te begrijpen.

Op zich vind ik de buurvrouw erg ongeinteresseerd. Die mag best proberen wat meer begrip voor de situatie te hebben. Maar ik vind TS ook een beetje over the top.

De kat leert de hond gewoon dat die een beetje uit de buurt moet blijven, ze wennen vanzelf wel aan elkaar. Ik heb nog nooit een kat gericht naar een hond zijn ogen zien krabben en als zoiets gebeurt is dat een ongelukje en heeft de hond ook geleerd dat niet iedere kat aandacht van hem wil.

Een ander verhaal vind ik het als de kat de hele tuin in beslag neemt. Valt die kat echt al aan als de hond de tuin in loopt? Er zijn maar weinig katten die zo veel territoriumdrang hebben.
Onze katten worden ook wel achternagezeten door onze honden. de achtertuin is nu katvrij, maar in huis slaan de katten toch echt hun poten weleens in de hondenneus. Dan weten de honden ook dat ze even moeten dimmen. Ik heb nog nooit meegemaakt dat de ogen geraakt werden.
Kijk het nog maar es even aan, het lijkt vaak erger dan het is.

sabje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 11:28

Hahah suuzepuus het is toch wat.Dus mensen moeten maar niet zo zeuren??Waarom omdat jij die verantwoordelijkheid niet wil.Zal wat zijn als mijn hond elke keer in jouw tuin zou zitten.Daar zit te schijten.Kijken of je het dan nog zo leuk vindt.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 11:37

@Magda: Heet water??? Dan zou ik dus echt wel woest zijn! Mijn katten komen ook buiten en ik houd meestal een oogje in het zeil, 3 van de 4 gaan ook niet ver en ik vind het prima als ze weggejaagd worden, of natgespoten, maar Heet water?? wat als het net ff te heet is dan loopt zo'n dier wel met brandwonden. En schoppen of wegbrengen vind ik echt te ver gaan

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 11:38

Ik bedoel dus warm, geen kokend heet water Knipoog

Echt heet water zou ik nooit erover heen gooien.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 15:57

Hier in de wijk barst het van de loslopende katten.
Een aantal daarvan gaan dus in de aanval als je er met je hond alleen maar langs loopt.
Mijn honden zijn opgegroeid met katten en het interesseert ze bar weinig. Ik heb pas een kat nog een beste optater met de riem verkocht omdat hij onder de auto vandaan kwam en mijn honden dus aanviel terwijl ze die kat niets deden, ze merkten die kat pas op toen ze werden aangevallen!
Er zijn ook katten in de buurt die gewoon lekker blijven zitten waar ze zitten en die kan je aaien terwijl je de hond naast je hebt zitten. Er zijn dus wel degelijk uitzonderingen!

Ik blijf erbij dat als je je kat los hebt lopen en hij poept lekker in de tuin van de buren, vist de vijver van de buren leeg, jaagt de vogels op in de voliére, valt de hond van de buren aan dat dat niet gedrag is wat getolereerd hoeft te worden. Lekker hoor je kind buiten aan het spelen in de zandbak en met het bakken van de zandtaartjes zit daar een kattendrol tussen. Mijn katten kwamen nooit op straat ik was veel te bang dat ze aangereden ergens langs de kant van de weg zouden liggen...
Je hebt toch huisdieren voor jezelf en niet om een ander tot last te zijn?

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 16:01

Je mag mijn ex-vriend wel lenen hoor, die schiet katten dood met hagel of luchtbuks als hij ze in z'n tuin ziet... onder andere daarom EX-vriend.
Maarreh... ik denk dat de emmer met koud water een goede poging zou zijn!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 17:06

meggiemeg schreef:
Een aantal daarvan gaan dus in de aanval als je er met je hond alleen maar langs loopt.
Mijn honden zijn opgegroeid met katten en het interesseert ze bar weinig. Ik heb pas een kat nog een beste optater met de riem verkocht omdat hij onder de auto vandaan kwam en mijn honden dus aanviel terwijl ze die kat niets deden, ze merkten die kat pas op toen ze werden aangevallen!
Er zijn ook katten in de buurt die gewoon lekker blijven zitten waar ze zitten en die kan je aaien terwijl je de hond naast je hebt zitten. Er zijn dus wel degelijk uitzonderingen!

Goh woon je heir in de buurt soms. Die beesten hebben wij dus ook. Ze vliegen de honden al aan voordat je ze ziet. En ook bij ons komen er steeds 3 katten in onze tuin en in huis zelfs de honden aanvliegen tot flinke schade aan toe. Van een weten we de eigenaar. En die reageert ook zo laks.

Water helpt niet, stroomdraad helpt niet, eem flink stuk modder ernaar toe gooien helpt niet, een rotschop geven (niet netjes maar als het beest mij begint aan te vliegen kan ie hem krijgen). De volgende optie is een vangkooi lenen van de stalhouder en dan enkele reis asiel. Ik heb de eigenaar daar ook voor gewaarschuwd. het boeit haar niet dat is de "natuur" Boos!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 17:42

karuna schreef:
meggiemeg schreef:

Goh woon je heir in de buurt soms. Die beesten hebben wij dus ook. Ze vliegen de honden al aan voordat je ze ziet. En ook bij ons komen er steeds 3 katten in onze tuin en in huis zelfs de honden aanvliegen tot flinke schade aan toe. Van een weten we de eigenaar. En die reageert ook zo laks.

Water helpt niet, stroomdraad helpt niet, eem flink stuk modder ernaar toe gooien helpt niet, een rotschop geven (niet netjes maar als het beest mij begint aan te vliegen kan ie hem krijgen). De volgende optie is een vangkooi lenen van de stalhouder en dan enkele reis asiel. Ik heb de eigenaar daar ook voor gewaarschuwd. het boeit haar niet dat is de "natuur" Boos!

Dat is denk ik overal wel,
het is gewoon dom dat een kat los mag en een hond niet.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 09:26

Denk dat het ook aan de makkelijkheid van een hoop baasjes ligt. Waarom een kattebak schoonmaken als je kat de hele dag/nacht naar buiten kan.....

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 10:59

Kimmikky schreef:
ik hoef ook geen katten in de tuin, ga dan met (rubber) slippers smijten in hun richting (niet raak, ben nog niet helemaal m'n leven beu).
als water een vreedzamere manier is, naja dan maar ruzie met de eigenaar omdat die opeens een natte kat heeft, maar ik hoef die beesten niet in m'n tuin, klaar

Slipper heb ik ook wel een gedaan ja, alleen wél raak, beest liep dus gewoon in mijn huis! Ik ben stront allergisch voor
katten, niet echt fijn dus Boos! Ook lieten we ons konijn vaak los in de tuin, als een kat op zo'n moment het lef heeft mijn
tuin in te komen krijgt ie een flinke lading water over zn hoofd. Kom op zeg, ik hoef toch geen last van andermans kat te
hebben op mijn eigen terrein? En mijn dieren hoeven daar zeker geen gevaar voor te lopen.

Gelukkig is mijn hond vrij waaks en die mag van mij elke kat die hij in mijn tuin aantreft op welke manier dan ook de tuin
uit bonjouren Knipoog Dankzij hem (grote hond) de laatste tijd weinig last meer van die beesten.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 12:56

Ik vind het heel apart dat een aantal mensen hier zeggen dat je maar gewoon moet accepteren dat er katten in je tuin lopen. Sorry, maar het is MIJN tuin en ik beslis zelf wel of ik daar wel of geen kat wil hebben lopen. Mijn ouders konden op een gegeven moment niet meer in de tuin zitten door de stank van de kat van de buren omdat die constant in hun tuin zijn behoefte ging doen. Mijn vader heeft de buurman er op aan gesproken (na een paar keer de katten met water te lijf te zijn gegaan) en sindsdien geen last meer van gehad. Ik vind dat de baas zelf verantwoordelijk is voor de kat. Kom nou, belachelijk dat die mensen vinden dat iedereen zich maar moet aanpassen voor hun kat.
En ja, ik heb zelf ook 2 katten Haha!

mts83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 13:05

( En oeh, die hebben nageltjes. Big déal!)

ik was aan het lezen en toch wil ik wel wat kwijt.
heb namelijk een super lieve jackrussel gehad en die is ook de door ander mans kat gekrabt nu zul je denken ach die nageltjes wat stelt dat voor nou hij was precies in zijn oog gekrabt dus toen blijvend letsel op gelopen waardoor hij met een oog bar weinig meer zag dus katten kunnen met hun nagels wel degelijk letsel aanbrengen op een hond!
ps mocht je hulp nodig hebben heb nog wel een bd mag je van me lenen heb hier nog nooit geen katten in mijn tuin gezien terwijl de buurt alleen maar klaagt over katten Knipoog

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 13:30

gooi gewoon koffie dik/ gebruikte koffie pads op de plek waar de kat gaat zitten, dan doe ie dat niet meer!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 15:40

Grappig al die mensen die zeggen dat water, koffiedik etc helpen.
Tuinslang geprobeerd, katten zeiknat maar hielp uiteindelijk niets. Ze weten precies wanneer jij er wel of niet staat met dat ding.

Een pup met een beschadigd oog dankzij een jong katje.
Jonge cavia's beschadigd omdat katten met hun pootjes door het gaas heen gingen.
4 steuren dood doordat katten ze uit de vijver hebben gevist en daarna op het droge hebben achtergelaten.

We hebben zelf katten en die hebben een mooie buitenren, niemand die er verder last van heeft.
Eerder heb ik altijd met man en macht proberen te voorkomen dat mijn grote honden op de vreemde katten doken die hier in de tuin lopen, inmiddels interesseert het met niet meer zoveel.

Als ik de kans krijg pak ik ze ook op en breng ik ze ook naar het asiel als gevonden voorwerpen.
De ongeloofelijk ongeinteresseerde opmerkingen hier van sommige katteneigenaren helpen daar enorm aan mee.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 15:45

Mijn kat huppeld overal heen, ik heb een kattenluik en hij kan de hele dag zijn gang gaan..

Als ik erachter kom dat iemand heet water over mijn kat heen gooit, ga ik ook even met water gooien...

Kaaten zijn makkelijk te verweren, door een stroomdraadje over het hekje te spannen, hem een aantal keer nat te spuiten met koud water en een waterpistooltje, koffiedik, je hebt bij intratuin spreciale spray om de katten weg te houden uit de tuin....

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 15:47

Nou, en als jij je buren geld geeft zullen ze dit vast wel willen proberen. *LOL*

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 16:14

als mijn buten last hebben van mijn kat (gelukkig vinden ze haar leuk en hebben ze zelf ook katten die hier komen buurten) wil ik best helpen met anti kattem spray ed. mijn kat, mijn probleem maar om de kat te gaan schoppen en met heet water te gaan gooien vind ik echt zaar onredelijk

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 16:56

Ylana schreef:
Nou, en als jij je buren geld geeft zullen ze dit vast wel willen proberen. *LOL*

Idd.

Binckydenice, prima kom jij maar met water gooien. Zal ik dan de mest maar teruggooien waar ik dan weer met mijn vingers inzit als ik aan het tuinieren ben?